Dwaal ik af naar een verslaving?

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories

ivodepivo

Newbie
Hallo allemaal,

Ik zal het maar kort houden voor de gemiddelde 'ben ik verslaafd?'(niet denigrerend bedoeld) post.

Nu ik de laatste tijd zo goed als alleen maar thuis zit met de dagelijkse wandeling daar buiten, grijp ik wat sneller naar mijn voorraad. Ik merk dat ik een stuk meer alcohol drink(voor nu 3-4 bier en wat sterke drank erbij/dag) en dat ik wat sneller naar mijn zakje speed grijp. Nu is dit vooral om tijd te doden omdat verveling soms boven mijn lust voor hobby's uitreikt. Zou het kunnen dat als ik dit doorzet ik op zekere hoogte verslaafd raak/al verslaafd ben?

Alvast dank, en deel graag je eigen verhaal door de quarantaine!

Ganggang💯

Badass junkie
He Ivo,

Verslaving is een breed begrip. In zekere zin is iedere gebruiker verslaafd, alleen de meeste gaan er op een enigszins verantwoordelijke manier mee om. Dus 1 keer per 3 maanden eens een pilletje xtc of wat speed.

Zodra je je sociale en professionele verplichtingen niet meer nakomt door gebruik ligt verslaving op de loer. Als je gebruikt terwijl je met jezelf hebt afgesproken om dat niet te doen, ligt verslaving op de loer. Als je meer gebruikt dan dat je aanvankelijk wilde, ligt verslaving op de loer.

Probeer nu eens 2 weken niet te gebruiken, en alleen in het weekend 1-2 biertjes per dag te drinken. En daarna bijvoorbeeld 1 keer per maand speed te gebruiken. Als dit allemaal makkelijk lukt dan zit je wel goed. Lukt dit niet dan zou ik me toch iets meer zorgen gaan maken.

Wat mijzelf betreft, ik weet dat ik gevoelig ben voor stimulanten. Heb gekampt met een verslaving maar ben er gelukkig af. Ik gebruik nu nog 1 keer per 3 maanden een stimulant. Vaker niet, anders ga ik sneller de fout in.

Blowen doe ik wel wat meer meer sinds de lockdown, maar zodra we weer mogen werken zal dat afnemen.

ivodepivo

Newbie
He Ivo,

Verslaving is een breed begrip. In zekere zin is iedere gebruiker verslaafd, alleen de meeste gaan er op een enigszins verantwoordelijke manier mee om. Dus 1 keer per 3 maanden eens een pilletje xtc of wat speed.

Zodra je je sociale en professionele verplichtingen niet meer nakomt door gebruik ligt verslaving op de loer. Als je gebruikt terwijl je met jezelf hebt afgesproken om dat niet te doen, ligt verslaving op de loer. Als je meer gebruikt dan dat je aanvankelijk wilde, ligt verslaving op de loer.

Probeer nu eens 2 weken niet te gebruiken, en alleen in het weekend 1-2 biertjes per dag te drinken. En daarna bijvoorbeeld 1 keer per maand speed te gebruiken. Als dit allemaal makkelijk lukt dan zit je wel goed. Lukt dit niet dan zou ik me toch iets meer zorgen gaan maken.

Wat mijzelf betreft, ik weet dat ik gevoelig ben voor stimulanten. Heb gekampt met een verslaving maar ben er gelukkig af. Ik gebruik nu nog 1 keer per 3 maanden een stimulant. Vaker niet, anders ga ik sneller de fout in.

Ah, dit is wat ik ongeveer zelf ook als beeld had gevormd voor een loerende verslaving. Advies klinkt erg goed ja, denk dat t echt niet zo'n probleem is om nu 2 weken te stoppen, ga ik ook zeker doen. Alleen dat is natuurlijk meestal makkelijler gezegd dan gedaan😅

Ganggang💯

Badass junkie
Ah, dit is wat ik ongeveer zelf ook als beeld had gevormd voor een loerende verslaving. Advies klinkt erg goed ja, denk dat t echt niet zo'n probleem is om nu 2 weken te stoppen, ga ik ook zeker doen. Alleen dat is natuurlijk meestal makkelijler gezegd dan gedaan😅
Starting today!

ivodepivo

Newbie
Haha, zeker weten beginnen we vandaag. Ik zal wel updaten als ik er toch wat moeite mee heb :wink: Geen woord is goed woord in zekere zin.

/OT Al een tijdje een lurker op dit forum maar vanochtend een account gemaakt, bevalt me zeer durf ik wel te zeggen!

Ganggang💯

Badass junkie
Lees deze anders een door:

Het kan heel goed werken om elke dag even een stukje op te schrijven over je dag. Dan kom je er ook achter wat je triggers zijn om weer te gaan gebruiken.

Natozlato

Badass junkie
De verslavingsinstellingen hebben online ook zo'n test die je kan invullen waaruit blijkt dat je verslaafd zou kunnen zijn. Heb ik ook wel es ingevuld. Geeft stof tot nadenken en maakt je meer bewust van je gedrag.

Aniet_Speed

Badass junkie
Dank allen voor de reacties! Heb de bovenstaande test van Aniet_Speed gedaan en heb 5 punten, lage kant dus maar natuurlijk genoeg reden meer m'n gebruik te controleren.

In ieder geval ben je er goed op tijd bij🙂.. Goed teken dat je het zelf inziet, ik vind het zelf ook vrij lastig om hiermee om te gaan in deze tijden... van fulltime werken naar fulltime thuis zitten, t is niet niks... en dan kun je nogal snel in de verleiding komen, ik weet er alles van🙄.

Hopelijk heb je iets aan dit forum, al is het alleen al om je verhaal kwijt te kunnen, je bent in ieder geval niet alleen😊

GoldenGrow

Bewuste gebruiker
denk dat t echt niet zo'n probleem is om nu 2 weken te stoppen, ga ik ook zeker doen. Alleen dat is natuurlijk meestal makkelijler gezegd dan gedaan😅
Dat is idd het beste, de truuk is om dit per direct te doen en niet gaan zitten kutten met de bekende ''nog 1 laatste keer gebruiken'' smoes. daardoor blijf je bezig en is het vaak waar het mis gaat. Succes steen!!

ivodepivo

Newbie
In ieder geval ben je er goed op tijd bij🙂.. Goed teken dat je het zelf inziet, ik vind het zelf ook vrij lastig om hiermee om te gaan in deze tijden... van fulltime werken naar fulltime thuis zitten, t is niet niks... en dan kun je nogal snel in de verleiding komen, ik weet er alles van🙄.

Hopelijk heb je iets aan dit forum, al is het alleen al om je verhaal kwijt te kunnen, je bent in ieder geval niet alleen😊

Het is voor mij een angst om mezelf aan drugs te verliezen, heb ook hele lange pauzes gehad afgelopen jaren. Ben nog jong en heb een prima toekomst voor me dus een middeltje hoeft dat niet mij weg te nemen.

ivodepivo

Newbie
Dat is idd het beste, de truuk is om dit per direct te doen en niet gaan zitten kutten met de bekende ''nog 1 laatste keer gebruiken'' smoes. daardoor blijf je bezig en is het vaak waar het mis gaat. Succes steen!!

Haha Steen ja, goeie inspiratiebron en afleiding voor mij. Verder heb ik mn spul opgeborgen, kan er ofcourse nog steeds bij maar wil op t punt komen dat ik de moeite niet wil nemen voor dat spul om t te halen👌🏼

Aniet_Speed

Badass junkie
Het is voor mij een angst om mezelf aan drugs te verliezen, heb ook hele lange pauzes gehad afgelopen jaren. Ben nog jong en heb een prima toekomst voor me dus een middeltje hoeft dat niet mij weg te nemen.

Herkenbaar... Ik heb meerdere dingen overwonnen maar kamp helaas ook nog steeds met bepaalde dingen, het blijft een strijd... maar indd, zolang je nog een goede toekomst in zicht hebt, is dat altijd een houvast om jezelf in de hand te houden✊

Aniet_Speed

Badass junkie
Steen ja, goeie inspiratiebron en afleiding voor mij

Als in, je wilt het compleet tegenovergestelde van hem worden dan denk?🤣

Ik vind Steen echt goed, luister t ook vaak (heb zelfs een gesigneerd shirt van hem😝) maar hij doet alles juist niet op de goeie manier zegmaar haha. Mr hij s wel lekker recht voor z'n raap😋

ivodepivo

Newbie
Als in, je wilt het compleet tegenovergestelde van hem worden dan denk?🤣

Ik vind Steen echt goed, luister t ook vaak (heb zelfs een gesigneerd shirt van hem😝) maar hij doet alles juist niet op de goeie manier zegmaar haha. Mr hij s wel lekker recht voor z'n raap😋
Haha, het gaat mij meer om dat het complete herrie is, om een of andere reden kan ik me vaak beter concentreren met muziek die keihard is en nergens over gaat. Veel hardcore dus ook.

Maar nee Steen is idd geen rolmodel in die zin.

Chillax

Bewuste gebruiker
Je omgeving heeft grote invloed of je snel verslaafd kan raken of niet. Mensen zonder werk en sociaal leven raken veel sneller verslaafd. Met het thuiswerken en sociale isolement ligt verslaving dus zeker op de loer nu door corona! Erg mee oppassen.

Zie ook dit topic:

Aniet_Speed

Badass junkie
Haha, het gaat mij meer om dat het complete herrie is, om een of andere reden kan ik me vaak beter concentreren met muziek die keihard is en nergens over gaat. Veel hardcore dus ook.

Maar nee Steen is idd geen rolmodel in die zin.

Hahaha oké daar kan ik inkomen😆👍

Aniet_Speed

Badass junkie
Ik hou van Steen! Maar ik zou hem inderdaad niet als voorbeeld nemen. Neemt niet weg dat zijn muziek kei hard is. 😍

Heb het ook vaak opstaan, je moet het maar met een korreltje zout nemen. 😁

Ik hou er juist van hoe hij alles durft te zeggen, no shame😬.. snap dat veel mensen zijn taal verafschuwen, 🤣🤣, maar ik hou juist wel van dat échte, geen gelul eromheen, gewoon BAM in your face😏

Snelle peppie

Experimenterende gebruiker
Een verslaving is een fenomeen voor hetgeen waar je gevoelig bent en wat je aanspreekt, als je iets gebruikt en je krijgt er een regelmaat in, wat resulteert in een verlangen om het vaker te doen dan kun je gaan spreken van een verslaving. Je verhaal is bij mij herkenbaar, puur uit nieuwsgierigheid wat opgevolgd werd door verveling.

Azarius vaporizers and accessories
Bovenaan