1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Drugsgebruik op festivals

Discussie in 'Drugs en de wet' gestart door Megi, 9 apr 2019.

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories
  1. Megi

Megi Newbie

Beste mensen van het goede leven,
    Nu het festivalseizoen eraan komt had ik wat vragen over drugsgebruik op festivals en hoe streng daarmee wordt omgegaan. Begin maart heb ik de smaak te pakken gehad van gebruik van XTC niet thuis, maar op thuishaven :wink: (festival). Thuishaven is wat dat betreft een klein festival waar iedereen, maar ook écht iedereen, pupillen heeft als blackholes. Ik wil in juli naar Liquicity, alleen gezien dat een veel groter festival is ben ik bang om gepakt te worden. Aan één pil heb ik niet genoeg (2 wel) alleen wanneer je gepakt wordt met 2 pillen ben je goed hard de klos. Daarnaast werk ik in de zorg dus mocht ik gepakt worden ben ik meteen 4 jaar werkeloos ivm VOG.
    Opzich stop ik het altijd in mijn onderbroek, wat de laatste twee keren goed is gegaan. Alleen ben ik bang dat ze op grote festivals sneller drugshonden o.i.d. bij de ingang/beveiliging zullen hebben. Een vriend van me is vorige maand gepakt met het geven van een pilletje aan een vriend dus de angst is best wel aanwezig.

Nu is mijn vraag aan jullie; Wat is jullie ervaring met beveiligingsmaatregelen/drugshonden op grote festivals? Hoe gaan jullie om met je drugs op festivals en zijn er nog dingen die ik moet weten?

Thanks guys!

2. De Dunne

De Dunne Badass junkie

Op festivals gebruiken ze geen drugshonden. Die zijn veel en veel te duur. Ook mogen ze maar heel kort “werken” voor ze verplicht pauze moeten. Dus maak je daar maar geen zorgen om. Nep drugshonden wel heel af en toe, voor de schijn. Je moet natuurlijk niet in het zicht met je pillen bezig zijn. ^^
    Wel zou je je druk moeten maken om het feit dat jij aan 1 hele pil niet genoeg hebt. De pillen van tegenwoordig zijn zo rond de 200mg mdma of hoger. Dat is al veel te veel! Het beste neem je 1 a 1,5mg mdma per kg lichaamsgewicht.
    Lees dit eens aandachtig door:

https://drugsforum.nl/threads/mdma-xtc-handleiding.61333/

Syl vindt dit leuk.
  3. Syl

Syl Bewuste gebruiker

Ik weet niet hoeveel uren je op zon festival bent ,maar je zou ook net voor je bij het festival naar binnen gaat er 1 kunnen innemen.
    De meeste mensen met ik wie ik naar festivals geweest ben deden dat.

4. Megi

Megi Newbie

Good to know! Gezien de kaakpijn en handpijn die ik heb de volgende dag denk ik ook dat ik iets teveel neem telkens.. (ik weeg maar 60 kilo) Ik neem ook geen twee hele maar vaak anderhalf of 1 en drie kwart (van 220mg). Misschien voortaan maar gewoon 1 meenemen en meer discpline kweken.
    Thanks voor je reactie maat!

ZERO- en De Dunne vinden dit leuk.
  5. Megi

Megi Newbie

Zeker een goeie, thanks!

6. De Dunne

De Dunne Badass junkie

Graag gedaan!
    Als je 60kg weegt zou een halve pil al voldoende moeten zijn. 1 hele is al een dubbele (over)dosering.
    Het is niet gek hoor dat je zo hoog doseert want je hoort het heel vaak.
    Voor het juiste mdma gevoel is less juist more. Strak staan, krampkaak, draaien met ogen, handkramp etc hoort niet bij mdma effecten. Dat zijn de negatie bijwerkingen.
    Veel plezier van de zomer!

7. stomme eend

stomme eend Bewuste gebruiker

Ik denk dat je je te druk maakt ( niet over doseren, wel over de controle en eventuele gevolgen als ze je 'pakken').
    Op grotere festivals is men vaak inderdaad wel strenger met controleren maar als ze écht een drugsvrij festival voor ogen zouden hebben en daar ook naar handelen, zou er zeker bij zo'n festival niemand meer over zijn.
    Drugshonden zijn inderdaad veel te duur. Gewoon goed verstoppen en niet opzichtig gebruiken ( haha dat is dus wel reden waarom ik echt liever naar kleine feestjes ga, want dit advies vergeet ik zelf meestal naarmate de nacht vordert).

8. Veertiger

Veertiger Newbie

Op Tomorrowland lopen bij de entree volop drugshonden... Dus bovengenoemd lijkt me niet helemaal waar helaas.

9. De Dunne

De Dunne Badass junkie

Weet je zeker dat het echte gediplomeerde drugshonden zijn? Dat lijkt mij namelijk niet. Vaak nemen ze “gewone” ongetrainde honden om af te schrikken.
    Een drugshond is namelijk heel erg duur om in te huren. Die moet met de vaste trainer/begeleider daar ingehuurd worden. Ook mag een drugshond maar heel kort werken van de wet en moet heel vaak pauze, minimaal elk uur een pauze.
    Dus het lijkt mij sterk dat ze bij festivals echte drugshonden gebruiken. Dat is namelijk onbetaalbaar bijna en door de wetten niet te doen.

Tijdloos vindt dit leuk.
  10. BraboF

BraboF Experimenterende gebruiker

Sunglow festival 2017 (kan ook 2016 geweest zijn) hebben er echte drugshonden gestaan.

Over het algemeen, als er al honden aanwezig zouden zijn, zijn het geen 'echte' drugshonden.

In België lijken er wel vaker echte drugshonden ingezet te worden?

11. Benzoboss

Benzoboss Wijs gebruiker

Of gwn in je komt stoppen.
    Daar kijkt niemand.

12. Revolutionair

Revolutionair Bewuste gebruiker

Drugshonden worden zeker wel ingezet en die zijn niet nep.
    Alleen zijn ze daar op terug gekomen en zagen ze in dat het problemen opleverde.
    Mensen namen te veel drugs voor dat ze naar binnen gingen om hun zakken leeg te hebben en kwamen er veel mensen op de EHBO terecht.

Als er honden staan dan waarschuwen mensen elkaar snel en weten veel mensen het al voor dat ze aan komen.
    Nu blijkt die lul van een vent die Grappenhaus een Zero tollerance voor drugs op festivals te willen invoeren en word er ook weer gekeken of ze daarbij honden gaan inzetten.

Heb een keer meegemaakt dat we van Mystryland kwamen en had de politie een richting helemaal vast gezet en gingen ze elke auto binnenste buiten keren.
    Hebben we 3 uur lang moeten wachten!
    Zo een beleid zit er weer aan te komen lijkt het google maar eens.

Dat zijn van KUT mensen uit de 2de kamer die zelf nooit een leuk leven hebben gehad en dan maar dingen gaan verzinnen om jou leuke dag helemaal kapot te maken.

Dit zijn niet de momenten om dat te doen.
    3 uur in een auto zitten terwijl je kapot bent en naar huis wilt is echt niet leuk.

Erg jammer dat juist de meest gefrustreerde mensen altijd in de politiek terecht komen...

Albedo en StimsalaBanne vinden dit leuk.
Azarius vaporizers and accessories
Laden...