1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Drugsgebruik en emotionele instabiliteit

Discussie in 'Voeding, gezondheid, liefde, seks en relaties' gestart door Techneut, 9 aug 2018.

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories
  1. Techneut

Techneut Belezen gebruiker

Hallo DF,

Ik lig wakker en zat even over deze situatie na te denken: in hoeverre zal drugsgebruik invloed hebben op iemand die emotioneel instabiel is? En zou regelmatig drugsgebruik eventueel ook kunnen leiden tot emotionele instabiliteit? Ik denk dat het antwoord ja is, maar ik ben wel benieuwd naar jullie visie hier over.

Mocht je niet helemaal een goed beeld hebben wat ik bedoel bij iemand die emotioneel instabiel is: dit lijstje heb ik even van internet geplukt:

Ik ben benieuwd naar jullie reacties.

Techneut.

Laatst bewerkt: 9 aug 2018
  2. ZERO-

ZERO- Badass junkie Emeritus Mod

Natuurlijk heeft het invloed, en natuurlijk leidt regelmatig drugsgebruik (uiteindelijk) tot emotionele instabiliteit. Dat is gewoon stating the obvious.

Emotionele instabiliteit kan in allerlei vormen en maten. Ik val er zelf ook onder en ik gebruik af en toe. Dat gaat meestal gepaard met veel voorbereidingen en gepieker over wel of niet, hoe veel en hoe beperk ik de last die ik ervan heb het meest... Dat is irritant, ik zou ook wel eens gedachteloos iets willen gebruiken. Maar ja, aan de andere kant denk ik er wel heel bewust over na. Da's ook wat waard. En ja, het zou beter zijn om het helemaal niet te gebruiken. Maar dan zou mijn leven heel saai zijn haha. Ik haal echt veel plezier uit zo af en toe, dat is me meer waard. Ik ga ervan uit dat ik die stabiliteit ook kan bereiken zonder helemaal te stoppen met drugs, zolang ik 'verantwoord' bezig blijf (en nu weer therapie). Ben niet zo verslavingsgevoelig en ik gebruik niet als ik me slecht voel, dus daar ben ik niet heel bang voor.

Techneut vindt dit leuk.
  3. Techneut

Techneut Belezen gebruiker

Ik heb er namelijk ook last van, en voornamelijk na drugsgebruik. En als er dan een tijd overheen gaat zakt het geleidelijk weer af. Dat piekeren over alles is erg herkenbaar haha, heb ik zelf ook last van. Maar inderdaad, je bent er heel bewust mee bezig.

Achteraf gezien was ik misschien meer benieuwd of meer mensen last van emotionele instabiliteit hadden, en wellicht wat tips/ervaringen uit te wisselen

4. Probleem

Probleem Experimenterende gebruiker

Ligt bij mij gigantisch aan de drugs. Ik word zo bijvoorbeeld enorm instabiel na mdma en een hoop alcohol. Van coke en speed word ik na afloop juist erg vlak. Tripmiddelen zoals truffels en lsd kunnen me vooral knorrig maken erna, en ook minder emotioneel.

5. Iskra

Iskra Bewuste gebruiker

Minder emotioneel en knorrig?
    Wonderbaarlijk in mijn ogen. Tripmiddelen zorgen er bij mij na de trip voor een enorme openheid en diepe connectie met mijzelf.

Heb je zelf een verklaring waarom jij je zo voelt na een trip?

6. acht.zes

acht.zes Badass junkie De Leukste Thuis!

Inderdaad heel erg a-typisch wat @Probleem ervaart na een trip.

Ik voel me dan herboren, heb het gevoel dat ik alle overtollige ballast/negatieve energie er uit heb gegooid en dat ik er weer even tegenaan kan.

7. Iskra

Iskra Bewuste gebruiker

Klinkt erg problematisch, dat van probleem.

Oké die is flauw.

8. Probleem

Ik gok toch dat het komt door uitputting van neurotransmitters? Net na de trip als t nog een beetje werkt heb ik ook die vrolijkheid, maar ben toch echt 2-3 dagen erna chagrijnig en emotieloos. Gelukkig kan ik wel nog altijd de inzichten van de trip meenemen.

