1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Drugsgebruik verbergen

Discussie in 'Verslaving' gestart door Hocuspocuspilatuspas, 27 aug 2018.

SGGZ, 110% hulp bij verslaving
  1. Hoi excuses voor als hier al een topic over is. ik zal even een korte uitleg geven over de situatie.

Ik ben zelf 20 jaar en ik gebruik (bijna) dagelijks speed en/of kethamine. Daarbij blow en drink ik ook regelmatig en hou ik van een pilletje. Ook andere drugs zijn welkom bij mij.( ja ik weet dat het allemaal niet goed is ik ken het en ik ben ook al bezig te stoppen. )

Mijn ouders (ik woon niet meer thuis) zie ik weinig. Nou ga ik binnenkort naar ze toe en ben ik bang dat ze het gaan zien bij mij. Ik wil absoluut niet dat ze erachter komen. Ik slik al meerdere vitamine pillen om mijn huid er enigzinds nog gezond eruit te laten zien.

Heeft er iemand nog meer tips. Ook tips voor tegen het gedrag (snel opgejaagd, nerveus, etc)

Woezoe vindt dit leuk.
  2. Koffieboon

Koffieboon Experimenterende gebruiker

Is maar een advies denk ik: stoppen.

Woezoe vindt dit leuk.
  3. De Dunne

De Dunne Badass junkie De Leukste Thuis!

Geen drugs gebruiken als je je ouders ziet of daar bent. Een andere oplossing is er niet.
    Als je zo frequent gebruikt valt het zeker op.

Laatst bewerkt: 27 aug 2018
    Woezoe en Qwertyuiopa vinden dit leuk.
  4. Iskra

Iskra Belezen gebruiker

Als je je ouders toch al weinig ziet, misschien is het een idee om ze voor altijd vaarwel te zeggen.
    Als je genoeg liefde van je ouders had gehad, zou je sowieso niet zoveel gebruiken als je nu doet.
    En dan kun je gewoon doorgaan met gebruiken zonder al die gekke vitaminepillen.

Een tip geven aan jou voelt net of ik iemand moet uitleggen hoe je ergens inbreekt, de vrouw des huizes verkracht,
    en ongezien weg kan komen, zonder enig spoor.

maar misschien overdrijf ik een beetje.

Beetje laat, maar vriendelijk verzoek om een beetje aardiger te doen. Niemand heeft hier wat aan.
    - Mindless

Woezoe vindt dit leuk.
  5. leipebaviaan

leipebaviaan Wijs gebruiker

Wat overdreven.

TS: wat dacht je van even niet gebruiken bij je ouders? Als dat al een probleem is, dan is het tijd om hulp te zoeken

Woezoe en partyhardyx vinden dit leuk.
  6. PsyTekZ

PsyTekZ Badass junkie Tripreporter

Ja :dizzy:.

OT; Stop of minder met gebruik. Als je jouw ouders lief bent kom je toch liever gezond en nuchter voor de dag.

Woezoe vindt dit leuk.
  7. ja daar ben ik ook mee bezig. ik heb contact gehad met het vincent van gogh verslavingszorg. ik heb daar binnenkort een intake gesprek.

Woezoe vindt dit leuk.
  8. nee dat wil ik juist niet. ik wil niet dat ze erachter komen omdat ik niet wil dat zei die zorgen met zich mee krijgen. dat hebben ze al vanuit een eerdere verslaving meegemaakt. ik wil het ze geen tweede keer aan doen.

wat je met die tip bedoelde snap ik niet echt ,

Woezoe vindt dit leuk.
  9. Iskra

Iskra Belezen gebruiker

Als ze ervaring hebben met een eerdere verslaving merken ze denk ik snel genoeg wat jij zoal doet.
    Je kan zeggen dat je een beetje ziekjes bent?

Ah forget about it. Soms overdrijf ik wat inderdaad.

Woezoe vindt dit leuk.
  10. Roze olifant

Roze olifant DF Staff Medewerker Moderator Tripreporter

Hè?! Is dit een nuchter geplaatste reactie? xD Hoop van niet, haha.

OT: Poeh, op je 20e al dagelijks aan de speed en ketamine. Minder je gebruik, niet voor je ouders maar voor jezelf. Zo heb je er toch ook helemaal geen plezier meer in... Goed om te lezen dat je dat zelf ook inziet en binnenkort een intake hebt bij verslavingszorg. Succes alvast. Je bent nog jong, er zijn nog zoveel andere dingen te beleven. :)

Wat betreft je ouders, het is volgens mij vrij simpel: als je je niet nerveus of opgejaagd wil gedragen, moet je vantevoren geen drugs gebruiken. Jezelf eens goed oppakken en nuchter daarheen gaan, liefst ook de dag tevoren helemaal nuchter blijven. Dan ga je je tijdens het bezoek ook niet onnodig druk maken over hoe je overkomt.

