• Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

Een avondje 2C-B-en...

honingolie

Bewuste gebruiker
Lokatie: Thuis in mijn kamer
Type drugs: Capsule 2C-B , 25mg
Maaginhoud: 2 bier, popcorn en een paar koekjes
Tijd van inname: 23.50
Datum: 29-8

Op deze woensdagavond kwam ik terug van een paar vrienden waar we film hadden gekeken. Hierna nog een jointje gerookt en toen op naar huis, ik was redelijk moe aan het worden. Het gevoel van moeheid werd echter minder toen ik eenmaal thuis kwam, en ik zat nog wat te computeren tot ik me bedacht dat ik nog een aantal 2C-B capsules had liggen. Ik had pas 1 keer eerder 2C-B op, op een festival, maar toen viel het allemaal een beetje tegen, waarschijnlijk doordat ik het innam op een te volle maag.
Mooie tijd voor een herkansing. Ik twijfelde eerst nog, en probeerde uit te rekenen hoelang de trip ongeveer zou moeten gaan duren. Maar aangezien ik de volgende dag vrij had en dus kon uitslapen maakte het me allemaal ook eigenlijk vrij weinig uit.

Ik neem de capsule in, nu is er geen weg terug meer. Ik praat op msn met S., die vrij bekend is met de werking van 2C-B. Een echte ervaringsdeskundige. Hij vraagt of ik eten en drinken zoals fruit bij de hand heb. Ik besluit om een glas water, een pakje appelsap en wat chocolade te halen.

Ik heb Shpongle aangezet, heerlijke trip muziek met bijpassende vage lyrics.
Inmiddels is het 00.20, en ik merk dat het gaat beginnen. M’n handpalmen worden zweterig en ik kan me niet goed meer concentreren op de letters op het scherm. Ook bekruipt een gevoel van misselijkheid me. Als ik maar niet hoef te kotsen, denk ik. Dan beginnen de visuals te komen. En hoe! Overal waar ik kijk beginnen voorwerpen en muren te vervormen, van licht golvend tot vreemde patronen die zich plotseling beginnen te vormen op mijn muur. De gordijnen bollen op en wiegen heen en weer. Ook de vloerbedekking begint zich van een andere kant te laten zien, ik zie de mooiste vormen en patronen ontstaan, die steeds weer plaats maken voor nieuwe en nog mooiere. Ook mijn bidsprinkhaan ziet er veel mooier uit, ik observeer de kleuren op zijn lijf een paar minuten.

Af en toe wordt het even te veel, en moet ik mijn ogen sluiten of een andere kant op kijken. Ook krijg ik lichte rillingen, en besluit een deken over me heen te trekken. Al die tijd zit ik nog steeds achterovergeleund in mijn bureaustoel. Op een gegeven moment begin ik rondjes te draaien met de stoel, en waan mij als een piloot van een gevechtshelikopter, terwijl ik naar beneden kijk en een overzicht van het slagveld heb.
Als ik me weer wat minder gemakkelijk voel door de toch wel zware bodyload, besluit ik even op bed te gaan liggen. Ik ben redelijk moe en heb moeite om me ogen op te houden.. Als ik in slaap dreig te vallen gaat er opeens een snoeiharde electrische schok door m'n hoofd. Het voelt alsof m'n hersenen kortsluiting maken. M'n hart gaat als een malle tekeer en ik ben gelijk weer klaarwakker. De visuals blijven maar komen en verbazen me steeds weer. Ik bedenk me hoe grappig het is dat onze hersenen een loopje met ons kunnen nemen.

Het zal rond 1.45 zijn als ik naar de badkamer loop om naar de wc te gaan. Het zeil in de badkamer heeft een mooi motiefje, en de vormpjes stromen als een rivier over de vloer. Plots hoor ik een geluid, het is mijn moeder die wakker is en richting badkamer komt lopen. Mijn hart slaat over, ik moet proberen enigszins normaal te reageren. Gelukkig lukt het me, ik hou het kort en mompel iets over niet kunnen slapen en een mug in m’n kamer. Met een grote grijns op m’n gezicht wens ik m’n ma welterusten, ze zal zich ongetwijfeld afvragen waar die vrolijkheid vandaan komt zo om 2 uur ’s nachts. Ik loop terug naar m’n kamer en neem weer plaats achter de pc.
S. is nog steeds online en ik vertel hem over het avontuur. Ik kan me niet te lang concentreren op het typen, en ik merk dat de visuals nog heftiger worden. Nooit gedacht dat dit zou kunnen… Ik besluit om even naar beneden te gaan om wat te eten te halen. In de woonkamer is het donker, maar de stand-by lampjes van tv en stereo zorgen voor een indrukwekkend schouwspel. Ons huis staat vol met trippy kunst, Afrikaanse beelden en totempalen. Ik sta er even naar te kijken en loop dan richting achterdeur en ga naar buiten. Aangezien ik niet genoeg aan heb om te kou te trotseren loop ik snel weer terug richting deur, totdat ik iets langs m’n benen hoor zoeven. Ik schrik en m’n hart slaat in m’n keel, maar dan zie ik dat het de poes is.
Ik denk aan wat S. zei en wil wat fruit pakken, maar op de fruitschaal ligt slechts een uitgedroogde citroen en een smerig uitziend stuk gemberwortel. Gelukkig vind ik nog wat noten en rozijnen, en blij als een kind loop ik de trap weer op. Eenmaal boven aangekomen proef ik wat van de noten, ze zijn heerlijk knapperig en smaken als nooit tevoren.

Het is nu 3.30 en de visuals verbazen me niet zo meer, ik leef er als het ware in. Ook kan ik kan me weer beter concentreren op andere dingen. Ik luister naar de muziek en log in op wietforum en lees een politieke discussie.. Je moet toch wat..
Om 4.00 worden de visuals een stuk minder heftig, de muren golven nog steeds lichtjes. Een beetje paddo-achtige visuals, weinig spectaculair dus na wat ik heb meegemaakt.
Ik ga op bed liggen en rond 4.30 val ik in een diepe slaap.

Sweet_Shadow

Badass junkie
Tripreporter
Brr die bidsprinkhaan is echt monsterlijk, zit ie daar een krekel te eten? Haha.

Helder verslag :). Had je ook nog visuals als je je ogen dicht deed?

erwin krol

Bewuste gebruiker
Mooi reportje man! Die hersenbuzz is herkenbaar bij meerdere stofjes, voor mij vaak een teken dat ik even wat eet of drink, fruit of sap; vit C en suikers. Mogelijk dat het een tijdelijk tekort is van iets; better safe than sorry. Meerdere mensen rapporteren dit met stoffen waarbij je van tevoren vast, ayahuasca of cactus bv.

offtopic; Die sprinkhaan, het lijkt haast een wandelende tak. Ik weet niet, maar kunnen ze tijdens hun leven nog van kleur veranderen? Ik heb weleens een groene gezien in het wild, maar deze zou ik toch mooi niet vinden!

EK

honingolie

Bewuste gebruiker
@Sweet_Shadow - thx.. Met ogen dicht waren de visuals beperkt, wel kon ik dan beter nadenken.. maar omdat ik de open eyed visuals mooi vond heb ik m'n ogen zo veel mogelijk open gehouden
en yep daar eet hij idd een krekel.. altijd tof om te zien, hij begint meestal gelijk met het oppeuzelen van de krekel, terwijl deze nog gewoon doorleeft..

@lysergine25 - hehe dat was ff schrikken ja.. M'n moeder is vaak wakker 's nachts.. :rolleyes:
Ik zat gelukkig nog niet in het zwaarste gedeelte van de trip, dat kwam daarna pas.

@erwin krol - thanks :) Ik schrok wel even hoor.. bedankt voor je tip iig, ik zal er volgende keer aan denken.
Er zijn verschillende soorten bidsprinkhanen, sommigen zijn idd groen en die vind je in Frankrijk ook veel.. Dit is een tak bidsprinkhaan , lijkt op een tak en past zijn kleuren vaak aan aan de omgeving. :)

Bovenaan