9. Iskra

Iskra Bewuste gebruiker

Volgens mijn ontwetendheid putten die het niet uit.

acht.zes vindt dit leuk.
  10. Probleem

Naja uitputting misschien een groot woord, maar tis toch zeker wel een aanslag op de serotonine neem ik aan? Hoe dan ook, ben ik er toch echt chagrijnig en vlak van die dagen erna. Wat inderdaad vreemd is is dat ik inderdaad nooit iemand anders er ooit over hoor klagen. Heeft niemand anders dit? Ben toch wel benieuwd naar reacties nu.

11. Iskra

Iskra Bewuste gebruiker

Ik ben er wel zeker van dat het geen aanslag op je serotonine is. Ik ben van een beetje wiet namelijk al een week neerslachtig. Het duwt je serotonine iets weg en bindt zich dan vast aan je neurotransmitters, en datgeen lijkt erg op serotonine. Maar hey hier heb ik te weinig verstand van, iemand anders hier sowieso wel meer.

Mezelf vindt dit leuk.
  12. Kitsune

Kitsune Newbie

Ik sta emotioneel niet het meest stabiel in mijn schoenen en merk dat eenmaal ik mijn dipje na gebruik krijg dat ik het best wel zwaar heb soms. Nu is de situatie waarin ik in verkeer ook enorm chaotisch. (Liefdesleven enzo)
    Ik gebruik vooral recreatief Pep en in het begin had ik niet door hoe idioot emotioneel ik kon reageren op de kleinste dingen. Tot mijn vriend me er op wees. Nu hou ik er rekening mee in mijn achterhoofd... Als ik weer dreig te overreageren op iets kleins, kan ik best goed relativeren en mezelf kalmeren. Natuurlijk heb ik soms een rot gevoel maar afleiding zoals mijn hobby (paardrijden) helpt me er vanaf.

Bij Xtc had ik het veeeeel moeilijker! Enorm depressief . Ik ween amper maar toen.. Een paar zwembaden volgejankt. Best grappig als ik er nu op terugdenk.

13. ctrl _ HALT _ delete

ctrl _ HALT _ delete Experimenterende gebruiker

Ik geloof dat het juist (uiteindelijk) vele wegen openlegt. Ik promoot het niet en het klopt dat je er emotioneel labiel van wordt. Maar smakken is kaatsen. Eens je het donker ingaat, ga je op zoek naar het licht. Zo werkte dat toch voor mij. Ik ben nog niet helemaal in het reine maar ik vecht niet meer met of tegen mezelf. Want dat betekent zoveel als stil blijven staan.

14. ZERO-

ZERO- Badass junkie Emeritus Mod

Natuurlijk legt het ook wegen open, ondanks mijn eigen instabiliteit in het verleden ben ik maar wat blij dat ik ook de mooie en positieve momenten van drugsgebruik heb mogen meemaken en de verbinding die eruit is ontstaan met andere mensen. Maar bij sterke emotionele instabiliteit en/of trauma's moet je echt beter geen drugs gebruiken. Je kunt gehertraumatiseerd raken bijv.

ctrl _ HALT _ delete vindt dit leuk.
  15. ctrl _ HALT _ delete

ctrl _ HALT _ delete Experimenterende gebruiker

dat kan ik zeker beamen. Maar anderzijds is het zo dat de emotionele ballast voor ieder anders doorweegt natuurlijk. Welke drugs en de mate van het gebruik zijn ook niet onbelangrijk. Ik speel zeker niet de advocaat van de duivel maar bij mij vormde dat net de trigger dat mn leven helemaal op zn kop zette. En soms moet dat ... om te zien wat er nog meer in zit. Leuk was anders maar ik ben toch blij dat ik het gehad heb. Maar je hebt volkomen gelijk dat er een klare kijk nodig is om je emotionele onigheden stabiel te krijgen.

ZERO- vindt dit leuk.
Azarius vaporizers and accessories
Laden...