1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Dosering oxycodon eerste keer

Discussie in 'Opiaten' gestart door MDMAZING, 14 mrt 2019.

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories
  1. MDMAZING

MDMAZING Wijs gebruiker

Ik ga vanmiddag 20mg oxycodon pillen halen. Wat is een goede dosis voor de eerste keer met geen tolerantie?

2. Mezelf

Mezelf Bewuste gebruiker

Begin met de helft en als dat niet genoeg is kan je bijnemen na 1 a 1,5uur. Maar weet waar je aan begint he.....

De Dunne vindt dit leuk.
  3. MDMAZING

MDMAZING Wijs gebruiker

Oke dus met 10mg beginnen? Ik lees dat je erg misselijk kan worden in het begin.. is dat zo wanneer hij inwerkt of al nadat je het neemt?

4. acht.zes

acht.zes Badass junkie

Ik blijf het een vreemde redenatie vinden: 'ik kan aan een bepaalde drug komen dus ga ik die maar doen, ondanks dat ik er nauwelijks iets vanaf weet'.
    En dan niet een halen, maar meteen 20.

Maar goed, have fun en ik hoop dat je er mee om kan gaan.

5. KropSla

KropSla DF Staff Medewerker Moderator Tripreporter

Niet 20 stuks, maar 20mg :wink:

Tegen de misselijkheid kun je vooraf bijv. Suprimal nemen of iets dergelijks, gewoon te koop bij de drogist. Ik werd na het innemen wel al snel wat misselijk maar heb niet daadwerkelijk hoeven overgeven oid. Ik zou wel met 10mg beginnen, minder is denk ik te weinig om echt wat te merken (was bij mij althans) en meer kan misschien iets te heftig zijn.

6. MDMAZING

MDMAZING Wijs gebruiker

heb me erover in gelezen, ben benieuwd naar die 'high'. En niet 20 stuks, maar de pillen zijn 20mg. :wink:

is de kans groot dat je misselijk word?

7. acht.zes

acht.zes Badass junkie

@MDMAZING
    Oh, dan heb ik het verkeerd gelezen.

Wat ik begrepen heb is dat beginners zowat standaard misselijk worden.

8. Neo-Shulginist

Neo-Shulginist Bewuste gebruiker

Oxycodon is een opioïde pijnstiller met een vergelijkbaar effect als dat van heroïne. Een gebruikelijke dosering ligt ergens tussen de 2,5 en 25 milligram in, afhankelijk van het doel: pijnbestrijding of roes.

Mensen die de eerste keer opioïden gebruiken krijgen meestal last van misselijkheid, voornamelijk tijdens het bewegen. Daarom blijven ze vaak doodstil liggen. Ook kan je neus of andere delen van je gezicht flink gaan jeuken.

De space wordt een beetje omschreven als een 'fuck alles ik lig toch wel lekker' gevoel. Maar de meesten zeggen dat je er pas echt van gaat genieten als je er niet meer misselijk van wordt. Maar op dat punt heb je al een lichamelijke afhankelijkheid opgebouwd en krijg je grieperige onthoudingsverschijnselen als je een langer dan een uurtje of zes niks meer hebt genomen.

Neem in ieder geval niet meer dan één pil van 20 milligram, ook niet als je er niks van denkt te voelen. Combineer de oxycodon ook absouluut niet met alcohol of slaap- en kalmeringsmiddelen ('pammetjes' ofwel benzodiazepinen). Ik zou eigenlijk voor de zekerheid ook willen adviseren om de andere pillen alvast door de wc te spoelen. Je wilde dit spul één keer uitproberen, ga ik even van uit? De verslaving kan behoorlijk hardnekkig zijn, niet iets waar je bewust aan begint. Je kan er dus maar beter mee oppassen. Als het niet lukt om de oxycodon volledig te vermijden, neem dan heel strenge maatregelen waarbinnen dat recreatieve gebruik dan zou moeten plaatsvinden.

Laatst bewerkt: 14 mrt 2019
    Fenrir en MDMAZING vinden dit leuk.
  9. MDMAZING

MDMAZING Wijs gebruiker

Top uitleg! :) Krijg je trouwens een kater na het gebruik zoals bij pep of mdma? En wat maakt oxycodon zo verslavend?