Verder: waaraan denk je dat je drugsgebruik af te lezen is? Ben je bijvoorbeeld veel afgevallen of zie je er bleek uit? Je kunt zeggen dat je een paar dagen griep hebt gehad (ik heb wel eens tegen mijn ouders gezegd dat ik migraine had terwijl ik hem eigenlijk nog half aan het spacen was op LSD, niet prettig, werkte wel). Maar goed, beter dan liegen tegen je ouders kun je natuurlijk ervoor zorgen dat je zo gezond en clean mogelijk voor de dag komt.

Arisen en Woezoe vinden dit leuk.
  11. partyhardyx

partyhardyx Experimenterende gebruiker

Net zoals de ander zeggen zou ik als ik jou was gewoon nuchter naar je ouders gaan.
    Als je het echt belangrijk vind even je best proberen te doen niks te gebruiken voor je naar je ouders gaat☺️
    Succes!

Ps. Soms is het idee dat je ouders van je drugs gebruik af weten heel erg in jou hoofd.
    Maar het kan ook een opluchting zijn en kun je misschien beter met je ouders over dingen praten? Mijn ouders weten ook dat ik drugs gebruik en vond het achteraf juist prettig dat ze een beetje wisten hoe en wat. En dat ik open over drugs kon praten.
    Natuurlijk weet ik niet wat voor band je met je ouders hebt, maar soms valt het achteraf wel mee.

Woezoe vindt dit leuk.
  12. Ja ik ga proberen om nuchter naar mijn ouders te gaan, en de dag van te voren ook niks te gebruiken. Even goed slapen en goed eten zodat k ook wat kan aansterken en er gezonder uitzie.
    En als dat niet helpt zal ik gewoon zeggen dat ik ziek ben.

De band met mijn ouders is niet zo heel goed we zijn juist bezig om nu een band te creeëren. Ik heb het idee dat ik het dan weer helemaal kapot zal maken vandaar dat ik niet wil dat mijb ouders erachter komen.

Maar thanks voor de tips zal ze zeker gebruiken!

Woezoe, partyhardyx en AphexTwin vinden dit leuk.
  13. Iskra

Iskra Belezen gebruiker

Ga je niet schuldig voelen tegenover je ouders!
    Je drugsgebruik is uiteindelijk ergens vanuit een diepe bron ook maar een zelfmedicatie om je beter te voelen of om iets niet te willen voelen.
    Het is geen gezonde manier en ook geen goede manier, ook al hou ik er niet van om goed of niet goed te gebruiken.
    Zolang je streeft om gelukkig te zijn en altijd reflecterend bent komt het altijd goed, geen zorgen.
    Je bent mooi zoals je bent.

Woezoe en partyhardyx vinden dit leuk.
  14. acht.zes

acht.zes Badass junkie

20 jaar pas en nu al aan je kunnen zien dat je drugs gebruikt.

Als je nou wat rustiger aan doet kan je gewoon oud worden zonder dat er iets aan je te zien is.

Laatst bewerkt: 28 aug 2018
  15. De Dunne

De Dunne Badass junkie De Leukste Thuis!

Lekker kortzichtig! Je hebt bij god geen idee van de situatie van TS. Wie is er wel van alles aan de hand. Uitschelden of beledigen werkt averechts he..

Woezoe en Avīci vinden dit leuk.
  16. leipebaviaan

leipebaviaan Wijs gebruiker

Wat een boerenlullen reactie. Uit een dorp vermoed ik. Zeker alleen 1e post gelezen

Woezoe, partyhardyx en Avīci vinden dit leuk.
  17. acht.zes

acht.zes Badass junkie

Excuus, heb mn post ge-exit met andere woorden.

Woezoe vindt dit leuk.
  18. Geen probleen ik kan wel wat hebben.

Oordelen is makkelijk want dan hoef je teminste niet naar jezelf te kijken. Oordel pas als je de gehele situatie kent :wink: gewoon een tip zelf zou je het denk ik ook niet leuk vinden.

