1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Drogeren

Discussie in 'Drugs' gestart door Yoycélyn, 2 apr 2019.

SGGZ, 110% hulp bij verslaving
  1. Yoycélyn

Yoycélyn Newbie

Hallo allemaal,
    Aangezien ik de laatste tijd steeds meer uit ga heb ik steeds meer de angst om gedrogeerd te worden. Aangezien ik voor de laatste keer geblowt heb in de zomervakantie van 2017, en daar heel slecht op ging (psychoses) ben ik bang dat ik hier veel van over houd. Niet alleen omdat ik dan wellicht verkracht word, maar meer omdat ik bang ben dat ik er even veel aan over houd als aan blowen. (Van de wereld zijn, slechte concentratie, mezelf weg voelen zakken, heel bang voor nieuwe psychoses). Wat zijn de symptomen van gedrogeerd worden en wat moet je doen als je dit merkt?

Veel liefs

2. De Dunne

De Dunne Badass junkie De Leukste Thuis! Donateur

Ik denk dat je dat grotendeels zelf in de hand hebt. Nooit je drinken alleen laten, nooit.
    Verder gebeurt dit heel zelden. Als ik jou was zou ik me er niet zo druk om maken.

Neo-Shulginist vindt dit leuk.
  3. Befbrein

Befbrein Experimenterende gebruiker

Gewoon goed op je drinken letten en neem geen drankjes aan van vreemden. Houd voor de zekerheid altijd je glas vast en doe een bierviltje aan de bovenkant. Dan komt alles goed.

En niet meer blowen is misschien ook verstandig voor jou:)

Verder moet je niet teveel denken om gedrogeerd te worden want dit kan ook een soort van dwanggedachte worden en dan kun je helemaal niet meer genieten van uitgaan zonder zorgen.

Peace

De Dunne vindt dit leuk.
  4. acht.zes

acht.zes Badass junkie

Maak er een gewoonte van om je glas in de gaten te houden en voor de rest niet meer aan denken.

5. Jmths

Jmths Wijs gebruiker Tripreporter

Mensen met psychose gevoeligheid willen nog wel eens door slaan in hun gedachten zelfs wanneer ze hier van bewust zijn naar mijn ervaring.

Veel mensen die vertellen dat ze gedrogeerd waren hebben vaak simpelweg dermate veel alcohol gedronken dat ze in hun broek poepen en wat niet allemaal.

6. De Dunne

De Dunne Badass junkie De Leukste Thuis! Donateur

Niet alleen mensen met psychose gevoeligheid. Toevallig vertelde een collega van mij laatst dat haar dochter ook eens aan kwam met het verhaal dat iemand iets in haar drankje had gedaan. Ze was op de SEH beland omdat ze oververhit was geraakt. Ouders helemaal boos en bezorgd en hadden politie al gebeld. Bleek later dat de dochter zelf drugs had genomen en dat al vaker had gedaan. Alleen durfde ze dat niet te zeggen en had ze dus een smoes bedacht om niet op der donder te krijgen omdat ze aan de drugs zat. Gelukkig kwam de aap uit de mouw!
    Dus lang niet alle verhalen die je hoort over drogeren zijn waar. Maak je er niet zo druk om en let gewon op.

Neo-Shulginist vindt dit leuk.
  7. Jmths

Jmths Wijs gebruiker Tripreporter

True, zal wel dimensionaal wezen hé, iedereen een beetje psychoot. :tongueout:

Maar inderdaad, drogeren lijkt vaker als excuus te worden gebruikt dan dat het daadwerkelijk voor komt.

De Dunne vindt dit leuk.
  8. Neo-Shulginist

Neo-Shulginist Bewuste gebruiker

Vrouwen vertrouwen vaak op (mannelijke) vrienden of partners bij hun inname van middelen. Ze laten een vriend 'het spul' regelen, testen en vaak ook bepalen wat de dosis is. Dat kan om allerlei redenen misgaan, bijvoorbeeld omdat de meeste mannen zwaarder zijn en daarom meer nodig hebben. Maar ook omdat mannen zichzelf soms overschatten, bijvoorbeeld.

Zorg dus dat je zelf regelt wat je neemt. Bestel zelf een rondje in het café. Houd je drinken vast en neem van anderen niks aan. Dan komt het vast helemaal goed :thumbsup:

Fenrir en De Dunne vinden dit leuk.