1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

drugshonden.

Discussie in 'Drugs en de wet' gestart door kokosmakroon900, 3 jun 2015.

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories
  1. kokosmakroon900

kokosmakroon900 Bewuste gebruiker

Ik zie vaak op het forum dat mensen vragen of er bij een specifiek festival streng gecontroleerd wordt, en of er drugs honden zijn.

Naar aanleiding daarvan, dit topic.

In Nederland zijn er welgeteld 9 drugshonden. Deze honden zijn allemaal geplaatst op schiphol, en staan dus niet bij een relatief onbenullig feest. Echter zijn er wél nep-drugshonden. Dit zijn ''normale'' honden die men bij de ingang van festivals zet om mensen nerveus te laten worden, en dan de nerveuze mensen eruit te pikken. Dit is dus gewoon een truc, er zijn geen drugshonden dus daar hoef je je niet druk om te maken.

Om dit te onderbouwen heb ik een voorbeeld:
    Een paar weken geleden ben ik naar een feest geweest. Ikzelf had een aantal illegale substanties bij mij, een andere vriend niks. We stonden in de rij, toen er opeens een ''drugs''hond op mijn vriend afkwam. Het dier begon tegen hem aan te springen en hij werd uit de rij gehaald. Hij werd grondig gefouilleerd maar er werd niks gevonden (omdat hij dus niks bij zich had).

Ook heb ik iemand van Schiphol gesproken die mij vertelde dat ALLE drugshonden op Schiphol zijn en er geen drugshonden bij festivals staan.

Ik hoop hiermee wat duidelijkheid te hebben geschept.

2. Fool

Fool Badass junkie

Inderdaad, daarbij zijn drugshonden veel te duur voor een lullig festivalletje en kunnen deze maar ongeveer een half uur achter elkaar werken. En die beesten worden helemaal gek op een festival, daar zijn zoveel drugs dat ze niet goed meer weten wat ze moeten doen.

3. Psychedelibee

Psychedelibee Badass junkie Oppersjamaan Emeritus Mod Tripreporter

Goed topic, valt mij ook op hoe vaak dit soort vragen worden gesteld en hoe naief veel mensen eigenlijk zijn. Op een feest of festival hebben ze echt wel wat beters te doen dan de gemiddelde drugsgebruiker er uit te pikken, vooral omdat ze dan echt bijna iedereen wel apart zouden kunnen nemen voor een strip search. Met fouileren zoeken ze vooral naar wapens volgens mij en als ze toevallig drugs tegen komen ja dan ben je de lul. Maar in je onderbroek komen ze sowieso niet.

4. Skirre

Skirre Bewuste gebruiker

Inderdaad Psychedelibee, en toch ben ik elke keer weer nerveus bij het fouilleren :tongueout:

5. Psychedelibee

Psychedelibee Badass junkie Oppersjamaan Emeritus Mod Tripreporter

Het is ook makkelijker gezegd dan gedaan om niet nerveus te worden natuurlijk.

6. Missyy23

Missyy23 Bewuste gebruiker

Laatst 'Border Security' of ' How to catch a smuggler' gekeken ( zo'n soort programma iig) , en 1 zo'n drugshond werd half wild bij 1 of andere toerist,
    vraagt douanechickie " You know what kind of dog this is ? "
    Toerist totaal onschuldig : " It looks like a Golden Retreiver ? "

:tearsofjoy:

7. Haardroger

Haardroger Belezen gebruiker

Hahaha! Ik hoop die opmerking ook nog ooit te kunnen maken!
    Werd er pas ook na de security nogmaals uitgepikt.
    Had niets bij dus stond er maximaal ontspannen.

Was vrees ik wel anders geweest als ik wat mee had genomen...

8. SkittlesAndMe

SkittlesAndMe Badass junkie Emeritus Mod

haha geniaal.

Ik stond vorige zomer in de rij om te boarden richting Ibiza toen er een drugshond opgeleid werd. Een dame achter me kreeg een wattenschijfje met cocaïnegeur in haar laars. Ik had die nacht doorgehaald omdat ik 4-FA had gehad dus scheet natuurlijk spijkers dat ie bij mij zou komen zitten :tearsofjoy: Maar hij rook ons beiden niet gelukkig, hondje faalde hard :tearsofjoy:

9. SirErick

SirErick Wijs gebruiker

Waarom zou je bang zijn? Zolang je niks bij je hebt is er niks aan de hand.

10. Missyy23

Missyy23 Bewuste gebruiker

Ik heb eigenlijk altijd ( ver ) gereisd in mn 'onschuldige' jaren, i.e. toen ik nog niet een liefde voor sos had ontwikkeld, en reisde toen altijd via EL AL, die zijn niet mals dus, (na 9/11 deed de VS pas wat EL AL daarvoor al deed qua routinechecks)
    En maybe im being naive, maar zo'n soort 'wetwipe' dat ze langs je baggage halen is al adequaat genoeg om het ieniemienieste spoortje drugs te detecteren, ( van wat ik begrepen van eerder door mij genoemde bekeken programma's, is coke plakkerig en als je terwijl je je koffer inpakt sos aan je handen zou hebben zitten ben je de lul )
    Al zou ik zelf niet weten waarom het aan mn vingers zou moeten zitten, heb ik wel altijd pre-vertrek mn portemonnee verwisseld naar eentje waarvan ik wist dat ik daar nooit een envelopje in had gestopt :)
    Anyway, fucking lang verhaal kort, zelfs al s heb je nix bij je/ in je maag, honden heb zeker een super reukvermogen, maar voor een langere reis moet je zo'n soort ' wetwipe op een stokkie' ook niet onderschatten :wink:

11. SirErick

SirErick Wijs gebruiker

Coke is plakkerig spul, het kan maanden blijven kleven aan je broek of andere spullen.

Bij het gebruik van coke komt er altijd wel wat op je handen terecht, immers, je brengt een stof in beweging en niet alle deeltjes gaan je neus in.

12. Maccieeee

Maccieeee Newbie

En hoe zit dat in België? Iemand daar enige ervaring mee?

13. Skirre

Skirre Bewuste gebruiker

Naar mijn weten worden drugshonden bijna nooit ingezet bij festivals, zeker bij de relatief kleine festivals zal dit niet voorkomen. Ik zou wel eens willen zien hoe zo'n hond reageert op een wachtrij waarvan 30-50% van de mensen iets bij zich heeft ^^

14. SkittlesAndMe

Nou niet helemaal. Als zo'n ding wel bij mij gaat zitten moet ik natuurlijk mee voor visitatie. We stonden al in de rij om te boarden, dus visitatie had me zeker m'n vlucht laten missen.

Ook niet. Zoals skirre zegt, zo'n hond kan er niet wijs uit worden als er veel drugs om hem heen is. Daarnaast is een hond te duur en kan ie maar een half uurtje werken. Is dus echt helemaal niks waard op een festival en zal daar ook nooit ingezet worden.

Verder lees ik ook vaak dingen over angsthonden. Sommige mensen zeggen dat die honden getraind zijn om bij angstige mensen te gaan zitten. Ook dat is niet waar. Het is wel zo dat er honden zijn die mensen nerveus maken, maar de agent zelf zal dan kijken wie er nerveus zijn. De hond is alleen maar aanwezig om autoriteit uit te stralen.

15. JackHerrer

JackHerrer Bewuste gebruiker

Dat is niet helemaal waar. Ik heb gister toevallig een bewaker met een getrainde hond gesproken en hij verteld me dat mensen die nerveus / bang zijn een stofje in hun lichaam aanmaken wat honden kunne ruiken. De meeste honden reageren erop door dominanter tegen nerveuze/bange mensen. Maar een hond kan getraind worden om naar die mensen toe te lopen.

Ik weet natuurlijk niet zeker of dit waar is maar dit vertelde hij. Omdat dit zijn beroep is heb ik daar ook best vertrouwen in.

16. Maccieeee

Maccieeee Newbie

Maar die worden dus zelden ingezet bij festivals als ik het goed begrijp?

17. Skirre

Skirre Bewuste gebruiker

Klopt ja, je zakje met drugs kun je het beste (naar mijn mening :P) in je onderbroek doen om het naar binnen te nemen en gelijk als je op het terrein bent even naar het toilet gaan om het eruit te halen. Afhankelijk van wat voor een soort festival het is kun je tussen het publiek je drugs pakken maar om zeker te zijn dat er geen bewaking meekijkt kun je ook even naar een wc om het in een hokje te pakken.

18. Maccieeee

Maccieeee Newbie

Het is een hardstyle festival in België, het is geen groot festival ofzo

19. Haardroger

Haardroger Belezen gebruiker

Ik ben ooit op Last World in Mol apart meegenomen voor fouillering.
    Ik eigenlijk niet eens maar ik was zo stom om achter mijn vrienden aan te hollen die mee werden genomen.
    Stonden we vervolgens met een man of 8 tegen een hek aan met de beentjes gespreid.
    Liep een hond langs die overal rook. Vervolgens moesten we omdraaien waarna hetzelfde gebeurde.
    Nu bestonden 4 van de 8 uit mijn vrienden die niets gebruiken.
    Ik had gelukkig niets bij.
    De andere 3 waren echter wat uiterlijk betreft verdacht genoeg.
    Toch werd er niets gevonden en mochten we door lopen.

Of dit om een drugshond ging kon natuurlijk niemand zeggen.
    Wie weet was het wel een hond die niks niet wist en kon...

20. Maccieeee

Maccieeee Newbie

Ja ik weet echt niet wat ik moet doen haha, of in de auto al innemen?

21. kokosmakroon900

kokosmakroon900 Bewuste gebruiker

Gewoon niet te druk om maken, en gewoon in je onderbroek doen.
    Meestal zie je ruim van te voren of er honden zijn, dan kan je altijd nog je plannen wijzigen.

22. Maccieeee

Maccieeee Newbie

Daar heb je wel gelijk in, maar ik ben bang dat als ik bij de ingang kom en er toch honden staan, dat ik dan al te laat ben. Ik kan ze ook net voor we er zijn ze in de auto innemen, zodat ik niks bij me heb als het fouilleren plaats vindt.

23. Fool

Fool Badass junkie

Je kunt 't altijd nog in een capsule in je mond drukken als je gefouilleerd wordt, eruit halen als je binnen bent of doorslikken als ze (nog nooit gezien) vragen je mond op te doen. :P

(Test dit wel eventjes met een lege capsule)

24. Maccieeee

Maccieeee Newbie

Innemen in de auto raden jullie niet aan dan?

25. Fool

Fool Badass junkie

Het lijkt me eerlijk gezegd niet zo heel fijn om op het feest weer nuchter te worden. Ik weet niet wat je wilt nemen, maar nadat XTC uitwerkt ben ik een minder vrolijk dan dat ik normaal nuchter ben. :P

26. Maccieeee

Maccieeee Newbie

Als ik er twee achter elkaar inneem in de auto net voor we er zijn, dan ben ik wel effe aan het spacen denk ik. Ofniet?

27. Fool

Fool Badass junkie

Twee innemen lijkt me eerlijk gezegd nogal veel van het goede, het effect wordt veel sterker(meestal is dit niet meer positief, maar overweldigend en met veel te veel bijwerkingen/zelfs gevaarlijk). Het duurt niet veel langer, maar je krijgt wel een veel hardere dip. Daarnaast zijn 2 pillen op een avond (uitgaande van 200mg pillen) ook nog eens veel te veel voor een 'verantwoorde/relatief gezonde' dosering. :wink:

(Er vanuit gaande dat we het hier over XTC hebben).

28. Maccieeee

Maccieeee Newbie

Daar heb ik het over inderdaad haha, maar dat is inderdaad niet heel slim denk ik. Hmm, moet echt even kijken hoe ik het ga doen. België is echt streng qua controles hoor ik van veel mensen.

29. Skirre

Skirre Bewuste gebruiker

Oefen thuis eens om met een xtc pil in een klein sealtje in je onderbroek rond te lopen. Eerste keer is dit nogal vreemd en denk je steeds dat het eruit kan vallen, althans zo ervaar ik het haha. Het scheelt een hoop als je merkt dat het eigenlijk niet mis kan gaan.

Met een normale spijkerbroek aan kunnen ze onmogelijk voelen dat er in je onderbroek iets zit.

30. Maccieeee

Maccieeee Newbie

Ik ben al vaker met XTC in m'n onderbroek naar een festival gegaan, en dat verliep altijd goed. Alleen dat verhaal met die honden bevalt me gewoon niet zo haha.

31. Fool

Fool Badass junkie

Kan me niet voorstellen dat ze in België wel echte drugshonden gebruiken, dat is veel te duur voor zo'n festival en het lijkt me ook dat die beesten helemaal gek worden van zoveel drugs in de buurt. Dan rennen ze toch achter iedereen aan? :P

32. Maccieeee

Maccieeee Newbie

Ja dat lijkt me dus ook, maar je hebt ook nog angsthonden waar je het al eerder over had.

33. Fool

Fool Badass junkie

Klopt, daarvoor moet je stalen zenuwen kweken. :P

34. Maccieeee

Maccieeee Newbie

Ben vorig jaar augustus naar een groot festival in België geweest, en daar hadden ze geen honden. Dit is een kleiner festival, lijkt me eigenlijk sterk dat ze nu wel honden hebben.

35. Fool

Fool Badass junkie

Probleem opgelost? :stoned:

36. Maccieeee

Maccieeee Newbie

Dat weet ik zaterdag pas haha

37. Fool

Fool Badass junkie

Haha, veel plezier in ieder geval! :)

38. SkittlesAndMe

Er zijn geen honden die je gaan ontdekken, don't worry. Als ze honden op een festival hebben, is dat alleen maar om je bang te maken.

Gewoon een zakje in je onderbroek en niks aan de hand. :)

39. broodjeaap

broodjeaap Experimenterende gebruiker

Ik was afgelopen zomer op een festival. Ik was al op het terrein, er kwam vervolgens een bewaker achter een hek vandaag met een hond, ze wilde richting ingang lopen. De hond ging echter naar de achterzak van een man die dat niet doorhad (weet niet zeker meer of de hond ook ging zitten). De man keek achter zich toen hij iets voelde snuffelen en schrok zich het leplazarus. Hij zette twee stappen naar voren. De security zei dat hij moest blijven staan maar hij zette het op een lopen, die security met hond en al erachteraan. Hij verdween snel in de menigte, haha.

Maar hoe zit dat dan, die security wilde niet eens deze man controleren, hij was al op het terrein... dus die hond zal toch echt wat geroken moeten hebben niet?

40. TheStrip

TheStrip Experimenterende gebruiker

Misschien rook die hond wel een lekker koekje, en honden hebben sowieso de rare gewoonte om aan mensen hun kruis te snuffelen. Als het echt een drugshond was, werd die hond helemaal gek en reageerde hij echt niet alleen op die man.

Azarius vaporizers and accessories
Laden...
Vergelijkbare Topics - drugshonden
  1. Defcon BE
    Reacties:
    18
    Weergaven:
    11.768
  2. Drokz
    Reacties: