1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Een beetje gek na het stoppen

Discussie in 'De coffeeshop' gestart door Lady-H, 30 dec 2018.

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories
  1. Lady-H

Lady-H Newbie

Hoi,

Ik ben een vrouw van 36 en heb een behoorlijk aantal jaren geblowd. Ben ook talloze keren gestopt. Momenteel rook al een jaar niet.

Ik ben op deze site terecht gekomen door het programma van Tygo.
    Ik was enorm geschrokken van de verslaafden aan de GHB en wilde hierdoor er meer over weten.

Je kunt dus niet coke turkey stoppen met gebruik van de GHB als je een lichamelijke verslaving hebt. Je kan dan namelijk jn een psychose terecht komen. Ik vraag me nu dus af of dat met hash/ wiet ook zo is?

Ik heb nooit een lichamelijke verslaving gehad. Als ik de volgende niet vergat dat ik wilde stoppen met blowen ( ja dat vergat ik keer op keer!!! Na de eerste joint wist ik weer dat ik ermee wilde kappen en dat het toch niet meer leuk was. Haatte het hoesten ook!) dan stopte ik! Ikverveelde me en wist ik me met mezelf geen raad, maar geen gekke dingen voor de rest. Wat ik wel altijd had, was dat ik hele gekke ideeen en kijk op de wereld kreeg. Dit viel me oo zodra ik weer begon te blowen. Dan dacht ik, tering he!, wat een mafkees was ik. Heel vaak vroeg me dan ook af, wanneer ben ik eigelijk gek? Tijdens het stoned zijn of tijdens mijn nuchtere periode. Daar kon ik natuurlijk geen antwoord op geven. Als ik stoned was, vond ik mezelf gek als ik nuchter was en andersom.

Ik vraag me nu dus eigenlijk af, kun je ook in een lichte psychose terecht komen als je abrupt stopt met blowen?

Hier heb ik het afgelopen jaar geen last van gehad, wellicht omdat ik niet meer zoveel rookte op een dag.
    Ik heb periodes gehad dat ik opstond met een joint en met een joint naar bed ging. Op mijn heftigst rookte ik ongeveer 10 joints per dag. De blaren zagen op
    Mijn vingers van het brokkelen. Ik had toen ook geen baan. Ik ben daarna steeds minder gaan roken.
    Afgelopen jaren zat ik op 3 joints er dag na het werk. In het weekends rookte ik iets meer.

Rebell en Rayyar vinden dit leuk.
  2. Rayyar

Rayyar Bewuste gebruiker

Hello Lady-H und wilkommen auf dit forum! :)
    Ik kan je beslist geruststellen dat een psychose door abrupt stoppen met blowen niet heel waarschijnlijk is. Ik ben zelf ook twee keer van de ene op de andere dag gestopt (de laatste keer definitief en is zo'n 15 jaar terug) en het heeft alleen maar bijgedragen aan mijn geestelijke gezondheid. Geleidelijk stoppen zal ook prima werken waarschijnlijk, maar daar heb ik dus geen ervaring mee... (ik rookte ook aardig veel- ik had eigenlijk de hele dag wel een joint tussen mijn vingers vanaf 8 uur 'sochtends tot slapen; daarnaast klaboems, waterpijpen...)

Wat 'rare' gedachten betreft- wel, aan de aanhalingstekens die ik gebruik kan je al opmaken dat er voor mij niet echt rare gedachten bestaan (ja, ok, als je iemand wil gaan vermoorden of pijn doen is er iets mis natuurlijk, maar zolang dat nog niet het geval is... :wink: )
    Ik vind het zelf juist lekker weird, de vreemde gedachten die je kan krijgen door blowen. Waar ze vandaan komen? Wel beslist uit jezelf- en in dat opzicht is het ook niet vreemd dat je rare gedachten kan krijgen wanneer je niet meer blowt. Maar er zit wel een enorm gat tussen weirde gedachten en een psychose hoor... Sowieso, altijd jezelf accepteren... Dat maakt het leven zoveel makkelijker en relaxter... :)
    En wat weirdheid betreft; sta jezelf toe om weird te zijn... Ik denk dat het juist de mensen zijn die krampachtig dingen onderdrukken degenen zijn die persoonlijke problemen ontwikkelen. Geef je gekte de vrijheid. NB; ik moet er wel bij zeggen dat ikzelf behoorlijk onaangepast ben en volgens sommigen behoorlijk excentriek haha. Maar dat is hun probleem :wink:

Fenrir en Lady-H vinden dit leuk.
  3. Lady-H

Lady-H Newbie

Dank je wel Rayyar!

Met gekke gedachtens bedoel ik dat ik soms dacht dat liedjes voor mij waren geschreven om een boodschap over te brengen. Totdat ik ergens las dat het een psychische aandoening is, toen ben ik ermee gestopt. Maar ervoor was ik er heilig van overtuigd. En dan niet dat de zanger direct tot mij zong, maar dat een hoger macht ervoor heeft gezorgd dat ik ernaar ben gaan luisteren. Zo had ik nog meer rare trekjes.
    Ik ben wel blij dat lezen dat dit niet direct op
    Een psychose lijkt. Misschien ben ik ook gewoon excentriek. Maar ik vond mezelf normaal als ik wel blowd. De gek was de nuchtere ik.

4. Rebell

Rebell Wijs gebruiker

Hi Lady ik had wel een afkick ervaren na jaren lang blowen. En ken dus een jongen van vroeger die in een psychose is geraakt van blowen.
    Maar dat komt bijna niet voor maar het kan dus wel.
    Maar dan was hij al psychotisch aangelegd dus trigger dat blowen jaren lang dat heeft geleid tot een psychose..
    En hij is daar nooit meer uitgekomen.
    Maar dat ligt wel aan de persoon.

Geestelijk verslaving van weed kan best heftig zijn mensen onderschatten dat.
    Elke dag blowen is echt slecht voor de geest.
    En kan heel verslavend zijn jaren lang

Dan moet je ook oppassen met andere drugs als je van wiet al psychische klachten krijg.
    Dan kan je lichtgevoelig zijn voor dat en kan drug dat triggeren.

Lady-H vindt dit leuk.
  5. Lady-H

Lady-H Newbie

Bedankt voor je reactie Rebell!

Ik heb vooral hash gerookt. Heb ook weleens wiet genomen voor de verandering, maar dat was dan sporadisch. Ik weet dat je in een psychose terecht kan komen van blowen, maar niet van cold turkey afkicken. Ik heb er gelukkig nu geen last van gehad.
    Het was gewoon iets wat ik me in ene afvroeg of dat ook kan met softdrugs.

Rebell vindt dit leuk.
  6. Psychedelibee

Psychedelibee DF Staff Medewerker Moderator Tripreporter

Dit klinkt wel enigszins psychotisch als ik heel eerlijk ben. Maar het feit dat je jezelf afvraagt of je psychotisch bent is een goed teken, want kenmerkend aan een psychose is dat je je niet meer bewust bent van je eigen wanen en er dus ook volledig in geloofd.

Als je je echt zorgen maakt of wanneer de rare gedachten aanhouden zou je ook eens langs de huisarts kunnen gaan voor een doorverwijzing naar een psycholoog of psychiater.

