Drukkend gevoel borst tijdens speedgebruik

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories

Sam1999

Newbie
Hallo iedereen,

ik zit toch ergens mee en voordat ik alarm wil slaan vroeg ik mezelf af of andere dit ook ervaren.. om gebruik nu zo ongeveer 3 jaar drugs, op feestjes mee begonnen zo en dan en nu de coronatijden doe ik dit thuis met vrienden ook vaker. Ik pak eigenlijk altijd speed als we een weekend bij vrienden zitten. Sinds 2 weken geleden tijdens speed gebruik kreeg ik enorm veel pijn aan m’n borst, alsof er een band strak stond getrokken. Enorm benieuwd en kreeg het warm. Ook steken rondom m’n borst maar vooral een zeurende trekkend gevoel. Ook m’n linker arm begon dan te tintelen en m’n maagstreek was ook vervelend aan het doen. Dit trok na enkele uren weg nadat ik op bed ben gaan liggen al was dat ook niet prettig want wist me geen houding te geven. Door de weeks tijdens het werken kwam dit terug in die 5 dagen dat ik had gewerkt is dit 6 keer in vlagen terug gekomen en na het werk was het bijna niet te houden. Hierbij kwam dan bij m’n schouderblad tussen m’n schouder en nek een branderig zeurend gevoel op 1 plek met weer dat strak getrokken gevoel rondom m’n borst. 2 dagen daarna geen last meer gehad, nu sinds 2 dagen terug is dit weer aanwezig, zo erg dat ik naar de huisartsenpost ben geweest, die zei dat m’n hartslag te hoog was maar verder niks zag op dat moment alleen dat m’n borstspier overbelast was maar ik had al ruim een week niks meer gebruikt. , al vraag ik mezelf af hoe dit kan dat die niks zag. De pijn is er en moet mezelf in bedwang houden om niet in paniek te raken. Heb dit eerder nog nooit gehad en ik weet niet wat ik moet doen, moet ik naar de dokter gaan en vertellen over m’n speed gebruik wat ik af en toe doe of is dit een ander gevolg van iets ? Ik weet het momenteel echt niet want ik moet eerlijk toegeven dat ik het wel eng vind om zoiets te moeten vertellen.. maar als dat nodig is houd het op en heb ik geen keus..

Syl

Badass junkie
" Bij gebruik van speed kan men sneller een paniekaanval krijgen. De paniekaanval uit zich hyperventileren, hartkloppingen, tintelingen in de vingers en rondom de mond, pijn in de hartstreek en angst om dood te gaan.

Als je echt geholpen wil worden zul je helemaal eerlijk moeten zijn tegen je arts.

Dopemonster

Wijs gebruiker
Hallo iedereen,

ik zit toch ergens mee en voordat ik alarm wil slaan vroeg ik mezelf af of andere dit ook ervaren.. om gebruik nu zo ongeveer 3 jaar drugs, op feestjes mee begonnen zo en dan en nu de coronatijden doe ik dit thuis met vrienden ook vaker. Ik pak eigenlijk altijd speed als we een weekend bij vrienden zitten. Sinds 2 weken geleden tijdens speed gebruik kreeg ik enorm veel pijn aan m’n borst, alsof er een band strak stond getrokken. Enorm benieuwd en kreeg het warm. Ook steken rondom m’n borst maar vooral een zeurende trekkend gevoel. Ook m’n linker arm begon dan te tintelen en m’n maagstreek was ook vervelend aan het doen. Dit trok na enkele uren weg nadat ik op bed ben gaan liggen al was dat ook niet prettig want wist me geen houding te geven. Door de weeks tijdens het werken kwam dit terug in die 5 dagen dat ik had gewerkt is dit 6 keer in vlagen terug gekomen en na het werk was het bijna niet te houden. Hierbij kwam dan bij m’n schouderblad tussen m’n schouder en nek een branderig zeurend gevoel op 1 plek met weer dat strak getrokken gevoel rondom m’n borst. 2 dagen daarna geen last meer gehad, nu sinds 2 dagen terug is dit weer aanwezig, zo erg dat ik naar de huisartsenpost ben geweest, die zei dat m’n hartslag te hoog was maar verder niks zag op dat moment alleen dat m’n borstspier overbelast was maar ik had al ruim een week niks meer gebruikt. , al vraag ik mezelf af hoe dit kan dat die niks zag. De pijn is er en moet mezelf in bedwang houden om niet in paniek te raken. Heb dit eerder nog nooit gehad en ik weet niet wat ik moet doen, moet ik naar de dokter gaan en vertellen over m’n speed gebruik wat ik af en toe doe of is dit een ander gevolg van iets ? Ik weet het momenteel echt niet want ik moet eerlijk toegeven dat ik het wel eng vind om zoiets te moeten vertellen.. maar als dat nodig is houd het op en heb ik geen keus..
Is natuurlijk wel verstandig om te melden dat je gebruikt maar je weet dan wel wat ze antwoord gaat worden... Geen pep meer voor jou😜 Hoe dit komt geen idee.... stress? Slaap je wel goed? Zwaar fysiek werk? Het moet natuurlijk wel ergens verband mee hebben. De speed zal er ook wel invloed op hebben! Maar een doktersbezoekje is misschien wel handig ja...

Dopemonster

Wijs gebruiker
" Bij gebruik van speed kan men sneller een paniekaanval krijgen. De paniekaanval uit zich hyperventileren, hartkloppingen, tintelingen in de vingers en rondom de mond, pijn in de hartstreek en angst om dood te gaan.

Als je echt geholpen wil worden zul je helemaal eerlijk moeten zijn tegen je arts.
Hier dacht ik ook gelijk aan! Had dat ook wel eens bij een paniekaanval toevallig na een weekend zwaar xtc misbruik. Leek wel alsof ik een hartaanval kreeg
Of een klaplong, volgensmij dacht ik toen aan een klaplong😂

Sheaira

Bewuste gebruiker
Ik heb zoiets ook wel eens gehad na pep en gewoon eerlijk de huisarts verteld wat ik soms doe. Kreeg gewoon netjes antwoord, niks over dat ik geen drugs moet nemen. 👌🏼 Zij snapt ook wel dat ik het toch wel doe als ik het wil. Ik vind ook niet erg dat ze het weet, als er wel keertje iets is is het wellicht handig om te weten.

MetalGuy

Badass junkie
Hallo iedereen,

Zolang je eerlijk bent over alles, inclusief je speedgebruik. Dan weten artsen wel raad!

"Eerlijkheid duurt het langst!"

Cliché, inderdaad. Maar wel het beste.

Boyman

Belezen gebruiker

Klinkt inderdaad heel erg als angstsymptomen. Ik heb een tijd lang soortgelijke klachten gehad, al gebruikte ik dan geen drugs in die tijd. Zelfs een tijdje met een hartmonitor rondgelopen en bloedtesten gedaan maar er was niks mis met m'n hart. Uiteindelijk bleek het gewoon een soort heftige spanning/angst in mn lichaam te zijn die zich, ook buiten paniekaanvallen om, zo uitte. Het wordt zo'n soort vicieuze cirkel; je krijgt last van je hart/borst/tintelingen/druk, daar ga je je dan zorgen om lopen maken, waardoor je angstiger wordt, waardoor de klachten erger worden enz. Drugs als pep kunnen dit zeker veroorzaken, ik heb het zelfs al als ik iets te veel caffeine op heb op een dag :upsidedown: Zou zeker kijken of je je gebruik kunt minderen en misschien even googelen op meditatie/mindfulness om om te leren gaan met je angstklachten. Hierdoor heb ik er vrijwel nooit meer last van. Succes!

Syl

Badass junkie
Tijdens de laatste periode tijdens mijn speedverslaving had ik ook angst kwa hartklachten.
Bijna dagelijks als ik 's avonds op bed leg, begon ik me heel raar te voelen.
Het was alsof mijn hart doorsloeg, weet niet goed hoe te omschrijven.
Dit was zo'n enorm eng gevoel dat ik altijd mijn ogen dicht kneep.

Boyman

Belezen gebruiker
Tijdens de laatste periode tijdens mijn speedverslaving had ik ook angst kwa hartklachten.
Bijna dagelijks als ik 's avonds op bed leg, begon ik me heel raar te voelen.
Het was alsof mijn hart doorsloeg, weet niet goed hoe te omschrijven.
Dit was zo'n enorm eng gevoel dat ik altijd mijn ogen dicht kneep.

Voelt voor mij altijd alsof hij één keer te snel slaat, daarna een pauze neemt van 4-5 seconden, en dan om te compenseren een paar keer keihard en heel snel achter elkaar slaat. Hierna is het ritme weer normaal. Herkenbaar?

• Like
Waarderingen: Syl

Syl

Badass junkie
Voelt voor mij altijd alsof hij één keer te snel slaat, daarna een pauze neemt van 4-5 seconden, en dan om te compenseren een paar keer keihard en heel snel achter elkaar slaat. Hierna is het ritme weer normaal. Herkenbaar?
Ja dat komt wel aardig overeen ja.

Msloverdj

Wijs gebruiker
Ik ga ervan uit dat je weet dat benzo's verslavingsgevoelig zijn.

Maar somsnword er gekozen voor 1 Max 2 dagen benzodiazepine gevenn
Zo kom je ook uit die vicieuze cirkel.
Het ontspant je spieren en in je hoofd.je krijgt weer vertrouwen in jezelf en de paniek verdwijnt.

Heb je hier beschikking over?
Gebruik het zo kort mogelijk! Je moet weer vertrouwen in jezelf krijgen, met als duwtje in de goede richting die benzo. Als je langer gebruikt ga je de benzo ermee associëren en dan schiet het zijn doel voorbij.

En wat iedereen hier zegt, wees altijd eerlijk over je gebruik! Geen arts zal oordelen of denken..eigen schuld. Iets met eed en iedere patiënt hulp verlenen. Ondanks de achtergrond of oorzaak.

Het is frustrerender voor ze als ze niet alle informatie krijgen.

Flualhamdulillam

Badass junkie
Nadruk op voelt, want ik heb een keer met een hartmonitor gezeten en tegelijkertijd aan mijn hart gevoelt. Op de momenten waar hij leek te stoppen, klopte het hart gewoon door. Hooguit is de variabiliteit van de tussenpozen heel hoog waardoor de ene klop langer op zich laag wachten dan de ander (hartkloppingen, waardoor het lijkt alsof hij een hartslag ‘overslaat’).
Dit is in iedergeval zo bij een gezond hart zoals die van mij. Als je bekend bent hartproblemen (of in de familie) zou ik iets waakzamer zijn.
Volgensmij voelt het alleen alsof je hart stopt door de spastische samentrekking van borstspieren (door de paniekaanval) en tactiele hallucinaties door de speed (dit wordt verergerd met combinatie gebruik), hierdoor lijk je soms dingen te voelen/niet te voelen.
Zoals werd gezegd gaat het rond in een cirkel, de angst maar de symptomen vaak veeel erger, en in combinatie met een al verhoogde hartslag door de speed kan deze wel de pan uit schieten (wat op de langer termijn natuurlijk niet goed is). Belangrijkste is om jezelf te kalmeren, en niet te veel op de hartslag te letten. Je bent 9/10 keer gewoon oké (mits je een gezond hart hebt!: dat is wel belangrijk).

lysergine25

Badass junkie
Tripreporter
Ik kan nergens terug lezen of de pep die je nam wel getest is .....
Een goed begin is uiteraard een zuiver product.
Helaas is dat met de pep niet eenvoudig omdat al die klootzakken het versnijden.
Ik heb ook wel is een paniekaanval, zomaar uit het niets ook als ik mij ontspan, ook als ik mij goed voel.
Het voelt voor mij als een hartkramp die steeds erger wordt, de eerste keer was hevig en kort. Ik had de telefoon al in de hand om de ambulance te bellen.
Helaas worden ze steeds langer, de huisarts zegt paniekaanval. Ik zeg dat de huisarts een aanfluiting is.