Woezoe, Avīci en De Dunne vinden dit leuk.
  19. Misbruik

Misbruik Bewuste gebruiker

snel opgejaagd, nerveus, gevoel. Ik raad het alles behalve aan! Want het is net zo verslavend als drugs.
    en al met al geen veilige combinatie. Omdat je uppers en downers combineert, en wat al wel niet met je lichaam doet.

Maar helaas het werkt op die factoren.

'Benzodiazepines'
    Zelf gebruik ik Lorazepam al 3 jaar hooked maar niet voor die problemen.
    Effecten kunnen aanhouden voor maximaal 8-10 uur.

VlotteSpeed

Woezoe vindt dit leuk.
  20. Psychedelibee

Psychedelibee DF Staff Medewerker Moderator Tripreporter

Niet dat ik drugsgebruik wil promoten hoor, maar vind het ergens opvallend dat iedereen bij dit soort frequent gebruik zegt dat je nuchter naar je ouders moet gaan om het niet te laten opvallen. Als je dagelijks speed gebruikt denk ik dat je je verdachter gaat gedragen en er verrotter uit gaat ziet als je nuchter bent dan wanneer je onder invloed van speed bent.

Uiteraard je speed gebruik wel zo minimaal mogelijk houden als je naar je ouders gaat. En ketamine natuurlijk niet gebruiken, maar dat lijkt me logisch.

Arisen en Woezoe vinden dit leuk.
  21. partyhardyx

Haha ja klopt. Sommige ouders hebben zelf vroeger ook drugs gebruikt, en kunnen dit gedrag dan herkennen.
    Vandaar dat sommige misschien zeggen “ ga nuchter”
    Mocht dit niet het geval zijn heb je inderdaad wel een punt

Woezoe vindt dit leuk.
  22. Psychedelibee

Psychedelibee DF Staff Medewerker Moderator Tripreporter

Dan nog geldt hetzelfde, als ze ervaring met drugs hebben zullen ze ook echt de ontwenningsverschijnselen wel herkennen hoor.

Mijn punt is dat als je elke dag speed gebruikt, je "normaler" zult overkomen wanneer je gewoon speed hebt gebruikt dan wanneer je een dagje of twee niks hebt gebruikt.

partyhardyx en Woezoe vinden dit leuk.
  23. Sally Tessio

Sally Tessio Bewuste gebruiker Tripreporter

Ouders zijn doorgaans zo goedgelovig dat je waarschijnlijk met een slim uitgedacht excuus er wel onderuit kan komen.
    Ik kan het niet laten om te zeggen dat de vraag misschien zou moeten zijn of je beter niet iets kan minderen als je met twintig jaar al met zo'n kapotte kop rondloopt dat het voor iedereen duidelijk is dat je continu rookt, slikt en snuift.

Casaan vindt dit leuk.
  24. Bas

Bas Bewuste gebruiker

Doe mij ook eens een punt. ;p

Klopt. Is eigenlijk om te janken hoe triest dit is.

Sally Tessio, partyhardyx en Casaan vinden dit leuk.
  25. Albedo

Albedo Bewuste gebruiker

Ik twijfel of ik je tips zal geven omdat ik weet welke zware tol het verbergen kan eisen bij de (naaste) familie.

Je ouders maken zich zorgen om je zei je en je vreest dat de band weer kapot gaat bij ontdekking van je huidige gebruik. Je zal niet zo snel van de middelen afraken. Dat kan jaren duren afhankelijk van wat er dieper bij je speelt. Gezien je eerdere verslaving en je huidige gebruik lijkt het mij beter dat je met alle middelen stopt. Ook niet op feestjes dus. Denk je dat je daarvoor de kracht en wil hebt?

Weet je al wat je ze gaat zeggen over wat je gaat doen de komende tijd? Ben je ook financieel afhankelijk van je ouders?

26. partyhardyx

hahaha gekkie

Bas vindt dit leuk.
  27. Ik zie mijn ouders niet zo heel vaak, dus het zou niet opvallen als ik 2 maanden niet meer langskom. Ik ben gelukkig niet financieel afhankelijk van ze.

Ik kon het toch niet laten om wat te gebruiken bij mijn ouders maar heb het wel zo minimaal mogelijk gehouden en gezegd dat ik een drukke week had vanwege school. ze hadden ( denk ik ) niets in de gaten.

Verder is dit weekend q-base en zal dat ook gelijk de laatste keer zijn dat ik gebruik. En maandag heb ik een intake bij het verslavingskliniek. Ik ben er ook echt helemaal klaar mee , ook niet meer op een feestje, want van het een komt het ander.

Albedo en partyhardyx vinden dit leuk.
  28. Albedo

Albedo Bewuste gebruiker

Voor eventuele toekomstige ongemakkelijke ontmoetingen;

Als je niet veel in de zon bent geweest, kunnen een paar zonnebankjes nut hebben. Zie je er minder ongezond uit, hoewel ik dat onzin vind, maar zo denken veel mensen. Je kan daarbij ook een beetje van die zelfbruinende zalf opsmeren.

Je zou een (lichte) zonnebril of meekleurende bril kunnen opzetten met als excuus dat je last hebt van teveel visuele prikkels. Dan kunnen ze minder makkelijk in je ogen kijken. Is overigens niet iets raars. Heb ik eerder gezien. Je kan ook als excuus opgeven omdat je ze toch niet zo vaak ziet, dat je laatste tijd minder goed dichtbij kan zien en daardoor regelmatig last hebt van hoofdpijn.

Afhankelijk van het soort ontmoeting en waar, bedenk op voorhand vluchtmomenten om even te kunnen ontsnappen. Bijv. sigaretje buiten roken als je rookt tenminste. Een glaasje water halen voor je vitamine pilletjes. Last van diarree en vaak naar het toilet moeten. Etc.

Maak gebruik van je diagnose. Ze weten immers daarvan.

Passiflora Extra Sterk van A. Vogel kun je proberen als rustgever ipv een dokters middeltje.

Succes verder en volhouden!

Laatst bewerkt: 6 sep 2018
  29. Fem420

Fem420 Newbie

Jawel man veel water drinke en vet eten vermijden anders idd stoppen. Of ja make up maar water is beste da helpt het snelst

30. Thanks allemaal voor de tips!!

31. Misbruik

Misbruik Bewuste gebruiker

Heb je iets hiervan toegepast, ben wel benieuwd namelijk?
    Of heb je de confrontatie nog niet aan hoeven gaan?

32. Jen

Jen Experimenterende gebruiker

Waar slaat dit nou weer op!
    Je bent niet helemaal lkkr of wel?
    Ze moeten mensen zoals jij van dit forum gooien!

33. Bas

Bas Bewuste gebruiker

Soms is een antwoord dat iemand zoekt lastiger te vinden via normale reacties. En moet je daarom af en toe 'out of the box' denken om bijvoorbeeld deze persoon te helpen. Dit kan hem verder ook nog op andere gedachtes brengen waardoor ie wat meer gaat overwegen en ook serieus nadenkt over wat hij gaat doen. Als iedereen alles aanneemt wat voor de meest hand liggend is, kom je niet ver. Vind de reactie van Iskra gewoon gepast, het brengt de persoon nou ook niet direct op verkeerde ideeën. 'T zet hem wel aan het denken.

acht.zes vindt dit leuk.
  34. Mindless

Mindless DF Staff Medewerker Moderator Tripreporter

Die reactie van Iskra was imo compleet ongepast, bot en weinig behulpzaam. Ik zie het nogal laat dus het is nu alweer verleden, maar ik denk dat dit soort gedrag hier niet aangemoedigd moet worden. Daar heeft niemand wat aan.

Jen, somshoog, partyhardyx en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  35. Jen

Jen Experimenterende gebruiker

Duidelijk zegt veel over jou persoonlijkheid.
    Zulke rare reacties goed praten.
    Iemand komt met een hulp vraag en heeft zulke onzin niet nodig.
    Je reageerde ook al op een andere reactie van mij lees ik net.
    Je doet alsof je veel verstand van alles hebt maar ondertussen komt er een hele hoop blabla van je vandaan :) succes daarmee

36. Bas

Bas Bewuste gebruiker

Wil je d'r over praten? Als je boos bent ga dat dan lekker ergens anders zijn. :tearsofjoy:

AphexTwin vindt dit leuk.
  37. somshoog

somshoog Experimenterende gebruiker

Bas geeft gewoon zijn mening over de situatie en daar is niets mis mee. Ik vond de opmerking van Iskra ook nogal ongepast. Of in ieder geval misschien een beetje hard geformuleerd. Moeten jullie nou echt weer elkaar aan gaan vallen?

OT: Ik hoop dat je je drugsgebruik onder controle kan krijgen en misschien kan praten met je ouders juist wel helpen. Zoals je al zei ben je niet afhankelijk van ze. Soms kan een goed gesprek je erg helpen en is het fijn als je ergens je hart kan luchten. Het is heel erg lastig om zo'n gesprek te voeren maar wie weet lucht het je wel op dat ze het weten en kunnen ze je helpen met beter worden. Er is natuurlijk altijd de kans dat ze slecht reageren maar zoals ik het zie zijn ouders er om hun kinderen te steunen.

Veel succes!

38. Casaan

Casaan Belezen gebruiker

Sorry jongens, dit moet even.

Tijd om hulp te zoeken

Ben ik niet eens, ik heb onvoldoende liefde gehad van mijn ouders en ben pas na mijn 30e gaan gebruiken. Ontvangen liefde zegt niets over de mate van drugs gebruik. Drugs gebruik zegt niets over ontvangen liefde. Ik ken een mooi voorbeeld van een tweeling waarvan de vader alcoholist was. De ene tweeling werd succesvol zakenman, de ander alcoholist. Gevraagd naar hun ervaringen vertelde de eerste niet hetzelfde te willen worden als zijn vader, de ander gaf aan nooit een beter voorbeeld te hebben gehad.
    Ik herhaal: ontvangen liefde en de kans op drugs(mis)(ge)bruik is niet hetzelfde.

Goed bezig dude, hou vol!

Eerlijkheid ten opzichte van je ouders schept de beste band met ze. Blijf liegen en het wordt alleen erger. Wanneer je eerlijk bent en je ouders verbreken het contact kan jij in ieder geval jezelf recht aankijken in de spiegel. Trust me, I have been there. (bericht me als je meer wil weten)

Je redeneert waarschijnlijk vanuit je eigen veilige haven. Begrijpelijk, soms is het lastig te verplaatsen in de wereld van een ander. Tel de volgende keer even tot 10 of zo.

Volledig eens. Zelfs als je ouders het niet met je eens zijn heb je in het vervolg in ieder geval geen geheimen meer @Hocuspocuspilatuspas.

Je hebt niet zo veel te verliezen in mijn ogen.

Agree, mooie comeback.

Agree, fijn dat je dit inziet @Iskra. Helaas hebben veel mensen moeite met begrijpen dat ze mooi zijn, including me.

Ik begrijp de onderliggende boodschap die je hebt willen ventileren hier. Zelfs terwijl ik je ongecensureerde boodschap heb gelezen. In je jeugd ben je ook misbruiker geweest van drugs, jij had het geluk dat er minder destructieve drugs voorhanden waren wellicht. Je wilt TS wellicht weerhouden van chronisch misbruik. @Hocuspocuspilatuspas verdient een behulpzamere houding.

Jij doet hetzelfde als @acht.zes, oordelen zonder dat je de situatie kent.

Eens met Sally, krijg controle over je gebruik @Hocuspocuspilatuspas. Je hebt het nodig.

Goede vraag, belangrijk om te beantwoorden ook, het is jouw toekomst @Hocuspocuspilatuspas. Alleen jij hebt in handen wat je daar vanaf nu nog mee gaat doen.

Je hebt je ouders niet nodig om een mooi leven te hebben. Ik ben daar het bewijs van. Eenzaam is het misschien wel.
    Nogmaals, zoek me op via pb wanneer je wil weten hoe het mij vergaan is zonder contact met mijn ouders.
    Zorg in ieder geval voor jezelf en krijg je drugsgebruik onder controle.

Gebruiken terwijl je het niet van plan bent, lijkt op verslaving.

Lees anders de rest van Bas zijn posts ook even, ongenuanceerd reageren op een ongenuanceerde post helpt niet echt.

Wellicht kan je de volgende keer een denk richting geven voor degene waar je op reageert. Ik ben met @Jen eens dat je vrij weinig richting geeft. Dit kan ook destructieve gevolgen hebben.

Onderschat nooit de bla bla van een gebruiker onder invloed van bla :wink:4

Laatst bewerkt: 14 sep 2018
    TechnoChicken en Albedo vinden dit leuk.
  39. acht.zes

acht.zes Badass junkie

ehh,

Topicstarter zegt zelf dat je het drugsgebruik flink aan hem kan zien en dat al op de nog zeer jonge leeftijd van 20 jaar. En dan is mijn enige bijdrage aan deze discussie de tip om het wat rustiger aan te doen met drugs.

Dus oordelen doe ik hier niet volgens mij.

40. Casaan

Casaan Belezen gebruiker

Je hebt gelijk, ik ben uitgegaan van de woorden verrotte junk.... die zijn aangepast, is niet fair van me.

Quinn, Albedo en acht.zes vinden dit leuk.
Laden...