Dosering mdma/xtc: less is more?

Hoihoi mensen,

Ik zit voor mezelf met een vraagstuk en dacht; misschien zijn er hier mensen die adviezen hebben/tegen hetzelfde aan zijn gelopen als mij en hun oplossing willen delen.

Het zit dus zo: ik ben een meid van 22 jaar, zo'n 56 kilo en gebruik eens in de 3 maanden xtc. Mijn eerste keer xtc was al vrij hoog gedoseerd. Al met al heb ik de afgelopen feesten denk ik wel eens de 450/500 mg op een avond/nacht/ochtend aangetikt. Dit is natuurlijk eigenlijk veels te veel, daar ben ik me de laatste tijd steeds meer bewust van. Ik lees de afgelopen tijd steeds meer de termen 'less is more' als het om xtc en MDMA gaat. Op een of andere manier heb ik dit destijds niet veel gevonden op het internet.
Nu wil ik dus eigenlijk teruggaan naar het gebruik van minder op een avond/nacht/ochtend. Alleen ik heb dus het idee dat mijn tolerantiegehalte hoog is doordat ik al eens veel meer heb gebruikt. Ik nam natuurlijk niet voor niets telkens bij, de reden hiervoor was omdat ik het 'space' gevoel van de MDMA terug wilde hebben. Dit gevoel krijg ik zelfs bij de hoge dosering niet terug en ik baal daar enorm van. Dus ik vraag mezelf nu echt af: hoe komt iedereen bij de uitspraak 'less is more' en hoe ga ik dat gevoel nu nog voor elkaar krijgen?

Ook begint mijn avond met NYE met een huisfeest vanaf 21:00 uur, een feest ergens anders wat tot 06:00 uur duurt en een after tot in de ochtenduurtjes. Hoe gaan jullie om, op zo'n 'lange' avond eigenlijk, met jullie dosering? Ik kan me namelijk voorstellen dat als je een tijd niet bijneemt en pas weer bijneemt op het moment dat de effecten geheel weg zijn, het niet meer goed inkickt? Maar dat weet ik dus niet omdat ik altijd voorheen eerder bij heb genomen. Ik ben erg benieuwd naar jullie ervaringen/oplossingen voor dit soort dingen.

Ter info: ik heb nog ongeveer een halve gram pure MDMA en XTC (3D's) getest op 109 mg.

Thanks voor jullie antwoorden alvast!

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Less is more bij mdma betekent dat je een dosering neemt waarbij effecten als het kaakmalen, het strak staan, het twitchen van het zicht minimaal/niet aanwezig zijn. Als je gewend bent aan zulke hoge doseringen die jij nam, dan weet ik niet of je content zult zijn met zulke veel lagere doseringen. Het vergt namelijk discipline om niet steeds te verlangen naar meer meer meer. En een appreciatie voor de meer subtiele effecten van mdma. Daar komt dan nog bij dat je lichamelijk misschien niet meer in staat bent om het echt empathische en euforische gevoel van mdma te ervaren. Omdat je het op die manier misbruikt hebt.

Bovenal is het belangrijk om geen hoge verwachtingen van mdma te hebben. Dan kun je jezelf nog weleens verrassen met een hele mooie ervaring. Mdma is namelijk meer dan die aanvankelijke euforie. Een groot deel van de aantrekkingskracht ervan is het even uitschakelen van denken/zorgen maken. Dat opzich kan al een magisch iets zijn, zelfs zonder die mdma euforie. En sowieso nooit meer dergelijke belachelijk hoge doseringen nemen. Vooral met jouw gewicht is dat er ver overheen. Maar ja dat begrijp je zelf ook wel zo te lezen.

Yaizer

Bewuste gebruiker
Ik heb wel is (eerste keer) ~350 mg mdma gedaan. Ja ik weet niet. Gelukkig was ik thuis. Beste avond van me leven. Gekste dingen ooit gebeurd maar je bent zo vaag....dat je het niet meer echt bewust meemaakt.

Sindsdien doe ik ook gewoon lagere doseringen. Stuk fijner. Rond de 1.3 mg per kg gewicht en éénmalig bijnemen met ongeveer de helft van de dosis. Prima zo. Eens in de 6 maanden á jaar.

Sannetje

Experimenterende gebruiker
Zelf heb ik meestal pillen van 200 tot 230 mg. Ik neem 1/3 of een groot kwartje om te beginnen en wacht gewoon tot ie inkickt, dan wacht ik een uur en neem ik alleen nog maar kwartjes bij als ik voel dat ik mijn piek voorbij ben. Dan blijft het leuk. Hoe meer je neemt hoe erger de lichamelijke klachten versterkt worden (kaakschaatsen etc) en hoe minder mindhigh.
Dit werkt voor mij en mijn vrienden het beste. Een fijn evenwicht in mind en body high, dat is mijn doel als het om xtc gaat. En zo bespaar je heel wat pillen.. Ik heb er nog nooit meer dan anderhalf genomen in 1 nacht, en ga flink hard met hallucineren alles erop en eraan.

"De bedenker" van xtc zegt dat je per 1 tot 1.5 mg per kilo lichaamsgewicht moet doseren voor je eerste dosis en je op je piek 30 mg bij zou moeten nemen meer weet ik niet van "de orginele regels".

Maar nu weet je wat ik altijd doe, miss lijkt t wel beetje heel dramatisch weinig voor jou doen haha maar zo ken ik xtc :)

Hoop dat je er iets aan hebt

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
De bedenker" van xtc zegt dat je per 1 tot 1.5 mg per kilo lichaamsgewicht moet doseren voor je eerste dosis en je op je piek 30 mg bij zou moeten nemen m

Kleine correctie: die 1 tot 1,5 mg per kg lichaamsgewicht is je totaal dosis. Het advies is om je daar aan te houden en niet nog eens 30mg erbij te nemen. 30mg bijnemen is bv voor iemand van 100kg niet veel maar voor iemand van 50 kg wel weer.

Sannetje

Experimenterende gebruiker
Kleine correctie: die 1 tot 1,5 mg per kg lichaamsgewicht is je totaal dosis. Het advies is om je daar aan te houden en niet nog eens 30mg erbij te nemen. 30mg bijnemen is bv voor iemand van 100kg niet veel maar voor iemand van 50 kg wel weer.

Oeps sorry!!! Duidelijk Haha, weet ik dat ook weer !!

Bovenaan