Ik beeld het mij namelijk niet in, de pijn is echt, je kan aan mij zien dat ik lijd. Ik grijp naar mijn hart naar mijn borstkas, en heb moeite met goed rustig ademhalen. Het voelt alsof ademhalen ook meer krampen brengt.
Ik heb uren uren gezocht op inet naar vergelijkende lotgenoten, 1 heb ik er gevonden die echt overeen kwam met mijn verhaal.
Die Rutte hierboven komt ook dicht in de buurt.

Ik heb een hartmonitor bloeddruk ding gekocht om te kijken wat er precies klopt en niet klopt.
Het is lastig want dan moet dat ding wel klaar liggen als het komt, het komt niet op afspraak.
Soms maanden niet en dan pang vanuit het niets, ik gebruik bijna geen drugs maar wel iedere dag braaf mijn 45 mg Dextro van de huisarts.

En ja ik weet dat de huisarts zegt dat het geen hartprobleem is en dat ik gewoon rustig moet blijven. Op zich doe ik ook niets raars als het zover is je ziet mij gewoon stoppen met wat ik doe mijn bek vertrekt van de pijn en ik grijp naar mijn borstkas en hart. Ik weet dat ik niet dood ga volgens de huisarts maar ik kan mij niet ontspannen zolang het duurt. De eerste keer was een minuut de laatste keer 10 min, het heeft wel is 15 min aangehouden.

Is er nog een DIY cardioloog hier ?

Ik kan nergens terug lezen of de pep die je nam wel getest is .....
Een goed begin is uiteraard een zuiver product.
Helaas is dat met de pep niet eenvoudig omdat al die klootzakken het versnijden.
Ik heb ook wel is een paniekaanval, zomaar uit het niets ook als ik mij ontspan, ook als ik mij goed voel.
Het voelt voor mij als een hartkramp die steeds erger wordt, de eerste keer was hevig en kort. Ik had de telefoon al in de hand om de ambulance te bellen.
Helaas worden ze steeds langer, de huisarts zegt paniekaanval. Ik zeg dat de huisarts een aanfluiting is.

Ik beeld het mij namelijk niet in, de pijn is echt, je kan aan mij zien dat ik lijd. Ik grijp naar mijn hart naar mijn borstkas, en heb moeite met goed rustig ademhalen. Het voelt alsof ademhalen ook meer krampen brengt.
Ik heb uren uren gezocht op inet naar vergelijkende lotgenoten, 1 heb ik er gevonden die echt overeen kwam met mijn verhaal.
Die Rutte hierboven komt ook dicht in de buurt.

Ik heb een hartmonitor bloeddruk ding gekocht om te kijken wat er precies klopt en niet klopt.
Het is lastig want dan moet dat ding wel klaar liggen als het komt, het komt niet op afspraak.
Soms maanden niet en dan pang vanuit het niets, ik gebruik bijna geen drugs maar wel iedere dag braaf mijn 45 mg Dextro van de huisarts.

En ja ik weet dat de huisarts zegt dat het geen hartprobleem is en dat ik gewoon rustig moet blijven. Op zich doe ik ook niets raars als het zover is je ziet mij gewoon stoppen met wat ik doe mijn bek vertrekt van de pijn en ik grijp naar mijn borstkas en hart. Ik weet dat ik niet dood ga volgens de huisarts maar ik kan mij niet ontspannen zolang het duurt. De eerste keer was een minuut de laatste keer 10 min, het heeft wel is 15 min aangehouden.

Is er nog een DIY cardioloog hier ?

Als je vertrekt van de pijn en je gezicht er helemaal van vertrekt lijkt het me geen normale paniekaanval. Zou toch een echocardiogram laten maken. Misschien ook een holter voor 7 dagen o.i.d. aanvragen.

Kdmspi

Experimenterende gebruiker
Hallo iedereen,

Niet panikeren hartslag meter instaleren op je telefoon kijken hoe je hart slaat op hetzelfde ritme de hele tijd en niet extreem vlug is het waarschijnlijk gewoon een verkramping van je spier en dat voelt alsof je hart steken krijgt heb ik veel, door dat je spieren opspannen en je niet relaxt zit.. Ik lig dan meestal even en een spierontspanner daarna is last weg.. 1 ste keer ik dat had was ik ook in paniek.. Maar je daar niet op focussen of je voelt nog ergere dingen.. Komt wel goed. Als je lichaam aangeeft dat je op bent stop dan als je niet op je gemak bent. Naarmate de tijd leer je je lichaam wel kennen..

EugeneDe24e

Hoe zit het met speed en tandarts?..
Toen ik voor het trekken van mijn verstandskiezen naar de kaakchirurg ging heb ik eerst een kleine vragenlijst in moeten vullen met vragen als 'gebruikt u medicatie ?' ook heeft de kaakchirurg wel 3 keer gevraagd of ik wel zeker wist dat ik geen medicatie gebruikte.. Ik was al een nacht door en keek behoorlijk peppie uit mijn ogen denk ik, ik kreeg een beetje extra verdoving omdat dit niet zo goed leek te werken. Verder ging alles prima en ben ik erg blij dat die dingen er nu uit zijn..:grin: Ik denk dat hij zelf geen pep gebruikt had.

Extraminimal

Beste,

dit lijken angstklachten. Je hoeft geen angststoornis te hebben daarvoor. Soms is de disbalans in de hersenen de reden en dus het drugsgebruik zelf. Een bekende bijwerking van amfetamine is druk of pijn op de borst. Dat staat bij add medicatie ook in de bijsluiter.

waar je op moet leggen is het volgende: maak je koorts, voel je je echt beroerd, overgeven, hoofdpijn, heb je het gevoel dat er een olifant op je borst zit en straalt de pijn uit naar arm, hals, kaak of naar al deze streken? Ben je kortademig en adem je snel bij inspanning? Wanneer je terug gaat zitten en inspanning stopt, blijftt de druk, pijn en hartkloppingen dan? Indien ja—-bel dan direct de hulpdienst.

neen angstaanval onderscheiden van een hartaanval kan lastig zijn. Weet dat er bij een angstaanval geen uitstraling is en een grieperig gevoel zich ook niet voordoet. Chaotische gedachten , niet meer kunnen relativeren en echt en paniek slaan komt vaker voor bij paniek dan een hartaanval.
probeer wanneer je dit ervaart 4 tellen in te ademen, houd de adem 2 seconden vast, tuit de lippen en blaas gelijk hè door een rietje blaast 6-8 seconden uit. Voel dat zelf aan. Je moet niet zo uitblazen dat je erna na lucht moet hebben. Het moet ontspannen gebeuren. Wacht na het uitblazen tot je een natuurlijke drang voelt om ik te ademen. Dit kan meteen of na enkele seconden of milliseconden zijn. Luister naar dat signaal (waarom, omdat dat signaal volgen automatisch je volgende inademing diep en lang genoeg vanuit de buik maakt). Ga zitten als je de oefening doet en sluit je ogen. Je kan even nog meer gaan draaien. Ogen sluiten helpt.

als je hier vaker last van hebt is het zinvol om iedere dag de ademhaling te gaan trainen. Dit kan met allerhande technieken. (Box 4in, 4vast, 4uit, 4vast, herhaal), (driehoek: 5in, 5vast, 5uit, 5in)
(4-6-8: 4in,6vast,8ii)

oefeningen die gebaseerd zijn op meer uitademen dan inademen hebben het beste effect daar het snel de koolstof terug omhoog haalt en de zuurstof laat dalen. Een andere techniek kan dus ook zijn je adem 10 seconden in te houden (ontsmannnen) volledig uitademen, met getuite lippen en krachtig, even wachten. 5 seconden in, weer vasthouden, ect.

als je het daarmee moeilijk hebt kan je een drink rietje nemen. Knip het in de helft en steek het in je mond. Adem in via de neus en blaas uit via het rietje. Doe het meermaals per dag, als dat goed gaat kan je een stap verder gaan (wasknijper op de neus) enkel via het rietje in en uit ademen. Doe oefeningen niet te lang. Best vaker per dag 10minuten dan 1 a 2 lange sessies.

groeten!

Azarius vaporizers and accessories
Bovenaan