Een smaak toevoegen.

Smokey046

Bewuste gebruiker
Hallo DF'ers en mede boom bewonderaars,

Ik heb me weer een wietje uitgehaald, opzich een heel goed wietje,
Komt veel thc vanaf en het effect vind ikzelf zeer relaxed. :sunglasses:
(Ik heb geen idee welke soort het is, ik heb het niet bij een shop gehaald)

Nu het enige nadeel bij deze wiet is de smaak, echt een rare nasmaak.
Is er een methode of manier hoe je een smaakje kunt toevoegen aan je joint?
Zodat de vieze nasmaak van de wiet wegvalt. (ik weet niet of dit uberhaupt mogelijk is)

Heb wel eens vloeitjes gehad met aardbeie smaak maar dat was echte 'rubbish'. :rolleyes:

mandragora

Badass junkie
Emeritus Mod
Misschien is een beetje gedroogde lavendel tussen je jointje gooien een optie?
Heb het ooit zelf gevaporizeerd en vond het wel een aangename smaak en geur hebben.

grts

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Meeste kruiden geven een hele vieze smaak wanneer ze verbrand worden ipv. verdampt (lavendel, citroengras, munt, etc.)

Als jij je wiet van de straat hebt, en er zit een hele vieze nasmaak aan, vraag jezelf dan af of je het wel op wilt roken.
Zal niet voor niets zijn, heb zelf nooit echt hele vieze nasmaak wiet gegroeit.. Dus moet ergens vandaan komen wat niet gezond is lijkt me.

Om je joint heel anders te laten smaken kun je als ''kruiden'' wat hasj toevoegen.
Daarnaast heb je inderdaad vloeitjes met een (fruit)smaak, vaak heel chemisch nep en vies.
Bluntjes met een smaakje vind ikzelf iets beter smaken, maar nog steeds vrij nep.

Een goede manier om de smaak uit je wiet zelf te krijgen is watercuren.

Smokey046

Bewuste gebruiker
Die lavendel was inderdaad niet zo smakelijk, :rolleyes:
Maar met de wiet is opzich niets mis, heb de planten zelf nog zien groeien,
En ik weet dat die persoon er niet mee rotzooit.
Maar goed, het probleem is al van de baan,
Heb hem gevraagd of hij me niet zijn andere soort kon verkopen en die heeft een lekker smaakje. :stoned:

Bluntjes met smaak had ik toevallig nog liggen, had me er eentje met mango gedraaid.
Hmmmm :hearteyes:

mandragora

Badass junkie
Emeritus Mod
Smokey046 zei:
Die lavendel was inderdaad niet zo smakelijk, :rolleyes:
:tearsofjoy: , zoals ik al zei heb ik het alleen geprobeerd door middel van vaporizeren daar vond ik het best lekker smaken. Ach ja wie niet waagt niet wint...dat weet je dan weer voor de volgende keer :wink:

Grts

mandragora

Badass junkie
Emeritus Mod
Genieter des Levens zei:
Bestaat er geen tabak met een smaakje oid? Meen dat ooit ergens gehoord te hebben..

Het lijkt me dat jij smaaktabak voor een Shisha bedoelt toch?
Die tabak is veels te nat om in een joint te rollen, drogen van die smaaktabak heb ik geen ervaring mee...

Zoals er muntsigaretten bestaan, bestaat er misschien ook munttabak....?

mandragora zei:
Het lijkt me dat jij smaaktabak voor een Shisha bedoelt toch?
Die tabak is veels te nat om in een joint te rollen, drogen van die smaaktabak heb ik geen ervaring mee...

Zoals er muntsigaretten bestaan, bestaat er misschien ook munttabak....?

Nee, ik dacht dat er iets bestond als shag met een smaakje, maar ik zal me wel vergist hebben.

