1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Droge rode neus van speed

Discussie in 'Speed' gestart door De werker, 11 nov 2018.

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories
  1. De werker

De werker Newbie

Hallo mensen,

Ik ben nu een jaar of 2 zwaar verslaafd aan pep.
    De hoe wat waarom laat ik even in het midden.

Vanavond weer besloten om de zooi door de gootsteen te spoelen, aangezien mijn neusvleugels behoorlijk rood, pijnlijk en schilferig zijn.

Hebben hier meer mensen last van bij het dagelijks snuiven van speed? En zo ja wat doen jullie er normaal aan?

2. Anunnaki

Anunnaki Bewuste gebruiker

Minder snuiven :sweatsmile:

Fenrir vindt dit leuk.
  3. pelgrim

pelgrim Bewuste gebruiker

Wss omdat je een harde werker bent en dus vele uren bezig bent??? Hint je nickname?? :wink:

De werker vindt dit leuk.
  4. Pompen

Pompen Bewuste gebruiker Donateur

Neusspray
    Buiten dat je neus goed schoonmaken na/tijdens het snuiven.
    Bommen

Laatst bewerkt: 11 nov 2018
  5. De werker

De werker Newbie

Maakt het net wat makkelijker om door te gaan hé☺️

6. De werker

De werker Newbie

Droogt neusspray niet gigantisch uit?
    Daarnaast snuif/snoof ik zo vaak en daarbij probeerde ik mijn neus zo goed schoon te maken dat het geloof ik alleen nog maar werd van het schoonmaken

7. Bas

Bas Wijs gebruiker Donateur

Je hebt alles weggegooid, maar wilt toch weten hoe je je neus en z'n conditie verbetert? Dat hint toch echt weer op dagelijks gebruik, want dit is niet je eerste stoppoging zo te lezen? Als je je neus nog wilt behouden en nog wilt kunnen ruiken kan je beter of stoppen met pep of pep inslikken in capsules/bommetjes. Maar bij dagelijks gebruik kan dit vrij makkelijk maagzweren veroorzaken en/of andere zware kwalen. En gezien je wilt stoppen, komen we toch bij het advies aan dat je al aanzag komen; stop met pep. ;p

Ga naar je huisarts, laat hem/haar naar jouw neus en verslaving kijken.

Fenrir, Conjo en Anunnaki vinden dit leuk.
  8. Anunnaki

Ik zou gewoon bommetjes nemenof anders helemaal stoppen met gebruiken.

Edit;Bas was me net voor maar gong ook meer in detail

9. De werker

De werker Newbie

De intentie is inderdaad om gewoon te stoppen, deze week heb ik een afspraak bij de huisarts(voor hulp bij het stoppen). Vroeg me af of ik in de tussentijd iets op mijn neus kon smeren zodat ik er niet bijloop als een clown met een schimmelinfectie

Bedankt voor de reacties trouwens

Anunnaki en Bas vinden dit leuk.
  10. Conjo

Conjo Bewuste gebruiker

Tijdje terug had je ook roden vlekken in je nek hoe is daarmee ? Kwam door het overmatig alcohol drinken? En leven op junk food zoals elke dag op diepvries pizza eten? Hopelijk! Gaat nu beter met je? Ben je toen ook naar Huisarts gegaan? Om alles na te checken? Voor Alcohol? Verslaving? Hebben ze bloed bij je afgenomen? Om te kijken naar je lever-waardes? Let me know! Sterkte! Komt goed! Bas hou je sterk en stop met de Alcohol gebruik! Onderschat dat nooit alcohol Bas!!! Ik gaf je toen al wijs advies! Hopelijk bewandel je nu op rechten pad? Je doet Ma en Pa zoveel pijn mee! Vooral toen je zei daar nog woonde op een zolder kamertje! Met dit vergif sloop echt alles! geloof me! Doodzonden! Als je vragen hebt bij Bassie kan je altijd contacten! Net als vroeger! Alcohol is van moeilijkst verslavingen! Je komt er wel kleinen Toppertje van me!

Ps ik heb mn heel leven roden neus! Gebruik iets minderen en veel zonnen bankjes pakken valt het minder op! EN om niet te vergeten! Elke avondje stappen! Neus goed schoon maken! Succes beide ! De werker En BAS! Komt goed met jullie!

Laatst bewerkt: 13 nov 2018
    Rayyar vindt dit leuk.
  11. Bas

Alles hierboven wat je hebt gezegd klopt voor de volle 100% NIET. Ik raad je aan dat je dingen beter gaat onthouden, het niet gaan vervormen betreft wat je denk te weten en dat je minder drugs gaat gebruiken. Je wordt bij deze ook direct genegeerd Conjo.

Conjo, Fenrir, OverdriveO en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  12. Conjo

Conjo Bewuste gebruiker

OKE raar van je? Waar dit ineens vandaan komt? Is echt raadsel?

13. Rayyar

Rayyar Bewuste gebruiker

Bovenstaande reacties:
    snap niet dat mensen niet wat meer incasseringsvermogen hebben. Als je elke reactie zwaar persoonlijk gaat opnemen wordt het leven erg zuur. Blijf gewoon relaxed en neem het met een korrel zout! Gewoon mijn mening...

Conjo en Avīci vinden dit leuk.
  14. Rayyar

Rayyar Bewuste gebruiker

OT aan TS: minder gebruiken dus.
    Over neusspray: troep. Ik spoel mijn neus met kraanwater en zout via Jala Neti. En anders kan je altijd nog je neus flossen:

15. Lytje pole

Lytje pole Bewuste gebruiker

Inderdaad, pak gewoon de gieter erbij.

16. Rayyar

Rayyar Bewuste gebruiker

nou wel godver#^%&(...

Anunnaki en Lytje pole vinden dit leuk.
  17. Rayyar

Rayyar Bewuste gebruiker

Je hebt er om gevraagd :tonguewink:

Laatst bewerkt: 13 nov 2018
    Lytje pole vindt dit leuk.
  18. Lytje pole

Haha, gewoon even een lapje er doorheen halen.
    Maar interessant die technieken.

Rayyar vindt dit leuk.
  19. Rayyar

Rayyar Bewuste gebruiker

Kriya's

Lytje pole vindt dit leuk.
  20. Lytje pole

Thnx

21. Rebell

Rebell Bewuste gebruiker

Ik kan me nog herinneren dat heavy speed snuivers in de gabbertijd er trots op waren dat ze geen neusbotje meer over hadden.
    Die troep vreet je hele neus op dus het valt nog wel mee je klachten.
    Ga nog een tijdje zo door en dan is alles kapot.

22. Generaal_Grafsteen

Generaal_Grafsteen Experimenterende gebruiker

gewoon eerst goed snuiten, daarna schoonmaken met wat water en anders een neusspraytje halen.
    ik heb ook wel eens vaseline erin lopen gooien, alleen dat voelt niet echt fijn ofzo

23. Bas

Heb ik ook een keer geprobeerd en is idd af te raden. :P

Generaal_Grafsteen vindt dit leuk.
  24. Psychedelibee

Psychedelibee DF Staff Medewerker Moderator Tripreporter

Ik had jullie zonder het te proberen ook wel kunnen vertellen dat je geen vaseline in je neus wilt stoppen. Lijkt me geen rocketscience dat slijmvliezen heel anders werken dan een gewone huid. Jullie moesten dat blijkbaar toch even testen haha :thinking:.

OT Met je neus goed schoonmaken, maak je het vaak eerder erger dan beter. Als je snuit, moet je dat bijvoorbeeld heel voorzichtig doen en geen kracht zetten, want anders beschadigd je neus alleen maar meer. Ga sowieso niet pulken, want buiten dat het smerig is, beschadig je je neus daar ook heel snel mee.

Vwb neusspray enkel die met zout oplossing halen, al het andere is troep die vooral heel schadelijk is voor je neus. En niet te vaak en teveel neusspray spuiten, zout onttrekt ook vocht uit je neus. Maar zout helpt wel bij het schoonmaken van je neus. Je kunt ook gewoon zelf een beetje lauw water op een lepel leggen, met een klein beetje zout erin en dat opsnuiven. Persoonlijk werkt dat voor mij beter dan neusspray. Het staat misschien een beetje gek om water van een lepel af te snuiven, maar je moet wat he.

Ik heb een tijdje neusspray met corticosteroiden in huis gehad voor mijn allergie. Dat was eigenlijk heel fijn om in huis te hebben bij snuiven. Eerst met zout mijn neus schoonmaken, om vervolgens met die andere neusspray wondjes en ontstekingen te voorkomen.

