Drink jij wel eens stiekem?

Felis

Experimenterende gebruiker
Nee, alcohol is niet mijn drug.
Ik drink een glaasje als ik uit eten ga of een cocktail als ik iets te vieren heb, maar verder niets.
Als tiener dronk ik wel eens stiekem, maar alleen maar omdat ik wilde protesteren tegen de strenge regels thuis (eigenlijk best stom, mijn ouders waren niet zo streng, maar als tiener zie je dat anders)

De Zandman

Badass junkie
Stiekem drinken, dat was tot daaraan toe.
Maar iedere keer liegen over het toch onder invloed zijn en dan beweren dat je niet gedronken had terwijl je wel degelijk had gezopen, dat is het ergste en dat is een echte relatie killer. Je weet, dat je fout zit en dan toch weer ontkennen....zo sterk was die zucht naar het onder invloed zijn.
Want ja, dat is een lekker gevoel en daar had je als verslaafde dus alle ellende voor over.... eigenlijk onbegrijpelijk.
Toch heb ik jarenlang zo geleefd totdat ik er op een gegeven moment echt genoeg van had, al dat gedoe en ruzie was ik volkomen zat.
Ik zocht hulp en klinisch ben ik ermee gestopt.
Tot de dag van vandaag drink ik niet.
Het begin was moeilijk, nu gaat het makkelijk.
Al meer dan 25 jaar lang.
Geen stress, gelieg, ruzie en ellende meer.
Wat een zegen is het nuchter leven!

Met drugs evenzo.
Het laatste was gebruik van 2 fcdk een issue, na de weed en hash verslaving was dit een puntje van aandacht.
Alleen was dit "anders" dan die hash en alcohol.
Daarmee vernietigde ik mijzelf.
Dat was niet zo met die 2 fcdk. Dat was af en toe even een tripje trapje tropje zogezegd, en door tolerantie is misbruik eigenlijk niet aan de orde geweest.
Alleen die cravings naar het onder invloed willen zijn als je je kut voelt, het willen ontsnappen aan dat klotegevoel, dat blijft als ex verslaafde.
Dat blijft een puntje van aandacht.
Daar moet ik verder mee leven denk ik zo....

En nu? Probeer ik om niet te gebruiken, en dus niet te drinken. Een terugval heb je heel gemakkelijk. Dat wil ik niet.
Met alles wat ik heb meegemaakt in mijn leven moet ik verder leven, en er niet voor wegvluchten.
Nu probeer ik om andere mensen te helpen om te stoppen met het gebruik van middelen.
Het levert veel op, je spaart geld en leeft veel gezonder!
Dat nuchtere leven gun ik iedereen!

Laatst bewerkt:

Felis

Experimenterende gebruiker
Als ik ga winkelen, zie ik vaak een vrouw.
Ze ziet er verzorgd en chique uit.
Maar in haar boodschappenmandje zit vaak een fles goede, dure, hoogvaste alcohol: vaak whisky, wodka, rum of gin.
Ze stond een keer voor me bij de kassa: eerst zette ze haar boodschappen op de lopende band en aan het eind haar fles whisky, apart van de rest van haar boodschappen.
Ze betaalde haar aankoop met haar kaart, maar niet de fles. Ze betaalde contant en zei: "Dit is voor het bedrijf".

Ik vraag me af of ze vaak op die manier "voor het bedrijf" koopt?:confused:

Kordie

Badass junkie
Als ik ga winkelen, zie ik vaak een vrouw.
Ze ziet er verzorgd en chique uit.
Maar in haar boodschappenmandje zit vaak een fles goede, dure, hoogvaste alcohol: vaak whisky, wodka, rum of gin.
Ze stond een keer voor me bij de kassa: eerst zette ze haar boodschappen op de lopende band en aan het eind haar fles whisky, apart van de rest van haar boodschappen.
Ze betaalde haar aankoop met haar kaart, maar niet de fles. Ze betaalde contant en zei: "Dit is voor het bedrijf".

Ik vraag me af of ze vaak op die manier "voor het bedrijf" koopt?:confused:

Vrees het niet.
Voor je bedrijf betaal je meestal niet contant

Don Draper

Badass junkie
Ik woon bij mijn ouders en heb periodes dat ik graag drink. Dus dan dronk ik in de trein om ergens naartoe te gaan. (vrije tijds besteding, niet voor werk of verplichtingen, vaak wel de trein terug een halve liter bier).

