Een week misselijk na XTC

Hallo,

Al een tijdje gebruik ik xtc en soms heb ik dus de week erna heel veel last van. De ene keer heb ik er wel last van en de andere keer niet. Nu ben ik dit weekend dus naar een feest geweest en heb in totaal 200 mg op. Verdeeld over 9 uur. Nu heb ik zondag en maandag nergens last van. ( wel heel moe ) maar vanaf dinsdag ben ik heel misselijk. Dit houd meestal tot vrijdag aan. Weet iemand waardoor dit komt en dit de ene keer wel zo is en de andere keer niet?

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Hi,

Dat is een klacht die vaker voorkomt na XTC. Apart dat de misselijkheid bij je zo laat begint en zo lang aanhoudt. Ik ben zelf ook vaak misselijk/duizelig geweest tijdens flinkere XTC-katers en dan ook vaak niet direct de dag na gebruik maar pas de tweede of derde dag. Maar nooit zo laat en zo lang als jij. Echter, iedereen lijf reageert anders op drugsgebruik.

200 mg is een flink hoge dosis. Verstandig gebruik valt binnen de marge 1-1.5 mg per kg lichaamsgewicht, dus tenzij je >130 kg weegt, neem je in principe gewoon teveel. Dat doen velen van ons wel eens, zeker op feesten is het erg verleidelijk om de boel wat te rekken. Maar het is niet erg gezond voor je, en dat merk je terug in de kater. Het is een keuze die je zelf maakt: kies je ervoor om de regels voor veilig gebruik te laten voor wat ze zijn, dan kies je er automatisch voor om je lichaam extra te belasten en daarbij horen nu eenmaal de nodige symptomen. Zeker als je daar al wat gevoeliger voor bent.

De misselijkheid is waarschijnlijk dus een gevolg van overmatig MDMA-gebruik. Dat je er de ene voor de andere keer meer of minder last van hebt kan met van alles te maken hebben: algemene gesteldheid, hoe fit je bent, hoe goed je geslapen hebt, wat je gegeten hebt, etc.

KropSla

Bewuste gebruiker
Emeritus Mod
Tripreporter
Ik herken dit wel, heb dit ook twee keer zo gehad. Ik ben de dag daarna dan wel oké, maar vanaf maandag of dinsdag ineens heel erg misselijk, zwart voor mijn ogen zien, hele erg slapjes. Ik moet eerlijk zeggen dat ik die keren inderdaad ook ruim over de marge van 1,5mg per kg lichaamsgewicht zat. Als ik tegenwoordig nog gebruik, gebruik ik niet meer dan 2mg per kg lichaamsgewicht (I know I know dat is alsnog iets te veel) en heb ik er (even afkloppen) geen last meer van gehad. Het is denk ik een combi van verminderde weerstand, waarschijnlijk toch te hoge hoeveelheid en misschien ook je herstel (hoe goed en veel eet en slaap je de dagen erna, etc). Sommige mensen trekken dat prima, anderen wat minder.

Naast de hoeveelheid ben ik ook wel benieuwd hoe vaak je gebruikt? Ik kan me voorstellen dat als je vrij regelmatig gebruikt je lichaam niet volledig de tijd heeft om te herstellen tussendoor.

Bovenaan