Een rustgevend middel

mistakemaker

Belezen gebruiker
Die wachttijden is toch wel shit om te horen.
Maar denk de realiteit van heden en toekomst.
Snap wel waarom mensen totaal crashen, want dan kan in een paar maanden.
100%, het is allemaal zo lastig.
Kan me voorstellen dat miljoenen anderen ook door de meest moeilijke fases heen gaan.
Toch maar met stilte en pijn wachten op mijn beurt.

mistakemaker

Belezen gebruiker
Dit zou ik je toch echt met klem afraden. Afwachten = stilstand. Kom in actie. Ga praten. Hoe moeilijk de eerste stap ook is, probeer het.
Heb ik ook zeker geprobeerd, zit in een gat hierzo. De huisarts kan me niet verder helpen. Ik zal eens kijken naar de link die je gestuurd hebt thanks

Deadwing

Wijs gebruiker
Die wachttijden is toch wel shit om te horen.
Maar denk de realiteit van heden en toekomst.
Snap wel waarom mensen totaal crashen, want dan kan in een paar maanden.
Volgens mij zijn er al decennia vrij lange wachttijden al lijkt het me de laatste jaren met vaak 3-6 maanden wel erg extreem.

Ik heb een relatie gehad met iemand die 14 maanden opgenomen is geweest. Begin jaren 90, duurde toen volgens mij ook vrij lang al kan ik me niet herinneren hoe lang ze heeft moeten wachten. Was toen nog bij Riagg, niet ggz.

Het lijkt er idd op dat steeds meer mensen depressief zijn nu. Ik hoor het in mijn eigen vrienden en kennissen kring steeds vaker en ook op werk bij collega’s. Ben blij dat ik het zelf nog red zonder therapie en medicatie..

• Like
Waarderingen: XMR

mistakemaker

Belezen gebruiker
Het viel me op @mistakemaker dat je de afgelopen dagen aardig aan het drinken, blowen en gebruiken was. Kies je nu toch even voor verdoven? Kun je niet beter eerst de escitalopram een kans geven?
Drinken was een uitzondering, blowen doe ik al jaren dus in mijn inzicht niks spannends aan, alleen de O-DSMT is wel verdovend ja. Meeste dagen doe ik alleen één of een paar joints roken, soms ook dagenlang niet, maar ik koppel blowen ook niet aan mijn emoties, het is meer genormaliseerd in huis hier, mijn vriend blowt en mijn broer ook. O-DSMT is wel fijn om soms te hebben, soms gebruik ik het samen met mn vriend. Het voelt een beetje als gedachtes opzij zetten en gewoon relaxen zonder dat het overdreven is. Je word er ook moe door dus vooral na dagen niet kunnen slapen is dat ook wel voordelig.

Elke dag is niet de bedoeling maar af en toe grijp ik daar wel naar ja. Ik slik nog steeds escitalopram, zit nu op de 6 weken ongeveer.
Volgende week naar de huisarts om te kijken hoe verder.
Ben gebeld door de arbo-arts die me naar UWV wilde doorsturen, maar toen ik vertelde over de antidepressiva wilde ze me nog niet beter melden.

OtherShore

Badass junkie
blowen doe ik al jaren dus in mijn inzicht niks spannends aan
Meeste dagen doe ik alleen één of een paar joints roken, soms ook dagenlang niet, maar ik koppel blowen ook niet aan mijn emoties, het is meer genormaliseerd in huis hier, mijn vriend blowt en mijn broer ook.
Ik denk dat je jezelf voor de gek houdt als je denkt dat blowen je emoties niet onderdrukt.

mistakemaker

Belezen gebruiker
Ik denk dat je jezelf voor de gek houdt als je denkt dat blowen je emoties niet onderdrukt.
Oh nee dat geloof ik wel, maar het is niet alsof ik door de stress of iets blow. Ik doe het al jaren gewoon met vrienden enzo. Tuurlijk het blijft een drugsmiddel. Maar om emoties te onderdrukken zoals deze is wiet niet wat dat doet bij mij in ieder geval. Ik blow om er van te genieten

Astronaut

Bewuste gebruiker
Soms heb je het gevoel dat je wilt vluchten, terwijl je eigenlijk alleen gevonden wilt worden.

Ik kan me erg vinden in je verhaal, ik ben ook alleen, en vaak overspannen. Dan werkt Lorazepam heel goed.
Die kan je krijgen via een psychiater.

Heel veel sterkte <3

Bovenaan