Een gastric bypass of andere maagoperatie icm middelen die geslikt worden

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories

mrorange

Experimenterende gebruiker
Hallo allemaal,

Na mijn thread op het forum "natuurlijke psychoactieven" heb ik in overleg met @Eik een lijstje gemaakt met info over gebruik van middelen na een maagoperatie waarbij de maag-darm klep is verwijderd.

Ik heb in 2017 een gastric bypass ondergaan en wil graag mijn ervaringen delen over het gebruik van middelen na zo'n operatie. Zoals iedereen die geen maag-darm klep meer heeft, zou je moeten weten dat alles direct de darmen in gaat en dus heel snel wordt opgenomen. Iedereen herkent dat, door wat te eten en dat weg te spoelen met water. Daar kan je erg misselijk van worden en voor een 20 a 30 minuten enorm moe. Dat noemt men een dumping.Ik wil graag mijn ervaringen delen zodat je weet wat je kunt verwachten. Ik zal de post onderverdelen met de soorten die je oraal inneemt en waar ik specifiek ervaring mee heb. Daarnaast heb ik nog een aanvulling voor mensen die antidepressiva gebruiken en middelen die niet oraal worden ingenomen.

Ik spreek alleen uit eigen ervaring, dus het hoeft niet voor iedereen zo te zijn.

1) TRUFFELS
De werkzame stof in truffels, is net als bij paddo's, psylocibine. Houdt er rekening mee dat de opname na het nemen van truffels heel erg snel gaat. Je krijgt een gevoel van dumping terwijl je de effecten van psylocibine begint te ervaren. Bij een normaal maag-darm stelsel begint de werking tussen de 30 a 60 minuten. Bij mij is dat al na 5 a 10 minuten. Omdat de stof direct wordt opgenomen, kan de uitwerking zeer intens zijn. Je kan in principe direct een stoot krijgen. Dit is overigens (in mijn geval dan) absoluut geen negatieve ervaring. Maar houdt er wel rekening mee dat je gelanceerd wordt. De stof wordt dus in principe direct opgenomen en de trip is dan ook intenser en korter van duur. Normaal werkt psylocibine 3 a 6 uur. In mijn ervaringen is dat maar 1,5 uur. Echter, bij het gebruik van psylocibine kan je tijdsperceptie enorm veranderen, waardoor het lijkt dat je gewoon 4 a 5 uur onderweg bent. De eerste 20 a 30 minuten kunnen je dus enorm overvallen. Het is een middel dat je inzichten kan geven waar je in je normale bewustzijn totaal geen rekening mee hebt gehouden, en dat is nog een understatement. Het opent deuren. Mijn ervaring is dat ik me de dagen erna ook veel beter in m'n vel voel zitten en je hebt sowieso geen kater van psylocibine.

Je kan misselijk worden van truffels, maar dit is na een minuut of 5 helemaal weg. Daarnaast bevorderd het de stoelgang in mijn ervaring. Ook deze ervaringen zijn niet negatief als je psylocibine gebruikt. Het wordt juist een uitdaging, hoe gek het ook klinkt. Bij een zeer heldere nacht zijn de sterren niet meer op 1000 handen te tellen, je verwondert je. Struiken en hagen lijken te bewegen in een niet angstige setting. Dat wil ik echt benadrukken, wees niet bang als je truffels wilt gebruiken, zodra het inwerkt is je angst niet meer van toepassing.
Begin nooit met de zwaarste truffels. Er zijn heel veel varianten op de markt en mocht je de eerste keer minimaal effect hebben, wees dan niet teleurgesteld en wacht op de volgende inname. Gebruik geen alcohol, suiker, benzodiazepinen of andere middelen icm truffels en zorg dat je op een nuchtere maag inneemt. Spoel eventuele vieze smaakjes weg met wat water en hou een fles water bij de hand. Mocht je overwegen om eens truffels te proberen, zorg dan dat je suiker in huis hebt, of een benzo (wees wel erg voorzichtig met benzo's, zie mijn stukje tekst hieronder). Dit remt de werking, mocht je tijdens je trip ervaren dat dit niet jou ding is.

1.1) Even wat algemene info over Truffels:
Zorg dat je in een vertrouwde omgeving bent. Mensen die tegen je praten kan je als een last ervaren. Licht kan zeer extreem binnenkomen, net als ongewenste geluiden (doe desnoods oordoppen in) en ik neem dan ook bij voorkeur een dosis 's avonds, zodat ik het licht kan dimmen. Met ogen gesloten ervaar je de meeste visuele en zelfs spirituele setting. Wees niet angstig, er is niets angstig aan. Ik heb uit ervaring ondervonden dat je juist wat emotieloos de trip in gaat en de dingen die je ervaart gewoon moet laten passeren. Daarnaast kan je zelfs een lichte vorm van euforie krijgen.

Mocht je niet alleen willen proberen en iemand bij je willen hebben die over je waakt, zorg dan dat diegene weet wat de uitwerkingen van psylocibine zijn en dat hij/zij je niet aanspreekt als je daar geen behoefte aan hebt. Bespreek dat ook vooraf, zodat je dat direct kan aangeven.
Truffels kunnen een wisselende werking hebben. Het kan heel goed zijn dat je de eerste keer minimale effecten ondervindt. Maar iedere keer is anders; van heftig tot minder heftig, van visueel tot spiritueel.

Psylocibine kan je perceptie op de werkelijkheid enorm veranderen, het is in mijn ervaring een verrijking waarvan ik nooit had geweten dat ik daar ooit open voor zou gaan staan. Daarnaast bouw je heel erg snel tolerantie op en wordt aangeraden tussen sessies ongeveer twee a drie weken te wachten. Er is geen lichamelijke of geestelijke verslaving in mijn ervaring. Het is de meest veilige substantie die je kan gebruiken, ook al zijn de werkingen soms enorm overweldigend.
Ik denk wel dat het verstandig is om alleen truffels te nemen als je mentaal stabiel bent. Mensen met aanleg voor psychoses of andere psychische aandoeningen kunnen naar mijn mening beter geen truffels gebruiken, maar dit is uiteraard op je eigen verantwoordelijkheid.

2) ALCOHOL
Ik kan hier lang of kort over wezen, maar alcohol is een van de meest heftige drugs voor iemand die een maagoperatie heeft ondergaan. Alcohol wordt extreem snel opgenomen, dus je kan na 1 of 2 glazen bier al compleet dronken zijn. Maar het echte probleem is dat het (net als psylocibine) zeer snel weer wordt afgebroken. Daarmee wil ik zeggen dat alcohol opeens enorm verslavend kan worden. Bovendien, omdat het zo snel wordt afgebroken, ervaar je bijna geen kater de volgende dag. Mocht je toch alcohol willen gebruiken (ieders z'n eigen verantwoordelijkheid), zorg dan dat je te allen tijde een maagbeschermer gebruikt, zoals Pantoprazol of Omeprazol. Dit zorgt er voor dat het littekenweefsel beschermt blijft. Maar liever geen alcohol, dat is echt het beste. Houdt er rekening mee dat een maagbeschermer pas echt na 2 a 3 dagen effectief is.

3) BENZODIAZEPINES
Van alle drugs, en ze worden te pas en te onpas voorgeschreven door artsen, zijn benzo's een van de meest verslavende drugs. Wederom worden ze extreem snel opgenomen na een maagoperatie. Daarnaast bouw je zeer snel tolerantie op bij benzo's. Na 5 a 6 dagen regelmatig innemen is er al een placebo effect, waardoor je geneigd bent al heel snel de dosis te verhogen.

Er zijn 3 categorieën waarin benzos worden verdeeld. 1) kortwerkend (oxazepam bv) 2) midden-langwerkend (lorazepam bv) en 3) langwerkend (diazepam). Diazepam is bekend onder de naam valium. Ik raad sterk af om te experimenteren met benzo's. Als je ze langer dan een half jaar a een jaar gebruikt kan het extreem moeilijk zijn om er vanaf te komen. De afkickverschijnselen kunnen zeer extreem zijn. Benzo's werken ontspannend, angstverminderend en spierverslappend. Maar de afkickverschijnselen zijn precies de tegengestelde richting, maar dan een factor 10 erger. Dus je wordt angstig, gespannen en alle spieren gaan stijf staan. Bovendien is cold turkey stoppen met benzo's zeer risicovol. Je kan daar epileptische aanvallen van krijgen. Mocht je verslaafd zijn aan benzo's, stap dan ALTIJD over naar diazepam (ivm de extreem lange halfwaardetijd) en regel een afbouwschema in samenspraak met je huisarts. Ik kan dit echt niet genoeg benadrukken. Er zijn heel veel mensen die opgenomen worden in psychiatrische inrichtingen voor 6 a 7 maanden om af te kicken van benzo's, en dan nog kunnen ze de laagste dosis zeer moeilijk laten staan. Mocht je af en toe een benzo willen proberen. Doe dat dan eens in de drie dagen 1 tablet en zorg voor een lage dosis. Een lage dosis is 10mg oxazepam, 0,5 a 1mg lorazepam, 2 mg diazepam. Daarnaast mag je absoluut niet rijden met pammetjes. Als je een aanrijding krijgt en ze nemen bloed af, dan heb je een misdrijf gepleegd en dat wordt zeer veel zwaarder bestraft dan rijden met alcohol. Ieder z'n eigen verantwoording uiteraard, maar ik wil dit graag even delen. Als je Diazepam hebt genomen moet je 72 uur wachten tot je gaat rijden. Mijn advies is, begin er never nooit aan.

4) ANTIDEPRESSIVA (SSRI's) icm MAO remmers.
Dit gaat niet zo zeer over mensen met een maagoperatie, maar naar mijn mening wel belangrijke info om te weten voor mensen die antidepressiva gebruiken:

SSRI's zijn zogenaamde Serotonine Heropname Remmers. De receptoren in je hersenen geven serotonine vrij en bij mensen met depressies of angsten is de heropname verstoord. De receptoren nemen te snel weer serotonine op. Een SSRI zorgt er dus voor dat dit proces vertraagd wordt en de serotonine niet zo snel weer wordt opgenomen. Een MAO remmer doet in principe hetzelfde. Door ze beiden te gebruiken wordt dit proces dus nog meer versterkt. Dit kan zeer gevaarlijk zijn en leiden tot het serotoninesyndroom. Gebruik dus NOOIT een MAO remmer icm met een antidepressivum. Een goed voorbeeld hiervan is Ayahuasca. De werkzame stof in Ayahuasca is DMT en wordt gecombineerd met een MAO remmer. Zonder MAO remmer wordt DMT direct afgebroken, waardoor je dus geen effect hebt als je dit oraal inneemt. Ayahuasca is dus voor mensen met een antidepressivum in mijn ogen geen optie. Voor meer info, zie het topic van 25tolife: https://drugsforum.nl/threads/mao-remmers-en-drugs-medicatie.45652/

5) ROOKBARE DRUGS / SUBLINGUALE DRUGS
Drugs die niet via het maag-darm stelsel gaan hebben in principe dezelfde werking als bij iemand die nog een normaal maag-darm stelsel heeft. Je zal dus bij blowen dezelfde werking hebben als een ieder ander. Een alternatief voor Ayahuasca is dus het roken van DMT, de trip is daardoor wel veel korter.

Voor sublinguale drugs geldt hetzelfde als rookbare drugs; drugs die onder de tong worden geplaatst (zoals LSD), medicijnen die zeer snel moeten worden opgenomen zoals nitroglycerine (mensen met een hartafwijking) of andere middelen die anders door het maagzuur worden afgebroken. Deze stoffen worden via het mondslijmvlies opgenomen en komen dus niet, of maar deels, in het maag-darm stelsel terecht.

Dit zijn mijn ervaringen, mocht je aanvullingen hebben of andere ervaringen, post ze dan in deze thread.

Laatst bewerkt:

Eik

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Tripreporter
Hoi @mrorange nuttige toevoeging aan het forum. Volgens mij hebben we nog nergens zo'n gedetailleerd overzicht van drugsgebruik voor mensen zonder een maag-darm klep. Interessant om jouw persoonlijke ervaringen te lezen.

ddig

Newbie
Ik ben niet zo bekend met XenForo, ik heb wel veel ervaring met vBulletin (XenForo is een 'spin off' daarvan). Deze zou best gepinned mogen worden ergens, erg nuttige en waardevolle info. Met de nodige 'be warned' teksten. Goed geschreven!

De Zandman

Badass junkie
Ah. Kijk nu toch eens! Wat ontzettend goed om een lotgenoot tegen te komen!
Ik heb 5 jaar geleden dus óók een GBP mogen ondergaan. Ik ben daardoor 58 kilogram afgevallen, en laat het bij mij nou juist niet allemaal rozengeur en maneschijn te zijn. Maar, had ik deze operatie niet ondergaan, dan was ik allang gedwongen geweest om de smalste, en scherpste brug die er ( mogelijk) bestaat, met de naam. Es. Siret, over te steken.
Uiteraard zijn er veel zaken ten goede gekomen. Maar, nu nog altijd op vloeibare voeding te zijn aangewezen, wel, daar kan ik kort over zijn. Dit is gewoon zwaar KUT.
Het topic lezende van de TS , ik onderschrijf het voor de volle 100 %!!

Laatst bewerkt:

De Zandman

Badass junkie
Met een GB heb ik ervaring,
Met GHB niet.
Ergo
Ik denk, dat de combinatie ervan een heel slechte is.
Want wat je eet en drinkt, gaat zeer snel je lichaam in.
Ik zou GHB niet aandurven.
Gootsteen onrstopper en zo...

mrorange

Aanvulling op punt 4: Ik slikte escilatopram (antidepressivum tegen angsten) maar ik mocht geen NSAID's (ibuproven) omdat dat zeer slecht is voor je maag; en vooral bij een maagverkleining. Maar ik had een kaakontsteking en kreeg daarom tramadol. Echter tramadol en escitalopram zijn beide serotonine heropname remmers. Ik slikte een tablet tramadol naast m'n escitalopram en ging slapen. De volgende dag... Ik kon niets meer. Zelfs een letter typen op m'n toetsenbord ging niet meer. Het is zeer zeldzaam, maar ik heb het serotoninesyndroom ondervonden. Ik ben in m'n leven nog nooit zo bang geweest.

mrorange

Ah. Kijk nu toch eens! Wat ontzettend goed om een lotgenoot tegen te komen!
Ik heb 5 jaar geleden dus óók een GBP mogen ondergaan. Ik ben daardoor 58 kilogram afgevallen, en laat het bij mij nou juist niet allemaal rozengeur en maneschijn te zijn. Maar, had ik deze operatie niet ondergaan, dan was ik allang gedwongen geweest om de smalste, en scherpste brug die er ( mogelijk) bestaat, met de naam. Es. Siret, over te steken.
Uiteraard zijn er veel zaken ten goede gekomen. Maar, nu nog altijd op vloeibare voeding te zijn aangewezen, wel, daar kan ik kort over zijn. Dit is gewoon zwaar KUT.
Het topic lezende van de TS , ik onderschrijf het voor de volle 100 %!!
hi @De Zandman . Late reactie, maar ik moet ook zeggen dat ik na iedere maaltijd nog misselijk ben. dus het is geen feestje. Ik ben ook 68 kilo afgevallen. Maar heb het erg moeilijk met eten; ik moet mezelf er echt toe zetten. Eetlust is totaal weg.

mrorange

Iemand ervaring met een gastric bypass en het gebruik van GHB? Vooral qua dosering?
Doe gewoon geen GHB man, op jou verantwoordelijkheid uiteraard, maar volgens mij is het echt een van de meest erge troep. Ik ga er in ieder geval nooit aan.

De Zandman

Badass junkie
Ik ook niet.
Géén ghb.
Ik heb tegenwoordig na iedere keer eten een gigantische maagpijn, en daar gaat dus weer naar gekeken worden....
Ik ben nu 54 kg kwijt, bmi is exact 25.
Ik heb ook nooit meer honger, en moet mij zetten om toch voldoende binnen te krijgen...
Het is niet leuk zo. Nee.
Ah. Geen tramadol dus!

joetsie

Wijs gebruiker
Ik ook niet.
Géén ghb.
Ik heb tegenwoordig na iedere keer eten een gigantische maagpijn, en daar gaat dus weer naar gekeken worden....
Ik ben nu 54 kg kwijt, bmi is exact 25.
Ik heb ook nooit meer honger, en moet mij zetten om toch voldoende binnen te krijgen...
Het is niet leuk zo. Nee.
Ah. Geen tramadol dus!
wat erg wat ik hier lees...54 kg is veel...
KUnnen jullie nog ergens van genieten?

De Zandman

Badass junkie
Daar stel je op zich een verdomd goede vraag.
Ik kan alleen voor mijzelf een reactie geven.
Die is:
Wisselend.
Qua eten is het een drama.
Ik leef nu op drinkvoeding, omdat ik geen gewoon eten meer verdraag.
Iedere keer word ik ziek.
4 x na operatie gehad en de 5 e komt er ook weer aan ivm complicationi.
Nu is er bloed gevonden waar het niet moet, dus ik zit weer in de molen...
Na mijn militaire tijd is een gedeelte aan spieren wat ik had opgebouwd, omgezet in vet.
Dat waren 130 kilogrammen geworden waar ik niet meer vanaf kwam, naast een zeeeeer hoog cholesterol gehalte.

Daarom kreeg ik deze operatie.
Deze heb ik zwaar, zwaar onderschat.
Jazeker.
Maar.
Had ik deze niet gedaan, dan was ik Charon beslist allang tegengekomen en de brug Es Siret was ik al overgestoken geweest...
Dus: sja. Lastig allemaal...

De Zandman

Badass junkie
Ik had een reactie gemaakt, maar uiteindelijk toch verwijderd.
Onder invloed zijnde van 2fdck lijkt mij dit beter.....wat een enorme kutzooi is het met die teringcorona. Tsjeeeeesess

Dat zijn pas problemen....!!

joetsie

Wijs gebruiker
Daar stel je op zich een verdomd goede vraag.
Ik kan alleen voor mijzelf een reactie geven.
Die is:
Wisselend.
Qua eten is het een drama.
Ik leef nu op drinkvoeding, omdat ik geen gewoon eten meer verdraag.
Iedere keer word ik ziek.
4 x na operatie gehad en de 5 e komt er ook weer aan ivm complicationi.
Nu is er bloed gevonden waar het niet moet, dus ik zit weer in de molen...
Na mijn militaire tijd is een gedeelte aan spieren wat ik had opgebouwd, omgezet in vet.
Dat waren 130 kilogrammen geworden waar ik niet meer vanaf kwam, naast een zeeeeer hoog cholesterol gehalte.

Daarom kreeg ik deze operatie.
Deze heb ik zwaar, zwaar onderschat.
Jazeker.
Maar.
Had ik deze niet gedaan, dan was ik Charon beslist allang tegengekomen en de brug Es Siret was ik al overgestoken geweest...
Dus: sja. Lastig allemaal...
Sterke man ben jij!Volgens mij heb jij wel vrienden en hopelijk geven die jou toch nog lichtpuntjes.Ja die corona die sloopt ons allemaal.Cholosterol is bij ons erfelijk,dus zit mijn zoon vanaf zijn 10 jaar al aan de medicijnen.Maar we gaan door,en jij ook.

De Zandman

Badass junkie
Nee, ik heb geen vrienDEN. ik heb ermaar één. En twee goede kennissen, meer is er niet.
Het gaat zoals het gaat in dit leven, Nietwaar

De Zandman

Badass junkie
Ik bedoel ook niets kwaads...
Maar ik geef aan, dat er maar heel weinig mensen zijn die zich mijn vriend kunnen noemen...bloedsbroeders zogezegd.
Mensen die alles met je gedeeld hebben. Echt a l l e s .

joetsie

Wijs gebruiker
Ik bedoel ook niets kwaads...
Maar ik geef aan, dat er maar heel weinig mensen zijn die zich mijn vriend kunnen noemen...bloedsbroeders zogezegd.
Mensen die alles met je gedeeld hebben. Echt a l l e s .
ozo ja ik snap jou.Dat is ook heel erg,jij geeft alles en je krijgt niets terug.Ze laten zich niet meer zien.Dat zijn geen vrienden

De Zandman

Badass junkie
Nee. Idd.
Alsnog na enige tijd een mes in je rug gestoken krijgen, dat is wat je krijgt!
Ik geef niemand nog een kans hiervoor.
Niemand.
Ik heb leergeld betaald...

De Zandman

Badass junkie
Sterke man ben jij! ( welnee)
V.....
Ja die corona die sloopt ons allemaal.......
Maar we gaan door, en jij ook.

Jazeker je wordt helemaal dol van de corona stress..
Ik ben er depri van!
Tuurlijk gaan we door....stilstand is achteruitgang!
Vive la Cameron!
(Is een Legioen uitspraak voor wie het weten wil)

joetsie

Wijs gebruiker
Jazeker je wordt helemaal dol van de corona stress..
Ik ben er depri van!
Tuurlijk gaan we door....stilstand is achteruitgang!
Vive la Cameron!
(Is een Legioen uitspraak voor wie het weten wil)
Jazeker corona stress heb ik ook.Doe ik mee vive la cameron!

De Zandman

Badass junkie
Bien sur....bien sur!
Ils sont les paroles de la combattant de la Legion Etrangere!
Parce c'est arrivee aujourdui un nouveau guerre...un guerre tres mal!
Avec le nomme: Corona nom du cien!

De Zandman

Badass junkie
Ach ja, op zich valt de taal wel mee, alleen wij moesten wel....
Alleen al om in rang op te kunnen klimmen was het spreken van de Franse taal verplicht, en ook wel logisch en terecht.
Hoe kun je leiding geven, als je de landstaal niet machtig bent....en aangezien ik talen leuk vind heb ik er daar meerdere geleerd. een stuk of 8 totaal..altijd leuk!

joetsie

Wijs gebruiker
Ach ja, op zich valt de taal wel mee, alleen wij moesten wel....
Alleen al om in rang op te kunnen klimmen was het spreken van de Franse taal verplicht, en ook wel logisch en terecht.
Hoe kun je leiding geven, als je de landstaal niet machtig bent....
Ja natuurlijk.En welke rang had jij?

De Zandman

Badass junkie
Je suis ete un sergeant des arme le deux echelon du un peloton des legionnaires
Dit is een beschrijving van.
Mijn exacte rang zet ik hier niet neer....

Laatst bewerkt:

De Zandman

Badass junkie
Dat valt wel mee.
Onderhoudsmonteur pelotonscommandant aangaande lichte wapens, en dit was nee, is de Famas. Een heel apart wapen. Maar op zich precies het goede.

De Zandman

Badass junkie
Maar je leert er werken met veel meer soorten, maar, de Famas is je persoonlijke wapen.
Daar ga je mee je nest in, je leert hem geblinddoekt uit en in elkaar te zetten in een minuut tijd, en onderhoyden.je leven hangt ervan af. En..er is nog veel, veel meer...wat ik hier niet kan zeggen.

joetsie

Wijs gebruiker
Ik snap het.Mijn dochter zat in de marine werd uitgezonden naar afghanistan als korporaal,zo ook mijn schoonzoon.Hun hadden een bazooka op schoot.Wat ik vind het is een wereldtje op zich.En dan kom je weer in de maatschappij...

De Zandman

Badass junkie
Het is dit, wat mij iedere keer weer opbreekt. Ik loop er iedere keer weer tegenaan.
Ik mis die wereld daar.
Over enkele jaren ga ik naar Frankrijk terug.
Ik ga wss wonen in een tehuis voor oud legionnairs.
Hier blijf ik beslist niet zitten zo.

Azarius vaporizers and accessories
Bovenaan