1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Een toevalstreffer, of domweg nog goed weggekomen met oxcycodon???

Discussie in 'Farmaceutische drugs' gestart door Legio Patria Nostra, 13 feb 2019.

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories
  1. Legio Patria Nostra

Legio Patria Nostra Bewuste gebruiker Donateur

Ooit heb je van die geluksdagen....althans, zó lijkt het!
    En nu, in dit geval dus óók. Alleen, het is maar Hoe je het bekijkt, nietwaar?
    Van een goede vriend van mij heb ik ooit eens omdat zijn vrouw aan die kutziekte longkanker overleden was zeer triest natuurlijk maar in dit kader bezien: de ene zijn dood is de ander zijn brood.
    cru misschien ja, maar wel de waarheid.
    Deze dame had in haar laatste weken een flinke voorraad oxcycodon voorgeschreven gekregen, en daar was veel van overgebleven.
    Haar man, óók een goede vriend van mij, wetende dat ik heel veel pijn heb, bood mij deze voorraad als gift aan.
    En dat waren dus nogal wat doosjes oxcycodon en in aanzienlijke sterktes en deze wisselden ook in deze sterktes...
    Sooodeju! Dat was kaasje dus en idd, op een gegeven moment ging ik op een avond maar eens lekker aan deze oxcy!
    Alleen, op deze avond heb ik dus, wie voelt het al aankomen?! Teveel van dit spulleke ingenomen en de gevolgen bleven dus niet uit!
    Na het inkicken van deze farmaceutische harddrug ( moet ongeveer 80 a 90 mg geweest zijn) en lekker aan het spacen, kreeg ik honger, en heb ik een Hema worst op het gasfornuis gezet, maarrrr de oxcy kreeg de overhand en ik viel op de bank zittende, in slaap.
    En toen...om een uur of 5 in de ochtend gingen alle rookmelders af, en kwam mijn eega in volle paniek de trap af gestormd en ikzelf zag geen hand voor ogen (zó dicht was de rook !!) ,van die Hema worst goddome...deze bleek later volledig verkoold te zijn goddome
    Deze was Ik volledig vergeten...
    Na alles weer in het gareel te hebben gebracht en mijn eega te hebben gekalmeerd ( en ja, daar was heel wat energie voor nodig!) Heb ik deze kwestie eens goed geanaliseerd en is de conclusie dat ik er heel goed vanaf ben gekomen, het was allemaal toch wel op het randje geweest, het moge duidelijk zijn, dat ik dicht bij een fatale od heb gezeten met ook voor anderen een serieuze gevaarzetting. Brand en zo. Of koolmonoxide. Anyway.
    Ik heb van die batch oxcy later een veel nauwkeuriger gebruik gemaakt.
    Overdaad schaadt....
    Ik heb dit hier neergezet, omdat ik dit hiervan delen, en het tochvren onderwerp is wasrvanderen iets aan kunnen hebben.

Laatst bewerkt: 13 feb 2019
  2. acht.zes

acht.zes Badass junkie De Leukste Thuis!

Klassiek geval wat ook regelmatig bij stappers gebeurt die als ze thuis zijn gekomen met hun hongerige zatte harsens nog even een een bak friet in de frituur doen en in slaap vallen.

Dirkjan vindt dit leuk.
  3. Legio Patria Nostra

Dat geloof ik meteen!
    Alleen was hier geen sprake van een zatte stapper, maar eerder een domme actie van iemand die beter had moeten weten.. .
    Oxcycodon is geen aspirine. In de verste verte niet., je kunt er wel lekker mee wegzweven overigens...en het is voor mij een beste painkiller.
    Alles goed en wel, maar wel opletten wat je doet. Zo als voor alle drugs wel geldt...
    Dit is gebleken!

4. Dirkjan

Dirkjan Experimenterende gebruiker

Je hebt inderdaad geluk gehad. Ik heb zelf ook wel eens gekookt toen ik dronken was en het fornuis aan had laten staan. Gelukkig was er iemand anders in huis die het is opgevallen. Sindsdien heb ik een nieuwe regel: als ik dronken ben gebruik ik geen fornuis.

Felikes vindt dit leuk.
  5. GoldenGrow

GoldenGrow Bewuste gebruiker

shit man, zo n heerlijk hema worstjes die rechtstreeks de kliko in gaat

6. GoldenGrow

GoldenGrow Bewuste gebruiker

dit doet mij denken aan mijn benzo periode waarin dingen zoals dit gebeurden, pas goed op jezelf yceman dit had erger kunnen aflopen

7. Legio Patria Nostra

Thnx voor de wijze raad
    Idd. Beetje dom geweest. Geef ik direct toe!
    Deze dommigheden probeer ik natuurlijk te vermijden....de oxcycodon is op inmiddels (gelukkig)
    Maar met een rc is het ook zó gebeurd
    Daar ben ik ook achter

8. PsyTekZ

PsyTekZ Badass junkie Tripreporter

Dat is idd geluk hebben. Zo een situatie kan al vlug erger uit draaien. Ook ooit voorgehad tijdens een heftige xtc naspace met sigaret in bed bijna mezelf in de fik gezet. Sedert dan rook ik nooit meer in bed. Je hebt waarschijnlijk ook wel een les geleerd. Neem de volgende keer maar een koud broodje ofzo :grin:.

9. Legio Patria Nostra

Absoluut!!!! Maar de oxcy is op....

10. Begaaister

Begaaister Newbie

Yeppp. Guilty. En daarna je broer bellen dat zn keuken helaas is afgebrand

11. Legio Patria Nostra

Mijn broer bellen, of welk ander familielid dan ook, is heel erg moeilijk.
    Zij zijn namelijk allemaal tot het stof weergekeerd, waaruit zij ooit ontstaan waren....
    Scheelt weer in het aantal keukens die verbrand zouden kunnen worden.
    Alleen de mijne is nog over. En deze verkeert in een top conditie.

12. brean killer

brean killer Newbie

kijk mijn vader heeft een apothekers 12 zaken heeft hem
    ik heb enorme rugpijn al heel lang . ik heb ook RLS . hier de uitleg Het rustelozebenensyndroom[1] (RBS), ook bekend onder de Engelse naam restless legs syndrome[1] (RLS), is een ziektebeeld dat bestaat uit vervelende gevoelens in de benen, die vooral 's avonds optreden, net voor het slapengaan. Dit leidt tot de aandrang de benen te bewegen. Het rustelozebenensyndroom komt voor bij ongeveer 10% van de personen met een blanke huidskleur[bron?] en neemt meestal toe met de leeftijd, maar de aandoening kan ook maandenlang spontaan wegblijven .
    Er treden vier symptomen op, die afhankelijk van de patiënt meer of minder sterk kunnen zijn:[2]

1. Een drang om benen en armen te bewegen, vaak gepaard gaand met vervelende sensaties en gevoelsstoornissen in benen en armen.
    2. De klachten worden erger in rust (zitten, liggen).
    3. De drang neemt af zolang bewogen wordt.
    4. De klachten zijn 's nachts het hevigst
    5. ik heb van mijn vader een Oxycodon 80 mg gekregen
    6. en ik ben zoo weg als iets geen pijn meer maar ik heb maar een klein stukje genomen
    7. heel mijn huis draait ik zie alles heel fel
    8. ik weet een ding ik neem dit nooit meer ben er bang van . het zijn deze pilen

Bijgevoegde bestanden:

13. Legio Patria Nostra

Ach ja. De bekende 80 ers.
    Terecht dat je er bang van bent!
    Restless Legs heb ik óók.
    Pramipexol (sifrol) werkt daar uitstekend voor.
    Ik heb er veel baat bij!
    Trouwens,
    RLS is óók een vervelende bijwerking van sommige medicijnen, de anti psychotica met name.
    Bij seroquel bijvoorbeeld.
    En dat bewegen is werkelijk klote.
    Mij houdt het uit mijn slaap.
    Een zeer sterke drang, ofwel dwang om niet alleen de benen, maar ook de armen als een bokser te buigen en strekken....

Qua deze oxcycodon is het zo, dat je eerst prima vooruit kan met deze sterke pijnstiller.
    4 weken verder werkt het niet meer, en moet de dosis omhoog.
    Dan heb je weer andere medicijnen nodig om de steeds toenemende bijwerkingen op andere organen te bestrijden....
    En ga zo maar door.
    Beter is het om er niet mee te beginnen natuurlijk, maar de grote vraag is:
    Wat werkt dan wél??
    Tegen deze rugpijn?

Laatst bewerkt: 22 feb 2019
  14. brean killer

brean killer Newbie

ik moet van de neuroloog lyrica nemen van 300mg 3x per dag. en het helpt bij ik voor mijn Restless Legs
    ik zeg niet tegen zeer zware rugpijn dat is wat anders . dan begrijp ik ook wel dat ze zwaardere pijnstillers geven
    ik neem voor mijn rugpijn Afebryl dit is geen opiaat en bij ik werkt het goed . het is natuurlijk te zien hoe erg je rugpijn is
    mijn moeder is 74 jaar en zij heeft zeer zware rugpijn en moet pleisters gebruiken .

15. acht.zes

acht.zes Badass junkie De Leukste Thuis!

@brean killer
    Moet je dat nou echt in elke reactie van je vermelden? Het is gewoon niet relevant! Ik begin me er zelfs een beetje aan te ergeren.

