1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Drugs in vliegtuig mee op EU-vlucht

Discussie in 'Drugs en de wet' gestart door losbanditas, 29 mei 2015.

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories
  1. losbanditas

losbanditas Experimenterende gebruiker

Hey,
    Ga van de zomer klein weekje naar Duitsland.Ben van plan om 1 xtc pil mee te nemen en een halve gram sos. Heb een aantal vraagjes:

- wat gebeurt er als je in Duitsland wordt gepakt met die hoeveelheden?
    - is een halve gram detecteerbaar als je dat in je koffer doet door x-rays?
    - of kan je het beter bij je hebben ipv het in je koffer te stoppen?
    - of is het slimmer om met de trein te gaan?

Vlucht is waarschijnlijk van Amstetdam naar Berlijn.

En ja, natuurlijk kan ik het leuk hebben zonder drugs en ik kan best paar dagen zonder, maar het maakt het tripje nog leuker :grin:

2. Missyy23

Missyy23 Bewuste gebruiker

Ik zou gewoon lekker met de trein gaan, scheelt een hoop piekeren lijkt me :) Ik ben wel van de ' worst case scenarios' inbeelden, en zal net zo'n hond langslopen en sos ruiken, het is natuurlijk wel een kleine hoeveelheid, maar toch :)

3. kokosmakroon900

kokosmakroon900 Bewuste gebruiker

Ik zou het er ook niet op gokken. Óf met de trein gaan, óf het niet meenemen. Het is het niet waard om gepakt te worden als je het mij vraagt.

4. losbanditas

Hmm oke, dan wordt het de trein denk ik. Is er dan totaal geen controle? Dan wordt er toch ook niet heel streng gecontroleerd als je met het vliegtuig gaat?

5. kingdalton

kingdalton Belezen gebruiker

Auto geen optie?

Alleen in het zuiden van Duitsland doorzoeken ze graag je auto voor een beetje drugs. In de rest van Duitsland - inclusief 2 tripjes naar Berlijn - heb ik hier nog nooit last van gehad. :stoned:

6. Psychedelibee

Psychedelibee Badass junkie Oppersjamaan Emeritus Mod Tripreporter

De trein en het vliegtuig zijn niet hetzelfde. Bij vliegtuigen wordt gewoon standaard veel strenger gecontroleerd. Daarbij is met het vliegtuig per definitie smokkelen en met de trein zou je nog kunnen zeggen dat je het niet gesmokkeld hebt ofzo. Ik weet niet precies wat de straffen zijn, maar zou zelf nog eerder proberen het dan in Berlijn te regelen.

7. Fool

Fool Badass junkie

Worst case is de bak in vanwege drugssmokkel, het is maar net de vraag of je dat ervoor over moet hebben. :wink:

8. kokosmakroon900

nouja, in de trein gaat niemand jou fouilleren. Als je met het vliegtuig gaat kan je net een drugshond tegen komen. Of steekproefsgewijs er uitgepikt worden.

9. ZERO-

ZERO- Badass junkie Emeritus Mod

In trein kunnen toch ook drugshonden komen? Vriendin van mij woont in Gent en heeft dat wel vaker gehad in de trein terug naar NL.
    Vliegtuig is sowieso zeer strenge controle, daar zou ik het echt niet op wagen.

10. Psychedelibee

Psychedelibee Badass junkie Oppersjamaan Emeritus Mod Tripreporter

Ook in de trein loop je een risico inderdaad, maar de kans op controle of drugshonden is wel aanzienlijk kleiner dan met het vliegtuig. Ik zelf heb nog nooit iets van controle in de trein naar Duitsland meegemaakt.

11. losbanditas

Nee helaas niet, anders zeker gedaan.

Ben niet zo een fan van daar kopen, je betaalt dan waarschijnlijk meer dan hier, krijgt meer rotzooi en je weet niet wat voor rotzooi er allemaal bij zit. Wordt dan maar met de trein en hopen dat de hondjes die dag iets anders te doen hebben.

12. Joopiejo

Joopiejo Bewuste gebruiker

Ik heb dat ook weleens gehad in de trein in België, daar zijn ze niet mals. Bij de minste verdenking keren ze je helemaal binnenstebuiten.

Ik zou een losse pil nog wel ergens in mn koffer durven te flikkeren, maar een pakje coke niet.

13. Bobsacamano

Bobsacamano Badass junkie

Toch vraag ik me af af wat je bezielt om met drugs te gaan vliegen. Ja de kans is groot dat je gewoon door loopt zeker bij een EU vlucht controle is minimaal. Ga je naar de Zuid Amerika dan zou ik gewoon meteen naar de douane lopen. Maar dan nog het Risico wat je loopt is erg groot. Pak een trein of de auto.

