Dosering shrooms

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories

Thetripperr

Experimenterende gebruiker
Hallo, ik ben van plan in de zomervakantie shrooms te nemen met een vriend maar ik weet niet goed wat de dosering is, nu ik heb de laatste tijd redelijk wat lsd gebruikt en andere psychedelische drugs
mijn vrienden maken zich zorgen omdat ze denken dat ik ga doorslaan, maar kan dit ook gebeuren bij inname van paddo’s?

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Als je al flink wat ervaring hebt met andere psychedelica, zou ik 10-15 gram paddo's aanraden voor een eerste keer. Wees je er wel van bewust dat psilocybine (paddo's/truffels) een heel andere trip geeft dan LSD. In tegenstelling tot LSD zul je waarschijnlijk niet energiek zijn, maar eerder loom en daardoor liever op 1 plek willen blijven (bijvoorbeeld de bank). Al kan het zeker heel erg magisch zijn om psilo juist buiten te doen.

Doorslaan? Wat bedoelen ze daar precies mee? Als in: psychotisch worden of zo? Als je die aanleg hebt, zou je imo sowieso niet moeten trippen. Het is sowieso aan te raden om stabiel en in een goede mindset te beginnen aan een trip. Natuurlijk kan een trip iets triggeren. Psychedelica nemen is áltijd een risico. Maar je minimaliseert dat risico door te zorgen voor een optimale (mind)set en setting (de omgeving waarin je tript, het gezelschap waarmee je tript).

Boyman

Bewuste gebruiker
Hallo, ik ben van plan in de zomervakantie shrooms te nemen met een vriend maar ik weet niet goed wat de dosering is, nu ik heb de laatste tijd redelijk wat lsd gebruikt en andere psychedelische drugs
mijn vrienden maken zich zorgen omdat ze denken dat ik ga doorslaan, maar kan dit ook gebeuren bij inname van paddo’s?
Wat bedoel je met "doorslaan"?

Thetripperr

Als je al flink wat ervaring hebt met andere psychedelica, zou ik 10-15 gram paddo's aanraden voor een eerste keer. Wees je er wel van bewust dat psilocybine (paddo's/truffels) een heel andere trip geeft dan LSD. In tegenstelling tot LSD zul je waarschijnlijk niet energiek zijn, maar eerder loom en daardoor liever op 1 plek willen blijven (bijvoorbeeld de bank). Al kan het zeker heel erg magisch zijn om psilo juist buiten te doen.

Doorslaan? Wat bedoelen ze daar precies mee? Als in: psychotisch worden of zo? Als je die aanleg hebt, zou je imo sowieso niet moeten trippen. Het is sowieso aan te raden om stabiel en in een goede mindset te beginnen aan een trip. Natuurlijk kan een trip iets triggeren. Psychedelica nemen is áltijd een risico. Maar je minimaliseert dat risico door te zorgen voor een optimale (mind)set en setting (de omgeving waarin je tript, het gezelschap waarmee je tript).
En hoeveel gram truffels zou je aanraden want ik heb dit al eerder gepakt een keer 5g een keer 10g en een keer 15g maar heb van niks van deze doseringen iets gevoeld
Wat bedoel je met "doorslaan"?
als in psychose belanden

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
En hoeveel gram truffels zou je aanraden want ik heb dit al eerder gepakt een keer 5g een keer 10g en een keer 15g maar heb van niks van deze doseringen iets gevoeld
In mijn ervaring (ik heb heel veel getript op beide) stond gemiddeld 15 gram truffels gelijk aan ongeveer 20 gram paddo's. Maar dat is ook een beetje nietszeggend, want over welke soort heb je het dan (ik heb er vele gehad) en daarnaast is het een natuurproduct, dus kan elke batch verschillen van elkaar.

Dat je helemaal niets voelt van 15 gram vind ik heel raar. Wat ik je zou aanraden is om niet zomaar de dosering nog hoger te maken, want je kunt mogelijk een slechte batch hebben gehad en nu ineens een super potente pakken. Ik zou gewoon eens een ander soortje proberen en dan gewoon weer gaan voor 10-15 gram.

En daarnaast:

Zorg voor een goede set en setting. Ik kan dit niet genoeg benadrukken. Of je een goede trip hebt, is grotendeels afhankelijk van je mindset en je omgeving. Zet dus je TV uit, zet je telefoon uit en leg hem weg. Zonder je eventueel even af van anderen om tot jezelf te komen. Houd je bezig met de échte wereld, niet met digitale werelden. Kijk láng en aandachtig naar je omgeving en probeer dan maar eens niet te trippen. Met name psilo kun je "kickstarten" op deze manier. Het is geen mdma, het komt niet allemaal van het middel, het moet ook van jou komen.

