Een week lang hoesten: het wordt steeds erger

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories

TripJess

Bewuste gebruiker
#corona

Nee geintje!🤦
Dit is de tweede nacht dat ik 's nachts wakker word na een lange nachtrust en niet meer kan slapen door het hoesten wat een week geleden een beetje onschuldig begon, maar nu toch echt om de paar minuten is. 🤧

Wat me opvalt is dat ik lastig nog me keel kan schrapen, omdat daar echt iets vast blijft hangen wat ik ook niet weg kan hoesten. Hoesten lukt alleen door middel van een diepe ademhaling van te voren. Woensdag ben ik nog uiteten geweest en gaan bowlen en werd er over het hoesten een beetje gegrapt. Voor mijzelf was het al merkbaar irritant in tegenstelling tot de eerste dag van het hoesten. Vrijdag en zaterdag moest ik volle dagen werken en omdat ik me voorderest ook niet ziek voel (geen koorts of iets dergelijks, enkel koppijn wat er bij is gekomen bij het hoesten) ben ik gewoon gegaan.

Ondertussen is het een week later en ik weet echt even niet meer wat ik moet doen. Ik kan mij niet goed concentreren en het kost veel energie waardoor ik vroeg slaap, maar vroeg ook weer wakker word. Er wordt mij hoestdrank geadviseerd net zoals strepcils maar op thuisarts.nl staat duidelijk dat dit niet bewezen is dat het helpt. Thee drinken/honing en veel stomen maar nog steeds blijft het hoesten erger worden. Misschien moet ik er nog even bij vertellen dat mijn weerstand in tegenstelling tot een jaar terug en daarvoor echt veel minder is, zo ben ik bijna de hele maand januari ziek geweest door een keelontsteking en koorts. Verkouden ben ik al heel lang en gebruik nu een maandje neusspray wat ietsjes helpt.

Ik hoop dat iemand van jullie wat tips heeft of weet wat ik moet doen. Voordat ik de huisarts 'met spoed' ga bellen en weer een slap antwoord krijg.😪

Alvast bedankt, GroetJessss

R

Revolutionair

Gast
Ik kreeg het door het roken..
Had rokers astma gekregen.
Wel een longfoto laten maken

Thomas Shelby

Badass junkie
Ik heb ook al weken lang de kriebel hoest. Beroerd voelen smorgens. Heel raar. Slijm ophoesten. Geen idee wat het is

Ganggang💯

Badass junkie
Ik zou gewoon de huisarts even bellen en kijken of je kan langskomen. Het stelt waarschijnlijk niks voor, maar stel dat het wel iets ernstigs is ben je er op tijd bij.

TripJess

Bewuste gebruiker
Ja dat wilde ik ook nog erbij zetten, ik rook dus niet ook nooit gedaan wel omgeving en vroeger al heel veel meegekookt door ouders

TripJess

Bewuste gebruiker
Ik zou gewoon de huisarts even bellen en kijken of je kan langskomen. Het stelt waarschijnlijk niks voor, maar stel dat het wel iets ernstigs is ben je er op tijd bij.
Ja zei gaan zeggen dat ik 3 weken eerst moet gaan wachten als het er dan nog steeds is mag ik terugbellen

Mindless

Badass junkie
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Ik heb ook een week lang zitten hoesten. Nu is het sterk aan het afnemen. Er moet toch gewoon tijd overheen gaan denk ik. En hoe lager je weerstand is, hoe langer het herstel duurt... (mijn weerstand was weinig meer van over door mdma laatst...)

Misschien was het beter geweest om toch even goed te rusten ipv te werken(?) Gewoon afwachten nu denk ik en je keel goed warm houden en keelsnoepjes nemen zodat je de boel minder irriteert door constant te moeten hoesten. Duurt het nog veel langer dan eventueel naar de dokter...

TripJess

Bewuste gebruiker
Ik heb ook een week lang zitten hoesten. Nu is het sterk aan het afnemen. Er moet toch gewoon tijd overheen gaan denk ik. En hoe lager je weerstand is, hoe langer het herstel duurt... (mijn weerstand was weinig meer van over door mdma laatst...)

Misschien was het beter geweest om toch even goed te rusten ipv te werken(?) Gewoon afwachten nu denk ik en je keel goed warm houden en keelsnoepjes nemen zodat je de boel minder irriteert door constant te moeten hoesten. Duurt het nog veel langer dan eventueel naar de dokter...
Bedankt, dit is wel een goede en ik houd jullie wel even op de hoogte

Albertospaghetti

Belezen gebruiker
#corona

Nee geintje!🤦
Dit is de tweede nacht dat ik 's nachts wakker word na een lange nachtrust en niet meer kan slapen door het hoesten wat een week geleden een beetje onschuldig begon, maar nu toch echt om de paar minuten is. 🤧

Wat me opvalt is dat ik lastig nog me keel kan schrapen, omdat daar echt iets vast blijft hangen wat ik ook niet weg kan hoesten. Hoesten lukt alleen door middel van een diepe ademhaling van te voren. Woensdag ben ik nog uiteten geweest en gaan bowlen en werd er over het hoesten een beetje gegrapt. Voor mijzelf was het al merkbaar irritant in tegenstelling tot de eerste dag van het hoesten. Vrijdag en zaterdag moest ik volle dagen werken en omdat ik me voorderest ook niet ziek voel (geen koorts of iets dergelijks, enkel koppijn wat er bij is gekomen bij het hoesten) ben ik gewoon gegaan.

