Drugs en ouders ..

caravanbezoeker

Experimenterende gebruiker
leek me wel grappig om jullie ervaringen van nu of destijds te horen hoe jullie met jullie (hard)drugsgebruik omgingen met betrekking tot je ouders. :sunglasses: Bij mij begon t met blowen maar dat vonden ze na een tijdje niet meer zo erg. Later ging ik wel een pilletjes slikken en snuiven en zo volgens mij zagen ze het meteen aan me de dag er na toen ik opstond.

nu zijn we weer wat jaartjes verder en ik doe t ieder weekend en ze weten t wel maar zeggen er niks van (ik ontloop ze zoveel mogelijk)

ben benieuwd naar jullie reacties (sorry voor lange verhaal :P )

Krs

Bewuste gebruiker
ouder weten dat ik wel eens blow vinden ze niet echt leuk maar kan het gewoon tegen ze zeggen, boos worden ze er niet om. xtc weet mijn ma ook en daar zegt ze verder ook niks van. ze vindt het niet zo leuk maar verbied het me niet. ze heeft het wel door mja ik ben ook een slechte lieger :grin:

Sweet_Shadow

Badass junkie
Tripreporter
Mijn ouders zijn er van op de hoogte, altijd geweest ook want vanaf het begin hebben zij een open houding gehad ten opzichte van alcohol en drugs en daarom was het nooit een probleem om over deze onderwerpen te praten. Ze vertrouwen op mijn beslissingen en laten me m'n gang gaan. Ideaal vind ik :)

Audio Scum

Belezen gebruiker
Toen ik nog thuus woonde kreeg ik op m`n 15de hat boekje uit je bol van m`n pa en heb het daarom ook altijd erg open verteld wat ik gebruik.

Pa: Vind het allemaal niet zo erg zo lang ik maar weet wat ik doe.

Ma: Vind het minder leuk maar weet nu wel waarom ik het gebruik en ziet ook wel in dat er positiefen drugs is zoals ayhuasca en Iboga.

Bal0n

Badass junkie
Mijn ouders weten dat ik blow, wat ze niet heel leuk vinden, maar ze vinden dat het mijn eigen keuze is. Laatst hebben ze wat paddo's gevonden, waar we het over gehad hebben, en daar hadden ze geen problemen mee nadat ze mijn motivatie hadden gehoord (dus niet als partydrugs), alleen dat ik wel moet oppassen.

Ze zijn ze me steeds meer aan het los laten, wat imho de relatie tussen mij en mn ouders veel meer opent en verbeterd :).

fneawognfkgln

Bewuste gebruiker
m'n moeder keek niet zo vrolijk toen ik haar een zakje heroïne en crack liet zien "MAM , SORRY , IK BEN ERG VERSLAAFD HIERAAN" terwijl ze dacht dat ik alleen blowde

Kim

Wijs gebruiker
Me vader heefd me zo'n beetje verbannen uit ze leven
en me moeder schopt me elke keer t huis uit als ik gebruik of heb gebruikjt binnen

maar ze helpt me wel met afkicken

Dr. Tommy

Badass junkie
ik woon allang niet meer thuis...en toen ik nog thuis woonde gebruikte ik nog nix. nou ja wel alcohol dan.

denk nie dat ze het zo leuk zullen vinden als ze weten dat ik nu wel gebruik..

dallandra

Wijs gebruiker
bij mij thuis hoeven ze ook niet te tweten dat ik wel s een pilletje slik,aangezien mn broer momenteel aan het afkicken is van een cokeverslaving...huis uitgezet e.d.
alhoewel mn moeder wel wat vermoed,aangezien ze t al 5x heeft gevraagd...

spacekonijn

Badass junkie
hm m'n ouders vertrouwen mij er wel op dat ik verstandig omga met zulke dingen al hebben ze nooit gevraagd of ik wel eens drugs gebruik.

blowen en paddos weten ze wel.

ze hebben liever niet dat ik te vaak veel drink

roaren*

Bewuste gebruiker
ze weten dak ik soms wel es een jointje rook, kwas eens me weed aan het drogen in men kamer en me mam kwam binnen ze zei zo : het ruikt hier naar weed.. kzeg ja ma inderdaad.. dusja veel zegt ze er niet over. Toen ik naar i love techno ging heeft ze juist gezegd om niet te experimenteren kzeg nee hoor ma kben niet aan die drugs .. nuja kdenk niet dat ze het weet dak ek veel speed en X gebruik ze denkt waarschijnluk dat ek ieder weekend ladderzat ben :P

Jeller

Badass junkie
mijn ouders hadden geen problemen met af en oe wat blowen, maar ze werden wel kwaad als ik het smiddags ofzo deed.. en zeker toen ze zagen dat ik het veel meer dan af en toe deed.. nu ben ik gestopt met blowen dusja daar gene problemen meer over..

ze zijn ook te weten gekomen dat ik soms xtc neem maar dat vonden ze gelijk niet zo erg omdat het geen gewoonte is

Marcel

Belezen gebruiker
Jaren geleden na mijn eerste paddotrip heb ik verteld wat ik had gebruikt en hoe geweldig ik dat vond. Daarna heb ik ook altijd verteld wat ik ging doen en ze weten dus van elk middel (xtc, paddo's, speed etc.) dat ik gebruik.

In het begin vonden ze dit moeilijk om te horen maar nu begrijpen ze dat ik hier erg van geniet en dat ik geen junk ben. Na mijn eerste verhaal zagen ze me in gedachten al in de goot liggen. Nu heb ik ze goed voorgelicht en een heleboel ervaringen verteld. Mijn pa is zelfs van erg anti, geïnteresseerd geworden en ik vertel hem zelfs van te voren als ik iets nieuws ga proberen.

Ook weten ze dat ik drugsvoorlichting geef en ook dit vinden ze heel goed.

Ik vind het zelf wel heel fijn dat ze nu zo reageren omdat het voor mij toch een belangrijk onderwerp is.

Mac...

Badass junkie
Tja ze weten het wel een beetje. Ze weten dat ik het heb gebruikt, maar denken nu dat ik er van af ben. Alleen het blowen weten ze nog, maar daar zijn ze nu in tegenstelling tot een paar jaar geleden ineens niet meer zo blij mee. Ze dachten dan ook dat ik al een tijdje gestopt was.

Van de harddrugs wisten ze wel wat ik deed, alleen niet de mate waarin ik het deed.

speedsieweepy

Bewuste gebruiker
mijn vader verdacht me een aantal weken geleden ervan dat ik gesnoven had wat hemaal niej zo was toen :confused: . kreeg een heel vragenvuur op me af. Hij is egt heel streng tegen drugs. Maar mijn moeder weet dat ik weleens blow en vindt ze niet erg :) . Meer heb ik haar nooit verteld

dallandra

Wijs gebruiker
caravanbezoeker zei:
toch zie je wel dat de meeste ouders al redelijk tolerant zijn op dit gebied

is maar goed ook eigenlijk

sja,als jij het in de hand weet te houden,wie zijn hun dan om het je te verbieden..

roaren*

Bewuste gebruiker
tis meschien gewoon omdat je ouders je graag zien hé ... en dat ze je niet kwijt willen door zo'n stommegheid..
en wat kunnen ze er aan doen, jij bepaald toch nog altijd je eigen leven ..

Mac...

Badass junkie
ja dat is wel zo, mja ik zie mijn kids later liever ook niet aan de drugs. Begrijp het echt wel, begrijp ook wel dat je het wel kunt verbieden, maar dat dat weinig zinn heeft.

roaren*

Bewuste gebruiker
Mac... zei:
ja dat is wel zo, mja ik zie mijn kids later liever ook niet aan de drugs. Begrijp het echt wel, begrijp ook wel dat je het wel kunt verbieden, maar dat dat weinig zinn heeft.

inderdaad, en sommige kids denken dan in die zin men ouders willen niet dat ek et doe en dan vinden ze het natuurlijk een grotere uitdaging om te gebruiken..

dallandra

Wijs gebruiker
Mac... zei:
Ja maar ja, denk dat kids er sowieso vanuit gaan dat de ouders het niet goed zullen keuren.

dat is toch ook meestal zo,dat de ouders het niet goedkeuren.
meestal hebben ze ook geen id van wat het met je doet...alleen maar dat het gevaarlijk is..

Mac...

Badass junkie
Nou ik denk dat ze dat nog wel eens zouden kunnen onderschatten, eerlijk gezegd. Drugs is echt wel heel moeilijk om in te schatten hoe het op je werkt en wat het met je doet. Ten minste als je het nog nooit gedaan hebt.

matthijs

Badass junkie
Nou...wat er nu is gebeurt. Ik wist al wel dat mijn ouders er helemaal niet blij mee waren dat ik blowde enzo, en dat ze zich zorgen maken. Ze menen ook zeker te weten dat ik wekelijks pillen slik (wat ik 2 keer gedaan heb en beide keren was ik 150 km van ze weg). Maar nu denken ze ook nog dat ik een dealer ben. Ik had met vrienden afgesproken vannavond, kmt men vader mijn kamer binnenlopen om te vragen of ik meega naar een toneelstuk. Ik zeg dat ik niet kan, zegt hij: ja, je kan toch ook wel aan ze leveren zonder mee te gaan :confused: :angry:
(Betekent dat ze het wel hebben geaccepteerd, dus als ik nog dealer wil worden wordt dat geen probleem meer :P)

Mac...

Badass junkie
Whaha, dit is echt een van de meest absurde dingen die ik ooit heb gehoord.
Wel te gek dat je ouders het accepteren, mja minder leuk dat ze je voor dealer aanzien. Hmm, wat heb je gezegd tegen je vader?

matthijs

Badass junkie
nouja, accepteren....het is neit zo dat ze het niet zo heel erg, erg vinden ofzo, ze zouden het echt afschuwelijk vinden als ik dealer was, hun leven zou kapot gaan denk ik. Ze staan echt helemaal niet open voor drugs terwijl het beide wel redelijke hippies waren :P. (mijn vader heeft echt alles van CSN&Y)
Maar goed, ik geloof dat ik hem er wel van heb overtuigd dat ik het niet was. En anders denken ze maar dat ik dealer ben, heb ik ook redenen om weg te gaan :P

fneawognfkgln

Bewuste gebruiker
mijn moeder weet dat ik op verschillende manieren benzodiazepines aankoop maar ze weet ook dat ik ze nodig heb, ze vindt het wel erg, maar als we bv. in de stad zijn zoals laatst en mn benzo's zijn bijna op en we komen langs een apotheek dan blijft ze gewoon even buiten wachten als ik benzo's haal, vervalsde recepten die verneukt zijn door de printer laat ik rondslingeren en er wordt niks over gezegd, ze is er niet blij mee maar begrijpt het gelukkig wel ook omdat ze ziet dat het een positief effect op me heeft en ik duidelijk uitgelegd heb waarom ik het nodig heb

ritalin, krijg ik voorgeschreven, en ze is eerder boos als ik het NIET slik dan wel :tongueout:

alcohol, doe ik niet zo vaak, maar als ik te veel drink spoelt ze het wel door de plee

en als ik 3 sigaretten achter elkaar rook omdat ik nerveus ben wordt ze WEL boos!! :grin: :grin: :grin:

Chimera

Bewuste gebruiker
Mijn ouders weten niet van drugs.. hoewel ze het wel kennen raden..
Mijn msn nickname wil nogwel eens wat weergeven, ik draai er niet
omheen, zal het ook niet doen. Maar zolang ze niets zeggen over de
atavar en nick op msn begin ik er niet over. Zie het al voor me...

" Hai rem, hoe is het nu? "

" momentje ma, ben ff lijntje aan het leggen, ow en ik moet even
kijken of het bier koud staat. Aaah shit.. Zie net dat mijn wiet op is..
moet ik weer weg... Ga volgende maand trouwens mijn eerste keer
paddo's doen! Cool he! Maar goed ik is even naar de Coffee shop! "

Denk dat ze accuut het contact wéér verbreekt.. :rolleyes:

ipomike82

Experimenterende gebruiker
maakt niet uit hoe goed je t denkt te verbergen , ouders hebben t meestal al door voordat je het zelf in de gaten hebt

Mac...

Badass junkie
Ouders willen vaker niet inzien dat hun kinderen drugs gebruiken en daarom zullen ze het ook niet zo snel zien. Ook al zijn de signalen nog zo duidelijk.

Bovenaan