Thetripperr

In mijn ervaring (ik heb heel veel getript op beide) stond gemiddeld 15 gram truffels gelijk aan ongeveer 20 gram paddo's. Maar dat is ook een beetje nietszeggend, want over welke soort heb je het dan (ik heb er vele gehad) en daarnaast is het een natuurproduct, dus kan elke batch verschillen van elkaar.

Dat je helemaal niets voelt van 15 gram vind ik heel raar. Wat ik je zou aanraden is om niet zomaar de dosering nog hoger te maken, want je kunt mogelijk een slechte batch hebben gehad en nu ineens een super potente pakken. Ik zou gewoon eens een ander soortje proberen en dan gewoon weer gaan voor 10-15 gram.

En daarnaast:

Zorg voor een goede set en setting. Ik kan dit niet genoeg benadrukken. Of je een goede trip hebt, is grotendeels afhankelijk van je mindset en je omgeving. Zet dus je TV uit, zet je telefoon uit en leg hem weg. Zonder je eventueel even af van anderen om tot jezelf te komen. Houd je bezig met de échte wereld, niet met digitale werelden. Kijk láng en aandachtig naar je omgeving en probeer dan maar eens niet te trippen. Met name psilo kun je "kickstarten" op deze manier. Het is geen mdma, het komt niet allemaal van het middel, het moet ook van jou komen.
De truffels die ik heb genomen heb ik online besteld op *modknip* en deze waren de sterkste soort verkrijgbaar kan het misschien zijn dat ik geboren met een tolerantie ofzo?

Laatst bewerkt door een moderator:

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
De truffels die ik heb genomen heb ik online besteld op zamnesia en deze waren de sterkste soort verkrijgbaar kan het misschien zijn dat ik geboren met een tolerantie ofzo?
Sommige mensen reageren er minder sterk op, maar wat ik vaker in de praktijk heb gezien: veel mensen geven zich niet goed over aan het moment en dus ook niet aan de paddo's/truffels. Ze zitten maar wat te prutsen op hun telefoon, afgeleid door allemaal dingen.

Ik zou jezelf niet te snel gaan zien als iemand die een geboren tolerantie heeft tegen psilocybine, maar de eerstvolgende keer je uiterste best doen om je volledige aandacht aan het hier en nu te geven, door dus met aandacht je omgeving waar te nemen. Ik heb mensen die dachten niet dingen te kunnen zien op truffels zo echt aan het trippen gekregen. Het heeft zoveel met bewuste aandacht te maken.

Het is ook zoiets anders dan vele andere drugs, die je gewoon neemt en die dan gewoon gaan werken. Heel veel moet zoals gezegd van jezelf komen.

Observeer de wereld en neem daar echt de tijd voor. De natuur kan je ook helpen erin te komen. Dat hoeft niet meteen midden in het bos te zijn, maar bijvoorbeeld een boom buiten, of zelfs een plant binnen.

Mevrouw Pløp

DF Staff
Forumleiding
Moderator
De truffels die ik heb genomen heb ik online besteld op *modknip* en deze waren de sterkste soort verkrijgbaar kan het misschien zijn dat ik geboren met een tolerantie ofzo?
Het noemen van verkooppunten is niet toegestaan, hier staat een permanente ban op. Lees de forumregels even heel goed, voor deze keer kom je weg met een waarschuwing.

Fisherman's friend

Bewuste gebruiker
Het is aan te raden om je hier goed over in te lezen.
Bijvoorbeeld op meerdere pagina's op internet.

5 gram verse paddestoelen is goed te doen voor de meeste beginners , terwijl 5 gram gedroogde al echt de max is voor velen.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Het is aan te raden om je hier goed over in te lezen.
Bijvoorbeeld op meerdere pagina's op internet.

5 gram verse paddestoelen is goed te doen voor de meeste beginners , terwijl 5 gram gedroogde al echt de max is voor velen.
Ja, omdat bij drogen paddo's 9/10 van hun gewicht verliezen door verdamping van het water in ze, blijft er dus 1/10 over. 5 gram gedroogd staat dus ruwweg gelijk aan 50 gram vers. Niet echt een begindosis. :wink: En imo sowieso een te hoge dosering. Als je al hoger wilt proberen, zou ik persoonlijk stoppen rond 35-40 gram (vers dus) of gedroogd: 3,5-4 gram. Dan heb je waarschijnlijk een super intense visuele trip, met relatief weinig kans op dat dingen mentaal echt raar worden (in de zin van mind/timeloops).

