1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Draaiduizeligheid, toeval of door mdma?

Discussie in 'Voeding, gezondheid, liefde, seks en relaties' gestart door BlijeChick, 7 jan 2018.

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories
  1. BlijeChick

BlijeChick Belezen gebruiker

Goedemorgen!

Sinds 2 dagen ben ik snotverkouden met keelpijn en vermoeidheid (schijnbaar heerst de griep, dus dit valt me nog mee..). Ik had gehoopt dat het hierbij zou blijven, maar helaas was dat niet het geval. Vannacht werd ik om 04:00 wakker met het gevoel alsof de hele wereld draaide en ik uit mijn bed zou vallen omdat het voelde als flauwvallen. Dat laatste is gelukkig niet gebeurd, maar mijn zicht was wel fucked, waarbij letterlijk de kamer om mij heen draaide en ik mijn ogen niet stil kon houden.

Nu heb ik contact gehad met de HA en volgens hen is het draaiduizeligheid. Dat kan blijkbaar zomaar voorkomen, net als een verkoudheid. Heel fijn, wil je even naar het toilet, val je bijna van de pot. Alsof je dronken bent, maar heb toch echt geen druppel alcohol op :tongueout:

Hoe dan ook, ik was benieuwd of iemand van jullie zoiets eerder heeft gehad? Ik namelijk niet. Ook gaan mijn gedachten over het feit dat ik met oud en nieuw mdma met voorafgaand een aantal glazen alcohol heb gebruikt en het daar wellicht een link mee heeft? Of ben ik dan wel erg hypochondrisch aan het denken, gezien het 6 dagen geleden is.

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen of mening!

2. lysergic bink

lysergic bink Bewuste gebruiker

Ik ben er overlaatst getuige van geweest, de persoon in kwestie had eerst mdma en later pep op:dizzy:

en verloor kortstondig door de knieën gaand het bewustzijn :dizzy:

gelukkig door mij opgevangen!:handsopen:

De persoon was precies oogwegdraaiend 2 sec bewusteloos zo leek!:astonished:

In eerste instantie dachten we dat de pep of de combo de boosdoener was,(pep werd laatstgenomen),

De dealer en zijn vriendin van beide stoffen beweerden bij hoog en laag dat het "zeker "de mdma moet geweest zijn,

zelfs al was de mdma 24 uurder zeiden ze,dan nog kan je dagenlang vertigo hebben ,:flushed:

Zeiden ze.:thinking:

Zelf ben ik geen expert in mdma, maar bij pep melden voorheen ook mensen dagenlange duizeligheid.
    (in topics hier te vinden):kissingsmiling:

Ook het nachtenlang doorhalen,weinig eten, kan de duizeligheid (mede) veroorzaakt hebben.:thinking:

Maar ik zag dat de persoon in kwestie, een nacht later zonder slaap en op pep ,er vreemd genoeg
    BEDUIDEND beter uitzag dan op de MDMA.:hushed:

Dit alles is slechts anektdotisch en geen wetenschappelijk antwoord , en is uit andermans ervaringen te horen , zien en lezen.:wink:

Dus ja , alles samen kan evengoed, je hypochondrie , velen maken zich tijden katers zo gek dat ze rondsurfen en met heuse" zelfgestelde diagnoses" afkomen zoals beweren dat ze borderline hebben!!!:yum:

Je kunt jezelf wel zeer gek maken in katers en beladen met alle schuldgevoelens en zondes van de wereld.:tonguewink:

En alcohol mengen leek me ook geen goed idee met drugs.Ikzelf neem nooit alcohol dan zou ik nog eerder een ''hard drug '' gebruiken,
    die ik niet nader ga noemen omdat dat zeker bepaalde mensen zou triggeren en off topics zou aanmoedigen.:imp:
    Vooral mss 1 iemand in het bijzonder !:sweatsmile:

En op zondag heb ik daar geen zin in , in onnodige discussies.:grin:

Laatst bewerkt: 7 jan 2018
  3. Ja, ik herken dit wel. Voor mij had dit duidelijk te maken met een ongezond leefpatroon en excessief drugsgebruik; in het speciaal MDMA inderdaad. Ik kon zo duizelig worden, dat ik letterlijk moest hurken om mezelf in controle te kunnen houden. Ook had ik momenten dat ik dacht dat ik flauwviel, weet niet of je hier ook last van hebt? Bij mij is het vanzelf weer overgegaan nadat ik besloot te stoppen met het gebruik van drugs.

4. BlijeChick

Maar had je dit tijdens of direct na gebruik? Want ik had er dus vannacht/vanochtend last van terwijl het dus zo'n 6 dagen later is nadat ik mdma heb gebruikt. En heb het nooit eerder gehad, terwijl ik toch al een aantal jaren wel met regelmaat mdma gebruik ( met meestal minimaal 2 maanden tussen gebruik ).

Gelukkig heb ik, nu de dag vordert, er een stuk minder last van. Wel nog zeer verkouden en een beetje uit balans, maar dat kan ook te maken hebben met de dichte oren ( en dus verstoring van evenwichtsorgaan ) door de verkoudheid zelf.

Wat de exacte oorzaak ook is, het heeft me wel even een wake-up call gegeven. Ik weet het, het is suf dat mensen eerst iets (vaak negatiefs) moeten ervaren alvorens ze betere keuzes gaan maken, maarja ik ben nu eenmaal ook menselijk :tongueout:

Om in voornemens te spreken; ik ga minimaal 3/4 maanden geen drugs gebruiken en als ik een avondje aan de alcohol ga, dan houd ik het bij een paar drankjes. Ik vermoed dat mijn lichaam blij met me zal zijn! :grin:

5. Ik had dit meestal tot 3-5 dagen na gebruik. Het kan natuurlijk ook zijn dat je een een flinke verkoudheid te pakken hebt waardoor je duizelig wordt.

6. Roze olifant

Roze olifant DF Staff Medewerker Moderator Tripreporter

Toeval, zou ik zeggen. De kans dat je na 6 dagen nog plotseling dit soort verschijnselen krijgt van MDMA (en alcohol) lijkt me zeer klein. Ik ben zelf ook wel eens vaker duizelig geweest 1-3 dagen na MDMA (vooral na wat hogere dosissen) maar daarna was dat toch echt over. Nawerkingen en de duur ervan kunnen natuurlijk bij iedereen net wat anders verlopen, maar na bijna een week nog iets nieuws erbij krijgen is wel heel laat, ik denk dat je je hier geen zorgen over hoeft te maken. Je bent ziek, hebt een verkoudheidsvirus opgelopen, de klachten die je hebt zullen daar eerder een gevolg van zijn. Wel lekker irritant zeg! Veel beterschap.

7. BlijeChick

Jaa het is inderdaad een flinke verkoudheid, getsie. Heb me in geen tijden meer zo gevoeld.. en dan moeten toegeven om thuis te zitten en je lichaam rust geven. Best lastig voor iemand die altijd in de weer is!

Ik ben inmiddels ook wel overtuigd dat de link daarmee ligt en niet bij het mdma gebruik. Hoewel het m.i. evengoed geen kwaad kan om voorlopig wat gezonder te leven.

Thanks voor beterschaps wensen :grin:

Roze olifant vindt dit leuk.
  8. BlijeChick

Maar fuck. Wat is ziek zijn irritant! Verveel me dood en weet niet wat ik met mezelf aan moet... :rolleyes:

9. Zweibeiner

Zweibeiner Bewuste gebruiker

Die duizeligheid die je beschrijft heb ik een paar keer ervaren. Ik beschreef het alsof je op het punt stond om flauw te vallen maar dat niet deed. Dus alles draaide, ogen open of dicht maakt niet uit. Raar gevoel en anders dan gewoon duizelig zijn.

10. KropSla

KropSla Belezen gebruiker Tripreporter

Herkenbaar, ik heb dit ook een aantal keer gehad. Nooit tijdens maar wel na mdma gebruik en soms nog best een poosje. Beterschap, dan ook ziek erbij is niet tog!

11. BlijeChick

Thanks! Ben inmiddels een stuk opgeknapt, durf weer auto te rijden en heb weer energie dus ben deze week dan ook weer aan het werk. Waar iedereen last had van een Blue Monday, was ik alleen maar blij dat ik weer aan het werk kon :mrgreen::mrgreen:

Vind het draaien echter wel een vreemd fenomeen! Het gevoel dat je om valt als je op het toilet zit hihi.. kan er nu gelukkig om lachen.

Laden...