• Beste Bezoeker,

Het zal je niet ontgaan zijn dat er een wereldwijde uitbraak is van een nieuw coronavirus met officiële naam SARS-CoV-2. De naam van de ziekte die dit virus veroorzaakt is COVID-19. De ziekte is besmettelijk en verspreidt zich snel. Het is niet 'zomaar een griepje'. De gevolgen van de ziekte, mede omdat er geen vaccin tegen is, kunnen ernstig zijn. Niet alleen voor ouderen en mensen met onderliggende medische problemen: momenteel betreft het in de helft van COVID-19 patiënten op IC's in Nederland mensen van onder de 50; de jongste patiënt is slechts 16 jaar oud.

De overheid heeft maatregelen ingesteld om de snelheid van verspreiding af te remmen, zodat de druk op de gezondeidszorg en andere cruciale sectoren niet in een keer te groot is. Hoewel het aantal kritieke patiënten nog relatief klein is, betekent een IC-opname wel een verblijf van een paar weken en de noodzaak tot beademing. COVID-19 kan namelijk ernstige longproblemen veroorzaken.

Veel mensen die besmet zijn met het virus zullen alleen milde klachten ervaren. Ook is het inmiddels erg aannemelijk dat mensen zonder klachten de ziekte kunnen verspreiden. Om deze reden is op 15 maart besloten tot vergaande maatregelen. Grotere bijeenkomsten worden geschrapt, scholen en horeca- en sportgelegenheden worden gesloten, iedereen wordt gevraagd sociale contacten te minimaliseren en in het dagelijks leven anderhalve meter afstand van elkaar te houden.

Help mee om de verspreiding van dit virus af te remmen. Op deze manier kan voorkomen worden dat niet teveel mensen tegelijk de ziekte krijgen. Als iedereen een steentje bijdraagt, is het mogelijk om Italiaanse toestanden te voorkomen. Wil je weten hoe je kan helpen? Kijk dan op de website van de Nederlandse overheid, het RIVM of de WHO. Op deze pagina kun je zien hoeveel bevestigde COVID-19 meldingen er in Nederland zijn.

Belangrijk: vermoed je dat je klachten hebben die duiden op een besmetting met het nieuwe coronavirus? Ga dan niet naar je huisarts toe, maar bel deze indien je hulp nodig hebt. Kijk op thuisarts.nl voor meer informatie.

Stay safe!

• Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

Een zwakke trip, wie heeft tips?

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories
Hallo allemaal, 20 jaar geleden heb ik samen met een goede vriend een paddo trip gemaakt. Ik weet niet meer welke soort het was maar de trip was fantastisch en erg visueel; uren door een bos gelopen. :)))
Nu 20 jaar later wil ik met mijn vriendin een paddo trip doen. Zij wil dit graag eens ervaren.

Een growkit gekocht, Mexicaanse paddo’s en deze zijn opgekomen. Geoogst, 2 dagen laten drogen met een ventilator en wilde ze uit testen.

Ipv geadviseerde 3 gram, 5 gram gedroogde paddestoelen gegeten, in de hoop op een interessante trip. Helaas gebeurde dat niet helemaal.

Na ongeveer een uur merkte ik wat kleuren en voelde me Vooral erg zwaar/moe, moest ook de hele tijd gapen. Ik liep de tuin in en kon niet zeggen dat ik een visuele trip had. Wel wat golvende bewegingen in planten door de wind, wat erg interessant was. Voelde me erg stoned met een euforisch gevoel. Na een aantal uren ben ik naar bed gegaan. Het was grappig maar zeker niet overweldigend als een mooie trip.

volgende week komt mijn vriendin. Omdat ze erg graag een visuele trip wil ervaren, vond ik deze paddo niet geschikt.

Ik heb nog zo’n 9 gram over. Zou ik deze kunnen mixen met de paddo en een goede truffel (hawaiiaanse) om zo een stevigere trip te ervaren?
Ik dacht aan thee zetten.

iemand een goede tip? Misschien een andere paddo of truffel proberen?
thnks👌

inner_search

Badass junkie
Als ik op psilo trip is dat std dragon dynamite's.
Portie van 7.5g is voor mij een sterke tripdosis waar ik 5/6 uurtjes zoet me ben let een heerlijke afterglow achteraf.

Eik

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Tripreporter
Een growkit gekocht, Mexicaanse paddo’s en deze zijn opgekomen. Geoogst, 2 dagen laten drogen met een ventilator en wilde ze uit testen.

Ipv geadviseerde 3 gram, 5 gram gedroogde paddestoelen gegeten, in de hoop op een interessante trip. Helaas gebeurde dat niet helemaal.
Hoi @Fender1980 ,

Goede oude tijd dat paddo's nog verkocht werden... Kom zelf uit 1978...

Anyways... 5 gram gedroogde paddo's zou echt wel wat meer moeten doen dan jij nu beschrijft! Ik heb zelf geen ervaring met growkits maar misschien is 2 dagen te kort om goed te drogen? Als dat het niet is dan zijn de paddo's die je hebt misschien niet zo potent. Ik zou ze nog eens wat beter en langer laten drogen en dan nog eens proberen.

KlaasVaak

Bewuste gebruiker
Hoi @Fender1980 ,

Goede oude tijd dat paddo's nog verkocht werden... Kom zelf uit 1978...

Anyways... 5 gram gedroogde paddo's zou echt wel wat meer moeten doen dan jij nu beschrijft! Ik heb zelf geen ervaring met growkits maar misschien is 2 dagen te kort om goed te drogen? Als dat het niet is dan zijn de paddo's die je hebt misschien niet zo potent. Ik zou ze nog eens wat beter en langer laten drogen en dan nog eens proberen.
Ik denk ook dat dit het probleem is. Je moet de steeltjes echt af kunnen breken, als een lucifer. Als het nog buigt is hij niet helemaal droog.

Verder zou ik er ook zeker niet vanuit gaan dat je vriendin ook weinig voelt van dezelfde hoeveelheid. Dat verschilt sterk per persoon.

Ok, thnks voor de reacties. Vroeger kon je ze idd gewoon kopen droog of in een stuk pure chocolade reep.
De steeltjes zijn idd niet krokant en wel buigzaam. Wellicht ligt het daar aan.. Ik laat ze nog even verder drogen en as weekend eens opnieuw. Ik overweeg dan om er thee van te zetten..

Mindless

Badass junkie
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Verder zou ik er ook zeker niet vanuit gaan dat je vriendin ook weinig voelt van dezelfde hoeveelheid. Dat verschilt sterk per persoon.
Dacht ik ook ja...

5 gram is al een zogenaamde 'heroic dose'. Daar zou je echt hard op moeten trippen. Zeker niet een dosering om een beginner te geven, ook al voelde jij hier weinig van. Laat haar eerder beginnen met max 10 gram vers/1 gram droog (komt ongeveer op hetzelfde neer).

Je kunt er ook voor kiezen om eens op verse te trippen. Dat sluit je de problemen met drogen in ieder geval even uit en weet je wat je paddo's vers doen.

KlaasVaak

Bewuste gebruiker
Ok, thnks voor de reacties. Vroeger kon je ze idd gewoon kopen droog of in een stuk pure chocolade reep.
De steeltjes zijn idd niet krokant en wel buigzaam. Wellicht ligt het daar aan.. Ik laat ze nog even verder drogen en as weekend eens opnieuw. Ik overweeg dan om er thee van te zetten..
Zou ik inderdaad doen. Als ze niet helemaal droog zijn, wegen ze natuurlijk meer. Dus dan is het lastig om de juiste dosis te bepalen.

Mezelf

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Geoogst, 2 dagen laten drogen met een ventilator en wilde ze uit testen.
Ik kan je bijna wel verzekeren dat het hier aan ligt. Ik droog mij gekweekte paddo's soms wel 2 weken. Na 2 dagen alleen bij een waaier is waarschijnlijk nog de helft van het gewicht vocht. Eerste twee dagen verdwijnt er best veel vocht maar dat gaat steeds langzamer. de laatste beetjes duren het langst. Dus minstens een week drogen en dan niet perse met een waaier ofzo hoor. Doe voorzichtig met doseren zodra ze droog zijn aub. Better safe than sorry!

De paddo’s 2 dagen in een bak met rijst, in de koelkast gedaan. Ze waren kurkdroog. Gewogen en het was totaal 8.3 gram

Hoewel ik nogal sceptisch was vanwege de vorige keer ging ik er zonder dit gevoel in. Go with the flow. Voor mijn vriendin was dit de eerste keer.

De paddo fijn gehakt, geknipt en gesneden. Allebei zo’n 4.1 gram gegeten. Ik kreeg het niet weg, dus met een beetje yoghurt ging dat prima.
Na een half uur gebeurde er nog niks, we besloten even een rondje in de buurt te gaan lopen. Nog geen 5 minuten buiten voelden we ons zwaar, zwaarder en het was alsof we in een achtbaan zaten.
Iets versneld maar naar huis gelopen, aangekomen en op de bank werd het intenser. De g-krachten leken zwaarder, even vonden we het allebei niet relaxed omdat het leek op een 10 bier en rondjes draaien...
Dat werd nog even flink steviger en opeens, weg dat gevoel! Alsof het er nooit was... De tijd stond stil het was buitengewoon stil.. we zweefden en keken elkaar aan... wtf!

We liepen de tuin in en de trip was duidelijk begonnen. De planten waren intens qua kleur, ik zag kleine wereldjes tussen de planten en stenen.. Het was pure magie. We zweefden samen door een soort geheime deur die we nooit eerder hadden ontdekt en kwamen in een andere wereld. Elke plant werd een levent wezentje, alle kleuren waren extreem. Soms werd alles een soort 3D potloodtekening, bizar. Ik zag tussen de stronken van een boom een trap, naar een ondergronds huis.

We hebben veel gelachen, geknuffeld, mijn vriendin begon te huilen van blijdschap.

Ongelofelijk wat een trip. Na een aantal uren, of 4, begon de intensiteit wat af te nemen. Na 6 uren waren we weer terug, geland uit een andere wereld.
We hebben gegeten alsof we een jaar niet hadden gegeten 😆

Goed, ik kan zeggen dat deze trip goed z’n werk heeft gedaan 👌

Kwatzakottel

Experimenterende gebruiker
Je zou ook een van de synthetische versies kunnen pakken, bijv 4-ho-met. Die zijn stukken beter te doseren, in echte paddestoelen weet je
eigenlijk nooit hoeveel je neemt.

inner_search

Badass junkie
Je zou ook een van de synthetische versies kunnen pakken, bijv 4-ho-met. Die zijn stukken beter te doseren, in echte paddestoelen weet je
eigenlijk nooit hoeveel je neemt.
Maar die missen imo het mystieke van een echte paddotrip , ik vind 4-ho-met heel vlak tegenover een echte psilotrip.
De gelijkenis is er , maar ligt toch nog een eind uit elkaar voor mij.

Kwatzakottel

Maar die missen imo het mystieke van een echte paddotrip , ik vind 4-ho-met heel vlak tegenover een echte psilotrip.
De gelijkenis is er , maar ligt toch nog een eind uit elkaar voor mij.
Ik denk eerlijk gezegd dat dat een illusie is. Ik was gister nog zitter voor twee fierometters en die hadden echt geen
vlakke trip, sterker nog ze vonden het een stuk sterker dan de truffels die ze voorheen namen. Eentje zat in vijftien dimensies
tegelijk, go figure.

inner_search

Badass junkie
Ik denk eerlijk gezegd dat dat een illusie is. Ik was gister nog zitter voor twee fierometters en die hadden echt geen
vlakke trip, sterker nog ze vonden het een stuk sterker dan de truffels die ze voorheen namen. Eentje zat in vijftien dimensies
tegelijk, go figure.
Ik lees hier wel meer abnormale dingen van je. Heb je het zelf al genomen ? Zo nee kun je geen oordeel vellen.
Genoeg mensen hier die me gelijk zullen geven.

Kwatzakottel

Ik lees hier wel meer abnormale dingen van je. Heb je het zelf al genomen ? Zo nee kun je geen oordeel vellen.
Genoeg mensen hier die me gelijk zullen geven.
Dat kan, normalo, ik beleef de dingen anders dan jij. Zo ben ik bijvoorbeeld niet de mening toegedaan dat je iets
beter kunt beoordelen als je het zelf neemt.

geflipt

Bewuste gebruiker
De paddo’s 2 dagen in een bak met rijst, in de koelkast gedaan. Ze waren kurkdroog. Gewogen en het was totaal 8.3 gram

Hoewel ik nogal sceptisch was vanwege de vorige keer ging ik er zonder dit gevoel in. Go with the flow. Voor mijn vriendin was dit de eerste keer.

De paddo fijn gehakt, geknipt en gesneden. Allebei zo’n 4.1 gram gegeten. Ik kreeg het niet weg, dus met een beetje yoghurt ging dat prima.
Na een half uur gebeurde er nog niks, we besloten even een rondje in de buurt te gaan lopen. Nog geen 5 minuten buiten voelden we ons zwaar, zwaarder en het was alsof we in een achtbaan zaten.
Iets versneld maar naar huis gelopen, aangekomen en op de bank werd het intenser. De g-krachten leken zwaarder, even vonden we het allebei niet relaxed omdat het leek op een 10 bier en rondjes draaien...
Dat werd nog even flink steviger en opeens, weg dat gevoel! Alsof het er nooit was... De tijd stond stil het was buitengewoon stil.. we zweefden en keken elkaar aan... wtf!

We liepen de tuin in en de trip was duidelijk begonnen. De planten waren intens qua kleur, ik zag kleine wereldjes tussen de planten en stenen.. Het was pure magie. We zweefden samen door een soort geheime deur die we nooit eerder hadden ontdekt en kwamen in een andere wereld. Elke plant werd een levent wezentje, alle kleuren waren extreem. Soms werd alles een soort 3D potloodtekening, bizar. Ik zag tussen de stronken van een boom een trap, naar een ondergronds huis.

We hebben veel gelachen, geknuffeld, mijn vriendin begon te huilen van blijdschap.

Ongelofelijk wat een trip. Na een aantal uren, of 4, begon de intensiteit wat af te nemen. Na 6 uren waren we weer terug, geland uit een andere wereld.
We hebben gegeten alsof we een jaar niet hadden gegeten 😆

Goed, ik kan zeggen dat deze trip goed z’n werk heeft gedaan 👌
Mooi trip reportje trouwens!
Vooral je beschrijvingen van in de tuin zijn geweldig!

Laatst bewerkt:

Tripnib

Newbie
Ik zou het gewoon nog een keer proberen met de zelfde dosering, de ene dag is de andere niet!
mocht het deze keer nog niet lekker gaan zou ik de dosering rustig aan verhogen en een beetje testen wat voor jou lekker uitpakt. Iedereen reageert anders op bepaalde middelen.. bij mij lag de dosering van m'n eigen kweek rond de 7gram mckennaii kurkdroog .

inner_search

Badass junkie
Dit klopt wel, het is duidelijk anders. Vroeger kon je 4-AcO-DMT kopen, dat leek wel sterk op paddo's.
Nooit 4-AcO-DMT gehad , dus daar kan ik niet over oordelen.

De enige analoog was 4-ho-met , vond er weinig diepgang in zoals bij een echte psilotrip.
Het miste ook de wauw factor voor me.
Zo lang ik ze 1 keer per jaar legaal bij jullie kan kopen ben ik al blij :wink:.
Dan hoef ik geen analoog maar prefereer ik liever echte psilocybine.

KlaasVaak

Bewuste gebruiker
Nooit 4-AcO-DMT gehad , dus daar kan ik niet over oordelen.

De enige analoog was 4-ho-met , vond er weinig diepgang in zoals bij een echte psilotrip.
Het miste ook de wauw factor voor me.
Zo lang ik ze 1 keer per jaar legaal bij jullie kan kopen ben ik al blij :wink:.
Dan hoef ik geen analoog maar prefereer ik liever echte psilocybine.
Ja, 4-HO-MET is een andere ervaring. Ik vind het wel leuk maar het gaat inderdaad niet zo diep. Jammer dat 4-AcO-DMT niet meer te krijgen is.

Dit mag je vinden natuurlijk, maar in principe is het onzin. Of een stofje in een paddestoel voorkomt of in een lab gesynthetiseerd moet worden, zegt niets over hoe gevaarlijk het is.
Ik heb gelezen dat synthetische middelen schade aan brengen aan het lichaam. Een paddestoel of truffel doet dit niet.

Nee, dat is al wetenschappelijk onderzocht en vastgesteld.
Deze paddestoelen bevatten twee verbindingen die verantwoordelijk zijn voor je hallucinogene ervaring: Psilocybine en psilocine. Deze Psilocybe paddestoelen wekken de zogeheten trip op.
Beide stoffen worden in het lichaam herkent en opnieuw afgebroken en afgevoerd via je lever en je darmkanaal zonder verdere gevolgen in hersenen- verbindingen of andere organen.

Een goed lab voorbeeld is christal meth. Gebruik het een paar maanden en zie de de desastreuze gevolgen die het doet op het lichaam.

Deze paddestoelen bevatten twee verbindingen die verantwoordelijk zijn voor je hallucinogene ervaring: Psilocybine en psilocine. Deze Psilocybe paddestoelen wekken de zogeheten trip op.
Beide stoffen worden in het lichaam herkent en opnieuw afgebroken en afgevoerd via je lever en je darmkanaal zonder verdere gevolgen in hersenen- verbindingen of andere organen.

Een goed lab voorbeeld is christal meth. Gebruik het een paar maanden en zie de de desastreuze gevolgen die het doet op het lichaam.
Overigens is scheikundige stoffen met elkaar vergelijken als appels en peren. Maar de stof in magic mushrooms en truffels is lichamelijk ongevaarlijk en brengt geen verandering of schade in dna.

Ganggang💯

Badass junkie

Net zoals je synthetische tripmiddelen niet kunt vergelijken met meth of crack kun je paddestoelen met psilo niet vergelijken met voor de mens giftige paddestoelen. Daar doelde ik meer op.
Overigens is scheikundige stoffen met elkaar vergelijken als appels en peren. Maar de stof in magic mushrooms en truffels is lichamelijk ongevaarlijk en brengt geen verandering of schade in dna.
Dit geldt ook voor LSD dacht ik.

Neo-Shulginist

Wijs gebruiker
De hoeveelheid werkzame stof wisselt gewoon sterk per paddo. Je kunt dat verschil wel verminderen door de paddenstoelen te drogen. Maar dan alsnog kan de sterkte nogal variëren. Daarom zou ik het niet aanraden om op basis van die ene ervaring gelijk te denken dat je meer nodig hebt. Want het kan best zijn dat je de volgende keer uit dezelfde bak een nieuwe paddo hebt die ineens wel weer heel sterk is. Je weet het gewoon niet. En dan zit je met psychedelica meestal toch liever aan de veilige laag gedoseerde kant dan de 'shit ik heb veel te veel genomen' kant.

Azarius vaporizers and accessories
Bovenaan