Doorgaan tot alles op is. Of deze keer toch gecontroleerder?

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories

Fairflower

Experimenterende gebruiker
Beste mede-DFs,

Ik ben me aan t bedenken dat ik al heel lang niet meer anders heb gekund dan amfetamienen gebruiken tot degene die in mijn bezit zijn op zijn...

Nu heb ik zaterdagavond 10 gram speed gehaald. Ik heb inmiddels 4,5 gram gebruikt op 2 dagen. Ik zou zo graag kunnen bewaren of zelfs maar gewoon stoppen en de laatste 5 gram bewaren voor de volgende keer dat ik aan een craving niet kan weerstaan, want ja, ik was toch al een drie maanden helemaal gestopt.🙉

Mijn voorgeschiedenis qua amfetamines: ik gebruik inmiddels 6 jaar concerta 36 of 54, eerst vele jaren 1 per dag. Sinds een dik jaar geleden gebruikte ik er gemiddeld 7 van 54 per week en ook nog es 7 van 36. Meer en meer begon ik de 7 van 54 in 1 keer op te gebruiken en deed ik er anderhalve dag mee. Sinds maart 2020 gebruikte ik nog meer....Ik heb er nooit meer 1 kunnen opsparen, ik gebruikte telkens tot het op was. Dit betekende dat ik een potje van Concerta 36 opnam tot het leeg was. En daarnaast kreeg ik nog per 7 van de apotheker van 54, deze nam ik op 1 Tot max 2 dagen op....de dagen dat ik geen concerta had nam ik vasocedine (neusspray) om zo de vermoeidheid tegen te gaan....

Uiteindelijk ben ik proberen te stoppen met dit medicatiemisbruik omdat ik gewoon niet meer mét en niet meer zonder kon...en geen hoop meer had het zelf onder controle te krijgen. Ik kreeg en krijg dagelijks een Concerta van 54 van de apotheker en daar moest en moet ik het meedoen. Dit is gelukt ondanks na 4 weken een kort hervalletje in speed en een beetje later een kort herval in coke en dan nog een kort herval in meer concerta. Hierna bleef ik stabiel...

NU 3 maand later heb ik een herval in speed en ik gebruik alleen....Ik heb 3 keuzes: de resterende speed weggooien (ratio zonder gevoel: onmogelijk, ik ben te verslaafd), gecontroleerd gebruiken wat ik het liefst zou doen en dus nu proberen te stoppen voor tijdje of enkel af en toe een lijntje,...optie 3: weeral doorgaan tot alles op is....de meest waarschijnlijke keuze....
Geven jullie mij enige kans op gecontroleerd kunnen gebruiken?

Liefs!

Fairflower

Gewoon wegkieperen.

Dan creeër je voor je eigen al een barriére vooraleer je opnieuw kunt gebruiken.
Ik wil je bericht dolgraag liken, maar dat is t zelfde als die pep weggooien en dat lukt deze verslaafde ziel niet denk ik....al heb je zeker en vast een punt dat dit t beste zou zijn voor mijn lichamelijke en geestelijke gezondheid 😊🤗🤷‍♀️

Syl

Badass junkie
Beste mede-DFs,

Ik ben me aan t bedenken dat ik al heel lang niet meer anders heb gekund dan amfetamienen gebruiken tot degene die in mijn bezit zijn op zijn...

