Drugs en de dood.

A

Anonymous

Gast
Ik zat laatst te filosoferen, en kwam tot deze theorie.

Als je stimulanten gebruikt gaat je lichaam harder werken(hart klopt sneller, bloeddruk omhoog al die ongein). en ik d8 er een situatie bij.

Stel, in je leven kan je hart 1000 keer kloppen, door bijvoorbeeld speed klopt je hart bijvoorbeeld 2 keer zo snel.
Daarom leven drugsgebruikers minder lang, omdat hun lichaam sneller slijt.
(Diep he?)

Gister toen ie vers was, was het een stuk uitgebreider, maar deze theorie vind ik best goed bedacht :grin:

Wortel

Bewuste gebruiker
Slaat totaal nergens op want er zit geen limiet aan je hartslagen je moet hem goed behandelen. Dus alle sporters gaan eerder door als mensen die geen reet uitvoeren in de bank?

jaja

Bewuste gebruiker
Dat zou betekenen dat sporters korter leven, want bij lichamelijke inspanning gaat je hart sneller kloppen!

Ik geloof dat je je theorie nog iets moet bijspijkeren.

:smoke:

Freak

Bewuste gebruiker
DF Founder
er zit zeker een kern van waarheid in, sporters hebben echter vaak ook een lagere rustpols

BombSki

Bewuste gebruiker
mwa vind dit onzin, albert hofmann is afgelopen week 100 geworden en hij gebruikt nog steeds 2x per jaar lsd.. :wave:

A

Anonymous

Gast
Overbelast jij je hart en lichaam als je sport?? ik denk het niet.

Maar bijvoorbeeld verhuizers die overbelasten zich wel en zijn ook kapot als ze de 40 voorbij zijn

spacekonijn

Badass junkie
huh? waar slaat het op dat je hart een limiet heeft met hartslagen? het is geen auto die bij de APK word afgekeurd ofzo :mrgreen:

jaja

Bewuste gebruiker
Maw; wanneer je vanaf je geboorte zo min mogelijk inspanning levert zul je de voor jou hoogst mogelijke leeftijd bereiken?
Dan zou ik de honderd toch nog wel eens kunnen halen!

Freak

Bewuste gebruiker
DF Founder
je hart heeft als ik me niet vergis wel een zogenaamd "maximum" aantal hartslagen, heb er wel eens eerder iets over gehoord. Natuurlijk is dat niet de enige oorzaak of je doodgaat of niet.

bobg zei:

(ik wel hoor), als je een beetje gemiddelt sport, sport je op hartslag 150-160, je hebt trainingen waar je tussen de 160 en 180 zit, en max, 180-200+

A

Anonymous

Gast
Ik geef maar een voorbeeld, natuurlijk is er geen precies limiet, maar je gaat op een gegeven moment dood, dan ben je toch 'op'?
Het is trouwens niet alleen je hart die harder werkt, maar ik denk dat je hele lichaam alles versneld zodra je onder invloed ben.

matthijs

Badass junkie
BombSki zei:
mwa vind dit onzin, albert hofmann is afgelopen week 100 geworden en hij gebruikt nog steeds 2x per jaar lsd.. :wave:

Daardoor gaat je hart niet perse sneller slaan.
En wie weet, zou hij wel veel langer leven als hij nooit had gebruikt. Je weet het nooit.

spacekonijn

Badass junkie
mensen hebben een bepaalde drive om zichzelf te verbeteren, iemand die geen nederlands spreekt gaat naar school om nederlands te leren , iemand die al nederlands spreek gaat naar school om de taal te perfectioneren.
als ze dit gelukt is zijn ze beide tevreden over wat ze hebben bereikt.

terwijl de een begon waar de andere eindigde, de nederlander zou niet gelukkiger of tevredener zijn over wat hij bereikt heeft dan het persoon die de taal heeft geleerd.

oftewel het gaat om het proces iets bereiken ergens mee bezig zijn dat vinden wij mensen blijkbaar fijn , wat we bereiken doet er eigenlijk niet toe dat maken we onszelf alleen maar wijs . het is maar wat je voor standaard aanneemt.

das mijn onder invloed van jointje bedachte theorie , je kan jezef in principe zien alsof je alles al bereikt hebt..en je hebt nog gelijk ook, geluk hoef je niet te halen het zit al in je.
:stoned: :stoned: en blowen is relax

Enigmatique

Belezen gebruiker
slaat idd op niet veel...want van sex leef je langer en dat belast ook je harttslag..
Nice job on trying to keep me of the dope
We here at x play give BOB G ..a precious.;
3..
outta
5

Lucy In The Sky

Bewuste gebruiker
Er zijn theoriën zat die stellen dat je hart maar een beperkt aantal slagen kan maken. Het hart zorgt er bij elke slag voor dat er radicalen in je lichaam vrijkomen die je lichaam stukje bij beetje slopen. In het verlengde van deze theorie ligt het volgende: De meeste kleine zoogdieren leven veel korter dan grote zoogdieren. Het hart van kleine zoogdieren klopt veel sneller en zit dus eerder aan z'n maximum. Als je gaat rekenen blijkt dat een olifanten- en een muizenhart in een gemiddeld leven even veel slagen maken.

Maar dan nog. Echt druk kan ík mij over dit soort dingen niet maken.

Frisko

Badass junkie
BobG zei:

Maar bijvoorbeeld verhuizers die overbelasten zich wel en zijn ook kapot als ze de 40 voorbij zijn
idd,meeste sporters die iets gewoon zijn hun hart hoeft niet gek veel meer te slaan als normaal... :)

Pkoeiaard

Belezen gebruiker
Leuk filosofie voer...
Ik filosofeer weleens aller gekste dingens tijdens knetterstoned.
Mooiste daarvan dat ik kan heel diepgang gaan "onderzoeken".
Ook op psychisch gebied, 'best gevaarlijk', maar mijn wil op dit gebied verder onderzoeken. :openmouth: :stoned:

matthijs

Badass junkie
Mary zei:
Het hart zorgt er bij elke slag voor dat er radicalen in je lichaam vrijkomen die je lichaam stukje bij beetje slopen.

Is dit zo? Zou wel bizar zijn natuurlijk. Dat het hart klopt met als doel doodgaan. Dit zou betekenen dat de zin van het leven is: doodgaan, omdat om die reden je hart klopt.

A

Anonymous

Gast
Met drugs voel je niet dat je 'op' bent, en pak je dus meteen je reserves.
Als je (nuchter) sport weet je wanneer je niet meer kan en stop je veel eerder terwijl je met drugs daar geen last van heb, en gewoon doorgaat.

Ik weet niet of dit een feit is, maar zo kijk ik erop.

Ik heb gister mezelf voorgenomen een lange tijd te stoppen met drugs, ik ben dit weekend 3 kilo afgevallen(ik weeg nog maar 52!!) en mijn tanden zijn beschadigt.

Dr. Tommy

Badass junkie
BobG zei:
Met drugs voel je niet dat je 'op' bent, en pak je dus meteen je reserves.
Als je (nuchter) sport weet je wanneer je niet meer kan en stop je veel eerder terwijl je met drugs daar geen last van heb, en gewoon doorgaat.

Ik weet niet of dit een feit is, maar zo kijk ik erop.

Ik heb gister mezelf voorgenomen een lange tijd te stoppen met drugs, ik ben dit weekend 3 kilo afgevallen(ik weeg nog maar 52!!) en mijn tanden zijn beschadigt.

succes met het stoppen!

:wave:

BacingsPen

Badass junkie
Als je sport, ben je inderdaad bezig jezelf te verwoesten (in een bepaald opzicht)

Maar daar tegen over staat dat je er wel weer fitter van wordt, en je hart als (je een goede conditie hebt) minder vaak klopt in een minuut. (daarom is beweging dus nog altijd beter dan niet bewegen)

Teveel beweging is wel slecht... (zoals bij alles moet je dus in het midden gaan zitten)

Ik neem aan dat de dagen na gebruik van speed je hartslag niet minder wordt dan normaal? Dus ja, drugsgebruikers (speedgebruikers iig) gaan waarshcijnlijk eerder dood. (o.a. door de extreem verhoogde hartslag)

MAarja, kan het verder ook niet bewijzen. Vermoed alleen dat het zo zit :)

fun

Bewuste gebruiker
zie het zo:

Of je leeft netjes en alles perfect, wordt je heel oud, zie je iedereen om je heen doodgaan en mag je je laaste jaren slijten in een bejaardenhuis.
Of je echt gelukkig bent geweest?

Of je leeft zoals je wilt, en doet de dingen waar je gelukkig van wordt of denkt te worden.
Spijt bestaat niet want een tegenvaller is een ervaring rijker hoe het niet te doen in de toekomst.
Je bent gelukkig en leeft misschien wat minder lang, maar de jaren die je hebt heb je dan ook ten volle benut en je spreid het niet over een langere periode :smoke:

Zelf doe ik veel wat ik wil doen maar soms is het "verstand" er ook nog dat je zegt dat je sommige dingen moet doen die je niet leuk vind om later meer geluk te hebben. (school)
Of dingen moet laten omdat het je geluk in de weg kan staan.
(altijd 280km/u rijden is leuk---> levenlang rolstoel minder)

Sporten is goed, je maakt er een stofje mee aan waarvan je gelukkiger wordt, je voelt je fitter en zelfverzekerder, het voelt gewoon goed en staat mooi. Liever dat dan die paar jaar langer leven, als het al zou kloppen.