Ik had ook een tijd een bioscoop abonnement waar ik dan tijdens de film meer dan gemiddeld dronk. 1,5 liter bier ofzo. soms nog een biertje terug in de trein terug en ik had een leuke dagje uit zonder dat mijn ouders door hadden hoeveel ik dronk.

Ik ben nu 28 jaar en probeer vanwege verschillende redenen het meer thuis te doen. Dat vinden ze niet fijn, maar voornamelijk op de tijdstip dat ik drink. Wat mij betreft doe ik het een paar uur na opstaan. Maar als ik in de avond bij het TV kijken of muziek een biertje drink heb ik er nooit wat van gehoord.

Dus eigenlijk ga ik het nu pas merken hoe het zal zijn als ik thuis drink op de manier hoe ik het graag heb.
Ik ben nu weer beetje vanaf de late ochtend wakker dus dat verbloemt de tijdstip van wanneer ik ga drinken. Nu begin ik graag de dag met een wietje en dan na enkele uur aan de bier.

Vooral sinds dit weekend steek ik het niet meer onder stoelen of banken. Alcohol en ik is een top combinatie om dit huis en de wereld aan te kunnen. Ik zit nu mijn alcoholgebruik in de woonkamer te doen maar ben benieuwd hoe het doordeweeks gaat. Elke dag een biertje drinken was vroeger een ding hier maar wil het ook niet meer verbergen en om dit soort redenen in de stad of bos of kroeg drinken. Ben benieuwd hoe dat gaat.

Laatst bewerkt:

De Zandman

Badass junkie
God zij dank, ik drink geen alcohol meer.
Dus ook niet stiekem.
Vroegah dronk ik af en toe wel stiekem, maar lang niet altijd.
En dan die ruzies die ik elke dag zowat had met mijn nu ex vriendin.....pfoeiii

De Zandman

Badass junkie
Nee, om 10 uur de kroeg binnen stappen was voor mij niet stiekem.stiekem drink je als je thuis ergens een fles verstopt ligt en dat je daar even gauw een slok uit drinkt.

Manu76

Badass junkie
Wat is er erg aan om stiekem te roken/drinken of blowen?
Ik heb nooit stiekem gedronken, maar kon wel problematisch drinken. Maar het ging meestal goed verkeerd, als ik stiekem wilde roken of blowen. Dan ging het goed verkeerd met mijn drinkgedrag. Zelf had ik niet echt door, dat het kwam omdat ik stiekem bezig was met nicotine of thc..
Ik herinner me dat ik gezellig kon drinken met ex en schoonmoeder op het terras. Ik ging dan even naar binnen naar de wc voor een plasje.

Binnen 90 secondes was ik weer terug en kon in die tijd een jointje rollen, paar trekjes nemen, rest van de joint verstoppen, plassen en doorspoelen en flink handen wassen en gezicht weer naar zeep doen ruiken. Heerlijk opluchtend rondje, want via de andere deur van het terras kwam ik dan weer tevoorschijn.

miles

Wijs gebruiker
Wat is er erg aan om stiekem te roken/drinken of blowen?
Ik heb nooit stiekem gedronken, maar kon wel problematisch drinken. Maar het ging meestal goed verkeerd, als ik stiekem wilde roken of blowen. Dan ging het goed verkeerd met mijn drinkgedrag. Zelf had ik niet echt door, dat het kwam omdat ik stiekem bezig was met nicotine of thc..
Ik herinner me dat ik gezellig kon drinken met ex en schoonmoeder op het terras. Ik ging dan even naar binnen naar de wc voor een plasje.

Binnen 90 secondes was ik weer terug en kon in die tijd een jointje rollen, paar trekjes nemen, rest van de joint verstoppen, plassen en doorspoelen en flink handen wassen en gezicht weer naar zeep doen ruiken. Heerlijk opluchtend rondje, want via de andere deur van het terras kwam ik dan weer tevoorschijn.
Dit deed ik vroeger toen ik nog thuis woonde, ff naar buiten om te pissen (dit was de gewoonte bij ons op de boerderij), en dan als de sodemieter draaien snel n paar trekjes en bliksemsnel weer terug naar binnen met een boel deo of zeep.
Of mijn ouders wilden er niets van zeggen, of ze waren gewoon dom, maar ik denk t eerste

Bovenaan