Lady-H vindt dit leuk.
  7. Rayyar

Rayyar Bewuste gebruiker

Ik denk dat het verstandig is wanneer je voor jezelf duidelijk krijgt wanneer je dat soort gedachtes kreeg. Was je zwaar onder invloed? Of geheel nuchter? Hou er wel rekening mee, dat het enige tijd (ik meen 6 weken) duurt voordat alle thc uit je systeem is. Dus misschien dacht je dat je nuchter was, maar was je het toch niet. Zelfs als je geheel nuchter bent kan je dit soort rare gedachten krijgen (ik moet inderdaad ook zeggen dat je gedachten wel wat vreemd zijn aangaande de liedjes, maar zou het zelf niet meteen psychotisch noemen. Dat is toch wel ernstiger dan wat jij hebt- waangedachten of irreeële gedachten. Er bestaat natuurlijk zoiets als synchroniciteit. En je kan overal symbolen of tekens in zien. Maar je moet wel met beide benen op de grond blijven staan en je koppie helder houden zodat je werkelijkheid en fantasie kunt scheiden. Het klinkt, voor zover ik dat hier kan beoordelen, niet alsof dat bij jou zo was). Als je langere tijd flink geblowt hebt (10 stickies per dag is veel; vooral met die sterke wiet van tegenwoordig. Ik vind een hoge dosering thc persoonlijk totaal niet (meer) prettig. Je kan er beslist waangedachten door krijgen) (&zelfs al ben je daarna nuchter) dan heb je je systeem aardig op de donder gegeven en ook dan kan je waangedachten krijgen. Het kan enige tijd duren voordat je daarvan hersteld bent. Misschien heb je er zelfs post traumatische stress aan over gehouden. Dat kan echt. Ik ben zelf door een heftige periode heengegaan aan het staartje van mijn heavy blow periode- paranoia die mij overviel op momenten dat het mij totaal niet uitkwam (zoals 1x in een bibliotheek). Ik wist dat het irreeële gedachten waren, maar het was op dat moment sterker dan mij. Ik ben letterlijk weggevlucht. Wat mij vooral heel erg heeft geholpen is yoga. Na verloop van tijd is al die negativiteit uit mij gespoeld en ik heb er rust voor in de plaats gekregen. Ik kan jou dus zeker aanraden aan yoga te gaan doen, zodat je het vertrouwen in jezelf hersteld. Ik vind het verder ook een goed teken dat je bij jezelf herkent wanneer je rare gedachten hebt; dat duidt toch op een gezonde basis. Maar je hebt wel heel veel werk aan jezelf te doen... Heb er vertrouwen in, dan gaat het zeker goed komen.

Laatst bewerkt: 30 dec 2018
    Lady-H vindt dit leuk.
  8. Lady-H

Lady-H Newbie

ja daarom twijfel ik dus. ik heb er nu gelukkig geen last van! gewoon niet meer blowen misschien, hahahaha

9. Lady-H

Lady-H Newbie

ja het is inderdaad ook echt iets voor mij om overal symbolen en tekens te zien. Soms klopt het ook, maar ja als je er de hele dag me bezig bent, dan heb je het natuurlijk ook eens een keer goed.
    Zoals ook met het programma van Tygo over GHB. De dag nadat ik het keek sprak ik af met iemand die het eens heel erg moeilijk heeft gehad (of nog steeds?) met GHB. Dan lijkt het net alsof ik word voorbereid op het omgaan met iemand met een GHB probleem.
    DE meeste om mij heen gebruiken toch eerder coke of Mdma. Over ghb heb ik eigelijk nooit wat af geweten, behalve dan dat het bestaat.

Maar ik ben al hoog gevoelig en dat maakt me dan weer onzeker en zorgt ervoor dat ik denk dat ik gek ben, want meestal ben ik overtuigd van mijn gelijk.

Maar het kan inderdaad zijn geweest omdat ik weliswaar gestopt was met blowen, maar dat de thc nog niet mijn lichaam verlaten had. onder invloed van een joint, ben ik toch wat afweziger en ervaar ik de dingen minder bewust .

meditatie is inderdaad wel fijn.

Ik heb vertrouwen!

Rayyar vindt dit leuk.
  10. Rayyar

Rayyar Bewuste gebruiker

Ik vind zelf yoga fijner dan meditatie omdat het veel lichamelijker is waardoor je beter contact legt met je lichaam. Goede yoga is ook meditatie trouwens. Maar mogelijk vind jij meditatie prettiger natuurlijk.