Fenrir en De Dunne vinden dit leuk.
  16. De Dunne

De Dunne Badass junkie Donateur

Vond ik ook al. Klinkt bijna alsof tie uit “zijn vaders” apotheek verkoopt of klanten zoekt.

acht.zes vindt dit leuk.
  17. brean killer

brean killer Newbie

18. Legio Patria Nostra

Maar aanleiding van dit topic is er met Yce contact opgenomen. RTL4 .
    As zaterdag avond wordt er uitgezonden, wat Yce zoal mee heeft mogen maken met oxcycodon. En dan met name datgene, wat je dus n i e t wilt.
    Wie het interesseert, die moge het aanschouwen!
    En wie dit niet interesseert, die moet enkele minuten een ander net kiezen....

19. Mezelf

Mezelf Bewuste gebruiker

Oké, grappig. Welke programma?

20. Felikes

Felikes Experimenterende gebruiker

Heb ik zelf ook wel eens meegemaakt met eieren die droogkookten. Leuker vond ik dat van een broer die 's nachts met zijn zatte kop een blik bami of nasi opentrok en de volgende dag zag dat hij een blik hondenvoer had opgeslokt.

Legio Patria Nostra vindt dit leuk.
  21. Felikes

Helaas heb ik dat dus niet gemerkt toen ik het voorgeschreven kreeg. Misschien maar goed ook want dan wil je dát daarna weer te graag. Ik had er overigens wel last door van restless legs, heel onprettig! Ook de morfine in die ze me inspoten had weinig effect.
    In het verleden heb ik van sommige geneesmiddelen een averrechts effect gekregen, bv. van midazolam en zolpidem.

22. Legio Patria Nostra

Ongelooflijk.
    Wat een enorme inzet van tijd, geld en energie voor slechts enkele seconden tv . Ik heb geprobeerd om te waarschuwen...ik hoop dat deze boodschap over is gekomen.
    Dat is mijn boodschap. Niks meer, niks minder.

KropSla vindt dit leuk.
  23. Legio Patria Nostra

En zelfs vandaag op radio 538 hebben ze het over de oxcycodon.....hoe gemakkelijk je dit krijgen kan!
    Ik hoorde een dj zeggen dat hij er zo maar 200 tabletjes thuis had liggen nou ja.
    Dat geeft wel aan waar het probleem ligt.

24. De Dunne

De Dunne Badass junkie Donateur

Ik zal dat soort middelen weigeren als t mij voorgeschreven wordt. Tenzij ik echt echt serieus bijna dood neerval van langdurige pijn bij een zeer ernstige aandoening.
    Voor een breuk, na een operatie of weet ik veel wat zou ik never nooit niet zoiets gaan slikken.
    Ja dan heb je pijn, misschien ook best wel pijn maar is dat erg? Vroeger kreeg je dat soort middelen nooit. Je verbeet je gewoon een paar weken.
    Heb van alles gebroken gehad vroeger, uit de kom, operaties etc door gevaarlijke sporten maar echt NO WAY JOSE dat ik zoiets ga slikken. Je hebt dat echt niet nodig hoor. De gemiddelde mens kan echt een stuk minder hebben nu dan vroeger.
    Las laatst dat iemand het voor een gebroken hand kreeg voorgeschreven, kom op nou man....

Laatst bewerkt: 10 mrt 2019
  25. PsyTekZ

PsyTekZ Badass junkie Tripreporter

Ik herkende direct dit artikel met het verhaal van de worstjes.

Mezelf vindt dit leuk.
  26. Legio Patria Nostra

Ja goed gezien. Dat is idd het rookworst verhaal....maar het is een echt gebeurd verhaal!
    En als ik dan hoor, dat een dj van radio 538 vertelt, dat hij zómaar nog 200 (!!) van deze pilletjes in zijn medicijnkastje thuis heeft liggen?? En een ander...had kiespijn en kreeg direct een aantal strips van de tandarts mee naar huis??
    Dan zeg ik: beste mensen, dit klopt niet. Dit is verkeerd zo. Misbruik ligt zo wel erg gemakkelijk voor het oprapen...ik heb willen waarschuwen voor dit toch wel zeer zware medicament. Want, wat is de werkzame stof erin? Juist ja. Een morfine preparaat!!
    Niemand leest tegenwoordig nog een bijsluiter bij een medicijn. En daarin zit het hem, dus.
    Overigens geeft de bijsluiter een toch wel foutief beeld over dit pijnstillertje.
    Namelijk, dat het stoppen ermee zo gemakkelijk is.
    Wel aan, dat is het dus domweg niet.
    Na slechts enkele weken gebruik zit je eraan vast.
    Makkelijk teveel, en heel moeilijk terug!