Fisherman's friend

Bewuste gebruiker
Ja, omdat bij drogen paddo's 9/10 van hun gewicht verliezen door verdamping van het water in ze, blijft er dus 1/10 over. 5 gram gedroogd staat dus ruwweg gelijk aan 50 gram vers. Niet echt een begindosis. :wink: En imo sowieso een te hoge dosering. Als je al hoger wilt proberen, zou ik persoonlijk stoppen rond 35-40 gram (vers dus) of gedroogd: 3,5-4 gram. Dan heb je waarschijnlijk een super intense visuele trip, met relatief weinig kans op dat dingen mentaal echt raar worden (in de zin van mind/timeloops).
Klopt precies.
Er zijn ook zeker richtlijnen qua doseringen van shrooms.
Veel gaan hier de fout in door zo maar iets te doen en uit onwetendheid.
Kijk maar naar Paul Stamets zijn eerste ontmoeting met paddo's.
En ook ikzelf heb ooit een hele flush gedroogde Cambodjaanse weggegeten . Dacht dat het wel kon . Nou dat heb ik geweten.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Klopt precies.
Er zijn ook zeker richtlijnen qua doseringen van shrooms.
Veel gaan hier de fout in door zo maar iets te doen en uit onwetendheid.
Kijk maar naar Paul Stamets zijn eerste ontmoeting met paddo's.
En ook ikzelf heb ooit een hele flush gedroogde Cambodjaanse weggegeten . Dacht dat het wel kon . Nou dat heb ik geweten.
Voor een groot deel is Terence McKenna hier ook schuldig aan met zijn push naar 5 dried grams. Doen alsof je niet echt getript hebt totdat je dat hebt gedaan. Wat veel mensen en vooral jongeren natuurlijk enorm aanspreekt: dat moet ik gedaan hebben. Niet wetende dat je mogelijk een fucking tsunami over je heen krijgt met 5 gram gedroogd/50 gram vers. That's no joke.

Heel onverstandig om dat aan zijn publiek mee te geven. Zeker ook omdat hij enorm populair was/is.

Fisherman's friend

Bewuste gebruiker
Voor een groot deel is Terence McKenna hier ook schuldig aan met zijn push naar 5 dried grams. Doen alsof je niet echt getript hebt totdat je dat hebt gedaan. Wat veel mensen en vooral jongeren natuurlijk enorm aanspreekt: dat moet ik gedaan hebben. Niet wetende dat je mogelijk een fucking tsunami over je heen krijgt met 5 gram gedroogd/50 gram vers. That's no joke.

Heel onverstandig om dat aan zijn publiek mee te geven. Zeker ook omdat hij enorm populair was/is.
Daar zeg je wat inderdaad.
Nooit geweten dat die uitspraak van hem kwam.
Zo krijg je dat beginnelingen die zich daar inlezen alsnog niet slimme beslissingen maken.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Daar zeg je wat inderdaad.
Nooit geweten dat die uitspraak van hem kwam.
Zo krijg je dat beginnelingen die zich daar inlezen alsnog niet slimme beslissingen maken.
Ja het blijft een goede verteller/spreker en intrigerende persoonlijkheid, dus hij was en is mega populair. Als je dan een beetje fan van hem wordt en constant van hem hoort dat "5 dried grams in silent darkness" the way to go is, kun je dat makkelijk gaan geloven.

Extra kwalijk is dat Terence zelf een mega bad trip heeft gehad op paddo's en dit daarna heeft verzwegen en gewoon door is gegaan met zijn idee van: je moet hoog doseren. Dat was immers waar hij zijn hele personage rondom had opgebouwd: de fearless psychonaut.

Je mist echt niet iets als je nooit zo'n hoge dosering doet. Je kunt op veel lagere doseringen prachtige, ook spirituele ervaringen hebben.

Thetripperr

Dat zorgt ervoor dat je veel minder ervaart van de effecten, En als je vrienden bang zijn dat je in een psychose gaat als je gaat trippen is het al niet verstandig om te doen.
Heeft dit nog op andere drugs een remmende werking? Want mijn cannabis word er juist van versterkt had ik eens gehoord

De pen is van je zus

Belezen gebruiker

Wat een haat voor iemand die fundering van de psychedelische revolutie heeft aan gelegd, Heb je ooit een boek van hem gelezen? Tuurlijk klopt het dat in 1 x 5 gram gedroogde paddo's voor beginners onverstandig is. maar dat raad hij ook niet aan beginners shit uit context trekken en daar op haten is wel laag. En verder als je goed kijkt is er geen spirituele leraar of filosoof die geen fouten maakt en dat geld net zo goed voor jou en ik niemand is heilig.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Wat een haat voor iemand die fundering van de psychedelische revolutie heeft aan gelegd, Heb je ooit een boek van hem gelezen? Tuurlijk klopt het dat in 1 x 5 gram gedroogde paddo's voor beginners onverstandig is. maar dat raad hij ook niet aan beginners shit uit context trekken en daar op haten is wel laag. En verder als je goed kijkt is er geen spirituele leraar of filosoof die geen fouten maakt en dat geld net zo goed voor jou en ik niemand is heilig.
Haat?