10. acht.zes

acht.zes Badass junkie

@MDMAZING
    en dan
    ???

11. MDMAZING

MDMAZING Wijs gebruiker

ik lees nergens iets over een kater dus dacht vraag het maar . Denk je nou echt dat ik iets ga nemen waar ik me niet bij inlees?

12. Neo-Shulginist

De belangrijkste reden dat opioïden zo verslavend zijn is de sterke lichamelijke afhankelijkheid die ze veroorzaken. Als je ze een tijdje achter elkaar gebruikt dan word je heel onprettig ziek als je het niet meer doet, echt full-on buikgriep zegmaar die vier dagen blijft voortduren terwijl je niet kunt slapen, koorts hebt, flink ligt te zweten en heel misselijk bent. Probeer die vier dagen dan maar vol te maken in de wetenschap dat één pil je direct verlost van al die klachten.

Een tweede reden waarom opioïden zo verslavend werken is omdat ze heel effectief de emoties platleggen. Ik noem het hierboven al de 'ultieme fuck alles mentaliteit', zo heb ik het begrepen. Alles is wel prima, zolang je maar een beetje kan liggen. Of je nou je vriendin en familie kwijtraakt of niet. Jij ligt daar wel lekker (even gechargeerd gezegd).
    Als je gewend raakt aan die enorme demping van de emoties waarin je alles wel best vindt, dan kan het daarna extreem lastig zijn om weer te maken te krijgen met gevoelens als verdriet, angst en boosheid. Mensen die een tijd heroïne gebruiken, zijn niet meer gewend om gezonde manieren te gebruiken om met die emoties om te gaan. Als die mensen stoppen met het nemen van opioïden, worden ze geconfronteerd met alle angsten, boosheid en verdriet de ze de tijd (vaak jaren) daarvoor hebben weggestopt. Dat kunnen vrij heftige emoties zijn, en de ingebakken respons is: drugs nemen. Die keuze wordt grotendeels onbewust gemaakt, dus om dat dan bewust te overrulen is heel lastig. Daarom kan afkicken eigenlijk alleen onder professionele begeleiding.

acht.zes en MDMAZING vinden dit leuk.
  13. Natozlato

Natozlato Experimenterende gebruiker

Ik heb een aantal keer Oxy genomen, recreatief. Ik nam niet meer dan 15 mg en was de ene keer misselijk, de andere keer niet (ik weeg 63 kg). De jeuk vond ik niet heel storend.
    Als het pillen zijn met vertraagde afgifte kun je ze crushen en in een glaasje water doen.
    Ik ging dan lekker op de bank liggen en muziek luisteren. Je voelt je heel chill, tevreden en loom. Het werkt ongeveer 4 a 5 uurtjes. Voordat het is uitgewerkt, kan ik niet slapen. De volgende dag geen kater.
    Het schijnt wel heel verslavend te zijn, dus doe het niet te vaak. Ikzelf deed het ongeveer 1 x in de 2 maanden.

MDMAZING vindt dit leuk.
  14. acht.zes

acht.zes Badass junkie

Wat het gevaar is van Opoiden is dat je geest je voor de gek gaat houden. 'het valt allemaal wel mee', 'niks aan de hand', wat typerend is voor deze drugs.

Je zou zeker dit topic moeten lezen, en waar heroine staat vervangen door Oxy, want t komt op precies hetzelfde neer:

https://drugsforum.nl/threads/hoe-een-heroïneverslaving-tot-stand-komt.34495/

Ik durf het in ieder geval niet aan. Heb ook zo'n pilletje liggen (10mg) maar die zal ik niet zo gauw gaan gebruiken.
    'Als je niet weet wat je mist dan mis je niks' zei een wijs persoon ooit tegen me.

15. Neo-Shulginist

De dag na gebruik kan je je suf voelen, hoofdpijn krijgen, duizelig zijn of last hebben van misselijkheid. Dus ja er kan wel een kater bij komen kijken.

16. MDMAZING

MDMAZING Wijs gebruiker

het is vertraagde afgifte. Beste gewoon die pil crushen en dan door water mengen en opdrinken tich? ( ik doe 10mg) dus halve pil.

Vanavond zal ik het niet nemen. Moet morgen gewoon vroeg op dus lijkt het me niet echt heel verstandig. Denk als ik vanavond zal nemen dat ik morgenochtend nog wel na effecten etc heb?

17. Natozlato

Ja door een beetje water. Het is echt heel vies en plakt aan je tanden. Als je het zo neemt, werkt het na een half uur ongeveer. Wel nemen op een lege maag, 3 uur nadat je gegeten hebt.
    Je bent toch wel wat suf de dag erna.

18. MDMAZING

MDMAZING Wijs gebruiker

Thx. Ben benieuwd morgen avond! :)

19. MDMAZING

MDMAZING Wijs gebruiker

is de eerste dosering belangrijk zoals bij mdma? dus als ik 10mg neem en het valt tegen kan ik dan nog 10mg nemen om lekker high te worden?

20. Natozlato

Nee is niet zo belangrijk zoals bij M. Ik zou dan niet meer dan 5 mg bijnemen. Als je teveel neemt kan je misselijk worden. Op psychonautwiki staat dat 15 mg een gemiddelde dosis is. Ik zou meteen daarmee beginnen.

MDMAZING vindt dit leuk.
  21. MDMAZING

MDMAZING Wijs gebruiker

okay top.

22. Natozlato

Enjoy. Laat je weten wat je ervan vond?

MDMAZING vindt dit leuk.
  23. MDMAZING

MDMAZING Wijs gebruiker

jazeker!ik ga rond 6 uur de eerste 15mg nemen . Ik lees overal dat een opioid high een van de beste is.. ben benieuwd . maar zeker gevaarlijk

24. Natozlato

Verwacht er niet teveel van. Zo heel bijzonder is het niet. Maar wel lekker af en toe voor een avondje chillen! Vergelijkbaar met een benzo.

KropSla vindt dit leuk.
  25. MDMAZING

MDMAZING Wijs gebruiker

zojuist 2 suprimal pilletjes genomen voor tegen de misselijkheid dat die oxycodon kan geven.

Natozlato vindt dit leuk.
  26. KropSla

KropSla DF Staff Medewerker Moderator Tripreporter

Hoop dat je misselijk meevalt :) Chillse. Ben benieuwd hoe het bevalt!

MDMAZING vindt dit leuk.
  27. MDMAZING

MDMAZING Wijs gebruiker

Heb om 17:00 ongeveer de helft genomen .Afgebroken en in een glas met water gedaan. Het duurde best lang voordat het helemaal was opgelost dus had het opgedronken . Die vertraagde afgifte is er toch ook af als je een pil breekt? Bijna half uurtje verder maar voel nog niks.

UPDATE:begin overal soms een beetje jeuk te krijgen. Las dat dit veel voorkomt

Laatst bewerkt: 15 mrt 2019
  28. MDMAZING

MDMAZING Wijs gebruiker

Had rond kwart over 6 die andere 10mg genomen dus nu 20mg. Ik ga nu wel lekker. Ik 'nod' de heletiijd weg. Lekker met je ogen dicht naar muziek luisteren. Het lijkt steeds in 'vlaagjes' te komen. Heerlijk euforisch.

Overal jeuk, maar niet storend. Het voelt lekker om met je handen je lichaam te krabben etc.

29. De Dunne

De Dunne Badass junkie De Leukste Thuis! Donateur

Niet misselijk?

MDMAZING vindt dit leuk.
  30. MDMAZING

MDMAZING Wijs gebruiker

nope. Ik had suprimal genomen van t voren. Misschien daarom niet misselijk :)

31. De Dunne

Mooi zo! Is het gevoel vergelijkbaar met een goede benzo?
    Niet dat ik van plan ben Oxy te proberen maar uit nieuwsgierigheid.

MDMAZING vindt dit leuk.
  32. MDMAZING

MDMAZING Wijs gebruiker

Het relaxe gevoel is wel zoals een benzo, xanax bv. je voelt je ook vrolijk en blij, maar je gaat ook 'nodden' dan doe je je ogen dicht en voel je je super lekker.. beetje zoals bij mdma maar dan zonder space. Vind het moeilijk uit te leggen hoe het precies voelt. Het komt vooral in vlaagjes.

KropSla en De Dunne vinden dit leuk.
  33. De Dunne

Ik heb slechts enkele keren een benzo geprobeerd. Xanax idd.
    Ik vond het verrassend dat ik het wel prettig vond. Normaal ben ik niet echt van de pure downers en men had mij verteld dat Xanax en dergelijke niet echt leuk of boeiend is. Een high of echte euforie heb ik dan idd niet maar het relaxte gevoel, geen druk zijn of spanning, geen zorgen hebben en uren op de bank kunnen hangen zonder gestuiter van adhd oid vond ik fijn. Het maakt wel je emotie erg vlak dus voor vaak gebruik zou ik het niet fijn vinden.
    Het is nu alweer een tijdje op want had maar een paar tabletjes gekregen van 0,5mg.
    Af en toe denk ik er aan om het zelf eens te kopen. Alleen vind ik ze best duur als je ze online wil kopen en het effect was na 2 dagen achter elkaar gebruiken al minder.
    Ook is het wel snel verslavend zeggen ze. Al taal ik er al lang niet meer naar sinds ze op zijn.
    Nadeel is dat je 3 (3!) dagen niet mag autorijden na Xanax dus misschien ga ik opzoek naar een andere benzo met een kortere halfwaardetijd maar zelfde effect.

34. MDMAZING

MDMAZING Wijs gebruiker

Ik kan me xanax halen bij een maat waarvan ik deze oxycodon ook vandaan heb. Ben trouwens nog steeds super relaxed en kijk The walking dead :) Ik blijf hier wel updaten vanavond. Ze zeggen dat je jeukt als je een opioid neemt.. Ik kan bevestigen dat dat zo is! Jeukt verschrikkelijk..maar liever dat dan dat ik misselijk werd. Ben super blij, zit goed in me vel nu. :)

35. De Dunne

Ik had ze gekregen van een kennis waarmee ik wel eens wat ruil etc. Hij is geen dealer hoor maar hij had toen een keer geen speed en een keer geen xtc meer. Had hem toen +/- kwart gram speed en xtc pil gegeven. Van hem had ik 6 Xanax pillen terug gekregen. Had al een keer van hem xtc gekregen toen ik eens niet had.
    Ik zal tzt wel eens op t net speuren.

Geniet van je roes!

MDMAZING vindt dit leuk.
  36. MDMAZING

MDMAZING Wijs gebruiker

Ik ga nog steeds lekker. Super relaxed, goed humeur. Heletijd lekker nodden en genieten! Gaat oxycodone op je serotonine? het lijkt zo erg op mdma! Volgens mij wel op dopamine toch?

De Dunne vindt dit leuk.
  37. MDMAZING

MDMAZING Wijs gebruiker

Nog steeds heerlijk relaxed The walking dead kijken.

De Dunne vindt dit leuk.
  38. Natozlato

Ik had de pil helemaal fijn gemaakt met een mes op een snijplank.
    Ja, wel een lekkere high krijg je ervan. Ik vond het ook licht euforisch. Vooral het eerste uurtje. Dat nodden had ik ook. Met willekeurige beelden als ik mn ogen dichtdeed. Een soort dagdromen in diabeelden. Wel hele vreemde beelden altijd. Een goochelaar met een konijn, spoorrails en allemaal freaky dingen XD

MDMAZING vindt dit leuk.
  39. De Dunne

MDMAZING vindt dit leuk.
  40. hansje1963

hansje1963 Experimenterende gebruiker

Weet waar je aan begint ,opiaten zijn link, rotzooi, ik zeg. Blijf er af !

MDMAZING vindt dit leuk.
Laden...
Vergelijkbare Topics - Dosering oxycodon keer
  1. yellow2020
    Reacties:
    16
    Weergaven:
    6.953
  2. wakawaka93
    Reacties:
    3
    Weergaven: