Drugstest cbr

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories

Lars2000

Newbie
Hallo, ik heb een speekseltest gehad toen ik werd staandehouden, thc gevonden bloed afgenomen etc etc. Nu moet ik mij dus laten onderzoeken.. jullie kennen t vast wel de welbekende onderzoek van cbr.. na betaling van +_ 1200 eu word je opgeroepen voor het onderzoek, mijn vraag is dus ; Na de betaling hoelang duurt het voordat je word opgeroepen en heb je dan gelijk de bloed of urninetest? en welke van deze 2 krijg je eigenlijk of allebei ?
En mag je helemaal geen thc hebben of gaan ze de waardes vergelijken met toen je bent staande gehouden. Ik ben inmiddels wel gestopt maar vraag me alsnog af dus stel ze vinden wel iets een beetje maar minder dan toen is het dan gelijk game over of ?
En hoelang duurt zn hele procedure is er uberhaupt wel kans om je rijbewijs terug te krijgen

Laatst bewerkt:

Blyatman

Wijs gebruiker
Simpel antwoord: gebruik geen drugs als je een voertuig bestuurd en probeer geen test te omzeilen, ze komen er toch wel achter.
als ze opnieuw stoffen aantreffen kan dat leiden tot zwaardere consequenties omtrent inname rijbewijs o.i.d.

helaas gaat de OVJ/rechter over de uitspraak Na het onderzoek in meeweging van het CBR.
Dus nee er is geen standaard tijd voor hoe lang dit gaat duren, en nee er is geen indicatie omtrent volledige beslaglegging of terug gave en is er in dit stadium niet een antwoord om te geven omdat hen de zaak herzien en hier mogelijk antwoorden kunnen gegeven worden waardoor valse of foutieve hoop gemaakt kan worden.

Laatst bewerkt:

Blyatman

Wijs gebruiker
Meewegend: leeftijd, aantal jaar rijbewijs omtrent beginnend of gevorderd bestuurder. Eerdere overtredingen omtrent drugs etc etc.

Blyatman

Wijs gebruiker
Lars zegt niet dat hij onder invloed heeft gereden, enkel dat er THC in zijn speeksel is gevonden tijdens het rijden. Kan natuurlijk altijd zijn dat hij een vaste roker is, maar niet meer onder invloed was tijdens het rijden.
Maakt voor CBR en Justitia niks uit

Ganggang💯

Badass junkie
Nee dat klopt helaas... Niet echt een rechtvaardige manier om hier mee om te gaan vind ik, hoop dat daar snel verandering in komt.

Succes met het onderzoek in ieder geval, ik zou gebruik tot die tijd sowieso maar even niet riskeren.
Ik vind het ook onrechtvaardig. Blow zelf ook met enige regelmaat en zit vrijwel elke dag achter het stuur (blow uiteraard pas als ik niet meer hoef te rijden).

benzzzy

Badass junkie
Simpel antwoord: gebruik geen drugs als je een voertuig bestuurd en probeer geen test te omzeilen, ze komen er toch wel achter.
als ze opnieuw stoffen aantreffen kan dat leiden tot zwaardere consequenties omtrent inname rijbewijs o.i.d.

helaas gaat de OVJ/rechter over de uitspraak Na het onderzoek in meeweging van het CBR.
Dus nee er is geen standaard tijd voor hoe lang dit gaat duren, en nee er is geen indicatie omtrent volledige beslaglegging of terug gave en is er in dit stadium niet een antwoord om te geven omdat hen de zaak herzien en hier mogelijk antwoorden kunnen gegeven worden waardoor valse of foutieve hoop gemaakt kan worden.
Je weet dat zulke tests niet kunnen aantonen of je onder invloed bent maar alleen aantonen of er gebruikt it binnen een bepaalde periode die veel langer is Dan de effecten van wiet?

Thomas Shelby

Badass junkie
Lars zegt niet dat hij onder invloed heeft gereden, enkel dat er THC in zijn speeksel is gevonden tijdens het rijden. Kan natuurlijk altijd zijn dat hij een vaste roker is, maar niet meer onder invloed was tijdens het rijden.
Je mag 0 drugs in je lichaam hebben. Zelfs geen medicatie wat je kan beïnvloeden. Als je wel met medicatie op rijd ookal beïnvloed het je niet maar kan het wel, en je krijgt een ongeluk ben je zwaar de lul.

Blyatman

Wijs gebruiker
Dus je moet 2 dagen niet blowen om te kunnen rijden?
Feitelijk? Ja.
alles wat je rijvaardigheid beïnvloed is niet toegestaan. In praktijk schommelt dat wel eens met de hoeveelheid die ze aantreffen maar de richtlijn is zo simpel als wat: rijden onder invloed is verboden en strafbaar, of het nou wiet drank of andere drugs is, ook bij medicijnen geldt het zo. (Met de gele sticker)

uitspraken en handelingen worden verricht door: wanneer aangehouden, hoeveelheid, etc etc.

Blyatman

Wijs gebruiker
Je mag 0 drugs in je lichaam hebben. Zelfs geen medicatie wat je kan beïnvloeden. Als je wel met medicatie op rijd ookal beïnvloed het je niet maar kan het wel, en je krijgt een ongeluk ben je zwaar de lul.
wou net zeggen, als je een ongeluk veroorzaakt en ze treffen ook maar iets aan dan hang je gewoon. Dan is het ingenomen pasje je laatste zorg, grootste zorg zal zijn dat de verzekering niks vergoed en je andermans letsel kan gaan dokken.

benzzzy

Badass junkie
Feitelijk? Ja.
alles wat je rijvaardigheid beïnvloed is niet toegestaan. In praktijk schommelt dat wel eens met de hoeveelheid die ze aantreffen maar de richtlijn is zo simpel als wat: rijden onder invloed is verboden en strafbaar, of het nou wiet drank of andere drugs is, ook bij medicijnen geldt het zo. (Met de gele sticker)

uitspraken en handelingen worden verricht door: wanneer aangehouden, hoeveelheid, etc etc.
Je mag niet rijden onder invloed.
De tests die nu gebruikt worden kunnen niet aantonen wanneer iemand onder invloed is en kunnen dus niet gebruikt worden om aan te tonen of iemand onder invloed is gezien de maate van intoxicatie door meerdere variablen sterk kan verschillen.

De wet is hier zeer debiel de fout licht niet bij de gebruikers als hij 12 uur geleden 0.3g wiet Heeft gerookt.

Blyatman

Wijs gebruiker
Je mag niet rijden onder invloed.
De tests die nu gebruikt worden kunnen niet aantonen wanneer iemand onder invloed is en kunnen dus niet gebruikt worden om aan te tonen of iemand onder invloed is gezien de maate van intoxicatie door meerdere variablen sterk kan verschillen.

De wet is hier zeer debiel de fout licht niet bij de gebruikers als hij 12 uur geleden 0.3g wiet Heeft gerookt.
Test is zeer accuraat, vandaar dat ze niet alleen 1 test afnemen maar meerderen.ze kunnen vrijwel direct aantonen of iemand onder invloed is maar goed. Jij denkt anders te weten, ik weet anders door ervaringen.

Ganggang💯

Badass junkie
Ze kunnen toch alleen aantonen of het in je bloed en niet of je (nog) onder invloed bent? Dat is het hele kromme aan deze manier van testen.

Blyatman

Wijs gebruiker
Ooit gehoord van tolerantie?
Ja want tolerantie zorgt er voor dat niks aantoonbaar is... Ik heb een hoge tolerantie tegen alcohol, maar geloof me, als ik het op een goed zuipen zet, morgen de auto in stap, en een controle zal krijgen en ze gaan uitgebreid testen dat ik positief zal scoren en ondanks de tolerantie en uren van werking mee tel alsnog kan gaan lopen.

Sorry maar heb je wel ooit een test ondergaan? Zo te merken niet namelijk.

F.E.A.R.

Bewuste gebruiker
Ja want tolerantie zorgt er voor dat niks aantoonbaar is... Ik heb een hoge tolerantie tegen alcohol, maar geloof me, als ik het op een goed zuipen zet, morgen de auto in stap, en een controle zal krijgen en ze gaan uitgebreid testen dat ik positief zal scoren en ondanks de tolerantie en uren van werking mee tel alsnog kan gaan lopen.

Sorry maar heb je wel ooit een test ondergaan? Zo te merken niet namelijk.
Zijn punt is dat je positief kan testen zonder daadwerkelijk onder invloed te zijn. Dat zijn 2 verschillende dingen namelijk.

Blyatman

Wijs gebruiker
Zijn punt is dat je positief kan testen zonder daadwerkelijk onder invloed te zijn. Dat zijn 2 verschillende dingen namelijk.
Klopt, maar dan nog voor justitie is het ‘onder invloed’ aan die maatstaaf verander je helemaal niks namelijk. Hun hebben die normen vast gezet en of je nou onder invloed bent of niet, vast is vast.
als je groot mans genoeg bent om te gebruiken, en je wordt getest moet je mans genoeg zijn om de gevolgen te accepteren imo. Ook als je in de praktijk niet onder invloed bent maar de test resulteert van wel door gebruik van middelen.

F.E.A.R.

Bewuste gebruiker
Klopt, maar dan nog voor justitie is het ‘onder invloed’ aan die maatstaaf verander je helemaal niks namelijk. Hun hebben die normen vast gezet en of je nou onder invloed bent of niet, vast is vast.
als je groot mans genoeg bent om te gebruiken, en je wordt getest moet je mans genoeg zijn om de gevolgen te accepteren imo. Ook als je in de praktijk niet onder invloed bent maar de test resulteert van wel door gebruik van middelen.
Er is geen andere keuze dan het te accepteren. Alleen is het wel essentieel om de discussie levend te houden zodat de wetten telkens ietsje beter worden.

Ganggang💯

Badass junkie
Er is geen andere keuze dan het te accepteren. Alleen is het wel essentieel om de discussie levend te houden zodat de wetten telkens ietsje beter worden.
Mee eens. Zwart wit kijken op dit issue heeft weinig zin, iedereen weet wat de Nederlandse wet zegt op dit gebied.

Is aan de waarden in je bloed af te lezen of het restwaarden zijn of dat je daadwerkelijk onder invloed bent vraag ik me af. Momenteel is het testen veel te ongenuanceerd vind ik.

Blyatman

Wijs gebruiker
Testen zijn niet ongenuanceerd aangezien de testen uitgebreid zijn en alles uit een test te halen is. Urine bloed en speeksel geeft allemaal een waarde. Zowel op het moment onder invloed zijn, maar mensen denken beter te weten, dan zouden ze expert moeten worden op dit gebied. Ga maar eens bij een controle informatie op vragen, dan zal er uit komen dat sommige hier mis in zitten. Ik ga mij verder hier afzijdig op houden aangezien er altijd gediscussieerd wordt en mensen graag dingen uit verband trekken, en altijd eigen ideeën loslaten die niet overeenkomen met feiten.

F.E.A.R.

Bewuste gebruiker
Mee eens. Zwart wit kijken op dit issue heeft weinig zin, iedereen weet wat de Nederlandse wet zegt op dit gebied.

Is aan de waarden in je bloed af te lezen of het restwaarden zijn of dat je daadwerkelijk onder invloed bent vraag ik me af. Momenteel is het testen veel te ongenuanceerd vind ik.
Dat verschilt per drug denk ik. Met alcohol kun je dat namelijk behoorlijk goed inschatten, maar met THC niet. De legalisering van wiet in combinatie met achterblijvend onderzoek en wetgeving omtrent de invloed op rijvaardigheid is dan ook een serieus probleem. Stel je een situatie voor waarbij iemand betrokken is in een dodelijk ongeval de dag na het roken van een blowtje.

Laatst bewerkt:

Ganggang💯

Badass junkie
De legalisering van wiet in combinatie met achterblijvend onderzoek en wetgeving omtrent de invloed op rijvaardigheid is dan ook een serieus probleem.
Ja helemaal mee eens. Het is eigenlijk van de zotte dat wiet gedoogd wordt maar dat er nog geen passende wetgeving is met betrekking tot testen en rijvaardigheid.

Legio Patria Nostra

Badass junkie
Iedereen weet wat de wet ervan zegt. Lees ik elders.
Maar is dat ook zo?
Ik ga de bekende knuppel in het hoenderhok werpen tenminste voor wat deze uitspraak aangaat.
In de WegenVerkeersWetgeving, afgekort WvW, staat exact beschreven wat " onder invloed rijden" en de " grenswaarden" die gehanteerd worden bij het al dan niet strafbaar zijn, wanneer men al rijdende en dus besturende! op, of in een motorvoertuig aangetroffen wordt.
Artikel 8 WvW is wel het meest bekende artikel hierover, omdat dit over het onder invloed zijn van de rijvaardigheid belemmerende middel gaat. Deze stof heeft de naam : Alcohol.
Van juist deze stof is exact te berekenen hoeveel eenheden ( glazen) men tenminste in een café of elders gedronken moet hebben. Dit, omdat precies bekend is, hoeveel Alcohol in het menselijk lichaam afgebroken wordt, per uur.
Voor andere ( hard) drugs daarentegen, ligt dit veel en veel moeilijker. Omdat juist het afbraakproces daarvan juist n i e t te betekenen is.
En ik noem dit, beste medeleden, omdat dit zeer belangrijk is, en daar kom ik in deze post op terug.
Het gaat dus in de eerste plaats over a. Een stof gebruikt hebben, die de rijvaardigheid kan beïnvloeden, en b. Indien er zo een stof is gebruikt, h o e v e e l er van die stof is gebruikt.
We weten allemaal, dat als er één glas bier oid is genomen, dat dit onder de wettelijk bepaalde grenswaarde van 0,5 promille ( ervaren bestuurders) ligt.
Men is dan wel zeer licht onder invloed, maar dit ligt onder de grenswaarde, en men kan dan met een waarschuwing gegeven door de agent die gecontroleerd heeft, zijn weg vervolgen.
Let op, bij een zgn. Beginnende bestuurder ligt de grens veeeel lager!
Namelijk: nul.
Vanwege het feit, dat er inzake alcohol teruggerekend kan worden, heeft de wetgever bepaald ( heeeel belangrijk!) dat indien er een verder onderzoek plaats moet vinden, bijvoorbeeld bloed afname, dit binnen 1 1/2 uur volgens de wettelijk daarvoor exact bepaalde procedure moet hebben plaatsgevonden.
Deze procedure ga ik hier niet neerzetten omdat dit een enorme lap tekst is, deze kan men in de WvW zelf opzoeken .
Is men te laat met dat verdere onderzoek, dan gaat de verdachte bestuurder vrijuit!
Dus men zal er alles aan doen om dat te voorkomen, en ook het adem analyse apparaat op het bureau volstaat....
Voila, dit vwb alcohol.
Nu de andere middelen even besproken.
Voor medicijnen, en andere ( hard) drugs die de rijvaardigheid beïnvloeden, gelden andere regels.
Van belang is dit:
Verder onderzoek zal uitsluitend via een bloedafname volgens de procedure, en nu komt het, b i n n e n een half uur, kunnen plaatsvinden.
Ook voor deze middelen of stoffen gelden grenswaarden.
Alleen heeft de verdachte de misdaad begaan om van en alcohol, en een andere stof, gebruikt te hebben, dan is daarvoor een standaard beloning uitgeloofd door Justitie, van 1000 euro boete, en een onvoorwaardelijke ontzegging van de rijbevoegdheid van 12 maanden vastgesteld.
Toch goed om te weten, nietwaar.
Het moge duidelijk zijn dat onder invloed rijden te allen tijde is af te raden!
Ik ben geen agent, ook nooit geweest, maar mijn hobby was wel om laten we zeggen uit persoonlijke belangen de wet goed te bestuderen.
Natuurlijk is dit epistel niet 1000% juist, behalve één ding.

Rij nou niet als je iets " verkeerds " genuttigd hebt!
Hier geldt het gezegde als volgt
Niet zoveel rijden. Je moet eerst nog drinken. ...

Ganggang💯

Badass junkie
Maar ben je nog onder invloed de ochtend na een avond blowen? Vrienden van me en ik stappen regelmatig na een avond blowen, de ochtend erna in de auto.

Ik ben dan niet stoned meer maar voel me wel anders wanneer ik niet geblowd had.

Alakazam

Newbie
Maar ben je nog onder invloed de ochtend na een avond blowen? Vrienden van me en ik stappen regelmatig na een avond blowen, de ochtend erna in de auto.

Ik ben dan niet stoned meer maar voel me wel anders wanneer ik niet geblowd had.
Ik ben na een avond blowen de ochtend erna in ieder geval minder onder invloed dan dat ik één of twee biertjes zou drinken, en dan mag ik wel achter het stuur. Desnoods krijg je een (redelijk betaalbare) boete.

Dan is duizend euro boete, maar vooral de twaalf (!) maanden rijontzegging toch teveel? Ik snap dat iedereen hierboven zegt dat de wet de wet is, en dat je die boete toch wel krijgt er nog thc in je bloed zit, maar zijn jullie het dan echt niet eens dat de wet, of in ieder geval de manier van testen aangepast zou moeten worden op het echt onder invloed zijn?

Uiteindelijk word je beboet omdat je anderen in gevaar brengt, niet omdat er iets in je bloed zit.

Azarius vaporizers and accessories
Bovenaan