1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

een Tabaks vervanger

Discussie in 'De coffeeshop' gestart door Abe, 15 nov 2018.

?

wat is volgens jullie de beste oplossing

1. Greengo

0 stem(men)
    0,0%
  2. CDHerp pouch

0 stem(men)
    0,0%
  3. herbal spliff mix

100,0%
  4. zelf een mix maken

0 stem(men)
    0,0%
  5. Hennep toppen

0 stem(men)
    0,0%
Changes GGS Verslavingszorg
  1. Abe

Abe Experimenterende gebruiker

Hallo iedereen die hierin geïnteresseerd is. Ik blow al z’n 2 jaar en ben nu wel een klaar met de nicotine verslaving. Puur roken is niet zo mijn ding en ik wil wel gewoon af en toe blowen zonder de nijging te hebben. Ik ben dus op zoek gegaan naar een tabaksvervanger.

In mijn poging tot een tabaksvervanger te vinden heb ik veel gelezen op het internet en naar wat andere mensen gebruiken. Ik was redelijk blij met wat ik allemaal had gevonden en toen kwam ik weer op iets nieuws uit, dit verbaasde mij zoveel dat ik jullie raad pleeg.

Je hebt een tabaksvervangers die je zo kunt kopen namelijk, Greengo tabak. Dit is 100% nicotine vrij maar heb hier veel verschillende dingen over gehoord. Van “lekkere tabak vervanger ook zonder wiet” tot “natte honden haren”.

Ook heb je CDHerp pouch dit is “CBHerb van CBDirective is een CBD-rijk supplement gemaakt van gedroogde hennep. Je kunt nu op verschillende conventionele manieren genieten van de positieve effecten van CBD”. Hier heb ik weinig reviews over kunnen vinden maar de reviews die er zijn waren wel positief. Het leuke hiervan is dat er cbd in zit en geen nicotine. Win win eigenlijk.

Herbal spliff mix is ook een zogenaamde tabaksvervanger. Dit blijkt ook een redelijke vervanger te zijn maar weer aantal positieve en negatieve reviews. Dit is ook een mix van een aantal rookbare plant delen.

Ik las ook dat sommige mensen hun eigen rookbare kruiden mix maken. Ze kopen dan een bepaalde kruiden en mengen deze met een bepaalde verhouding. Hierdoor kun je het echt naar eigen smaak brengen. Dit lijkt me wel leuk om mee te experimenteren maar daar zal ik mijzelf eerst even in moeten verdiepen.

Als laatste en voor mij het meest bizarre, hennep zelf. Ik wist niet dat dit zo verkrijgbaar is tot dat ik het per ongeluk opzocht. Dit zijn wiet toppen waar minder dan 0,2 % THC in zit. Hier zit dan wel weer een CDB percentage in wat verschilt per soort. Mensen in de reviews zeiden dat ze er thee van zetten of olie van maken. Nu lijkt het mij dat je dat ook zou kunnen roken.

Nu is mijn vraag aan jullie wat jullie ervaring is met de bovengenoemde vervangers. Ik zou graag willen weten of het jullie bevalt en misschien nog andere oplossingen hebben tegen nicotine.

2. Psychedelibee

Psychedelibee Badass junkie Oppersjamaan Emeritus Mod Tripreporter

Het is vooral een kwestie van proberen wat jij lekker vind. Je eigen onderzoek toont wel aan dat de meningen nogal uiteen lopen. Ik heb nog nooit een tabaksvervanger gevonden die ik persoonlijk echt lekker vond eigenlijk.

Je zegt win win van een cbd rijke tabaksvervanger en dat kan het ook zeker zijn afhankelijk van je doel. Maar cbd heeft wel effect op hoe je tgv ervaart en zal de high milder maken. Of je dat wilt ligt aan jou persoonlijk natuurlijk.

3. Abe

Ik heb nu de CBHerp pouch besteld om te proberen. Ik vind het fijn om af en toe lekker high en lui in slaap te vallen. Dus voor mij klinkt die mix wel interessant. Nu moet de smaak natuurlijk nog wel goed zijn en anders gaat de zoektocht verder.

4. Pante

Pante Belezen gebruiker

Die CHBerp ben ik ook wel benieuwd naar, maar dit is inderdaad alleen als je het wat milder wilt.
    Heb zelf ook nog geen goede tabaksvervanger gevonden, die Greengo is qua smaak wel oké maar heeft dezelfde bijeffecten als tabak (voor mij wat spanning in m'n maag, waardoor de 'trip' ook wat ongemakkelijker is). Mixen met thee wil ook nog wel eens werken :tongueout:

Ideaal is een vaporizer, maar je zou ook gewoon je joint puur kunnen roken (en dan uiteraard minder trekken er van nemen). Dit doe ik nu meestal mocht er geen vaporizer voorhanden zijn (op een festival oid).

5. Abe

Als het goed is komt de CBHerp morgen binnen en zal ik wel even vertellen van hoe en wat. Een vaporizer wil ik inderdaad nog wel proberen als ik geen goeie tabak vervanger kan vinden. Thee is natuurlijk ook een kruiden mix wat je kan gebruiken, heb je misschien een suggestie qua wat voor soort je gebruikt?

6. De Dunne

De Dunne Badass junkie

Ik heb alleen ervaring met Greengo. Dat vond ik niet lekker. Droge smaak en ja, gewoon heel anders dan tabak. Op zich goed te draaien en te roken maar gewoon vreemd.

Abe vindt dit leuk.
  7. Used&abused

Used&abused Experimenterende gebruiker

@Abe Is puur roken dan geen optie? Met pijp, one-hitter of bong?

Ik rook zelf geen sigaretten, dus ik neigde al snel naar een bong. Maar vrienden die wilde stoppen met roken, maar eigenlijk wel wilde blijven blowen, zijn bijna allemaal naar een bong overgestapt. Gaat niks boven de smaak van pure wiet.

Heb nog wel een leuk online adresje voor je eventueel, waar je met korting kan kopen momenteel. Laat maar weten als je interesse hebt.

Laatst bewerkt: 16 nov 2018
  8. Abe

Ik heb de CBHerp pouch vrijdag ontvangen en een aantal joints mee gedraaid. De inhoud van de pouch lijkt op wiet/afknipsels en ruikt er ook wat naar.
    Het draaid wel wat stijfer. Als je het rookt heb je eigenlijk het gevoel alsof je een pure rookt alleen is het effect minder heftig. Het is een redelijke vervanger maar het is wel even wennen.

9. Abe

@Used&abused ik heb een pijpje liggen maar vind het niet echt fijn roken, misschien wil ik later nog wel een keer een bong proberen lijkt me wel leuk

10. Used&abused

Voor mij niets boven een bong. Maar ik snap het wel, jointje roken is een fijn gevoel, chill, relaxt, makkelijk door te geven, enz.

Mocht je een bong zoeken, ik heb nog een geldige kortingscode bij Waterpijp-bong.nl. Volgens mij geldig op alle artikelen. Geen idee wanneer ie verloopt. Doe er je voordeel mee. Code: XP15SC Hiermee heb ik zelf al bij 2 bestellingen gekregen. Zou 15% korting moeten zijn. Ben nu ff uitgekocht.

11. Abe

@Used&abused klopt helemaal. Maar bedankt voor de code, ik zal even kijken of er wat leuks tussen staat.

12. Used&abused

Graag gedaan. Ik koop er regelmatig, maar mn geld is nu even op helaas.

13. Jort

Jort Newbie

de tabaks vervanger die nu word verkocht door greengo is echt net hooi en niet echt fijn om mee te rollen of te roken, nu had ik via de vader van een maatje van me mijn handen gekregen op de nieuwe (nog niet uitgebrachte vgm) tabaksvervanger van greengo, deze was geweldig, echt veel beter dan die hooi zooi. Ik kan die echt tot iedereen adviseren, dus nog even wachten tot die komt en ervan genieten zou ik zeggen.

Laden...
Vergelijkbare Topics - Tabaks vervanger
  1. private
    Reacties:
    27
    Weergaven:
    32.407
  2. peyote18
    Reacties: