1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Eco cokedealer

Discussie in 'Nieuws en actualiteiten!' gestart door Roze olifant, 10 jan 2019.

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories
  1. Roze olifant

Roze olifant DF Staff Medewerker Moderator Top Tripreporter

http://www.ladbible.com/news/news-drug-dealers-reported-to-be-using-eco-friendly-refillable-containers-20190108

Niet lang meer tot vegan coke :tongueout:

'Eco Friendly' Drug Dealer Sells Cocaine In Reusable Plastic Vials

Tom Wood in NEWS
    Here's one straight out of left field - a drug dealer has reportedly started giving away their products in resealable containers that can be brought back and refilled because it is better for the environment.

Now, drug dealers are not ordinarily painted as environmental pioneers. In fact, you're more likely to get your drugs in a tiny plastic bag, wrapped up in a train ticket, or in a bit of a carrier bag with a burnt end (or so I'm told...).

However, one report in The Metro suggests that at least one cocaine dealer has decided to take a more eco-friendly approach to supplying Class A drugs to the masses.

This doesn't look very environmentally friendly. Credit: PA

A cocaine user from Birmingham told The Metro: "I was given a gram of cocaine in this plastic pod thing and my dealer said they were not serving up in plastic Ziploc bags or wraps any more. He said that I could bring it back if I wanted to and he would refill it and that it would be better for the environment.

"I thought he was joking but he was serious, he reckoned they used so many plastic baggies and paper and a reusable container would be easier than wrapping up individual wraps.

"I told him I was not bothered about the environment and surely cocaine itself can't be that be eco-friendly, but he reckoned he had a load of hipster customers and they loved it."

Containers similar to this are allegedly being used by cocaine dealers. Credit: Wikimedia Commons/Fotoedukacji

Fair enough. You've got to make small changes to make big changes in the world.

Unfortunately, this - admittedly admirable - effort of one drug dealer to clean up the planet is not going to change the overall environmental effect of the cocaine industry on the world.

Pissing in the wind doesn't quite cover it.

The growth and production of the drug is responsible for massive amounts of deforestation in the South American country of Colombia, according to a 2011 study by the University of New York.

Ecologist Liliana M. Dávalos confirmed: "In southern Colombia we found geographically that there is just more probability of losing the forest close to coca cultivation."And the more coca around you, the more forest you're likely to lose, the sheer amount of coca in the vicinity has an effect."

It's abundantly clear that a few grams being sold in refillable receptacles aren't going to turn that particular tide, anyway.

Sadly, that shows no sign of abating, either.

Credit: PA

In the UK in 2017/18 there were 875,000 cocaine users in England and Wales, according to a crime survey. That's the highest numbers for 10 years.

If we really want to save the environment, it doesn't seem like it matters what you buy your cocaine it - it's that you buy it in the first place that is the problem.

Featured Image Credit: PA

Topics: Uk news Drugs

2. acht.zes

acht.zes Badass junkie

Kijk eens aan, dit vind ik nou mooi nieuws. :)

edit;
    Die laatste foto lijkt me in scene gezet, als ik zo'n lijn neem van mijn coke dan begeeft mijn hart het lijkt me. Niet echt realistisch in ieder geval, of het moet een berg bakpoeder zijn met een betje coke er doorheen. :tongueout:

Roze olifant vindt dit leuk.
  3. Fenrir

Fenrir DF Staff Medewerker Moderator Tripreporter

Ecocaïne :growingplant:

4. Roze olifant

Van ecocoke kun je niet genoeg je neus binnen scheppen, is gezond, en met iedere nieuwe lijn red je een ernstig verzwakt Antarctisch ijspegeltje van de brute smeltingsdood.

5. AphexTwin

AphexTwin Bewuste gebruiker

Da’s iets voor Mr. Snow! :tongueout:

6. Albedo

Albedo Bewuste gebruiker

Ik kwam daar een interessant artikel over tegen. De meningen daarover zijn verdeeld onder veganisten en ik las sterke uitspraken. Er worden verschillende soorten veganisten genoemd. Hoe sta jij daarin? De links erbij heb ik kort bekeken en lijken me de moeite waard om te lezen als je je wilt verdiepen in dit onderwerp.

https://www.vice.com/be/article/8xmn4k/is-coke-eigenlijk-wel-vegan-een-onderzoek

acht.zes vindt dit leuk.
  7. שמש

שמש Bewuste gebruiker

iaw: Er bestaat geen eco coke. Hoe duidelijk kan het artikel zijn.

8. acht.zes

acht.zes Badass junkie

Albedo vindt dit leuk.
  9. Roze olifant

Tuurlijk bestaat er geen echte ecocoke. :wink: Het artikel is ook niet heel erg serieus bedoeld, althans, daar ging ik niet vanuit.

@Albedo nu net iets te weinig tijd, maar ik ga daar vanavond eens naar kijken! Ben zelf niet vegan, maar mijn eerste gedachte is dat coke per definitie eigenlijk nooit bij een veganistische leefstijl zou passen gezien de misstanden. Dat zou wel een beetje met twee maten meten zijn. Maar ik ben benieuwd wat ze erover te zeggen hebben.

upload_2019-1-10_18-10-10.png

10. De Dunne

De Dunne Badass junkie De Leukste Thuis!

Dit is wel een goeie ja....
    Ow foto kopieerd niet maar bedoelde de foto.

11. Twirley Bird

Twirley Bird Belezen gebruiker

Leuk en appart om te lezen , vermakelijk dank voor het delen lol :grin:

12. Psychedelibee

Psychedelibee Badass junkie Oppersjamaan Emeritus Mod Tripreporter

:tearsofjoy: mis alleen nog statiegeld in dit initiatief.

Uiteraard lost dit het probleem niet op en kun je zeggen dat het nergens op slaat want de productie van coke is veel slechter voor het klimaat dan de verpakking waarin het komt. Tegelijkertijd vind ik het altijd jammer dat mensen zo pessimistisch reageren op goede initiatieven en acties, hoe klein en marginaal die ook kunnen zijn. Mensen zijn nou eenmaal nooit volledig consequent in hun handelen, maar betekent dit dan automatisch dat je dan maar helemaal geen goede dingen meer zou kunnen doen? Je kunt zeggen, als je het beste met het klimaat voor hebt moet je helemaal geen coke gebruiken en dit kan niemand ontkennen. Maar op het moment dat je het toch gebruikt, dan is het toch alleen maar goed als de verpakking recylebaar is. Hetzelfde kun je zeggen over die vegan die wel coke, speed en pillen gebruikt. Natuurlijk is het een dubbel moraal en zo hypocriet als maar zijn kan, maar zo iemand verlaagd nog steeds zijn/haar klimaatvoetafdruk ten opzichte van de situatie waarin die persoon geen vegan zou zijn en daarnaast ook nog steeds coke, speed en pillen gebruikt. Het leven is niet zwart wit en iedereen is in zekere mate wel hypocriet, maar laten we vooral niet als een stelletje azijnpissers elk goed initiatief afkraken met het nonargument dat het hypocriet is. Dit is overigens geen reactie op iemand zijn post, maar meer mijn random gedachten over dit soort vragen.

KropSla, Roze olifant en Fenrir vinden dit leuk.
  13. acht.zes

acht.zes Badass junkie

Ik zie dit soort initiatieven meer als 'alle kleine beetjes helpen'.

Noemenswaardig in deze context is dat de plaatselijke koffieshopketen hier (The Grass Company) al sinds mensenheugenis (ik schat al zo vanaf ergens in de jaren 90) hun wiet en hasj verkoopt in plastic statiegeld doosjes, dus nieuw is dit zeker niet in de wereld van de drugs.

Zelf spaarde ik ze op, heb ooit eens 2 overvolle tassen statiegelddoosjes (ergens rond de 150) ingeleverd lol!

Mijn huidige wietdealer doet zijn product per 10 gram in een boterhamzakkie, niet echt eco.

Roze olifant en KropSla vinden dit leuk.
  14. KropSla

KropSla DF Staff Medewerker Moderator Tripreporter

Mooi omschreven! Dit is voor mij precies hoe het voelt. Als je je principes 100% wilt doortrekken in alles in je leven, kom je van een koude kermis thuis. Dat kan namelijk bijna niet, of in elk geval, niet op een manier die veel van ons nog leefbaar vinden. Maar dat betekent niet dat je niet kunt proberen om goed te handelen. Liever inconsequent iets goeds (proberen te) doen dan consequent niets goeds (proberen te) doen.

Natuurlijk is het krom en heeft het iets hilarisch, eco-coke. Natuurlijk bestaat 'eco coke' helemaal niet. Maar coke waar minder plastic voor verspild wordt bestaat wél, en dat is gewoon wat deze gast bedacht heeft. En ik vind dat ook wel weer grappig.

Oh en als vervolg op @Roze olifant :

tumblr_oviculx4V91tx7a3io1_400.jpg

Roze olifant en Psychedelibee vinden dit leuk.
Laden...