1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Doseren

Discussie in 'Ketamine' gestart door inkakken=bijpakken, 22 nov 2018.

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories
  1. Hoe doseer je nou makkelijk bijv 30 mg zonder weegschaal?

Thanks for reply alvast! :)

2. acht.zes

acht.zes Badass junkie

Koop gewoon een goede weegschaal of neem gewoon het risico dat je een stuk meer of minder dan de gewenste dosering tot je neemt.

inkakken=bijpakken vindt dit leuk.
  3. Psychedelic-experience

Psychedelic-experience Experimenterende gebruiker

Ben het eens met @acht.zes, dat als je zeker wilt zijn altijd een weegschaal moet gebruiken. Als je nou echt niet kunt wachten zonder een weegschaal tot je beschikking te hebben raad ik je aan om je gram te verdelen in 1.00/0.030 = +- 33 lijntjes van ongeveer hetzelfde formaat. Echter is dit een heel gedoe, en weet je aan het einde van de dag nog niet exact hoeveel ieder lijntje p.s bevat.. Het is in ieder geval ietwat nauwkeuriger dan een willekeurig lijntje maken uit de losse pols :P

inkakken=bijpakken vindt dit leuk.
  4. DeApotheek

DeApotheek Belezen gebruiker Donateur

Doordat elke stof verschillend is, is ook niet elke 40 mg de zelfde hoeveelheid kwa hoeveelheid poeder.

Laatst bewerkt: 22 nov 2018
    pelgrim en De Dunne vinden dit leuk.
  5. Bas

Bas Wijs gebruiker Donateur

Met je neus :nose2::handok2:

Guapo Temudgin en Tripbeer vinden dit leuk.
  6. Psychedelic-experience

Psychedelic-experience Experimenterende gebruiker

Knappe jongen als je binnen één poging een exact wegend lijntje van 30 mg kan neerleggen heheh

7. Pante

Pante Belezen gebruiker

Je kan ook 'volumetrisch afwegen' in vloeistof als je weet hoeveel je in totaal hebt.
    Voorbeeld: je weet dat je 100mg hebt in totaal, dit doe je dan in 100cl vloeistof (bv sterke drank als wodka, water kan ook wel op korte termijn, wel even van te voren inlezen hoe goed het oplost).
    Dan is een shotglas van 2cl 20mg.
    Moet je uiteraard wel wat hebben waarmee je kleine hoeveelheden vloeistof af kan lezen, of precies weten hoeveel er in een specifiek shotglas zit.

Laatst bewerkt: 24 nov 2018
    Dunk en De Dunne vinden dit leuk.
  8. Psychedelibee

Psychedelibee DF Staff Medewerker Moderator Tripreporter

Opzich is volumetrisch doseren een goede manier om zonder goede weegschaal toch best goed te kunnen doseren. Probleem is alleen een beetje dat ketamine oraal nogal wat potentie verliest ten opzichte van snuiven, dus dan heb je wel erg veel nodig. Elke keer 30mg uitkoken lijkt me ook niet echt een optie praktisch gezien.

9. De Dunne

De Dunne Badass junkie De Leukste Thuis!

Ik heb deze methode toegepast bij 2cb. Met wodka idd. Werkte perfect! Voordeel is dat je 2cb oraal neemt (of plugged) dus dan maakt vloeistof niet uit. Ketamine word volgens mij zo goed als altijd gesnoven dus dan is dit minder handig. Wodka snuiven is nou niet handig en fijn denk. :wink:

10. Pante

Pante Belezen gebruiker

@De Dunne @Psychedelibee

Oeps, jullie hebben gelijk. Ik had niet door dat het specifiek over ketamine ging, in m'n verstrooidheid het subforum kopje over het hoofd gezien.

Ja 2cb werkt prima op die manier inderdaad :) Heb pas sinds kort een weegschaaltje die tot op de mg nauwkeurig is, bij kleine doseringen is een vloeistof gebruiken ideaal.

Laden...