Zag tijdje terug een aflevering van border patrol dat iemand eruit was gehaald door een hond puur omdat er sporen van cocaine in zijn portemonnee zaten. Ze konden hem er niet op pakken maar het geeft maar even aan hoe waanzinnig goed onze viervoeter vrienden zijn :wink:

14. SkittlesAndMe

SkittlesAndMe Badass junkie Emeritus Mod

Als je een beetje verstandig XTC gebruikt, doe je het niet meer dan 4 tot 6 keer per jaar. Ik snap dan niet waarom een van die keren precies in het buitenland moet gebeuren als je heel veel extra risico loopt. Natuurlijk kun je meestal zo doorlopen bij EU vluchten, maar waarom zou je ook maar een beetje risico willen lopen om gepakt te worden op drugssmokkel?

Ik snap niet dat je het uberhaubt in je hoofd haalt... :confused:

15. kingdalton

Dat je het niet mee moet nemen in een vliegtuig lijkt me duidelijk :grin:, maar mijn mooiste momenten op xtc en 4fa waren allebei niet in Nederland. :rock:

Als ik jullie was zou ik gewoon 1 pil per persoon meenemen de trein in en dan zal het allemaal wel meevallen. :wave:

Duitsland is tenslotte geen Bulgarije, daar zou ik wel twee keer nadenken :grin:

16. Timaeus

Timaeus Newbie

Heb het ooit weleens gedaan, naar Hongarije en naar Rome, beide vanaf Eindhoven.
    Geen problemen, maar slim was het in retroperspectief niet.

Als je een hostel of hotel hebt, kan je beter wat je daar wil gebruiken op de post doen. Dan bewust de naam verkeerd spellen of alleen op voornaam sturen.
    Vraag wel na bij de plaats waar je overnacht of het mogelijk is daar post te ontvangen.

Met de auto of trein is inderdaad nog een veiligere slimmere optie. Succes!!!

17. ooscaar

ooscaar Wijs gebruiker

Ik kan je alleen maar afraden om het te smokkelen op deze manier. Je wilt niet het risico nemen om opgepakt te worden voor 'drugssmokkel'. En al word je niet opgepakt, je wilt toch gewoon een relaxte vakantie (en reis) in plaats van zo te moeten piekeren en te moeten stressen dat er misschien wel een drugshond komt.

Stuur twee dagen en drie dagen voor je vlucht een envelop met de drugs naar je hotel naar jezelf toe. In het hotel gaan ze echt niet zo maar je envelop open trekken. De kans dat de enveloppen worden onderschept lijkt me erg klein en als het gebeurd ben je niet in een keer de lul, aangezien je kunt ontkennen dat je ook maar iets weet van de drugs. Lijkt me een betere manier om de drugs mee te nemen.

Verder mag je zelf invullen of je het allemaal de moeite en het risico wel waard vindt als je de drugs ook gewoon voor in Nederland kun bewaren. :wink:

EDIT: Timaeus was me al voor. :mrgreen: Opsturen dus!

18. kingdalton

In Eindhoven kijken ze nergens naar inderdaad, maar ik zou het risico niet graag willen lopen.

19. Fool

Fool Badass junkie

Nouja, Duitsland, berghain, Tresor, ik kan me er wel iets bij voorstellen. :P

20. kokosmakroon900

Ik moet nog steeds de eerste persoon tegenkomen die binnengelaten bij Berghain.

21. Fool

Fool Badass junkie

Er schijnen daar toch echt werkelijk mensen ook binnen te lopen. :P

22. Haardroger

Haardroger Belezen gebruiker

Heb een tijdje achter de douane gewerkt op Schiphol.
    Wil dus zeggen dat ik elke dag bij binnenkomst alles door de scanner moest laten gaan en zelf een body scan moest laten maken.
    Toch waren er nog regelmatig collega's die onbewust nog spullen van afgelopen weekend in hun tas hadden zitten.
    Nooit eruit gepakt.

Of je het moet willen is inderdaad iets heel anders.
    Ben zelf te schijterig daarvoor :tongueout:

23. SkittlesAndMe

Jaa daar zou ik ook graag een keer onder invloed of nuchter staan :P Maar dat is voor mij geen reden om drugs in een vliegtuig mee te nemen... Het risico is simpelweg vele malen groter.

Liever met de auto naar Berlijn dan, een auto doorzoeken is iets meer werk dan een beetje handbagage.

24. kingdalton

Dus je snapt wel waarom een van die keren precies in het buitenland moet gebeuren, ik had het zo geïnterpreteerd als in "drugs in het buitenland is dom".

Waar ik wel nieuwsgierig naar ben eigenlijk is de daadwerkelijke straf op het meesmokkelen van 1 xtc pil en of je er een strafblad aan overhoudt, weet iemand dit?

25. SkittlesAndMe

Nee zo kort door de bocht bedoelde ik het niet :P Wellicht een beetje verkeerd verwoord. Ik bedoel meer dat ik niet snap waarom mensen een tripje zo veel waard vinden dat ze het meenemen in het vliegtuig. Ik heb zelf ook wel eens drugs in het buitenland gebruikt, maar ik ga het gewoon niet over de grens verplaatsen.