Ben je bekend met de I-Tjing? Dit is mijn favoriete orakelboek waar ik lange tijd mee heb gewerkt.

11. Tevil19

Tevil19 Belezen gebruiker

Jeetje wat heftig. Een vriend van mij is licht psychotisch geworden door maandenlang cannabisgebruik. Naar mijn weten komt het bij afkicken niet voor. Wellicht door jarenlang gebruik heb je toch kenmerken ontwikkeld en ben je je er nu pas bewust van.

Voel je je angstig? Heb je het gevoel dat iedereen tegen je is? Gaan de radiogesprekken elke keer net toevallig over jou, je situatie en bezigheden? Heb je moeite met het herkennen van emoties ? Kamp je met motivatieproblemen?

Het feit dat je er zo over denkt en dit deelt met ons geeft aan dat je niet in een psychose bent.

Ik heb met GHB weleens waanideeën die op psychoses lijken.

Als je het niet vertrouwt idd Even langs de dokter.

Lady-H vindt dit leuk.
  12. Rebell

Rebell Wijs gebruiker

@Lady-H Het kan wel hoor!
    Van cold turkey stoppen.
    Ook als je niet psychose gevoelig bent.
    Heb 2x in mijn leven gehad dat ik wakker werd in mijn eigen bed en mijn eigen kamer niet herkende.
    Dat was na het stoppen cold turkey van GHB en de wiet maar dat duurde maar heel even.
    Maar bij sommige mensen duurt dat niet heel even.

Lady-H en Tevil19 vinden dit leuk.
  13. Lady-H

Lady-H Newbie

I-tjing dat ken ik niet , wat is dat?

14. Rayyar

Rayyar Bewuste gebruiker

Orakelboek...
    https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Boek_der_Veranderingen

Je stelt in gedachten een vraag en denkt daaraan wanneer je muntjes gooit. De uitkomst staat gelijk aan een bepaalde bladzijde in het boek dat je antwoord geeft op je vraag. Het idee van een orakelboek als de i-tjing is dat je je onderbewustzijn raadpleegt.

Lady-H vindt dit leuk.
  15. Lady-H

Lady-H Newbie

ja dat is het denk ik, en ik ben al een zweverig type. Maar ik heb hier nu geen last van. Alleen zo gek vind ik dat zodra ik begon te blowen weer, herkende ik mijn stommiteit van toen ik nuchter was. Alsof ik alleen normaal kon denken onder invloed. Hier heb ik nu gelukkig geen last van en ik hoop dat ik nooit meer een joint rook.

Een vriendin van mij is ook helemaal doorgedraaid van hash, maar daar was geen twijfel over mogelijk. Zij was ook echt opgenomen. Bij haar kom het ook voor in de familie en dan is de kans groot dat je last van een psychose krijgt als je gaat blowen. dit was overigens haar tweede psychose want hiervoor had ze dat nadat ze op vakantie per ongeluk water had gedronken waar GHB in zat. tenminste dat zegt ze.

ja, ja, nee, ja denk het?, ja

ik vertrouw er wel op dat het nu goed met me gaat, gelukkig!

16. Lady-H

Lady-H Newbie

dat lijkt me super eng! heftig!

geen grap met drugs, pfff

17. Lady-H

Lady-H Newbie

ah okay! soort van tarot kaarten, maar dan anders. bedankt voor de uitleg.

18. Tevil19

Nee, kom alsjeblieft niet aan GHB als je al gevoelig bent voor psychoses. Het is erg fijn spul, beetje aangeschoten en euforisch zoals MDMA en ontspannen, lichamelijk en geestelijk, gewoon kunnen slapen en geen kater en in geringe mate moeilijk te herkennen bij iemand. Maar ermee stoppen is vreselijk en zelfs gevaarlijk. Je kunt hierbij in een psychose raken.

En je vriendin die per ongeluk GHB had gedronken en daardoor in psychose raakte klinkt erg ongeloofwaardig. Tuurlijk kan dit een traumatische ervaring zijn, maar aangezien ze het vaker heeft gehad lijkt het me eerder dat ze het te veel misbruikte.

Dus hoe graag ik het een keer met je zou willen doen , nog grager wil ik dat je ervan af blijft :relaxed:.

Stay safe en rustig aan!

Laatst bewerkt: 31 dec 2018
    Lady-H vindt dit leuk.
  19. Mindless

Mindless Badass junkie Tripreporter

Als dat mogelijk is, dan zijn synchronistische gebeurtenissen ook heel goed mogelijk (wat ze ook zijn imo). Het toont de connectie van de geest met de materiële wereld en dat de laatste waarschijnlijk helemaal niet zo materieel is als we denken.

Ik heb ook "boodschappen" doorgekregen middels synchroniciteit tussen onder andere muziek en gebeurtenissen in mijn leven, in compleet nuchtere toestand. Maakt dat mij in bepaalde mate psychotisch? Misschien wel. Maar 'psychotisch' is een woord/concept uitgevonden voor de materialistische mind. Voor de mind die de materiële wereld als fundamenteel los ziet staan van de mentale wereld. Er wordt vanuit een bepaalde invalshoek naar iets gekeken.

Alsnog, ik begrijp dat men alsnog wel met beide benen op de grond moet staan omdat anders in alles synchroniciteit gezocht en dus vaak ook gevonden gaat worden.

Lady-H, Rayyar en mikoz vinden dit leuk.
  20. mikoz

mikoz Bewuste gebruiker

Erg herkenbaar. Deze symptomen ervaarde ik ook zo'n 2 jaar geleden. Eerst leken ze heel duivels en tegen mij gericht, ik geloofde het niet echt en wilde dat het stopte, het werd alleen maar erger.
    Maar na een tijdje accepteerde ik de berichten maar en begon ik in te zien dat het om conflicten in mezelf ging en dat de liedjes en 'symbolische spraak' van collega's en mensen met wie ik omging over die conflicten ging. Ik wilde namelijk al heel lang iets veranderen... drugsgebruik, gezonder eten, beter slaapritme, weer afspreken met m'n échte vrienden, etc... maar mijn acties reflecteerden dat nog steeds niet. Toen ben ik de berichten gaan zien als gidsen, als steuntjes, herinneringen aan hoe graag ik wil veranderen. Toen ik dit doorhad werden de berichten en symbolen zachtaardiger.

En ondertussen hebben ze me al een stuk verder gebracht. Het was even een harde hand van m'n eigen psyche om mij een andere richting in te sturen. Ik eet gezond, slaap beter, ga om met mn vrienden, gebruik (nagenoeg) geen drugs...

Je hoeft het dus niet per se als iets negatiefs te zien. Het kan zelfs dat dat averechts werkt, aangezien je dan de negatieve kant van het fenomeen voedt. Succes op je pad gewenst:blush:

Lady-H, Rayyar en Mindless vinden dit leuk.
  21. Roze olifant

Roze olifant DF Staff Medewerker Moderator Tripreporter

Precies wat ik wilde zeggen, dit klinkt wel als teken van mogelijk beginnende psychose. Klinkt sowieso ook alsof je hier wellicht gevoelig voor bent. Best niet meer blowen nee, dat kan dit soort klachten sterk verergeren.

Lady-H vindt dit leuk.
  22. Rayyar

Rayyar Bewuste gebruiker

Klopt. Ik ben echter meer bekend met de I Tjing. Het spreekt mij ook meer aan omdat je redelijk gedetailleerde antwoorden krijgt. De 64 hexagrammen zijn als het ware 64 Oer situaties van het leven. Natuurlijk blijft er altijd interpretatie mogelijk, maar je herkent beslist je eigen situatie en wat op jou van toepassing is.
    Ik noem dit boek met name omdat het synchroniciteit omarmt; dat je symbolen en boodschappen ziet in liedjes is immers ook een vorm van synchroniciteit. In principe is het zien van boodschapen helemaal niet negatief, maar het moet natuurlijk niet dwangmatig worden. Vandaar mijn advies je eerst te gaan aarden via yoga.
    Via de I tjing kan je op een meer gestructureerde manier om boodschappen /advies vragen. Dit zal je mogelijk meer houvast bieden wanneer je je wat instabiel voelt.
    Overigens: je hooggevoeligheid is een bijzonder iets waar je dankbaar voor moet zijn :) Ben zelf ook hooggevoelig en moet daarom zorgen dat ik met beide benen op de grond sta zodat dingen helder blijven. Zolang ik dat doe werkt het enorm in mijn voordeel.

Mindless vindt dit leuk.
  23. Mindless

Hoofd in de wolken, maar voeten op de aarde. :)

By the way, dit alles doet me denken aan deze quote:

"The psychotic drowns in the same waters in which the mystic swims with delight."
    Joseph Campbell

Lady-H en Rayyar vinden dit leuk.
  24. Lady-H

Lady-H Newbie

we waren echte feestbeesten in die tijd, dus dat kan wel kloppen van die vriendin. En daarbij werd alles geconsumeerd wat op tafel stond, terwijl we gewoon met bekenden en onbekenden waren die zwaar aan de drugs zaten. Erg voorzichtig waren ze niet. ik hd in die periode een vriend en ging alleen met de meiden om en niet de meiden met mannen erbij. Ik ging eigelijk alleen op stap met mijn vriend erbij en dan gebruikten we Mdma.

hahahahahah ik zal er vanaf blijven!!! Hoe graag ik ook een keer high wil zijn, maar ik heb xtc pillen, oopss

25. Tevil19

Ah ik wil je ook niet verbieden natuurlijk :wink: alleen je beschermen.

De Dunne en Lady-H vinden dit leuk.
  26. Lady-H

Lady-H Newbie

dank je wel voor je reactie! Ik ervaar het over het algemeen ook als iets positiefs inderdaad. Soms alleen wel eng!
    Mij heeft het ook gesleept door een strijd tegen mezelf. Zo slecht is het dus niet, hmmm

Dank je wel, jij ook heel veel succes toegewenst

27. Lady-H

Lady-H Newbie

hahah jaa dat snap ik!

Tevil19 vindt dit leuk.
  28. HighBas

HighBas Newbie

Als het om wiet/hasj gaat noem ik mezelf een ervaringsdeskundige. Ik gebruik het al 27 jaar (ik word 39) met mate maar ik heb ook wel andere tijden gekent. Het probleem met veel van de huidige wiet hasj is dat het veels te sterk is en heel veel andere zooi inzit die er niet inhoort. Haze is hier een goed voorbeeld van, landurig en veelvuldig gebruik zorgt ervoor dat je steeds meer wilt en nodig hebt. Dan kom je op een punt dat je bij veel stress bijvoorbeeld in een psygose kan schieten of bij abrubt stoppen.
    Stoppen is bij mij geen probleem en ik heb het vaker gedaan zelfs meer dan een jaar. Het enigste is dat ik dan een inslaper nodig heb voor mijn ADD maar dan word ik s'ochtens moelijk wakker en landurig duf in het hoofd in de ochtend. Lastig als beroepschauffeur wanneer je wekker om 4U in de ochtend gaat. (als kind kreeg ik Ritalin)
    Met een licht wietje voor het slapen ben ik superfris om 4u in de ochtend, met bv. Haze moet ik mezelf uit het bed sleuren.

gewoon een lekker licht huiswietje roken zonder al die zooi/toevoegingen erin en niet de hele dag door roken. Voor dat ik koop wil ik het altijd even ruiken, ruikt het sterk en chemisch niet kopen. S'avonds bijvoorbeeld 1 of 2 roken met max. een kwart gram per jointje. Ik doe ruim een uur met 1 jointje.
    Ik ken er genoeg die zeggen, van die goedkope zooi merk ik niks, nou dan is het tijd om even 6 weken te stoppen. Als je na die 6 weken een half nederwietje rookt dan merk je het verschil wel.

Het probleem is dat veel wiet eigenlijk meer aan de grens van een harddrug zit dan dat het softdrugs is en daar schiet je van in een spygose bij langdurig gebruik en/of stress.

Als je in het verleden veel en regelmatig XTC GHB Speed en dergelijke gebruikt zorgt een dat voor een chemische onbalans in je hersenen waardoor je op latere leeftijd met wiet of hasj ook sneller in een psygose kan schieten zeker met de zwaardere soorten.
    Bij hoge stress en cold turkey stoppen bij hoog gebruik is ook erg gevaarlijk als je veel zware wiet rookt.

Gebruik wiet ook niet te vaak samen met harddrugs, dit heeft op langere termijn invloed hoe je reageert op THC en heb je ook meer kans op een psygose .
    Dan kan je beter afbouwen met een licht wietje, ook al denk je dan niets te voelen na het roken is dit wel aan te raden omdat je hersenen moeten ontwennen.

Zoals met alle drugs gebruik met mate en je verstand en soms een paar dagen even niet is ook goed om even je hersenen het THC gehalte te laten normaliseren. Ook een gezonde levenstijl zoals goed eten,drinken bewegen en genoeg rust/slaap houd je psyge ook gezond...

Het is mij 10 jaar geleden ook gebeurd, hevige stress omdat mijn moeder dood lag te gaan van de kanker en veel zware wiet roken. Na haar dood kwam in in een complete spychose een dag of 2 bleef ik erin hangen...
    Dus al je een normaal gebruik hebt zal je bij stress echt niet in een psygose brengen zolang je maar niet meer gaat gebruiken en niet samen met andere drugs gebruiken.
    Ook hangt het eraf hoe sterk in het algemeen je in je eigen schoenen staat mentaal gezien. Ben je van jezelf zeer onzeker ook oppassen want dan ben je ook psygose gevoellig.

My 2 cent's
    mvg.HighBas

29. Mindless

'Psychose' is het :wink:

Volgens mij is dat niet waar. Genoeg onzekere mensen die niet psychose-gevoelig zijn.

De rest van wat je zegt kán gebeuren, maar hoeft niet per se.

30. acht.zes

acht.zes Badass junkie

@HighBas
    Huh?
    Ik ben zelf ouwe lul met vergelijkbare blowervaring (zo'n 30 jaar elke dag), ik rook vaak haze en ik wil/heb niet steeds meer nodig. Geen idee waarom jij dit anders ervaart als ik.

31. HighBas

HighBas Newbie

Dat kan ook aan de kweker liggen wat voor een chemische toevoegingen worden gebruikt bij de kweek. Bij mij word het effect heel snel minder bij de sterke soorten. Die hier worden verkocht zijn allemaal chemisch opgefokt maar dat kan per shop/leverancier verschillen.
    Ik ben wat dat betreft ook een ouwe lul, 27jr. bijna dagelijks maar nu enkel nog lage hoeveelheden.

32. acht.zes

acht.zes Badass junkie

@HighBas
    Ok, ik rook zelf vrijwel alleen maar in de avond een of hooguit twee jointjes. Dan vind ik het al wel weer best. Op een enkele uitzondering daargelaten.

33. Psychedelibee

Psychedelibee DF Staff Medewerker Moderator Tripreporter

Het is echt klinkklare onzin dat haze vaker rare toevoegingen zou bevatten als andere wiet, als een kweker dat al doet maken ze echt geen onderscheid tussen haze en andere soortjes. Of er snel gewenning op treedt heeft verder ook echt weinig te maken met toevoegingen, meer met jouw blow gedrag.

Ook dat onzekerheid de kans op psychoses vergroot slaat nergens op, waar haal je dit soort dingen vandaan? Verzin je het ter plekke terwijl je stoned bent ofzo?

Laden...