Fenrir vindt dit leuk.
  25. Lytje pole

Ik heb ook zo’n neusspray. Nadeel van deze spray is wel dat de neusslijmvliezen dun worden bij langdurig gebruik.

26. Psychedelibee

Klopt, ik ben er ook nooit echt een fan van geweest. Kreeg ze om elke dag 2x te gebruiken, maar dat heb ik slechts 2 dagen gedaan en sindsdien gebruik ik het sporadisch als ik het echt nodig heb. Nadeel is dus dat ik daardoor mijn recept amper nog verlengde, waardoor ze het hebben stopgezet en ik elke keer vergeet het weer opnieuw aan te vragen. Na een avondje snuiven mis ik het wel nu.

27. Lytje pole

Zonde, het is inderdaad wel prettig spul. Volgens mij is het ook een vrij prijzig geneesmiddel.

28. Anunnaki

Kan je mij inlichten over de schade dat 3 jaar gebruik van neusspray aanricht? En dan bedoel ik dagelijks, want ik kan hier niet echt een duidelijk antwoord over vinden op google, of ik zoek niet goed.

29. Lytje pole

Wanneer moet u extra voorzichtig zijn met dit middel?
     wanneer u het geneesmiddel langdurig gebruikt. Het neusslijmvlies dient tenminste eenmaal per jaar te worden gecontroleerd

Bijsluiter

Anunnaki vindt dit leuk.
  30. Anunnaki

Top, bedankt :)

31. Lytje pole

Maar is dus die met corticosteroïden. Als je de gewone spray bedoelt, google op xylometazoline neusspray.

Zoutwater neusspray is niet erg.

Anunnaki vindt dit leuk.
  32. Psychedelibee

Je hebt verschillende soorten neussprays inderdaad die allemaal een ander risicoprofiel hebben. Persoonlijk zou ik voor langere tijd helemaal niet dagelijks neusspray willen gebruiken. Ook de relatief onschuldige zoutoplossing lijkt me voor langere tijd niet goed, zout droogt toch je neusslijmvlies uit namelijk. Middelen zoals xylometazoline zijn daarentegen weer zo slecht voor je neus dat je dat niet langer dan een paar dagen achter elkaar zou moeten gebruiken. Corticosterioden kun je volgens mij best prima dagelijks gebruiken voor langere tijd, maar dan lijkt me minstens een keer per jaar een checkup geen overbodige luxe inderdaad.

Anunnaki en Lytje pole vinden dit leuk.
  33. D.P.

D.P. Newbie

Je ken beter gewoon helemaap kappe met snuifeb op dat punt voor meerdere maanden en dat het liefst gewoon vol houden. Als je net zo vaak en veel doet als mij(eerste keer speed is al wee drie jaar terug en twee periodes in die tijd waar ik echt buitensporig veel snoof en daarmee bedoel ik dagelijks of minstens of twee dagen doordeweeks boven op het weekend, gebruik onderhand al weer ruim een half jaar elk weeked dus elke vrijdag tot zondag ochtend /vroeg in de middag op een of twee weekenden na dan. Druk op een avond wel 2,5 tot een 7a8 gram speed of 2-6g coke wey. maar ligt er ook aan hoelang ik weg van huis en naar feesten f vrienden en uiteraard de zuiverhuid. Neent niet werg dat het idioot erg teveel is en is ook zeker niet cool of stoer bedoel wat is verryfd ernisige hoeveelhuis voor, een persoon per avond, komt wel bij kijke. Dat ik wel een naar mijn ervaring knao hoge tolerantie heb, neemt alleen niet weg day drie gram speed bij ons allebij even zwaar isboo et hart en vaten etc. Behalve dat menig ander compleet vaag over de kop is en gaat als een straalmotor en ik hebm dan gewoon normaal lekker voel en vaak nog wel wat luste) als je t ermee zou vergelijke dat jij zegt dagelijk s te gebruike dan geef k je nog denk k drie maand tot je neus vol zit van t littekenweefsel en elje keer je neussnuiten er zoveel bloed is dat je haast zou denke dat je iemand heb vermoord ofzo.

Dus kap met snuive..... of niet moet jezelf weten

Laatst bewerkt: 27 nov 2018
  34. D.P.

D.P. Newbie

Oh jah en als je speed nu al vind branden... veel succes alvast als je toch besluit door te gaan. Zo heb je t nog nooit voelen branden.

Laden...