Als ik iemand op locatie ken die het verkoopt haal ik het daar wel, maar breng het er zelf niet heen. Dan wacht ik liever tot ik weer thuis ben :wink:

26. kingdalton

Gelukkig maar, drugs in het buitenland kunnen zo gaaf zijn :)

[youtube]HqftXYG6fwk?t=1h7m54s[/youtube]

Ik test graag alles en ik ben toch wat wantrouwig op het gebied van drugs in het buitenland dus ik neem het liever zelf mee :grin:

Daarnaast valt het met de auto allemaal nog wel mee denk ik, vooral met een beetje xtc.
    Met wiet ben ik wel voorzichtiger, dit gaat eigenlijk bijna altijd in een strijkzak in een sok of een slaapzak ofzo. Tot nu toe altijd nog goed gegaan,

Sinds ik toen in een potje moest pissen en mijn hele auto overhoop is gehaald ben ik wel voorzichtiger geworden. Ik blow sowieso paar dagen niet voordat ik op heenreis ben. Mochten ze dan iets kom ik iig door drugstest heen.

Daarnaast heb ik bij de laatste keer vloeibare 4-fmp meegenomen naar Tjechie, Toen hebben we maar een Duitse auto gehuurd en zijn we express paar uur omgereden om niet door Polen te hoeven rijden.

Je zou trouwens misschien nog uit kunnen zoeken welke mdma achtige analoog niet verboden is in Duitsland, ben je niet strafbaar lijkt me :grin:

27. Fool

Fool Badass junkie

Overtuig eerst die cop maar eens dat je spul ook echt ge-labtest moet worden. :P

28. kingdalton

Waar wil die je anders voor oppakken, afstand tekenen en door lijkt me :grin:

29. Fool

Fool Badass junkie

Als jij tien pillen bij je hebt en opgepakt wordt krijg je waarschijnlijk gewoon een boete voor het dealen van 10 eenheden harddrugs hoor, ik geloof er niets van dat ze alle drugs door een lab testen. :P

30. Peroxide

Peroxide Bewuste gebruiker

Een boete ook nog? Hier worden straatdealers gewoon opgepakt en meegenomen. Minderjarigen en zelfs volwassenen. (Toevallig een paar keer zien gebeuren.)
    Meneer moest een verklaring afleggen en mocht gaan. (Ging om wiet)
    Met cocaïne of het eender wat laten ze je ook gewoon gaan lijkt me. (Bij kleine hoeveelheden)
    Hier komt wel een huiszoeking aan te pas en als het om grote hoeveelheden gaat wordt hij pas in voorhechtenis genomen. Dan wordt de substantie getest in een lab.

31. Fool

Fool Badass junkie

Voor tien 'standaardeenheden' is de boete best hoog ja. :P

Voor het dealen van schijf 1 (1-60 pillen) krijg je 8/3 punt per pil, dat komt voor 10 pillen neer op bijna 27 punten. 27*29 (de boete is 29 euro per punt) komt neer op €783. Ook krijg je 20 extra punten omdat je harddrugs dealde, dat komt neer op €580, totaal van 1363 euries dus.

32. T-Bone

T-Bone Experimenterende gebruiker

Ik zou het gewoon ginder kopen, genoeg underground keten waar je deftig spul kunt kopen.

33. losbanditas

Lijkt me idd vet om in Berghain of Tresor wat te gebruiken, ga waarschijnlijk wat coke opsturen en allemaal 1 xtc pil meenemen met de trein. Misschien lukt het om met de auto te gaan, dan uiteraard met de auto mee.

En verder had ik geen idee hoe streng er werd gecontroleerd op een EU-vlucht, ik had zelf het gevoel dat dit wel te doen was als je een halve gram luchtdicht ergens in je koffer verstopt. Maar het wordt dan lekker zes uurtjes in de trein.

34. ZERO-

ZERO- Badass junkie Emeritus Mod

Echt? Ik ken zat mensen.

35. Haardroger

Haardroger Belezen gebruiker

Jij moet zeker super knap zijn :wink:

En je vrienden nog twee keer zo knap

36. Fool

Fool Badass junkie

Volgens mij is het belangrijker dat je wat in het Duits terug kunt zeggen dan dat je er goed uitziet hoor. :P

37. kokosmakroon900

Dan heb jij de X-factor :grin: . Nu ben ik denk ik ook wat jonger dan jou (1:sunglasses:. En ga ik dus ook voornamelijk om met jongeren van deze leeftijd. 18 is niet echt de ideale leeftijd om naar binnen te mogen.

38. SkittlesAndMe

Ik ken ook genoeg mensen inderdaad.
    Alle moderators zijn gewoon fucking lekker :wave: :tearsofjoy:
    Dat kan ik me voorstellen.. Iedereen die ik ken is ook wel in de tweede helft van de 20 die daar geweest is. Geen jong grut gewenst :P

39. MeejheM

MeejheM Badass junkie

kleine hoeveelheden drugs de grens overbrengen is hardstikke dom. betaal liever 2x zoveel terplekke.

als je overstapt op de duitse trein bij venlo bijvoorbeeld lopen er meestal 2 gestapo met een hond door de coupe's, als je er een beetje verdacht uitziet kijken ze vaak extra in de prullenbakjes om je heen. het is veiliger dan vliegen, maar het risico niet waard lijkt mij.

40. Fool

Fool Badass junkie

:tearsofjoy:

Laden...