Nu heb ik zaterdagavond 10 gram speed gehaald. Ik heb inmiddels 4,5 gram gebruikt op 2 dagen. Ik zou zo graag kunnen bewaren of zelfs maar gewoon stoppen en de laatste 5 gram bewaren voor de volgende keer dat ik aan een craving niet kan weerstaan, want ja, ik was toch al een drie maanden helemaal gestopt.🙉

Mijn voorgeschiedenis qua amfetamines: ik gebruik inmiddels 6 jaar concerta 36 of 54, eerst vele jaren 1 per dag. Sinds een dik jaar geleden gebruikte ik er gemiddeld 7 van 54 per week en ook nog es 7 van 36. Meer en meer begon ik de 7 van 54 in 1 keer op te gebruiken en deed ik er anderhalve dag mee. Sinds maart 2020 gebruikte ik nog meer....Ik heb er nooit meer 1 kunnen opsparen, ik gebruikte telkens tot het op was. Dit betekende dat ik een potje van Concerta 36 opnam tot het leeg was. En daarnaast kreeg ik nog per 7 van de apotheker van 54, deze nam ik op 1 Tot max 2 dagen op....de dagen dat ik geen concerta had nam ik vasocedine (neusspray) om zo de vermoeidheid tegen te gaan....

Uiteindelijk ben ik proberen te stoppen met dit medicatiemisbruik omdat ik gewoon niet meer mét en niet meer zonder kon...en geen hoop meer had het zelf onder controle te krijgen. Ik kreeg en krijg dagelijks een Concerta van 54 van de apotheker en daar moest en moet ik het meedoen. Dit is gelukt ondanks na 4 weken een kort hervalletje in speed en een beetje later een kort herval in coke en dan nog een kort herval in meer concerta. Hierna bleef ik stabiel...

NU 3 maand later heb ik een herval in speed en ik gebruik alleen....Ik heb 3 keuzes: de resterende speed weggooien (ratio zonder gevoel: onmogelijk, ik ben te verslaafd), gecontroleerd gebruiken wat ik het liefst zou doen en dus nu proberen te stoppen voor tijdje of enkel af en toe een lijntje,...optie 3: weeral doorgaan tot alles op is....de meest waarschijnlijke keuze....
Geven jullie mij enige kans op gecontroleerd kunnen gebruiken?

Liefs!
Wegspoelen....
Wat er niet is kun je ook niet gebruiken.

geflipt

Wijs gebruiker
Omdat Syl en ik beide ervaring hebben vermoed ik 😉
Ja, en ik ook... Gecontroleerd speedgebruik bestaat niet...
Of je gebruikt het eens in de zoveel weken, of je raakt er verslaafd aan, een gulden middenweg klinkt geweldig, maar die is er echt niet...

Praat erover met je naaste(n) en flikker alles de afwasbak in.

Sorry als dit hard klinkt, of als dit niet is wat je wilt horen, maar een speedverslaving is vaak nog veel harder...

Fairflower

Ja, en ik ook... Gecontroleerd speedgebruik bestaat niet...
Of je gebruikt het eens in de zoveel weken, of je raakt er verslaafd aan, een gulden middenweg klinkt geweldig, maar die is er echt niet...

Praat erover met je naaste(n) en flikker alles de afwasbak in.

Sorry als dit hard klinkt, of als dit niet is wat je wilt horen, maar een speedverslaving is vaak nog veel harder...
Ik vrees dat jullie gelijk hebben....Dit is wat degenen waarmee ik erover durf praten en die ik vertrouw/het goed met me voor hebben ook zeggen. Ik zal vast minder hard afzien de komende dagen als ik het nu wegsmijt dan de dagen die komen nadat ik alles op heb....máár ik lijk wel harder tegen de lamp te moeten lopen om in te zien dat ik niet wil gebruiken, mijn gevoel is nog niet mee....Of mijn gevoel met speed binnen handbereik....
Niet te hard hoor, gewoon dank jullie wel! Het is de zoveelste keer dat ik probeer te geloven dat ik toch maar kan afbouwen of bijhouden....het lukt me niet.....

Neo-Shulginist

Badass junkie
Haha ja ik zou ook zeggen: gewoon stoppen en weggooien. Het lijkt me een retorische vraag. Maar aan de andere kant lees ik ook dat je eigenlijk al hebt besloten dat weggooien geen optie is. Dus dan vraag ik me af wat je eigenlijk nog van ons wil. Goedkeuring om toch door te blijven halen? :wink:

Uiteindelijk gaat die speed alleen nog maar leiden tot meer zin om te gebruiken en nog meer weerzin om te stoppen. Het wordt een vicieuze cirkel. Dus als je dat lijntje/bommetje ook zo gaat zien: als een weg naar nog meer last van cravings, dan is het misschien wat minder lastig om er 'nee' tegen te zeggen.

Fairflower

Haha ja ik zou ook zeggen: gewoon stoppen en weggooien. Het lijkt me een retorische vraag. Maar aan de andere kant lees ik ook dat je eigenlijk al hebt besloten dat weggooien geen optie is. Dus dan vraag ik me af wat je eigenlijk nog van ons wil. Goedkeuring om toch door te blijven halen? :wink:

Uiteindelijk gaat die speed alleen nog maar leiden tot meer zin om te gebruiken en nog meer weerzin om te stoppen. Het wordt een vicieuze cirkel. Dus als je dat lijntje/bommetje ook zo gaat zien: als een weg naar nog meer last van cravings, dan is het misschien wat minder lastig om er 'nee' tegen te zeggen.
Ik merk op dat ik inderdaad minder en minder vragen begon te stellen bij het gebruik, op 2,5 dag verslaafder en verslaafder werd dus heb het maar meegegeven aan een maat van me. With the help of a friend and you guys! 💚

Syl

Badass junkie
Ik merk op dat ik inderdaad minder en minder vragen begon te stellen bij het gebruik, op 2,5 dag verslaafder en verslaafder werd dus heb het maar meegegeven aan een maat van me. With the help of a friend and you guys! 💚
Goede beslissing van jou..!! 💪😊

Fairflower

Elke dag steeds minder pakken tot het op is en dan stoppen 🤷‍♀️
Dat is nu net ietsje te laat.....
En gelukkig maar, want weinig nemen lukte me niet, ik neem alsmaar bij omdat t ooit in den beginne van gebruik mijn functioneren beter maakte (concerta), dit gebeurt echter nooit meer, maar denk telkens "Als ik nu nog wat bij neem, zou t dan lukken?" Ook heb ik sinds mijn verslaving en misschien al van ervoor een immense angst om moe te zijn...dus vanaf ik een dipje hen volgt er een snuifje. Hoedanook, moe zijn zal ik de komende dagen ☺😱😏🤗

Laramonjour

Bewuste gebruiker
En gelukkig maar, want weinig nemen lukte me niet, ik neem alsmaar bij omdat t ooit in den beginne van gebruik mijn functioneren beter maakte (concerta), dit gebeurt echter nooit meer, maar denk telkens "Als ik nu nog wat bij neem, zou t dan lukken?" Ook heb ik sinds mijn verslaving en misschien al van ervoor een immense angst om moe te zijn...dus vanaf ik een dipje hen volgt er een snuifje. Hoedanook, moe zijn zal ik de komende dagen ☺😱😏🤗
Dat herken ik heel goed! Las net dat je het had weggedaan goed hoor!

Fairflower

Wacht tot de come down komt...doe ik vast een telefoontje naar die vriend dat ik me bedacht heb 🙄....alles ligt nog open 🤗🤦‍♀️

Syl

Badass junkie
Heel erg herkenbaar wat je omschrijft.
Ik ben zelf bijna 10 jaar speed verslaafd geweest.
Ben ook van ene op andere dag in een keer gestopt en alles weg gespoeld.
Had ook steeds meer nodig en het bracht eigenlijk helemaal niks goeds meer.

Ik ben nu 22 mnd clean en de angst voor vermoeidheid heb ik ook nog vaak.
Ik zal weer moeten leren wennen aan wat normale energie is.

Wel ging ik al vrij snel tijdens afkicken alternatieven zoeken.
Zo ging ik eerst een fatburner gebruiken daar kreeg ik energieboost van.
Mijn huisarts was het hier niet mee eens en zei dat ik niet moet zoeken naar vervangers van speed.

Ik slik nu als ik echt geen energie heb en toch wel ff het een en ander wil doen half caffeine tabletje.
Caffeine is ook zeer zeker niet goed voor je dat weet ik.

Die vermoeidheid is bij mij in verleden constant reden voor terugval geweest.
Onthoud dat elke x dat je toch weer neemt je het alleen maar erger maakt.
Je pleegt roofbouw op je lichaam.

Fairflower

Mijn huisarts was het hier niet mee eens en zei dat ik niet moet zoeken naar vervangers van speed.

Ik slik nu als ik echt geen energie heb en toch wel ff het een en ander wil doen half caffeine tabletje.

Wow Syl, jij bent knap bezig met je 22 maand clean 💙💚!!! En ja, dat zoeken naar vervanging....energiedrankjes, colanoot, ... moe zijn terug leren verdragen en terug leren dat je energie haalt uit eten een rondje lopen, ....gek toch hoe die gezonde ervaringen zo weggeschoven zijn. ☺

• Love
Waarderingen: Syl

Snuffelaar

Badass junkie
Tripreporter
Conclusie: ik aarzel absoluut niet meer om alles weg te gooien...besefte tijdens gebruik niet goed hoe ernstig de gevolgen ervan zullen zijn de komende paar dagen...in de pompbak die rotzooi!!!
Heb je het dan effectief weggespoeld?
Speed is een heel geniepig drug en nog altijd de enige waar ik moeite mee heb.

Laramonjour

Bewuste gebruiker
Conclusie: ik aarzel absoluut niet meer om alles weg te gooien...besefte tijdens gebruik niet goed hoe ernstig de gevolgen ervan zullen zijn de komende paar dagen...in de pompbak die rotzooi!!!
Ik hoop echt dat dit je gaat lukken 😘 beetje hypocriet van een 'verslaafde' om te horen misschien, maar ik weet wel hoe moeilijk het kan zijn soms. Mijn inbox is altijd open voor je

Sabotage

Bewuste gebruiker
Yep! I did it! 😁 Effe afzien begint....erg geniepig ja. Nooit zo n pijnen gehad van te stoppen met Concerta....moe en pijn en mijn maag begint te grommen....😞
concerta is ritalin ook amfetamine . Zou nu je bent gestopt met speed voorzichtig doen met amfetamine achtige stoffen .

Fairflower

concerta is ritalin ook amfetamine . Zou nu je bent gestopt met speed voorzichtig doen met amfetamine achtige stoffen .
Ik krijg elke dag 1 concerta 54 van de apotheker. Duidelijk begrenst dus...volgens de psychiater wordt het me als substituut gegeven zoals methadon bij een heroïneverslaving....en daarnaast heb ik ook ADD wat getest is 14 jaar geleden.

Poederpret

Belezen gebruiker

Shit joh, ik hoop dat je je eigen energie weer terug vind :X

Poederpret

Belezen gebruiker
Ik krijg elke dag 1 concerta 54 van de apotheker. Duidelijk begrenst dus...volgens de psychiater wordt het me als substituut gegeven zoals methadon bij een heroïneverslaving....en daarnaast heb ik ook ADD wat getest is 14 jaar geleden.
Dit is geen politiek correct antwoord, maar zou je niet gewoon afentoe lekker een joint kunnen roke om te chillen en van de harde zooi afblijven? Of ben je daar te verslavingsgevoelig voor?

Fairflower

Dit is geen politiek correct antwoord, maar zou je niet gewoon afentoe lekker een joint kunnen roke om te chillen en van de harde zooi afblijven? Of ben je daar te verslavingsgevoelig voor?
Ik blijf liever van al de rest af....voel me dan te hard onder invloed en wil nuchter blijven...of toch helder. Speed geeft de illusie helder te zijn, dit is echter helemaal niet zo zie ik achteraf.....ik heb liever niets....

k snap wel dat een joint minder erg is en ook minder verslavend (al is dit natúúrlijk heel persoonsafhankelijk), in die optiek snap ik zeker beter een trek van een joint dan een lijn speed.

Toch kies ik persoonlijk liever voor niets....en de verslaving niet terug verleggen naar een ander middel, wat al ooit van benzo s naar amfetaminen is verhuisd.

Ik ben nu door de afkick aan t gaan....het moet gaan! 😉

thomas604

Newbie
Ik blijf liever van al de rest af....voel me dan te hard onder invloed en wil nuchter blijven...of toch helder. Speed geeft de illusie helder te zijn, dit is echter helemaal niet zo zie ik achteraf.....ik heb liever niets....

k snap wel dat een joint minder erg is en ook minder verslavend (al is dit natúúrlijk heel persoonsafhankelijk), in die optiek snap ik zeker beter een trek van een joint dan een lijn speed.

Toch kies ik persoonlijk liever voor niets....en de verslaving niet terug verleggen naar een ander middel, wat al ooit van benzo s naar amfetaminen is verhuisd.

Goed gedaan man! (of vrouw?) Laat hier weten hoe het je afgaat.

Succes met de afkick! Hoe rot je je ook gaat voelen nu, het gaat alleen maar beter zolang je hard blijft werken om van de amfetamines af te blijven. :)

Luna199263

Belezen gebruiker
Ik wil je bericht dolgraag liken, maar dat is t zelfde als die pep weggooien en dat lukt deze verslaafde ziel niet denk ik....al heb je zeker en vast een punt dat dit t beste zou zijn voor mijn lichamelijke en geestelijke gezondheid 😊🤗🤷‍♀️
Ik herken mezelf hierin hoor. Ookal heb je door dat je een probleem hebt, drugs weggooien kan ik echt niet. Vroeger bestelde ik tijdens een trip bij en bleef ik continu een nieuwe voorraad krijgen. Nu niks in huis en al 2 weken niks besteld ( deed normaal 1/2x per week)

Fairflower

Goed gedaan man! (of vrouw?) Laat hier weten hoe het je afgaat.
Hey! Inmiddels net uit een eerste herval in concerta gekomen. Ik had de eigenwijze ingesteldheid dat ik uit wou testen of gecontrolleerd gebruik toch geen optie was. Dit zag ik niet zitten met speed, dat wist ik al dat ik dit niet kon controlleren, dus gebruikte ik Concerta54. Ik ben aan dag 4. De eerste dag nam ik er 2, op 2 wou ik blijven maar de tweede dag werden het er 3 en ik dacht "gaat nog"...., dag 3 werden er ook 3...., inmiddels dag 4 en ik wou er maar 2 nemen en heb er 4 genomen, de vierde nam de craving niet eens weg....😓.
De hel van controle behouden kost me zoveel energie dat ik fijne dingen heb afgezegd in plaats van meer leuke dingen gedaan te hebben.....zoveel denkwerk, wikken en wegen ("als ik dat doe heb ik ervoor een Concerta nodig" "ik kan minder goed slapen dus moet recuperatietijd inrekenen om te recuperen, dus dan kan ik niks plannen" "ik heb nog zoveel dagen als ik er 3 gebruik....tegen dan moet ik er nieuwe hebben, oh nee, dat gaat niet zonder Concerta".....), plannen om te zien dat t niet lukt om te plannen want op 4 dagen werkt dat product zo snel uit, dat ik er nog 1 extra dacht nodig te hebben.....

Deze keer trek ik 1 conclusie: "wat een ongelooflijke rotzooi eens je verslaafd bent, weg ermee!" Nu is het niet tot het op is, want ik zal nu al afzien en dat gaat enkel erger worden....
Mijn planning is anders van aard nu: nooit meer is het doel, maar hoe houd ik dit vol op momenten dat ik het moeilijk heb of craving heb? Naar wie kan ik dan bellen? Ik hang mijn kribbelblad omhoog waarop staat hoe een hel dit is geworden....ingekaderd........ik heb hulp van instanties en hulporganisaties allerhande en ben enorm dankbaar dat dit bestaat ...
Ik kan niet controlleren, het enige dat ik nog kan is weggooien en dat gaat me goed af, ben er trots op! Ik ga niet zeggen "ik ga nooit meer hervallen" want ik vertrouw mezelf nog niet zo...ik zeg "ik wil nooit meer hervallen en zal daar alles aan doen!".
En euh...ik ben een "zij" om een vraagje hierboven te beantwoorden. Dank voor interesse!

Ps. Ondertussen 4 dagen gestopt met roken....misschien een beetje teveel van t goede. Eerst en vooral stoppen met amfetamientjes!
Succes iedereen die hier ook doorgaat!

Fairflower

Succes met de afkick! Hoe rot je je ook gaat voelen nu, het gaat alleen maar beter zolang je hard blijft werken om van de amfetamines af te blijven. :)
Dank je!!!! Ja....het wordt beter naar t schijnt, oef! Ik zit hier af te zien........maar ik ben nu vast besloten te stoppen en hoop dat mijn hoofd dit goedje niet terug nagenoeg onschuldig maakt als de verslaafde in me begint te trekken....
I ll keep going!

Fairflower

Ik herken mezelf hierin hoor. Ookal heb je door dat je een probleem hebt, drugs weggooien kan ik echt niet. Vroeger bestelde ik tijdens een trip bij en bleef ik continu een nieuwe voorraad krijgen. Nu niks in huis en al 2 weken niks besteld ( deed normaal 1/2x per week)
Euhm, ik kon het ook niet of hield stiekem toch nog wat opzij maar deze keer is t allemaal weggespoeld....geloof me, eens op de rit van dagelijks gebruik lukt dat uiteindelijk wel en is t een opluchting, stop ervoor of wees een ongelovige Thomas zoals ik en ga door tot je "dat vergif" enkel weg wil en alle mogelijke hulp aan neemt die er is omdat je jezelf niet meer kan vertrouwen 😔😓. Een gevaarlijk spelletje....

Succes! Stoppen kan hebben al velen bewezen 😉

Dank je!!!! Ja....het wordt beter naar t schijnt, oef! Ik zit hier af te zien........maar ik ben nu vast besloten te stoppen en hoop dat mijn hoofd dit goedje niet terug nagenoeg onschuldig maakt als de verslaafde in me begint te trekken....
I ll keep going!
Hahah ja het is bruut afzien, vooral met de weekenden. (In mijn geval)

Ben nu 66 dagen clean, mis het wel op bepaalde momenten maar voel me over het algemeen wel beter dan tijdens gebruik. :)

Zet ‘m op!

De Zandman

Badass junkie
Met dit soort middelen is een gecontroleerd gebruik gedoemd om te mislukken.
Gegarandeerd.
Ik had dit met alcohol.
2 glaasjes bier en dan stoppen was ook onmogelijk.
Deze twee werden er altijd meer dan 20, daar was niets meer aan of tegen te doen...
Knap van je dat je inziet dat het overstappen naar een ander middel niets positiefs zal brengen, want ook het gebruiken van dat middel zal hetzelfde verlopen als met de speed. Niet doen dus!
Wegpleuren helpt.
Dit deed ik met cannabis ook.
De bongpijpen, waterpijpen, snijplanken
En alles wat daarbij hoorde plus nog eens 10 gram zero zero, weggedonderd. In 1 x alles weg.
Dat zal je zeer zeker helpen! Tel nrs van dealers weg, afscheid van je vrinden uit de scène...kap ermee!
Dan heb je een goede kans van slagen!
En ja, cravings ga je krijgen.
Hier op df staat elders, wat je dan zou kunnen doen.
Houd vol, je zult je straks een stuk beter gaan voelen!

Azarius vaporizers and accessories
Bovenaan