1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

doornappel/datura

Discussie in 'Natuurlijke Psychoactieven' gestart door souldeep, 5 aug 2018.

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories
  1. souldeep

souldeep Experimenterende gebruiker

Hoi,
    ik was hier ieergisteren in de tuin onkruid aan het weghalen dachtik om 12 uur savonds , nu had ik ineens een rare plant vast, met bollen, ik had hem met zijn wortels in het water gelegd, ondertussen ben ik nu ineens stuk wijzer, ik heb nml de plant in een goede pot met verse potgrond gezet, en water gegeven want de blaadjes hingen slap, ik hem gepost op fb wat voor plant het was, blijkt het dus om de doornappel te gaan, 1 zaaddoosje was al open heb er de zaadjes uitgehaald en opgevangen in een bakje, de blaadjes had ik eral afgehaald omdat ze zo verslapt waren die ligen dus zoiezo te drogen, begrijp dat de plan gitig is, dus heb hem hoger wegggezet ivm mijn katten, daarnaast lees ik dat je van zowel de bladeren als de gedroogde zaadjes evt een joint kunt draaien maar dat de trips enorm heftig zijn..

nu waren mijn wietplantjes begin van het jaar mislukt blijk ik ineens zonder dat ik het weet een mooie maar gifdtige of geneeskrachtige plant te hebben,, is maar net hoe je het bekijkt, zal wel weer aangewaaid komen zijn geen idee. want heb alleen kiezels in de tuin staan en wat tegels liggen dus was voor mij ff een verassing..

voor mij geen optie, omdat ik wel evt wat kan eten of smeren maar niet rook, echter denk ik dat ik er evt wel 2 kenissen blij mee kan maken 1 tript enorm vaak dus ben benieuwd of hij het wilt proberen,

is er hier iemand die er wel goede ervaringen meegehad heeft??

hoor het graag..

thanx zovast!!

2. acht.zes

acht.zes Badass junkie

Ik zou er van afblijven als ik jou was, of je moet heel erg veel verstand van deze materie hebben.

Kan je hier van gaan trippen? Ja, maar de trip is niet echt prettig heb ik begrepen. Daarnaast is doseren enorm lastig, overdosering resulteert niet zelden tot de dood.

Een van de bestanddelen van deze plant is Atropine, een heel linke stof. Van tijd tot tijd hoor je wel eens berichten over met atropine vervuilde cocaïne waar dus gewoon doden door vallen, en dat zijn feiten, geen bangmakerij of zo.

Bezindt eer ge begint lijkt me hier wel van toepassing.

3. Roze olifant

Roze olifant DF Staff Medewerker Moderator Tripreporter

Datura is een van de meest linke ‘trip’middelen. Trip tussen aanhalingstekens omdat de effecten meer weg hebben van delier dan van trippen. Schijnt zeer angstaanjagend te kunnen zijn, mensen hallucineren hele situaties en gesprekken met personen die achteraf niet blijken te hebben plaatsgevonden, maar niet van echt te onderscheiden waren. Daarnaast is het gevaarlijk doseren zoals acht.zes zegt.

Ik heb er zelf geen ervaring mee (ook geen plannen) maar wel uit interesse de nodige reports over gelezen online. Het is zelfs voor veel ervaren trippers een ‘no go’. Er zijn middelen die heftig zijn en middelen die in de categorie onverstandig vallen en datura behoort als je het mij vraagt bij uitstek tot de laatste groep.

Ik hoop dat je kennis zich minstens zeer goed informeert voor hij hieraan begint. Er zijn best wel wat ervaringsverhalen van mensen op internet te vinden en die zijn overwegend heftig en niet erg positief.

4. KropSla

KropSla Belezen gebruiker Tripreporter

Ik lees hierover altijd alleen maar hele heftige verhalen, ik ben echt benieuwd wat iemand beweegt om dit te willen doen. Een soort grenzen opzoeken, niets te verliezen? Er zijn toch zoveel andere middelen op de markt met wat betere ervaringen van anderen..

5. jam

jam Bewuste gebruiker

Ik zal je ten allen tijde afraden om doornappel of andere nachtschade-achtigen te gebruiken.
    Want het is inderdaad veel te gevaarlijk en niet leuk genoeg om je mentale en fysische gezondheid voor op het spel te zetten (daarvoor is eig geen elke drug leuk genoeg). Maar datura kent wel een zeer lange geschiedenis van ritueel gebruik, ik heb juist de encyclopedia of psychoactive plants gelezen en daarin staat dat vrijwel elke nachtschadeachtige een ontzettend lange geschiedenis van medicinaal en ritueel gebruik heeft. Wel worden deze planten dan door ervaren sjamanen geconsumeerd.
    Dat de plant interessante eigenschappen heeft staat dus wel buiten kijf .
    Indien je op engelse drugsfora kijkt zijn er ook wel heel wat tripreports etc over te vinden, maar ook informatie ivm harm reduction voor mensen die het toch doen, indien je dus toch zo roekeloos zou willen zijn raad ik je wel aan om daar eens goed op te lezen en niet alles meteen voor waar aan te nemen.

6. souldeep

souldeep Experimenterende gebruiker

dsnkjulliewel voor de feedback, ik ben nog steeds eigenlijk benieuqd hoe deze plant inm e tuin terecht is gekomen, wat ik ervan gelezen heb is dat je de zaasjes doormidden moet snijden en in een shaggie draaien dan om het uur een trekke. dan zou de luchtpijp verbreden en zou je dus in een andere wxtase kunnen komen, het nemen vd zaadjes zo kan heftige dingen veroorzaken het sap ook, de bladeren kun je gedroogd gebruiken als soort wiet e indd word of werd heet bij rituelen gebruikt, zoals bij alles is het gewoon verstandig om te weten hoe je het gebruikt en hoeveel en hoelang.
    als het met rituele gebruikt kan worden dan is het misschien een beter toppic bij de mensen die bezig zijn met de hekserij en sjamanisme..

ik vroeg me zelfs een keer af of je de witte salie niet gewoon kon roken als je die aansteekt om te zuiveren dan word je al half high..achja.. 2 deuren verderop bij mij zittenze iedere dag/avond enorm te bl;owen dat er hele walmen naar binnen komen via mijn achterdeur vraag me af wat voor heftig spul hun gebruiken of juist rotzooi? wat extreem scherp en heftig ruikt nml
    want als ik het vergelijk met bijv whie widdow is dat tenminste een 'normale'wiet lucht maar vd buren ? nee dat stinkt extreem.
    zou eerder voor de pillen gaan of de butranspleisters om ff vd wereld te zijn..

ook al gedaan ff weg vd pijn en zorgen
    roken is minder
    cbd lie woui k eigenlijk proberen terug maar dan van verse plant om minder chemische pijn bestrijding te gebruiken maar de kweek ging verkeerd.. en zonder te weten heb ik een heftige plant in me tuin staan..
    die niet onder de wiet valt dus ook niet verboden is...vreemd!!

7. jam

jam Bewuste gebruiker

De reden dat het niet verboden is, is volgens mij omdat bepaalde datura soorten inheems, of toch inmiddels overal groeien. Hier in de buurt groeit veel datura stramonium sinds enkele jaren, ik weet niet of iemand deze die hier verspreid heeft, maar het groeit op de gekste plaatsen. Daarnaast is het denk ik niet verboden omdat bijna niemand gek genoeg is om het te proberen. Ik begrijp je uitwijding over de geur van cannabis niet zo goed, maar verschillende soorten ruiken verschillend, al zegt dit weinig over de kwaliteit ervan. Ik vind sommige soorten cannabis ook echt niet aangenaam proeven.
    Als je op erowid eens zoekt naar datura vind je ook heel veel informatie, roken zou de veiligste manier zijn, maar nog steeds, ik zou het absoluut niet proberen.

Laden...