Haze

Bewuste gebruiker
BombSki zei:

Ja die zielige oude man zit gewoon al dik 70 jaar vast in zen trippie :mrgreen:

HDA

Bewuste gebruiker
Sporten is gezond, het zorgt er voor dat je hartslag in rust daalt.
Ik sport niet en ik werk in een bank... Mijn hartslag in rust is ongeveer 70 à 80.

Als je intensief gaat sporten, ga je ook meer in het "rood", hetgeen op zich niet goed voor je is, doch, als je je uithouding opbouwt en je conditie aanscherpt verlaagt je hartslag in rust. (ik ken mensen met een hartslag van 40 - 45 ! :openmouth: )
Als je echt intensief sport, is dat vaak niet goed omdat je te véél in het rood gaat, ook al is je conditie goed.

Kortom, de theorie klinkt, vind ik, aannemelijk, al is het natuurlijk niet alleen dàt, maar nog veel meer.
Conclusie : drugs zijn niet goed voor je, maar als je gebruikt, ben je best dat je ook aan je conditie werkt, zodat je hart sterker wordt, zoder daarbij te gaan overdrijven of aan topsport te gaan doen.
:P

Bal0n

Badass junkie
Ja idd, en bovendien, wanneer stoppen mensen nou eens met het verkondigen van spookverhalen waar mensen in hun trip zij nblijven hangen.

:angry:

Psykaholik

Wijs gebruiker
jaja zei:
Maw; wanneer je vanaf je geboorte zo min mogelijk inspanning levert zul je de voor jou hoogst mogelijke leeftijd bereiken?
Dan zou ik de honderd toch nog wel eens kunnen halen!
idd kan ik zelfs gaan voor de oudste mens ter wereld :mrgreen: :mrgreen:

Shin

Experimenterende gebruiker
HDA zei:
Sporten is gezond, het zorgt er voor dat je hartslag in rust daalt. Ik sport niet en ik werk in een bank... Mijn hartslag in rust is ongeveer 70 à 80.

Als je intensief gaat sporten, ga je ook meer in het "rood", hetgeen op zich niet goed voor je is, doch, als je je uithouding opbouwt en je conditie aanscherpt verlaagt je hartslag in rust. (ik ken mensen met een hartslag van 40 - 45 ! :openmouth: )
Als je echt intensief sport, is dat vaak niet goed omdat je te véél in het rood gaat, ook al is je conditie goed.
:P

Klopt. Echter, dat in het 'rood' komen staan komt echt zelden voor en de beschadigingen die je aan je lichaam aanbrengt zijn of makkelijk te herstellen of hebben met mechanica te maken, gewrichten enzo.
Ikzelf heb bijvoorbeeld een rusthartslag van 48 en een maximum van 202.
Zou interessant zijn om drugsgebruikers te onderzoeken op rust en maximale hartslag

Overigens hebben honden en katten in hun leven ongeveer evenveel hartslagen als mensen, terwijl ze lang niet zo oud worden.

HDA

Bewuste gebruiker
Shin zei:
Overigens hebben honden en katten in hun leven ongeveer evenveel hartslagen als mensen, terwijl ze lang niet zo oud worden.

Zeker niet als je zo'n mormel van een kat hebt rondlopen, zoals bij m'n vriendin... 8 kilogram weegt dat beest ! :openmouth:
Mijn eerste ontmoeting met dat kreng was dan ook een welgemikte voorpoot in mijn kruis... Ouch ! :angry:

dallandra

Wijs gebruiker
HDA zei:
Shin zei:

Zeker niet als je zo'n mormel van een kat hebt rondlopen, zoals bij m'n vriendin... 8 kilogram weegt dat beest ! :openmouth:
Mijn eerste ontmoeting met dat kreng was dan ook een welgemikte voorpoot in mijn kruis... Ouch ! :angry:

hahaha erg grappig!

HDA

Bewuste gebruiker
mijn hartslag ging de hoogte in van woede, en dat is ongezond...
Om maar nog niet te spreken van de 'no-sex' wegens te veel pijn... :wink:
(wees gerust : schade ingehaald ! :P :hearteyes: )

Bovenaan