Zijn eigen broer Dennis denkt er notabene hetzelfde over. Misschien eens een interview van checken?

Ben trouwens best wel een fan van Terence McKenna. Ik ben het alleen helemaal niet eens met dit punt en ook niet met het bewust verzwijgen van die beruchte bad trip. Had ie anders moeten doen voor iemand met zo'n grote invloedssfeer.

Precies wat je zegt: iedereen maakt fouten en daar had ik het nu over. Betekent niet dat alles dat Terence deed slecht was. Hij heeft enorm veel betekent voor de wereld van psychedelica.

De pen is van je zus

Belezen gebruiker
Haat?

Zijn eigen broer Dennis denkt er notabene hetzelfde over. Misschien eens een interview van checken?

Ben trouwens best wel een fan van Terence McKenna. Ik ben het alleen helemaal niet eens met dit punt en ook niet met het bewust verzwijgen van die beruchte bad trip. Had ie anders moeten doen voor iemand met zo'n grote invloedssfeer.

Precies wat je zegt: iedereen maakt fouten en daar had ik het nu over. Betekent niet dat alles dat Terence deed slecht was. Hij heeft enorm veel betekent voor de wereld van psychedelica.
Kan je die sturen heb er net 1 gekeken maar dat ging niet over de bad trip. Ik vindt het alsnog een onzinnige uitspraak haat is misschien een groot woord. Goed dat je mensen bewust wil maken over de potentiele gevaren. Ik denk over het algemeen dat hij veel meer positieve invloed heeft gehad op de wereld en veel mensen geholpen heeft. En een bad trip heeft niet zo zeer met de dosering te maken en meer met je gemoedstoestand set en setting. Verder raad het aan met een middel waar je geen overdosering van kan nemen dat je dood gaat er zijn middelen waar dat wel het geval van is dan zou ik het wel meer onverantwoord vinden.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Kan je die sturen heb er net 1 gekeken maar dat ging niet over de bad trip. Ik vindt het alsnog een onzinnige uitspraak haat is misschien een groot woord. Goed dat je mensen bewust wil maken over de potentiele gevaren. Ik denk over het algemeen dat hij veel meer positieve invloed heeft gehad op de wereld en veel mensen geholpen heeft. En een bad trip heeft niet zo zeer met de dosering te maken en meer met je gemoedstoestand set en setting. Verder raad het aan met een middel waar je geen overdosering van kan nemen dat je dood gaat er zijn middelen waar dat wel het geval van is dan zou ik het wel meer onverantwoord vinden.
Ik kan die specifieke video over die badtrip zo ook niet terugvinden. Ik geloof dat het een fragment was van een documentaire, maar ik weet niet welke en of het überhaupt een documentaire was.

In deze video zie je wel dat Dennis zegt dat hij vond/vind dat het niet juist was van Terence om te blijven praten over high doses, terwijl hij er zelf mee was gestopt. "Walk the walk, if you talk the talk". Dat was geloof ik door die specifieke badtrip dat 'ie stopte met high doses, maar weet het niet zeker.

Prima, vind je het een onzinnige uitspraak.

Ik vond het onzinnig van Terence om die 5 dried grams zo op te hemelen. Ondanks dat het inderdaad niet fysiek gevaarlijk is, kan het dat wel geestelijk zijn. Ik weet niet of je het zelf geprobeerd hebt? Het is heel wat anders dan de gewone 15 tot 20 gram verse paddo's (overeenkomstig met 1,5 tot 2 gram gedroogd). Iemand die er niet op voorbereid is... moet er niet aan denken wat mogelijk kan gebeuren.

Snap niet dat je er zo'n deal van maakt dat ik dit zo afkeur. Ik vond het onverantwoord van hem, jij niet. Klaar.

Maar los daarvan, Terence blijft legendarisch. Briljante geest was het.

De pen is van je zus

Belezen gebruiker
Ik kan die specifieke video over die badtrip zo ook niet terugvinden. Ik geloof dat het een fragment was van een documentaire, maar ik weet niet welke en of het überhaupt een documentaire was.

In deze video zie je wel dat Dennis zegt dat hij vond/vind dat het niet juist was van Terence om te blijven praten over high doses, terwijl hij er zelf mee was gestopt. "Walk the walk, if you talk the talk". Dat was geloof ik door die badtrip, maar weet het niet zeker.

Prima, vind je het een onzinnige uitspraak.

Ik vond het onzinnig van Terence om die 5 dried grams zo op te hemelen. Ondanks dat het inderdaad niet fysiek gevaarlijk is, kan het dat wel geestelijk zijn. Ik weet niet of je het zelf geprobeerd hebt? Het is heel wat anders dan de gewone 15 tot 20 gram verse paddo's (overeenkomstig met 1,5 tot 2 gram gedroogd). Iemand die er niet op voorbereid is... moet er niet aan denken wat mogelijk kan gebeuren.

Snap niet dat je er zo'n deal van maakt dat ik dit zo afkeur. Ik vond het onverantwoord van hem, jij niet. Klaar.

Maar los daarvan, Terence blijft legendarisch. Briljante geest was het.
Die heb ik gekeken, ''Terence need to walk his talk'' ik denk dat Terence wel genoeg gelopen heeft om er over te praten en tuurlijk heb ik het zelf gedaan.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Die heb ik gekeken, ''Terence need to walk his talk'' ik denk dat Terence wel genoeg gelopen heeft om er over te praten en tuurlijk heb ik het zelf gedaan.
Oké, ik neig meer naar hoe zijn broer er naar kijkt.

Ik heb het ook gedaan en imo: als je op die dosering en hoger zit, krijg je diminishing returns. Je kunt (IMO) op lagere doseringen dan dat al het prachtige van psilocybine ervaren, met minder kans op rare dingen die je niet wilt.

De pen is van je zus

Belezen gebruiker
Oké, ik neig meer naar hoe zijn broer er naar kijkt.

Ik heb het ook gedaan en imo: als je op die dosering en hoger zit, krijg je diminishing returns. Je kunt (IMO) op lagere doseringen dan dat al het prachtige van psilocybine ervaren, met minder kans op rare dingen die je niet wilt.
Prima dat je er zo naar kijkt ik heb zelf al meer nodig dan gemiddeld van vrienden en heb me mooiste ervaringen zo beleefd en dat gun ik iedereen maar dat verschilt natuurlijk per persoon. Verder zijn boeken zijn ook goed hij probeert gewoon het sjamanisme in de moderne wereld te brengen. En in zijn boeken heeft hij het daar niet veel over de dosering vaker in lezingen.

Thetripperr

Precies waar ik bang voor was anti depressiva heeft een grote invloed op psychedelica die soms helemaal niet werken of alleen op extreme doseringen

Heb het zelf ook meegemaakt daarom vroeg ik het
Als ik mijn anti depressieve 2 dagen niet zou pakken en dan de truffels probeer zou ik hier dan wel effecten van hebben?

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Als ik mijn anti depressieve 2 dagen niet zou pakken en dan de truffels probeer zou ik hier dan wel effecten van hebben?
Geen wonder dat je dan niks merkte, je zit aan een SSRI.

En nee, antidepressiva moet je afbouwen middels taperen onder toezicht van een professional. Zoiets duurt lang. Zo even een paar dagen stoppen omdat je wilt trippen is geen goed idee. Als je wat aan je geestelijke gezondheid wilt doen, kun je beter de boel zo stabiel mogelijk houden.

Zorg er beter eerst voor dat je kunt functioneren zonder antidepressiva en ga dán eventueel een keer trippen. Maar ook dan: wees er voorzichtig mee als je aanleg hebt voor depressie. Psychedelica kunnen heel wat losmaken, wat je dan wel moet kunnen verwerken. Het beste ook dat misschien onder begeleiding of toezicht doen met iemand met ervaring.

Red pill

Badass junkie
Misschien wel maar ik adviseer eigenlijk om alles maar psychedelica te gebruiken als je geen anti depressiva slikt

Iigv dingen die op serotonine werken zoals paddo's truffels en lsd

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Misschien wel maar ik adviseer eigenlijk om alles maar psychedelica te gebruiken als je geen anti depressiva slikt

Iigv dingen die op serotonine werken zoals paddo's truffels en lsd
Waarschijnlijk nog niet eens of verre van optimaal, omdat de antidepressiva ook niet direct uit je systeem is.

Azarius vaporizers and accessories
Bovenaan