Een paar maanden geleden heeft Minister Grapperhaus een wetsvoorstel gedaan waarin in een klap honderden research chemicals (RCs) worden verboden (wor

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories

cyrilio

Newbie
Een paar maanden geleden heeft Minister Grapperhaus een wetsvoorstel gedaan waarin in een klap honderden research chemicals (RCs) worden verboden (word ook blanket ban genoemd). Kort gezegd suggereert hij dat dit verbod zal helpen om gebruik te verminderen. Verder probeert hij hiermee een wit voetje te halen bij omringende landen die al wel zo'n zwaar verbod hebben. Er zijn veel redenen om tegen dit voorstel te zijn. Maar om het kort te houden noem ik maar paar.
- het is onethisch. Deze wet verbied stoffen waarvan we geen idee hebben wat ze doen. Of het nou goed of kwaad is.
- de wet is extreem vaag
- de wet doet letterlijk niets om vraag naar RCs tegen te gaan
- geneesmiddelenonderzoek wordt nog meer bemoeilijkt

Omdat ik het nu echt zat ben dat (recreatieve) gebruikers zo worden zwart gemaakt en in verdomhoekje geplaatst wil ik een tegengeluid laten horen. Het wordt tijd dat de af-en-toe festival pill slikker, de eens per jaar tripper, en de YogaSnuiver gehoord worden in het drugsdebat. Om dit te bereiken wil ik graag een platform starten waarop mensen hun positieve ervaringen met drugs kunnen delen. Om te laten zien dat er niet alleen maar een slechte kant is aan gebruik. Ja natuurlijk zijn er risico's bij gebruik. Die horen we bij elke discussie over middelengebruik. Maar paardrijden, bungeejumpen of touwtjespringen hebben ook risico's. Het is tijd dat wordt erkend dat we gebruiken voor onze lol, de positieve/gewenste effecten. Niemand heeft als doel om gewond te raken of verslaafd. Bij verstandig gebruik is dat risico dan ook minimaal.

Het plan:
Een website om je ervaringen op te delen. (bij voorkeur met naam).

Wat probeert dit te bereiken.
- Een gesprekspartner in discussies over drugs. Iemand/meerdere mensen die in gesprek kunnen als het onderwerp weer in de media is.
- gebruik uit het verdomhoekje te halen zodat mensen hier normaal over durven te praten. Ook als het even niet zo lekker gaat. Zo voorkomen we erger.
- een volwassen gesprek waarin we alle aspecten bespreekbaar maken en niet meer ons hoofd in het zand steken. Doen alsof als iets verboden is dat het dan weg gaat.

Wat zoek ik
Mensen die actief hieraan bij willen dragen met hun tijd (en kennis).

We zijn al met mannetje of 20 in een WhatsApp groep. Zijn al bezig met website etc. Wil/kan je nu actief helpen? Stuur me een bericht

Check ook /r/ResearchChemicalsNL voor mee info

Blyatman

Wijs gebruiker
Tot zo ver: een hoop geschreeuw van een marionet. Mr. Grapperhaus (en het hele CDA) neem ik sowieso al niet echt, serieus zeg maar.

Blyatman

Wijs gebruiker
Goed initiatief, vrees alleen dat dit soort zaken alleen maar gaan tegen werken.

Dingen opwerpen is sowieso weerstand bieden, dat is juist voor Grapperhaus een doorlslag om dit door te zetten. Als ieder gewoon even een tijdje zich koest houdt met allemaal volop inslaan, zal je vanzelf zien dat het vanzelf voor de helft wegtrekt hoe problematisch het nog is.

Eik

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Tripreporter
Poeh ik vind dit een lastige! Uiteraard ben ik tegen het wetsvoorstel van meneer Grapperhaus. Toch vraag ik me af of een dergelijke website meer goed dan kwaad zal doen? 🤔

Als je een website in elkaar kunt zetten waarop je deskundigen zoals artsen, wetenschappers, politiemensen etc een platform biedt om verweer te bieden tegen dit voorstel dan denk ik dat dat een positieve bijdrage kan leveren. Als het daarentegen een nogal “radicaal” forum wordt van drugsgebruikers zonder “credentials” dan vrees ik dat het forum op zijn best genegeerd wordt en misschien zelfs als “bewijs” gebruikt kan worden dat wij (recreatieve drugsgebruikers) “niet goed wijs” zijn.

Om een goed beeld te vormen hebben we dus echt wat meer info nodig over hoe deze website opgetuigd gaat worden.

Anyways... voor het geval het nog niet duidelijk was; ik ben het inhoudelijk eens! Het is overduidelijk dat het verbieden van RC’s niet zal leiden tot minder gebruik maar tot een verschuiving van gebruik van legale RC’s naar illegale “straatdrugs”. Ik denk alleen niet dat de conservatieven binnen het CDA deze logica zullen begrijpen 😥

Legio Patria Nostra

Badass junkie
Het CDA heeft zich onlangs niet bepaald positief, en als goede medepartij in de picture gebracht... naast het feit dat zij zich ook nog eens erg ongeloofwaardig hebben geprofileerd.
Dat beeld vormen mag van mij nog wel even zo doorgaan.
Hoe te langer, des te slechter voor een partij die zo ontzettend en ontstellend slecht laat zien, hoe je met.hun " met alle winden meewaaien " politiek jarenlang op het groene bankje mag blijven zitten daar in de tweede kamer...!
Politiek. Bah.....

Legio Patria Nostra

Badass junkie
jaaa
Grappie heeft zich totaal voor onbekwaam zijn weten te profileren!!
Prachtig.....zelf maar menen boven de (corona) wetgeving te staan...hoe zal dat gaan, waar moet dat heen, als zijn research chemicals reglement door de Kamers moet?
Ik geniet met volle teugen van zijn mega uitglijder!
Weg met deze onbenul... !

• Like
Waarderingen: Juun

Jmths

Badass junkie
Tripreporter
Maar paardrijden, bungeejumpen of touwtjespringen hebben ook risico's.
Ik denk dat je je beter op de cocaïne export van Antwerpen kunt richten, nergens elders ter wereld waar zoveel geld wordt verdient aan drugs.

Dirkjan

Bewuste gebruiker
Dirkjan geen 1p-lsd?
Nee, dat kan ik niet accepteren. Wat een kut voorstel.

Verbieden werkt averechts, zoals ome nixon met zijn war on drugs al heeft aangetoond. Het is sinds dat moment zelfs explosief gegroeid.

Het idee achter deze wet is natuurlijk dat men vermoed dat deze RC’s gevaarlijk zijn voor de volks gezondheid. Maar dat slaat nergens op, want alcohol en sigaretten zijn ook legaal. Maar dat levert de staat geld op, en zodra er geld aan wordt verdient is het opeens een ander verhaal. Het is hipocrisie ten top.

Kevin92

Experimenterende gebruiker
Ik ben benieuwd hoe het deze dagen staat met het idee om iets op te starten wat de positieve geluiden van drugs laten horen?

Ik ben het zelf ook behoorlijk zat dat je als drugsgebruiker in de media eigenlijk alleen wordt weggezet als verslaafde idioot die de hele dag ergens half van pampus ligt te zweten terwijl je onzin uitkraamt ofzo. Of je nu 1 keer in het jaar op een festivalletje een pilletje per kwartje naar binnen werkt met wat vrienden. Of elke dag weloverwogen een paar keer een lijn 3mmc ofzo naar binnen werkt. Dat moet ieders eigen keuze zijn en als dit voor diegene en de omgeving geen problemen veroorzaakt moet dit gewoon kunnen zonder scheve gezichten.

Verstandig gebruik verminderd directe risico's, en risico's op lange termijn en verslaving. Goede informatievoorziening, ook tips om verslaving tegen te gaan, lijken me een goed idee. Wat misschien ook onderdeel kan zijn van een positiviteitssite voor drugs. Er kunnen allerlei tips en ideeén zijn die eraan bijdragen dat verslaving teruggedrongen wordt. Per middel zijn er waarschijnlijk diverse manieren waarop je verslaafd kan raken. Een onderdeel wat je helpt om je verslavingoorsprong te onderzoeken, en dit te gebruiken om tips te maken zodat anderen niet in de zelfde valkuilen vallen lijkt me een mooi onderdeel wat ervoor zorgt dat, ja, anderen dus niet in de zelfde valkuil vallen.

Een opener gesprek en het taboe op drugs doorbreken lijkt me belangrijk. Ook het taboe op verslaving doorbreken is denk ik een goed iets. Want eerder durven toegeven dat je verslaafd bent kan er goed voor zorgen dat je sneller steun krijgt die je helpen bijj herstel, zodat het niet te ver gaat.

Ik denk dat als het live gaat er idd ook zeker een deel moet bestaan uit informatie vanuit bijv jellinek en trimbos. Maar ook bijv vanuit artsen over wat zij nu bijv voor problemen voor zich krijgen, en hoe die te voorkomen. Zodat je als beginnende gebruiker ook echt van iemand die problemen ziet te horen krijgt wat problemen zijn. Iemand die vaker iemand op drugs half dood voor zich had die uitlegt hoe je die problemen kunt voorkomen. Zodat slechte dingen die nu in het nieuws komen voortaan voorkomen worden.
Maar anderzijds ook artsen die de effecten in de hersenen uitleggen waarvoor drugs juist op een goede manier kan werken. Ik wil bijv best eens iemand op drugs in een CT scan ofzo zien.
Ik merk zelf een ontsettende ontspannenheid in een trip met 2-fdck. Ik wil dat best eens op beeld in een scan zien wat aantoont dat het gebruik van deze research drugs op een positieve manier bij kan dragen aan mijn levensstijl. En met bijv stress testen die voor en na laten zien van gebruik van bijv deze drugs.

Een verbod op (deze) drugs is op allerlei manieren idd een stom idee. Maar als niemand er wat van zegt en alleen de negatieve kanten in beeld komen dan wordt het ongetwijfeld doorgezet. En dan kunnen we stil zwijgen en hopen dat het daarmee voorbij gaat. Maar dat is net zoiets als dat grapperhaus doet, met het verboden maken hopen dat het probleem verdwijnt.

Met de laatste ontwikkelingen rond 3mmc lijkt me dit topic weer erg belangrijk aan te snijden. Dat iets positiefs snel nodig is.

benzzzy

Badass junkie
Ik ben al 4 maanden een functionele dagelijkse gebruiker van

Bijlagen

• Screenshot_20201114_153042_io.doseapp.android.jpg
    Screenshot_20201114_153042_io.doseapp.android.jpg
    54,1 KB · Weergaven: 39

benzzzy

Badass junkie
Een verbod op (deze) drugs is op allerlei manieren idd een stom idee. Maar als niemand er wat van zegt en alleen de negatieve kanten in beeld komen dan wordt het ongetwijfeld doorgezet. En dan kunnen we stil zwijgen en hopen dat het daarmee voorbij gaat. Maar dat is net zoiets als dat grapperhaus doet, met het verboden maken hopen dat het probleem verdwijnt.
Als ze dit verbieden stap ik gewoon over op straat drugs zoals heroïne methadone oxycodone Ghb amfetamine coke enz.

Alsof dat veel beter is dan de rc's

cyrilio

Newbie
Er zijn een aantal projecten opgezet. Je kan er meer over lezen op de volgende website:

- https://www.startbeterdrugsbeleid.nl/ (petitie)
- https://www.highhumans.com/ (verhalen van gewone mensen die wel eens drugs gebruiken. Om te laten zien dat gebruikers echt niet allemaal 'junks' zijn oid).
- https://www.drugsdialoog.nl/ (een plek voor experts om te debatteren over drugs issues met elke maand een nieuw onderwerp).

Tot slot, er is een WhatsApp groep waarin 'activisten' zitten die meedenken en meewerken hieraan.

benzzzy

Badass junkie
Er zijn een aantal projecten opgezet. Je kan er meer over lezen op de volgende website:

- https://www.startbeterdrugsbeleid.nl/ (petitie)
- https://www.highhumans.com/ (verhalen van gewone mensen die wel eens drugs gebruiken. Om te laten zien dat gebruikers echt niet allemaal 'junks' zijn oid).
- https://www.drugsdialoog.nl/ (een plek voor experts om te debatteren over drugs issues met elke maand een nieuw onderwerp).

Tot slot, er is een WhatsApp groep waarin 'activisten' zitten die meedenken en meewerken hieraan.
Alsnog het huidige cabinet zal het een worst wezen wat de experts zeggen..
Die leren niet van hun fouten want drugs zijn slecht en die moeten we hard aanpakken!

Of het jou werkt of niet.

Legio Patria Nostra

Badass junkie
Ikzelf hoef deze crapuul niet meer te zien.
Hij kan gaan scoren op deze materie, dat zal hij niet Nalaten, aangezien hij nogal wat waardepunten verloren heeft...

benzzzy

Badass junkie
Ik heb nog wel wat fotos achter de hand van meneer Grapperhaus
Zou je alsjeblieft die foto's kunnen inlijsten met zand bestrooien 3 keer een duivel uitdrijving doen en ze verbranden tot as en de as minimaal 3 maal verder verbranden in een kamp vuur om het te zuiveren. Ik denk dat zelfs dat niet genoeg is on al de bullshit uit zijn kop te spoelen.

* modknip: het aanmoedigen van geweld jegens politici is niet toegestaan op het forum *

Laatst bewerkt door een moderator:

Neo-Shulginist

Wijs gebruiker
* modknip: het aanmoedigen van geweld jegens politici is niet toegestaan op het forum *
Pas op met dit soort comments. Ik snap je boosheid. Maar dit kan gezien worden als opruiing, zaaien tot haat of zelfs een doodsbedreiging. Dat zijn strafbare feiten, misdrijven zelfs waarmee je een strafblad kan oplopen. Daarmee kan je niet alleen jezelf in de nesten werken, maar ook het hele forum (omdat zij juridisch mede-verantwoordelijk zijn voor de gepubliceerde inhoud).

Het is ook helemaal niet nodig om pro-criminaliseerders zo toe te spreken. We hebben genoeg bewijzen en argumenten om te onderbouwen dat hun halsstarrige ideologie geen effect sorteert. Het is dus veel slimmer en effectiever om gewoon de draak te steken met hoe tegenstrijdig hun beweringen zijn met de realiteit. Humor is een veel effectiever wapen dan een daadwerkelijk wapen.

Het eerste deel van je comment vond ik nog wel grappig.

benzzzy

Badass junkie
Dan moet je niet het halve Nederlandse volk maaien en doen alsof je het beste met ze voor hebt....
Niet bepaald lastig.

• Like

Rivalrie

Badass junkie
Dan moet je niet het halve Nederlandse volk maaien en doen alsof je het beste met ze voor hebt....
Niet bepaald lastig.
Grapperhaus geilt op macht. Kijk wat hij die coffeeshop eigenaar aandeed in de serie cannabis. Echt bizar dat grapperhaus niet in de gevangenis zit

Neo-Shulginist

Wijs gebruiker
Grapperhaus geilt op macht. Kijk wat hij die coffeeshop eigenaar aandeed in de serie cannabis. Echt bizar dat grapperhaus niet in de gevangenis zit
Ik vind juist dat Grapperhaus in de zaak Van Laarhoven lof verdient. Hij is persoonlijk naar Thailand gereisd om via diplomatieke weg ervoor te zorgen dat Van Laarhoven uitgeleverd zou worden. Daarmee heeft hij juist de (mogelijk doelbewuste) 'fouten' die door het OM zijn gemaakt rechtgezet.

Nou geef ik Grapperhaus niet graag complimenten over het drugsbeleid. Maar dit was nou juist een voorbeeld waarin hij zelf verantwoordelijkheid nam om een onrechtmatige zaak zo goed mogelijk recht te zetten.

Rivalrie

Badass junkie
Ik vind juist dat Grapperhaus in de zaak Van Laarhoven lof verdient. Hij is persoonlijk naar Thailand gereisd om via diplomatieke weg ervoor te zorgen dat Van Laarhoven uitgeleverd zou worden. Daarmee heeft hij juist de (mogelijk doelbewuste) 'fouten' die door het OM zijn gemaakt rechtgezet.

Nou geef ik Grapperhaus niet graag complimenten over het drugsbeleid. Maar dit was nou juist een voorbeeld waarin hij zelf verantwoordelijkheid nam om een onrechtmatige zaak zo goed mogelijk recht te zetten.
Hij zat toch juist door zijn schuld in de bak? Vervolgens komt hij in Nederland aan en mag hij niet eens zn familie of advocaten zien. Hup direct weer de bak in.

Neo-Shulginist

Wijs gebruiker
Hij zat toch juist door zijn schuld in de bak? Vervolgens komt hij in Nederland aan en mag hij niet eens zn familie of advocaten zien. Hup direct weer de bak in.
Nee. De zaak Van Laarhoven is door het de politie en het Openbaar Ministerie in Noord-Brabant op gang gezet. Zij zijn naar Thailand gereisd om een presentatie te geven over Van Laarhoven en zijn vrouw. Ze hebben daarin aan de Thaise autoriteiten gevraagd een onderzoek in te stellen naar de herkomst van het geld van Van Laarhoven en eventuele witwaspraktijken. In de stukken die daarbij zijn aangedragen zijn 'vertaalfouten' gemaakt. Zo werd de vrouw van Van Laarhoven, Tukta, ineens 'mede-verdachte' genoemd in plaats van getuige. Van Laarhoven is vervolgens puur op basis van die stukken veroordeeld, voornamelijk omdat het Nederlandse gedoogdbeleid niet werd erkend en dus het hele vermogen van Van Laarhoven door de Thaise autoriteiten werd gezien als witgewassen drugsgeld.

Volgens de Ombudsman valt het Openbaar Ministerie en de Politie 'ernstige nalatigheid' te verwijten. Na die uitspraak van de Ombudsman heeft Grapperhaus juist geprobeerd om de zaak in Thailand zo goed en zo kwaad als het kon recht te zetten. Dat is ook gelukt, want daarna is Van Laarhoven uitgeleverd aan Nederland.

Laatst bewerkt:

Neo-Shulginist

Wijs gebruiker
De politie en het Openbaar Ministerie vallen wel onder de verantwoordelijkheid van de minister van Justitie. Maar de minister heeft dus juist zijn verantwoordelijkheid genomen. Daarvoor mogen we hem best complimenteren vind ik.

Legio Patria Nostra

Badass junkie
Grappie een compliment geven???!
Dat, beste mensen, is voor mij niet één, maar drie bruggen te ver....
Eerst mensen een poot uitdraaien mbt de corona regels een zo
Vervolgens zelf op grove wijze diezelfde regels aan zijn laars lappen....
Dat is typisch politiepersoneel gedrag....en voor mij exit voor dit parvenue!!

Neo-Shulginist

Wijs gebruiker
Ik denk niet dat het heel constructief is om zo zwart-wit een vijandbeeld van mensen of organisaties te schetsen. Complimenten geven waar het goed gaat is juist een belangrijk middel om dichterbij elkaar te komen. Mensen zijn dan ook geneigd om wat sneller naar je te luisteren als je wel kritiek hebt. Dat is in ieder geval wat ik geleerd heb als je graag anderen wil aanspreken op hun gedrag. Wees eerst even positief en wijs ze dan voorzichtig op wat er beter kan. Werkt meestal een stuk beter.

Neo-Shulginist

Wijs gebruiker
Vervolgens komt hij in Nederland aan en mag hij niet eens zn familie of advocaten zien. Hup direct weer de bak in.
Overigens is zijn broer Frans van Laarhoven mede-verdachte in de witwaszaak die nog in Nederland tegen hem loopt. Ik denk dat het OM daarom koste wat kost wilde voorkomen dat er contact zou zijn tussen de twee. Dat zou het proces kunnen beïnvloeden. Dat hij geen contact kon hebben met zijn advocaten was wel een beetje opmerkelijk want in principe heeft haar daar recht op.

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Zou je alsjeblieft die foto's kunnen inlijsten met zand bestrooien 3 keer een duivel uitdrijving doen en ze verbranden tot as en de as minimaal 3 maal verder verbranden in een kamp vuur om het te zuiveren. Ik denk dat zelfs dat niet genoeg is on al de bullshit uit zijn kop te spoelen.

Pas op met dit soort comments. Ik snap je boosheid. Maar dit kan gezien worden als opruiing, zaaien tot haat of zelfs een doodsbedreiging. Dat zijn strafbare feiten, misdrijven zelfs waarmee je een strafblad kan oplopen. Daarmee kan je niet alleen jezelf in de nesten werken, maar ook het hele forum (omdat zij juridisch mede-verantwoordelijk zijn voor de gepubliceerde inhoud).

Het is ook helemaal niet nodig om pro-criminaliseerders zo toe te spreken. We hebben genoeg bewijzen en argumenten om te onderbouwen dat hun halsstarrige ideologie geen effect sorteert. Het is dus veel slimmer en effectiever om gewoon de draak te steken met hoe tegenstrijdig hun beweringen zijn met de realiteit. Humor is een veel effectiever wapen dan een daadwerkelijk wapen.

Het eerste deel van je comment vond ik nog wel grappig.

Opruiing/aanmoedigen van geweld jegens politici is niet toegestaan op het forum om verschillende redenen die @Neo-Shulginist hierboven al noemde. Daarom geldt hier dezelfde sanctie als die eerder opgelegd werd voor uitspraken in dezelfde hoek: een ban van drie dagen.

Je zult het vast niet serieus bedoeld hebben @benzzzy en ik begrijp je irritatie, want ik heb zelf ook een Grapperhaus-allergie van jewelste. :’) De mafketel. Maar we moeten hier streng zijn; dit soort uitspraken zijn niet alleen onnodig (niemand verdient ‘een kogel’) maar kunnen ook schadelijk zijn voor dit forum in het algemeen.

Ik hoop dat hiermee duidelijk is dat we allemaal best even drie keer nadenken en tot tien tellen voordat we dergelijke dingen publiekelijk online gooien.

Hoop je uiteraard over drie dagen hier gewoon weer terug te zien!

Legio Patria Nostra

Badass junkie
Ik denk niet dat het heel constructief is om zo zwart-wit een vijandbeeld van bijmensen of organisaties te schetsen. Complimenten geven waar het goed gaat is juist een belangrijk middel om dichterbij elkaar te komen. Mensen zijn dan ook geneigd om wat sneller naar je te luisteren als je wel kritiek hebt. Dat is in ieder geval wat ik geleerd heb als je graag anderen wil aanspreken op hun gedrag. Wees eerst even positief en wijs ze dan voorzichtig op wat er beter kan. Werkt meestal een stuk beter.

Grappenhaus is minister van Justitie en Veiligheid.
Vwb Justitie is j u i s t zwart-wit denken en handelen, tevens door tunnelvisie te hebben zo men zegt, gehouden om zich aan deze twee uiterst belangrijke eigenschappen te houden. Simpel, toch?

Bij Justitie en Veiligheid, is vwb dit justitieel denken, is er geen kleur grijs. Of groen
Nee.
Het is domweg ja, of nee.
Een beetje is absoluut onmogelijk. On uitvoerbaar.
Je rijdt te hard of niet. Je staat buiten de lijnen van een parkeervak geparkeerd, of niet. Half, dat kan dus niet.
Heel eenvoudig allemaal.

Daar komt nog bij, de factor integriteit.
Onwaarheden vertellen, of zelf de fout ingaan, nota bene voor feiten waarvoor je anderen ter verantwoording hebt laten roepen, straf hebt gegeven, en dan zelf juist en met name dit feit, regel recht te overtreden, betekent heel simpel " exit ".
Schlappschwanz!

En hoe onze Ferd hiermee gehandeld heeft, mbt Coronaregels, is genoegzaam bekend.
Iig zijn integriteit zat hij dus, (alweer) heel simpel, volkomen fout.
Deze fout vervolgens, haast stotterend van emotie nadat alles over zijn kale kop was uitgestort, dan maar afkopen door een peulenschil aan geld over te maken naar een of ander duister goed doel, (daardoor zakt je de pantalon toch af naar het niveau van je schoenzolen nom du chien! ) kwam zijn positie zwaar onder druk te staan, en hij mag echt hard in zijn handen wrijven, dat hij is mogen aanblijven.
Als jij iets soortgelijks flijt, dan word je er ( nog een keer!) Zeer simpel, uitgeflikkerd! Jij wel, en hij dus niet. Rechts ongelijkheid heet dit..

Dit alles in het licht van de vorige post bezien, blijf ik bij mijn visie.
3 bruggen te ver.
Een vijand is hij. En een grote!(designerdrugs, weten jullie nog?).
En als pruim op de slagroom taart verder zeer voorzichtig benaderen, want ooo. Je zou deze knaap eens te ruw bejegenen, dan wel mee omgaan, nou ja.
Pshaw! Dit gaat naar 6 bruggen te ver!
Dit breng ik voor dit soort lieden in de politiek echt niet op...!
Nee. Exit, dit figuur...

Laatst bewerkt:
  • Like

Eik

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Tripreporter
Opruiing/aanmoedigen van geweld jegens politici is niet toegestaan op het forum om verschillende redenen die @Neo-Shulginist hierboven al noemde. Daarom geldt hier dezelfde sanctie als die eerder opgelegd werd voor uitspraken in dezelfde hoek: een ban van drie dagen.

Je zult het vast niet serieus bedoeld hebben @benzzzy en ik begrijp je irritatie, want ik heb zelf ook een Grapperhaus-allergie van jewelste. :’) De mafketel. Maar we moeten hier streng zijn; dit soort uitspraken zijn niet alleen onnodig (niemand verdient ‘een kogel’) maar kunnen ook schadelijk zijn voor dit forum in het algemeen.
Eens. Alhoewel ik ook wel echt een hekel aan die vent heb. Snap echt niet dat hij nog niet is afgetreden. Laten we hem op een enigzins verantwoorde manier afkraken op ons forum :tonguewink:

Cerberus

Bewuste gebruiker
De politie en het Openbaar Ministerie vallen wel onder de verantwoordelijkheid van de minister van Justitie. Maar de minister heeft dus juist zijn verantwoordelijkheid genomen. Daarvoor mogen we hem best complimenteren vind ik.

Als die 2 onder zijn bevoegdheid vallen. Heeft hij dan ook de juiste stappen genomen om naast hem naar Nederland te halen, ook de criminelen aan te pakken bij de politie en het OM die hem in eerste instantie in deze situatie gebracht hebben?

Neo-Shulginist

Wijs gebruiker
Als die 2 onder zijn bevoegdheid vallen. Heeft hij dan ook de juiste stappen genomen om naast hem naar Nederland te halen, ook de criminelen aan te pakken bij de politie en het OM die hem in eerste instantie in deze situatie gebracht hebben?
Nee dat laatste helaas niet. Dat zou wat mij betreft inderdaad nog wel moeten. Zeker na de uitspraak van de Ombudsman die zei dat het OM verwijtbaar heeft gehandeld. Het ergste is dat de mensen die verantwoordelijk zijn voor die zaak nog altijd op hoge posities zitten bij het OM en dus ook nog verder kunnen gaan met het beïnvloeden van de zaak Van Laarhoven.

Legio Patria Nostra

Badass junkie
En dan lees ik hier alweer een ...tja...
Klein citaat:
"Hij zou z e l f moeten aftreden!" Wat denken jullie nou zelf.
De kip met gouden eieren slachten?!
Hij is nog niet volkomen krankzinnig...dat nou net weer niet!

Cerberus

Bewuste gebruiker
Nee dat laatste helaas niet. Dat zou wat mij betreft inderdaad nog wel moeten. Zeker na de uitspraak van de Ombudsman die zei dat het OM verwijtbaar heeft gehandeld. Het ergste is dat de mensen die verantwoordelijk zijn voor die zaak nog altijd op hoge posities zitten bij het OM en dus ook nog verder kunnen gaan met het beïnvloeden van de zaak Van Laarhoven.

Zou het dan niet kunnen dat hij Van Laarhoven gewoon gaan halen is als publiciteitsstunt voor zichzelf in plaats van dat hij handelt omdat hij recht wil laten zegevieren? Zoals je zegt zitten ze er nog, dus kunnen ze nog invloed op de zaak uitoefenen alsook nieuwe slachtoffers maken. En invloed hebben ze waarschijnlijk al uitgeoefend voor zover ik uit de Cannabis documentaire begreep, door hoe hij behandeld werd bij aankomst in Nederland.
Dus conclusie is dat hij tekort gedaan heeft. Dan verdient hij zoals ik het zie niet per se complimenten omdat hij naar Thailand gegaan is want da's het absolute minimum van wat hij moest doen, maar eerder een (symbolische, voor het lijkt alsof ik geweld op een politicus aanmoedig :grin:) tik op de vingers door zijn job halfslachtig uit te voeren

Neo-Shulginist

Wijs gebruiker
Ik denk dat áls we kritiek willen hebben op Grapperhaus dat er genoeg andere punten zijn :grin:
Bijvoorbeeld dat hij zegt dat hij nog niet eens wil nadenken over legaliseren. Wat ik nogal een domme opmerking vind voor iemand die verantwoordelijk is voor de veiligheid. Dat je dan niet eens bereid bent om na te denken of er mogelijk andere oplossingen zijn om je land veiliger te maken. Dat geeft toch wel een indruk dat het hem niet zozeer gaat om de veiligheid maar om wat anders.

Genoeg reden om kritisch te zijn op Grapperhaus dus. Maar mij lijkt het me wel constructief om hem niet af te schilderen als dé boeman die alles toch wel fout doet omdat 'ie aan het hoofd staat van een drugsbestrijdend ministerie. Zo toon je zelf ook billijkheid he, door af en toe ook even uit je eigen bubbel te komen. Ik ga er verder geen hobby van maken hoor, Grapperhaus complimenteren, maar ik ben ik wil hem best een pluim geven als hij dan toch wat doet wat niet helemaal kut is. Wie weet maakt zijn ministerie de volgende keer er ook wat minder een stammenstrijd van als het over drugsgebruikers gaat.

Overigens was de kritiek op de docu-serie dat de advocaten van Van Laarhoven wel héél veel ruimte kregen om hun zegje te doen. Dat terwijl er mogelijk nog wel wat vuiligheid hier en daar naar boven kan komen tijdens de komende Nederlandse rechtszaak tegen hem. Dat hij 5 jaar lang onterecht in Thailand heeft vastgezeten betekent nog niet dat hij een lievertje is.

Hoewel mensen natuurlijk wel onschuldig zijn tot het tegendeel is bewezen.

Laatst bewerkt:

Neo-Shulginist

Wijs gebruiker
Tik op de vingers door zijn job halfslachtig uit te voeren
En ja ik vind dat de minister dus ook nog meer actie had kunnen ondernemen door interne onderzoeken bij het OM op gang te zetten en de mensen die nalatig hebben gehandeld bij het OM, maar nooit zelf verantwoordelijkheid hebben gedragen voor hun fout, toch proberen verantwoordelijk te houden daarvoor. In een rechtstaat is dat wel wat je zou moeten doen inderdaad.

Maar 'democratische rechtstaat' is sowieso een begrip wat meestal voor de vorm gebruikt wordt als een soort cirkelredenering van dat ons systeem goed is want het is het systeem wat we hebben en dat noemen we 'recht', terwijl het met grote regelmaat juist krom is.

Azarius vaporizers and accessories
Bovenaan