Ondertussen is het een week later en ik weet echt even niet meer wat ik moet doen. Ik kan mij niet goed concentreren en het kost veel energie waardoor ik vroeg slaap, maar vroeg ook weer wakker word. Er wordt mij hoestdrank geadviseerd net zoals strepcils maar op thuisarts.nl staat duidelijk dat dit niet bewezen is dat het helpt. Thee drinken/honing en veel stomen maar nog steeds blijft het hoesten erger worden. Misschien moet ik er nog even bij vertellen dat mijn weerstand in tegenstelling tot een jaar terug en daarvoor echt veel minder is, zo ben ik bijna de hele maand januari ziek geweest door een keelontsteking en koorts. Verkouden ben ik al heel lang en gebruik nu een maandje neusspray wat ietsjes helpt.

Ik hoop dat iemand van jullie wat tips heeft of weet wat ik moet doen. Voordat ik de huisarts 'met spoed' ga bellen en weer een slap antwoord krijg.😪

Wow, goed dat je hiermee naar het drugsforum komt, wij hebben DE Ultieme oplossing voor jou! Het wordt tijd dat jij tering hard gaat spacen op anti hoest tabletten makker. Ik mag eigenlijk geen vendors noemen, maar voor jou maak ik een uitzondering. Ik riskeer wel een ban maar dat maakt niet uit. Je moet eens op etos.nl gaan kijken, let op, dat is wel echt de duisterste kant van de dark web. Zij hebben die pillen altijd het goedkoopst. Ik heb ze laten testen en ze zijn altijd helemaal zuiver. Succes

TripJess

Bewuste gebruiker
Update. Gister later op de middag koude rillingen. Binne rap tempo behoorlijk ziek. Koppijn, spierpijn, maagkrampen en geen trek. 2 uurtjes kunnen slapen vanacht en 's ochtends alles onder gespuugd en diaree.. heb dit nog nooit meegemaakt. Wil alleen maar slapen😴

R

Revolutionair

Gast
Dat klink heftig zou ik serieus nemen.
Die huisartsen soms...
Ga anders naar de huisarts post in het ziekenhuis kan hier in Amsterdam wel. Rotterdam zeker ook.

8️⃣6️⃣

Badass junkie
Ik heb zoiets 2 keer gehad rond vorige zomer.

Ik maakte zowat 100 keer zo veel slijm aan als normaal en dat zakte allemaal mijn keel in en ik was dat continue er uit aan het rochelen. Beide keren ontstonden na een nacht doorhalen met flink kettingroken er bij en beide keren duurde ruim een week. Na een paar dagen ook gigantische keelpijn er bij door dat continue gehoest.

Dat was een van de redenen om met roken te stoppen wat uiteindelijk nog gelukt is ook, op een jointje met Daimana ipv tabak in de avond na dan.

Ik hou het er op dat mijn lichaam gewoon aan gaf dat het genoeg was met al dat gerook.

edit;
Stomen met Tea Three Oil bracht wel verlichting. Breng een pan water aan de kook, paar druppels Tea Three Oil van bij de etos of zo er in en er boven gaan hangen met een handdoek over je hoofd, dat maakt alles los in de luchtwegen...

Hoesten als bejaarden :tonguewink:

Laatst bewerkt:
Heb een tijdje terug rond october ook beetje het zelfde gehad.
Na veel ketting roken kreeg ik last van me keel enzo en veel hoesten.
Langs de huisarts geweest als gewoonlijk weer een slap antwoord met een lampje in me keel gekeken en zei dat er niks aan de hand was
Had er ook nek en soms rug pijn bij
waarschijnlijk van het sporten ofzo dus hadden ze me weer doorverwezen naar een fysio die ook weer bullshit praten

Ik maakte zowat 100 keer zo veel slijm aan als normaal en dat zakte allemaal mijn keel in en ik was dat continue er uit aan het rochelen. Beide keren ontstonden na een nacht doorhalen met flink kettingroken er bij en beide keren duurde ruim een week. Na een paar dagen ook gigantische keelpijn er bij door dat continue gehoest.
Precies het zelfde gehad
na een nacht doorhalen heel veel ketting gerookt tot de avond.
Wat vaak gebeurde dat doorhalen en veel ketting roken.
toen kreeg ik opeens erge keel pijn en een koud gevoel in me keel.
Ben ook meteen met sigaretten gestopt
Hoewel ik me jointjes nog wel met tabak rook
dat zijn meestal 3 hasj jointjes 4/5 per week
2 Maanden later naar doktor geweest die heeft met een lampje gekeken en zei dat er niks aan de hand was.
Dus waarschijnlijk kwam het idd door het vele roken.
Nu niet zo veel last er meer van
koude gevoel is ook weg.
Alleen afentoe een kleine irritatie en spierpijn aan me nek.

TripJess

Bewuste gebruiker
#corona

Nee geintje!🤦

Ruim anderhalve maand verder... Hoest is er nog steeds maar nu een hele andere hoest. Niet meer de hele dag door maar slechts een keer per uur ongeveer, heel droog en ook vaak slijm erbij. Wanneer ik echt hard hoest komen er spontaan tranen van droogte en kan ik ook even niet praten, moet rustig op adem komen

Ja deze verandering is al ruim 3 weken zo, en omdat het niet zo vaak meer is, niet zo vermoeiend. Wel heftig dat de hoest er al zo lang is dat ik er bijna aan gewend ben! Voor de rest niet meer ziek geweest, weinig last van verkoudheid en slapeloosheid. Ook mijn reukvermogen doet het altijd nog.

Ondertussen iemand met dezelfde klachten? Heb overigens nog nooit in me leven last van hoesten gehad.

John Trap

Bewuste gebruiker
Ruim anderhalve maand verder... Hoest is er nog steeds maar nu een hele andere hoest. Niet meer de hele dag door maar slechts een keer per uur ongeveer, heel droog en ook vaak slijm erbij. Wanneer ik echt hard hoest komen er spontaan tranen van droogte en kan ik ook even niet praten, moet rustig op adem komen

Ja deze verandering is al ruim 3 weken zo, en omdat het niet zo vaak meer is, niet zo vermoeiend. Wel heftig dat de hoest er al zo lang is dat ik er bijna aan gewend ben! Voor de rest niet meer ziek geweest, weinig last van verkoudheid en slapeloosheid. Ook mijn reukvermogen doet het altijd nog.

Ondertussen iemand met dezelfde klachten? Heb overigens nog nooit in me leven last van hoesten gehad.
Klinkt mij als bronchitis.

Als je diep uitademt en je longen leeg perst, hoor je dan een gorgelend geluid uit je longen komen?

TripJess

Bewuste gebruiker
Klinkt mij als bronchitis.

Als je diep uitademt en je longen leeg perst, hoor je dan een gorgelend geluid uit je longen komen?
Nee dat niet echt? Al klinkt het best logisch, omdat ik vooraf gaande wel erg ziek ben geweest.

Ik wacht het nog een tijdje af en probeer rook dan echt te vermijden.. zelf rook ik absoluut niet, maar mensen in mijn omgeving helaas wel.

John Trap

Bewuste gebruiker
Nee dat niet echt? Al klinkt het best logisch, omdat ik vooraf gaande wel erg ziek ben geweest.

Ik wacht het nog een tijdje af en probeer rook dan echt te vermijden.. zelf rook ik absoluut niet, maar mensen in mijn omgeving helaas wel.
Heb dit zelf ook jarenlang gehad, met ups en downs (veel en weinig hoesten). Nooit koorts gehad.

Toen het een keer weer heftig was, naar de huisarts gegaan en meteen een goede antibioticakuur gekregen. Daarna nooit meer last van gehad!

Natozlato

Wijs gebruiker
Mijn vriend heeft ook 6 weken gehoest. Een droge hoest met ook wel slijm. Normaalgesproken moet je naar de ha als je langer dan 2 weken hoest. De ha zei tegen hem dat ie terug moest bellen als het aan bleef houden. Nouja dat deed het. Hij heeft het uitgezeten. Misschien een lichte variant van corona? Hij rookt overigens ook niet. Nu sinds een paar dagen heb ik dat hoestje ook.

Gympie

Badass junkie
Mijn vriend heeft ook 6 weken gehoest. Een droge hoest met ook wel slijm. Normaalgesproken moet je naar de ha als je langer dan 2 weken hoest. De ha zei tegen hem dat ie terug moest bellen als het aan bleef houden. Nouja dat deed het. Hij heeft het uitgezeten. Misschien een lichte variant van corona? Hij rookt overigens ook niet. Nu sinds een paar dagen heb ik dat hoestje ook.
m'n vriendin hoest ook al 2 maanden in meer of mindere mate.. vooral droog.. soms komt er slijm los.
kan mss ook allergie zijn (?)

TripJess

Bewuste gebruiker
Dan moet ik misschien ook eens langs de huisarts gaan. Denk niet heel snel dat t corona is , alleen wel ontzettend getimed dan 🙃

Eik

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Tripreporter
Best een goede kans dat het een milde variant van Corona is. Lang niet iedereen wordt ernstig of kritiek ziek. Er zijn ook veel mensen met milde tot zeer milde klachten bij wie het vanzelf over gaat. De huisarts zal waarschijnlijk vragen om het thuis uit te zitten als het niet erger gaat worden. Bij hoge koorts of kortademigheid zou ik zeker wel even contact met de huisarts opnemen...

Azarius vaporizers and accessories
Bovenaan