Dopamine-afgifte

NexxtGen

Belezen gebruiker
Zowel speed, coke als meth werkt tot mijn weten op de neurotransmitter dopamine. Kan iemand me uitleggen hoe de verhouding ligt van dopamine-afgifte tussen deze soorten drugs?

3970

Wijs gebruiker
NexxtGen zei:
Zowel speed, coke als meth werkt tot mijn weten op de neurotransmitter dopamine. Kan iemand me uitleggen hoe de verhouding ligt van dopamine-afgifte tussen deze soorten drugs?

Meth is een speed-soort. Daarom zul je in veel onderzoeken zien dat alleen coke en meth vergeleken worden als het om de dopamine afgifte gaat.

Whereas cocaine use produces dopamine levels 400% of basal release levels, methamphetamine boosts dopamine release by up to 1500%.

Hier wordt het halverwege ook duidelijk in grafieken vertaald: Effects of Drugs on Dopamine Release

En al eens gehoord van zoekmachines, zoals Google?

Hemi :wave:

_Kat_

Bewuste gebruiker
Wel een heel erg interessant onderwerp. Ik weet alleen wat van serotine af omdat ik binnenkort aan de XTC wil (niet ERAAN wil AKA: verslaafd worden) en dus mijn research heb gedaan zoals altijd. Maar ik heb nog nooit echt wat gevonden over dopamine afgave, ook al snuif ik af en toe Neodove en heb ik een keer speed gesnoven. Bedankt voor de link.

Bovenaan