Duitsland

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories

Anno102

Newbie
Beste mensen,

ik heb een vraagje, ik ben niet bekend op dit forum en ik hoop dat jullie mij kunnen voorzien van informatie.

situatie:

Over 10 dagen ga ik met mijn vriendin op vakantie naar Duitsland.

Ik rook al langere tijd wiet. Ik rook ongeveer 0,7 gram per week (dagelijks 1 joint). Ik weet dat dit 0,7 gram is omdat de lokale coffeeshop in deze hoeveelheid verkoopt en ik wekelijks 1 zakje van 0,7 gram koop. Soms komt het neer op een halve joint per dag. Ik rook het voor het slapen gaan en mijn werk en sociaal leven lijken er niet onder te lijden.

ik ben nu 1 dag gestopt met het roken van wiet in de hoop dat het bij een eventuele drugscontrole niet zichtbaar is.

Mijn vraag is: nu ik gestopt ben, is dit “op tijd” om een positieve test uitslag op thc te voorkomen?
Alvast veel dank.
Groetjes

• Like
Waarderingen: ljuv

Geneesmiddel

Wijs gebruiker
@Anno102

Als vaste blower is THC soms nog erg lang aantoonbaar, maar na 11 dagen zit jij waarschijnlijk wel goed bij een speekseltest, omdat je dosis niet heel hoog lijkt te zijn. Over aantoonbaarheid van wiet is ook veel te vinden op internet en hier op het forum, dus ik zou nog even zoeken.

Ben je gestopt voor het autorijden? Je zult anders niet zomaar een drugstest hoeven afleggen in Duitsland hoor.

In NL mag je eigenlijk ook niet autorijden als vaste blower, dan is wiet namelijk de volgende dag nog aantoonbaar in je speeksel.

De Zandman

Badass junkie
@Anno102

Als vaste blower is THC soms nog erg lang aanwezig.......

In NL mag je eigenlijk ook niet autorijden als vaste blower, dan is wiet namelijk de volgende dag nog aantoonbaar in je speeksel.
De dag na blowerij mag je ook nog niet rijden omdat THC erg lang aanwezig is in je lijf.
Om negatief te testen moet je enkele weken niet blowen....

inner_search

Badass junkie
Beste mensen,

ik heb een vraagje, ik ben niet bekend op dit forum en ik hoop dat jullie mij kunnen voorzien van informatie.

situatie:

Over 10 dagen ga ik met mijn vriendin op vakantie naar Duitsland.

Ik rook al langere tijd wiet. Ik rook ongeveer 0,7 gram per week (dagelijks 1 joint). Ik weet dat dit 0,7 gram is omdat de lokale coffeeshop in deze hoeveelheid verkoopt en ik wekelijks 1 zakje van 0,7 gram koop. Soms komt het neer op een halve joint per dag. Ik rook het voor het slapen gaan en mijn werk en sociaal leven lijken er niet onder te lijden.

ik ben nu 1 dag gestopt met het roken van wiet in de hoop dat het bij een eventuele drugscontrole niet zichtbaar is.

Mijn vraag is: nu ik gestopt ben, is dit “op tijd” om een positieve test uitslag op thc te voorkomen?
Alvast veel dank.
Groetjes
Hoeveel weeg je en op hoeveel vetpercentage sta je ?
Thca ( en andere cannabinoide) hechten zich aan vetten en zuren.
Dus hoe minder vet je hebt hoe sneller het uit je lichaam is.

de fabels die nog altijd de ronde gaan dat je als dagenlijks gebruiker 5/6/7 maand clean moet zijn om negatief te testen is helemaal debunked en uit eigen ervaring kan ik je zeggen dat ik door omstandigheden elke maand in een potje moet plassen (eigen keuze en nie voor men cannabis gebruik)

dat ik de dag ervoor nog 2 dikke joints gerookt had , en er maar een zeer kleine hoeveelheid afbraakstof te vinden was wat thc betreft (was natuurlijk geen speekseltest en drink min 3l water per dag)

eveneens was men therapeutische dex niet terug te vinden , enkel metabolieten en afbraakstoffen van benzo’s (skyrocket tolerantie die hopenlijk nooit meer Reset..)

TheRealKoekert

Bewuste gebruiker
"Na 6 tot 8 uur is THC niet meer aan te tonen in speeksel. Een enkele uitzondering (als iemand veel blowt en een zeer slecht gebit heeft) daargelaten. Met bloed zal je langer positief testen dan met speeksel."
Bron: https://www.drugsinfo.nl/aantoonbaarheid/verkeer-aantoonbaarheid-in-speeksel

"Hasj of wiet (cannabis): als je hebt geblowd, duurt het gemiddeld 6 tot 8 uur voordat je weer mag rijden. Als je regelmatig blowt, duurt het 8 tot – bij extreem gebruik – 40 uur."
Bron: https://www.cbr.nl/nl/onveilig-rijg...g/drugs/hoelang-blijven-drugs-in-je-bloed.htm

Zou er zelf niet teveel over piekeren. Als je je niet als een wegpiraat gedraagt zal de kans nihil zijn dat ze je speeksel of bloed willen testen lijkt mij. En als ik die regeltjes serieus moet nemen zou ik eigenlijk nooit meer mogen autorijden. :laughing:

De Zandman

Badass junkie
Ik denk, dat het veel langer duurt voordat je weer mag rijden nadat je geblowd hebt, aangezien THC zo ontzettend lang aantoonbaar is in o.a. je urine.
Zeker als je dagelijks rookt.
De dag naderhand al helemaal.
Als je regelmatig cannabis rookt, laten we zeggen per dag 2 joints, iedere dag, dan zou ik voor meerdere dagen ervan uit gaan, dat je THC waarden te hoog zijn , om te mogen rijden. Dat gehalte laag genoeg krijgen duurt m.i. langer dan 8 uren. Veel langer zelfs.
Ook al denk je de dag naderhand dat je helder genoeg bent om weer te k u n n e n rijden, wil dit zeer zeker niet zeggen dat je ook m a g rijden.
Er is geen enkele stof bekend die zo ontzettend lang aantoonbaar is in je bloed en urine en aldus zo lang in je lichaam aanwezig blijft.
Toch iets om over na te denken, nietwaar....

TheRealKoekert

Bewuste gebruiker
De regels kloppen wat mij betreft niet. (Wil niet perse zeggen dat je je er dan maar niet aan moet houden)

Normaal gesproken mag je met 2 bier op nog gewoon autorijden. Je hebt wel alcohol in je systeem maar niet bijzonder veel dat het echt invloed heeft. Maar met cannabis mag je geen enkele vorm van THC in je lichaam hebben anders ben je theoretisch strafbaar. En dan maakt het niet eens uit of het al lang uitgewerkt is. De werking van cannabis is ongeveer 2 tot 4 uur. Daarna ben je eigenlijk gewoon nuchter genoeg om te rijden. Maar THC kunnen ze tot velen malen langer in je speeksel/bloed/urine aantreffen. Beetje krom allemaal wat mij betreft. Maar het is de wet en daar verander je weinig aan vrees ik.

De Zandman

Badass junkie
Dit klopt niet.
Voor cannabis is ook een grenswaarde vastgesteld, ik weet niet precies hoeveel je mag hebben.
Cannabis werkt veeeeel langer dan 4 uur. Het blijft zeer lang aanwezig. Als je stevig geblowd hebt, mag je zelfs de dag erna nog niet eens autorijden, omdat de grenswaarden overschreden worden.
Een en ander hangt af van de hoeveelheid die je gerookt hebt, en ook de manier waarop je gerookt hebt.
Toen ik nog bongpijpen rookte, voelde ik de dag erna nog sufheid daarvan en zou ik beslist niet hebben mogen autorijden alhoewel toen het verbod er nog niet was. (25 jaar geleden alweer)
Het lichaam schijnt zelf ook nog eens hele kleine hoeveelheden THC te maken en hier wordt rekening mee gehouden, net zoals bij alcohol. Dat wordt ook in heel kleine hoeveelheden door het lichaam zelf gemaakt. Wat alcohol betreft, 0,5 promille alcohol is de uiterste grens, die bereik je na 2 glazen alcohol te hebben gedronken waarbij er door de lever per uur ongeveer 1 glas alcohol afgebroken wordt.
Hoeveel cannabis je zou kunnen gebruiken om nog te mogen rijden is mij onbekend, ik ga ervan uit dat je niet vlak na een joint achter het stuur mag ook al heb je lang niet geblowd, omdat de grenswaarden zo laag zijn. Een speeksel test is dan gegarandeerd positief waarna er een hoop ellende op je afkomt zoals het moeten laten nemen van een bloedproef op het politiebureau.
Dit alles naast het risico wat je neemt door onder invloed te rijden ivm andere verkeersdeelnemers en natuurlijk jezelf.
Dat moet je gewoon niet willen.

Laatst bewerkt:

TheRealKoekert

Bewuste gebruiker
Als ik de avond ervoor wat wiet heb gevaped durf ik na 6-8 uur slaap de volgende dag gewoon in de auto te stappen om naar werk te gaan. (Of ik dan teveel THC in mijn bloed heb, geen idee) Stoned of high ben je echt al lang niet meer. (Moet de eerste wiet nog tegenkomen waar ik 4 uur of langer stoned van blijf) Denk dat heel blowend nederland hetzelfde doet als ik. Want anders kun je alleen nog op vrijdag blowen? Als je die max van 40 uur aan zou houden. Een joint roken en vlak daarna in de auto stappen is natuurlijk een heel ander verhaal.

De Zandman

Badass junkie
Als jij in de avond een goede jonko rookt, en je zou de pech hebben dat je s'ochtends getest wordt, is de uitslag van die test gegarandeerd positief.
En dan volgt er een bloedonderzoek.
En ook daarvoor slaag je niet, je THC waarden zijn te hoog en dan begint de ellende pas goed.
Rijbewijs kwijt, CBR test en onderzoek, elders hier op DF staan tabellen hoe lang drugs aantoonbaar zijn in bloed en urine.
En dat is voor THC erg, erg lang. Meerdere dagen en als je frequent rookt, meerdere weken!
Het is maar dat je het weet.
Ook al is het directe effect na laten we zeggen 6 uren weg, dan nog is de grenswaarde voorlopig nog veel te hoog en mag je dus niet rijden.
Jammer, maar helaas.

TheRealKoekert

Bewuste gebruiker
Meerdere weken lol. Dit bedoel ik dus met het verschil tussen onder invloed zijn of nog ergens wat THC in je lichaam rond hebben dwarrelen. 2 verschillende dingen imo. Tsja de wet is de wet en daar verander je niks aan. Maar dat het niet klopt is wel duidelijk.

TheRealKoekert

Bewuste gebruiker
Ik denk dat het zo zit: Ze kunnen cannabis gewoon niet goed testen zoals ze dat met alcohol wel kunnen. Regelmatige blowers hebben altijd teveel THC in hun lichaam. Dus gaan ze niet zomaar willekeurig mensen testen op cannabis. Anders kunnen ze alle regelmatige blowers van nederland van de weg trekken. En dat zijn er een paar honderdduizend. Terwijl ze niet aanzienlijk veel ongelukken maken of veroorzaken. (want de meeste daarvan rijden denk ik niet echt onder invloed) Ik denk dat het vaak na aanleiding is van iets. Iemand die raar weggedrag vertoont. Rode ogen heeft. Auto die naar wiet stinkt. etc etc. Een bevestiging van wat de agent al denkt te merken. Ja dan ben je de sjaak. Maar het is goed om je ervan bewust te zijn dat je mogelijk ook de sjaak kan zijn van een joint van weken terug. Hoe krom het ook is.

Geneesmiddel

Wijs gebruiker
Ze kunnen cannabis gewoon niet goed testen zoals ze dat met alcohol wel kunnen.
Ze kunnen het wel prima testen, maar het is net wat je zegt. Blowers veroorzaken niet ongelukken zoals mensen met teveel alcohol, dus het is een beetje doelloos om steekproeven op te zetten om te testen op wiet. Wat mij betreft zou de grenswaarde van cannabis wel iets omhoog kunnen, zodat je niet dagen nog positief test.

CuriousExplorer

DF-koning
Ze kunnen het wel prima testen, maar het is net wat je zegt. Blowers veroorzaken niet ongelukken zoals mensen met teveel alcohol, dus het is een beetje doelloos om steekproeven op te zetten om te testen op wiet. Wat mij betreft zou de grenswaarde van cannabis wel iets omhoog kunnen, zodat je niet dagen nog positief test.
Steekproeven doen ze hier in BE op zowel alcohol als drugs.
Meer en meer beide samen.

Azarius vaporizers and accessories
Bovenaan