Overigens, pijn is erg subjectief.
    Wat de ene mens als ondraaglijk ervaart, is voor een ander een niemendalletje.
    Je kunt dus niet zeggen van ach...ik zal het niet nemen bij een gebroken pols of zo.
    De een heeft het niet nodig, een ander dus wél.

27. Legio Patria Nostra

Hahahaaaa een blik hondenvoer opgegeten ipv een lekker stamppotje. . Om te gillen!!

Felikes vindt dit leuk.
  28. Felikes

Dus geen voorgeschreven antipijnpillen, maar wel andere drugs? Ik snap dit soort (voor)oordelen soms niet.

Mezelf vindt dit leuk.
  29. Legio Patria Nostra

Dan zal ik het een en ander proberen verder toe te lichten.
    Ik bedoel het boven staande als volgt.
    Oxcycodon is echt iets heel anders, als een paracetamol tabletje.
    Het is een opioide, en véle vele malen sterker dan zo een sinasprilletje.
    Dat houdt m.i. in, dat je pas naar de oxcycodon moet grijpen, als dat echt nodig is. Dus, bij echt zware pijn.
    Ook al is pijnbeleving erg subjectief, je moet niet met een kanon op een mug schieten zogezegd.
    Er zijn zogezegd veel tussen oplossingen, zoals ibuprofen of diclofenac of Tramadol.
    De laatste is trouwens ook al een opioide, maar lang niet zo krachtig als oxcycodon.
    En dan zijn er ook nog tusseneegen zoals combinatie pijnstillers, bijvoorbeeld paracetamol/Codine, of paracetamol/Tramadol.
    Deze combinatie pijnstillers kunnen ook nvwordt. goed werken, en dan moet je dus m.i. niet meteen de zware opiaten weg inslaan.
    Want de oxcycodon heeft omdat hij zo sterk is, een flink aantal ongezonde bijwerkingen, waar je niet zo blij van wordt.
    Obstipatie, sufheid, misselijkheid bijvoorbeeld.
    Na langer gebruik: verslaving.
    Dus:
    Domweg maar meteen innemen wat er voorgeschreven wordt, dat vind ik niet erg slim.
    Je wilt neem ik aan goed voor je eigen lijf en leden zorgen, toch?
    In dit kader vind ikzelf, dat je best wel kritisch mag zijn, over alles wat je voorgeschreven krijgt!
    Zeg nou zelf maar eens.
    Wie leest er tegenwoordig nog een bijsluiter?
    Als deze al op zichzelf al leesbaar is voor ons niet- arts zijnde...

Laatst bewerkt: 13 mrt 2019
  30. Felikes

Kritisch zijn is niet slecht maar ik heb meestal de neiging om mijn artsen te vertrouwen en ik ken ook geen artsen die bovengenoemde middelen zomaar voorschrijven en die als ze dat wel doen dat niet voor een zeer beperkte tijd doen.
    Ik lees ALTIJD de bijsluiter! Ik wil graag weten waar ik mee bezig ben, wat de bijwerkingen (kunnen) zijn enz.

31. Fenrir

Fenrir DF Staff Medewerker Moderator Tripreporter

Worst case scenario.

32. Legio Patria Nostra

Bijna wel, ja.
    Had heel gemakkelijk volledig fout kunnen lopen.
    Thuis Onder invloed? Niks mis mee voor een enkel keertje, maar.. niets op het fornuis zetten, is dus de boodschap!

33. Jmths

Jmths Wijs gebruiker Tripreporter

Godverdomme lekker spul jonge, Oxycodon en Heroïne zijn toch wel toppertjes in hun categorie.
    En maar bij nemen, nom nom nom nom.
    Jup, zo heb ik eens een pannetje melk droog laten koken. Moest een week lang geen melk meer zien of ruiken in verband met kokhals reflex. Zijn wel meer soortgelijke verhalen waarbij het ook minder af loopt, de ademhaling wordt immers al onderdrukt. Brandalarm is vaak geen overbodige luxe.

34. Legio Patria Nostra

Nu ik lees, dat jmths hier in dit topic aangeeft, tenminste ik heb de indruk, dat oxcycodon vergelijkbaar is met heroïne, stel ik de vraag,: klopt dit??
    Want de euforische stemming valt toch wel zwaar tegen van oxcycodon.
    Als deze euforische stemming min of meer gelijk is met heroïne, nou. Nóg een reden temeer voor mij om die heroïne volledig links te laten liggen !

En Theo, nee, ik probeer het echt beslist niet uit, die heroine...mocht je dit lezen.
    Dat heb ik je immers beloofd!

Azarius vaporizers and accessories