Overigens heb ik trouwens ooit een experiment gedaan met van die click menthol sigaretten. Er zit in dat filter een bolletje die je in kunt drukken, waarna er een vloeistof zich door het filter verspreid. Ik heb die vloeistof in m'n joint gedaan, maar dit was bepaald geen succes. Super ranzig en voor niemand aan te raden!

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Ook vrij ongezond om die chemicaliën op te roken lijkt me.

Waarom heb je dan geen gewone mintsigaret gebruikt?
Verschil tussen een gewone mintsigaret en een clicker is dat de mintsmaak echt in/op de tabak zit.

Dat gebruik ik redelijk vaak om een joint mee te draaien. Meestal 1/2 gewone tabak 1/2 munttabak. Geeft een hele frisse smaak, maar je proeft de wiet wel minder/anders.
Met hasj absoluut af te raden.

Waterpijp tabak kun je drogen, maar word er niet perçe rookbaarder op.

Ik zou voor de minttabak gaan.

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Dan had je ook alleen de tabak kunnen gebruiken, zonder de click is dat 'gewone neutrale' tabak.

Maar Smokey, probeer (als je die wiet nog hebt) eens met minttabak.

Smokey046

Bewuste gebruiker
Ik heb die wiet gedag gezegd, heb nu eentje die wel goed smaakt,
Als ik ooit nog eens slecht smakende wiet heb dan ga ik er eens munttabak bij doen.

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Sowieso wel een aanrader (mits je al van mintsigaretten houdt).
Maar had op Sziget eens een heel pakje mintsigaretten opgedraait in jointjes, maar dan ben je het wel beu na een paar dagen.....

Smokey046

Bewuste gebruiker
PepTalk zei:
Maar had op Sziget eens een heel pakje mintsigaretten opgedraait in jointjes, maar dan ben je het wel beu na een paar dagen.....

Heb het eens geprobeerd ookal was de wiet zo al lekker genoeg,
Het is inderdaad een aanradertje. :stoned:

Paperplane.

Wijs gebruiker
PepTalk zei:
Op meerdaagse festivals gaat hasj/wiet altijd heel hard inderdaad, zeker als je met een groepje blowers bent, er is altijd wel iemand die er nog een wil draaien, en dan doe je toch maar mee haha

(Mint)tabak beinvloed de smaak. Als jij high-grade biologische buitenwiet gaat roken met minttabak(of sowieso met tabak) lever je in op de smaak, terwijl smakeloos 3 euro de gram shopgruis wat al een half jaar ligt beter is met (mint)tabak.

Peace,

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Zeker waar!

Hoewel ik vaak degene ben die er nog een gaat draaien... :stoned:
Is in 2 weken echt onvoorstelbaar veel door heen gegaan... :rolleyes:

Maar vind dat een heel lekker en goed wietje ook best weleens een mintje kan hebben.
Heb je echt ´vieze´ wiet, dan valt het natuurlijk beter. Maar echt verspilling van je wiet vind ik het niet.
Andere smaken uit de wiet komen dan wat meer naar boven.

Ik draai dan meestal ook 1/2 minttabak 1/2 gewone tabak. Anders word de mintsmaak echt heel erg overheersend.

Smokey046

Bewuste gebruiker
PepTalk zei:
Zeker waar!

Hoewel ik vaak degene ben die er nog een gaat draaien... :stoned:
Is in 2 weken echt onvoorstelbaar veel door heen gegaan... :rolleyes:

Maar vind dat een heel lekker en goed wietje ook best weleens een mintje kan hebben.
Heb je echt ´vieze´ wiet, dan valt het natuurlijk beter. Maar echt verspilling van je wiet vind ik het niet.
Andere smaken uit de wiet komen dan wat meer naar boven.

Ik draai dan meestal ook 1/2 minttabak 1/2 gewone tabak. Anders word de mintsmaak echt heel erg overheersend.

Inderdaad, de wiet had uit zijn eigen al een lekkere smaak,
Maar die munt erbij voegde nog een smaak toe, het was echt lekker. :hearteyes:

Bovenaan