drugs, euforie + andere effecten

J0rrit

Badass junkie
wat ik me eig altijd al afvraag is is of er een verband vestaat tussen het feit dat je je beter gaat voelen door drugs en de andere effecten ( zoals anders zien anders horen van de wereld zijn etc ). Hiermee bedoel ik of een bepaalde drug dan voor de verhoging van een neuro tranmitter zorgt zoals bijv. serotonine, en voor de rest niets doet. Maar doordat je door deze neuro transmitter je je zo gelukkig gaat voelen en je spacende gevoelens krijgt en waus wordt??? Dus alle effecten door de verhoging van deze ene stof?

Of dat dat allemaal toeval is dat alle drugs je gelukkig maken en nog eens je laten spacen enz? Dat je je door serotonine gelukkig gaat voelen, maar dat de spacende gevoelens en de rest van de effecten door andere chemishe reacties komen?

Want elke drug werkt op een neuro transmitter, en volgens mij zorgt de verandering daarvan voor alle effecten?

buzzy

Badass junkie
Uhhh het ligt denk ik niet aan de keta, ik ben nuchter en snap er ook geen ruk van :P

Obyt

Experimenterende gebruiker
Nouja, ik denk dat hij zich afvraagt of er drugs zijn waarvan je gelukkiger wordt.

Nou, zoals de meesten (zoniet iedereen) wel weten is dat wiet en hasj je gevoelens versterken, dus als je al gelukkig bent, ga je nog gelukkiger worden. Maar ben je ongelukkig ga je nog ongelukkiger worden. Daarom dat je altijd met een fijn gevoel moet gaan smoren.

J0rrit

Badass junkie
nee k vroeg me eig af of het toeval is dat alle drugs je gelukkiger maken en ook ng eens bij effecten hebben? dus of deze bij effecten en euforie veroorzaakt woorden door de verhoging van dat ene stofje?

BacingsPen

Badass junkie
mensen verlangen al vanaf het moment dat ze ontstaan zijn naar stoffen die hun invloed hebben op hun geluks gebiedje in de hersenen... Vaak is een groot deel van de invloed een placebo effect, maar dat terzijde!

Het is dus zeker geen toeval... Ik denk zelfs dat door de jaren heen ons lichaam zich is gaan aanpassen om verscheidene drugs 'beter' tot je te kunnen nemen...

A

Anonymous

Gast
Helaas weet niemand hoe drugs precies werken. Maar het heeft altijd te maken met de stimulatie(of simulatie) van je hersenen. Je centrale zenuwstelsel en neuronen spelen de grootste rol.

J0rrit

Badass junkie
ja maar ga je daardoor ook spacen? door die neuronen? lijkt me raar althans..

En hoezo placebo effect? elke drug die op de markt is werkt gewoon toch

En het is gewoon toeval dat er stoffen in de natuur zijn die op onze hersenen werken?

A

Anonymous

Gast
Je hersenen zijn bijzonder krachtig. Het is niet echt te verklaren darkscope, leg je er bij neer. Elke beweging en elk gevoel speelt zich af in de hersenen, bepaalde stoffen(van suiker tot heroine) kunnen acties simuleren. De ene zijn positief, en andere negatief.

Bovenaan