• Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

Eerste en laatste keer 2cb? TRIPREPORT

Worldherbals - Online smartshop and headshop

TripJess

Experimenterende gebruiker
Mijn eerste tripreport:)

Wie? Jess, 20 jaar, 58kilo.
Wat? 2cb, eerste keer
Hoeveel? 18mg

Yes.. voor mij was zaterdag de eerste keer 2cb. Na al maanden erover gelezen te hebben en er verhalen over gehoord te hebben vrienden die het bijna wekelijks nemen, was ik er wel klaar voor dacht ik.

Ik was nog erg verkouden en wilde vooral rustig aan doen en begon dus met een wijntje. De setting is echt perfect ( boven in een loods, met een grote bank, koelkast met genoeg drankjes, heel wat disco- en knipperachtige lichten, harde muziek en genoeg mensen ) bijna iedereen zat aan de alcohol (bier of wijn) en tegen 11en werd er gevraagd of we nog drugs wilden nemen. Waarna ik een mwa gaf, maar stiekem toch wel zin, afwachtend op de anderen. Ondertussen al 4 wijntjes op en die licht voelend de dansvloer op. Zo stond er 6 man te dansen en we hadden het erg naar onze zin. Wachtend op de 7en man om uiteindelijk drugs te gaan nemen. Xtc en 2cb ( Ik 2cb)

Dit duurde en duurde maar dus besloten om 01:00 in te nemen. 3 man aan de 2cb en 3 man aan de xtc. Goed het ging om mij, mijn eerste keer 2cb. De spanning die normaal opkomt voordat je drugs neemt was er al niet door de drankjes en omdat we zo weer verder gingen op de dansvloer. Toch binnen een kwartier moest ik naar de wc om te kakken (yep dat is toch echt wel een duidelijk teken voor mijzelf dat er wat begint te werken.) goed ik weet het moment van inkikken niet precies meer maar na het toiletbezoek ging het vrij snel. Ik weer boven aan gekomen happend naar lucht met een lach op me smoel koos ervoor om even de bank op te zoeken, enkelen vrienden kwamen erbij en vroegen hoe het ging. Toen wilden ik zeggen het gaat goed, maar opeens ging ik veelste hard. Ik werd zo moe dat ik wilde slapen maar ik stond op omdat ik schrok van wat ik allemaal zag. Dit was het trippen maar het was al snel duidelijk dat het veelste veel voor me was. Twee vrienden liepen achter me aan naar buiten om me te kalmeren. Het ademhalen had ik al snel onder controle, dit was juist heerlijk om buiten te doen. Ik weet niet precies hoe ik dit moet omschrijven maar ik heb gelezen over het 'stopmotion' effect, waarbij je continu beelden doorkrijgt waarbij je een paar frames mist. Dit was waardoor ik angstig werd en dacht dat ik het niet meer kon sturen en op den duur zelfs dat alles nep was. Buiten waren de prikkels veel minder als binnen met alle lichten, muziek en de mensen, dus hier was ik voortdurend met 2 vrienden. Ik begon steeds te zeggen blijf bij me, want jou vertrouw ik nu en als ik diegene vasthield dan was dat echt megalekker, echt die euforie. Overigens had het weinig uit gemaakt wie ik had vastgepakt. Mijn vriendje die was nog boven maar omdat die vaak hard gaat op xtc was het juist wel goed dat ik met 2 anderen vrienden was waarvan 1 ook aan de 2cb. Dan kon hij lekker zijn gang gaan. Ik houd er niet van als mensen zich zorgen om mij moeten maken.

Toch weer naar boven proberen te gaan, daar hebben ze mijn muziek opgezet, wat ik erg lekker vond in het begin en de dansvloer weer opging. Tot ik dacht, maar jongens ik vind dit helemaal geen leuke drug. Die gedachte scheeuwde ik er op een gegeven moment uit. Er begonnen wat vrienden te lachen en te reageren: ' Ja dat was ook mijn eerste reactie.' Ik werd een beetje chagrijnig van het idee dat iedereen wist dat ik niet zo lekker ging en daarom wilden helpen enzo. Achteraf gezien was de manier waarop niet heel handig, door muziek op te zetten die ik leuk vind en te zeggen dat we alles kunnen doen wat ik wil. Hierdoor leek het allemaal nog nepper. Ik zag dus nog steeds mensen voortbewegen als poppetjes die soms versneld liepen en bewogen en bij focus weer een paar seconden normaal. Nou goed ik dus weer naar beneden vanwege de prikkels. Het was veelste koud buiten maar ik had daar geen erg in. Ondertussen al 10x mijn kauwgom uitgespuugd?!(dit was dus voor mijn gevoel zo, in werkelijkheid maar 1keer gedaan) super apart en vervelend vond ik dat. Wat ik ook vervelend vond was dat ik totaal niet logisch kon nadenken. Want na een toiletbezoek doe je toch je broek omhoog en je rits dicht knoop erop, zakken goed. Zoiets gaat tenminste bij mij automatisch hoe dronken ik ook ben. Toch vertelde een vriend, Yo Jess je hulp staat open. PFFFF. :angry:

Tijdsbesef totaal verloren en uiteindelijk ongeveer vier uur verder werd ik weer vreselijk moe. Samen met mijn vriend de fiets op gestapt om in 10 minuten thuis te zijn. Die rit was heerlijk. Ik was nog steeds hard aan het trippen maar ik had nu niet meer last van die poppetjes( alle vrienden) die steeds in willekeurig tempo voortbewogen. Maar ik kon genieten van de natuur buiten ondanks het natuurlijk donker was. De rit duurde voor mijn gevoel langer dan werkelijk en ik ervaarde vooral positieve dingen die 2cb brengen. Thuis aangekomen nog een uur op de bank gezeten en gepraat omdat ik me niet meer zo moe voelde als ervoor en ik eigenlijk niet durfde te slapen. Ik wilde niet alleen zijn en wist zogou we het bed in zouden gaan mijn vriend zo in slaap zou vallen.

Redelijk snel wel in slaap gevallen, maar ik was helaas 4 uurtjes later al weer wakker. Toen kwam er een nare angst op die ik niet echt kon beschrijven. Ik probeerde zo erg om weer verder te slapen, maar de hele avond kwam weer terug. Nog megalichte visuals... voor zover dat kan?

Dit zal tijd nodig hebben om te verwerken en vooral te accepteren dat dit dus niks voor mij is. Al denk ik er stiekem aan om het ooit over een tijd eens over te doen en te proberen met een kleinere dosis , zonder ervoor gedronken te hebben en mentaal sterker te zijn. Om vooral de leuke visuals nog eens te beleven. Bij mij waren dat dus voorwerpen die ademden, figuurtjes op de grond en bijvoorbeeld heel erg kunnen inzoomen in wat nog ver weg is. Aderen van je hand enzo bekijken. Heel crazy maar super intens om blij van te worden:upsidedown:

Thanks voor het lezen,
GroetJESS:relieved:

Laatst bewerkt:

Justme83

Bewuste gebruiker
Thanks voor je verhaal,

Balen dat het niet zo lekker ging soms,
maar dat komt bijna zeker dat je van alles door elkaar hebt genomen!
Geen wijn meer doen nextime!
En kijken als je wilt dansen en in de partymood bent neem je xtc.
En ga je ergens heen wat meer lekker chill met lekkere zit plekken
etc. zou je die 2CB kunnen nemen.
Maar niet alle 3 op de zelfde avond gekkie,
dat valt bij iedereen verkeerd.
Goed dat je je zelf hebt leren rustig te blijven
en dat de angst ook weer sneller verdwijnt
met de frisse buiten lucht en even wandelen!
Dat helpt voor heel klachten als het ff niet lekker valt.
En de perfecte tip!

Je angst is inderdaad waar je overna moet denken,
als je nog weet hoe en wat en hoe t begon.
Maar ook die alcohol en dan xtc en nog 2CB,
zorgen voor lichamelijke en geestelijke nare klachten.
Top dat je het hebt uitgezeten, en hebt doorstaan zonder echt in paniek te raken.:handfist1:
(wat veel mensen gaan doen, wat juist zorgt dat het nog erger wordt)

Er zijn hier veel mensen die een voorbeeld aan jouw moeten nemen,
met het ondervinden en ondergaan als het af en toe helemaal niet lekker gaat!
Nu lekker bij komen en de volgende keer wordt vast beter met 1 ding per avond!

Laatst bewerkt:

Benzoboss

Wijs gebruiker
Ik zou niet al te snel een conclusie trekken.
Sommige mensen zijn gwn wat gevoeliger voor 2cb en 18mg kan in dat geval al snel een heftige dosis zijn combineer dat met een hele chaotische setting en dan gaat het al snel fout.
Probeer is een keer 10mg in een rustige thuis setting met wat vrienden.
Dit zal zeer waarschijnlijk beter uitpakken.

2cb is voor mij persoonlijk een van de mildste en meest recreatieve psychedelica.

Ik had zelf nog relatief veel controle over een dosering van 75mg terwijl ik meerdere keeren visioenen had van iemand zijn keel die recht voor mijn ogen open gesneden werd.
Ik kom het bloed op mijn gezicht zien en voelen vallen.

Maar het was ok dit was een deel van de trip iets dat ik mee moest maken It's waar ik door moest komen.
Dit was zelf vrij gerust stelend en voelde me er totaal niet angstig bij alleen ongemak.

Als ik dit had gehad met lsd of paddos dan was dat wel een ander verhaal geweest.

Dat was de meest intense trip die ik ooit heb gehad Mischien niet mentaal maar overal het meest intense.

Zo erotisch zo fysiek zo intense het was een heel prettig gevoel zo prettig dat ik niet wist waar ik het moest plaatsen.
So aangenaam dat het onaangenaam werd.
Ik wou dat het, stopte maar dat deed het niet.
Net alsof het universum over mijn brein klaarkwam.

Klinkt Mischien raar maar dit was de beste trip ooit eraan terug denken laat me soms nog huilen uit plezier dat ik zoiets mee heb mogen maken.

TripJess

Thanks voor je verhaal,

Balen dat het niet zo lekker ging soms,
maar dat komt bijna zeker dat je van alles door elkaar hebt genomen!
Geen wijn meer doen nextime!
En kijken als je wilt dansen en in de partymood bent neem je xtc.
En ga je ergens heen wat meer lekker chill met lekkere zit plekken
etc. zou je die 2CB kunnen nemen.
Maar niet alle 3 op de zelfde avond gekkie,
dat valt bij iedereen verkeerd.
Goed dat je je zelf hebt leren rustig te blijven
en dat de angst ook weer sneller verdwijnt
met de frisse buiten lucht en even wandelen!
Dat helpt voor heel klachten als het ff niet lekker valt.
En de perfecte tip!

Je angst is inderdaad waar je overna moet denken,
als je nog weet hoe en wat en hoe t begon.
Maar ook die alcohol en dan xtc en nog 2CB,
zorgen voor lichamelijke en geestelijke nare klachten.
Top dat je het hebt uitgezeten, en hebt doorstaan zonder echt in paniek te raken.:handfist1:
(wat veel mensen gaan doen, wat juist zorgt dat het nog erger wordt)

Er zijn hier veel mensen die een voorbeeld aan jouw moeten nemen,
met het ondervinden en ondergaan als het af en toe helemaal niet lekker gaat!
Nu lekker bij komen en de volgende keer wordt vast beter met 1 ding per avond!
Bedankt voor je reactie. Duidelijk en ga ik zeker wat mee doen. Overigens heb ik geen xtc gehad. Het ging om alcohol en 2cb.

GroetJess

Justme83

Bewuste gebruiker
Bedankt voor je reactie. Duidelijk en ga ik zeker wat mee doen. Overigens heb ik geen xtc gehad. Het ging om alcohol en 2cd
Ok ik las het zo en ging er van uit dat je dat bedoelde

Wachtend op de 7en man om uiteindelijk drugs te gaan nemen. Xtc en 2cb
Geen Wijntjes meer, sowieso alcohol werkt bijna nooit fijn met tripmiddelen! :wink:
En we horen wel weer als je een nieuw avontuur hebt beleeft!

GroetJess

PsyTekZ

Badass junkie
Tripreporter
Geen Wijntjes meer, sowieso alcohol werkt bijna nooit fijn met tripmiddelen!
Met 2cb is dat toch net iets anders. Als je teveel drinkt voordien is dat wel iets anders dan valt gelijk welke drugs niet goed. In mijn ervaring kan een lage dosis 2cb versterkt worden als je na opkom een glas alcohol nuttigd. Net als met wiet versterkt het de trip wat.

Ik was nog erg verkouden
Na de topictitel gelezen te hebben en dit zinnetje kan ik best geloven dat de 2cb niet zo goed viel. Verkouden drugs nemen is sws niet aan te raden. Je wacht beter tot je volledig genezen bent..

KropSla

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Tripreporter
Echt balen van zo'n eerste ervaring. Alcohol voorafgaand aan 2CB kan zeker je trip behoorlijk versterken, wellicht niet bij iedereen, maar @CapitaineNemo kent daar ook nog wel een verhaaltje over geloof ik :wink: Dus voor een eventueel volgende keer misschien een rustigere setting, zelf niet nog erg verkouden zijn, geen wijntjes van te voren, spullen laten testen en wat lagere dosis. Hopelijk een heel andere ervaring!

TripJess

Echt balen van zo'n eerste ervaring. Alcohol voorafgaand aan 2CB kan zeker je trip behoorlijk versterken, wellicht niet bij iedereen, maar @CapitaineNemo kent daar ook nog wel een verhaaltje over geloof ik :wink: Dus voor een eventueel volgende keer misschien een rustigere setting, zelf niet nog erg verkouden zijn, geen wijntjes van te voren, spullen laten testen en wat lagere dosis. Hopelijk een heel andere ervaring!
Yes, bedankt voor je reactie. Waar kan ik dit leuke verhaaltje vinden als ik nieuwsgierig ben? Zijn acc is niet voor iedereen open.

TripJess

Yes, bedankt voor je reactie. Waar kan ik dit leuke verhaaltje vinden als ik nieuwsgierig ben? Zijn acc is niet voor iedereen open.
Al gevonden!

Achteraf al gelezen haha. Een goede trip en ik lees dat hij het gelukkig nog onder controle had. Plus een rustige omgeving. Ik kan me voorstellen dat je samen een hele mooie en fijne ervaring kan hebben.

Laatst bewerkt:

Mezelf

Wijs gebruiker
Leuk reportje. Las lekker weg :).
Zoals al is gezegd wil dit helemaal niet betekenen dat dit geen drug voor jou is.
Ik zie mijzelf als een behoorlijk ervaren tripper en ik vind 18mg ook een behoorlijke dosis wat ik niet zomaar op een feestje of met (te)veel mensen zou nemen. Daarbij is 2C-B erg persoonsgebonden.
Bij een volgende keer als je niet verkouden bent, je niet eerst alcohol heb gehad en in een rustigere omgeving bent, zal het echt heel anders zijn. Ook zou ik dan onder de 15mg blijven.

Laatst bewerkt:

TripJess

Leuk reportje. Las lekker weg :).
Zoals al is gezegd wil dit helemaal niet betekenen dat dit geen drug voor jou is.
Ik zie mijzelf als een behoorlijk ervaren tripper en ik vind 18mg ook een behoorlijke dosis wat ik niet zomaar op een feestje of met (te)veel mensen zou nemen. Daarbij is 2C-B erg persoonsgebonden.
Bij een volgende keer als je niet verkouden bent, je niet eerst alcohol heb gehad en in een rustigere omgeving bent, zal het echt heel anders zijn. Ook zou ik dan onder de 15mg blijven.
Yes, bedankt en duidelijk. Guys jullie zorgen ervoor dat ik eerder neig om het nog een keer te proberen dan dat ik me geschreeuw waarmaak om het nooit meer te doen hahaha. :tonguewink:

Als ik op een lagere dosis. Geen wijntjes van te voren/ geen drukte als op een feestje/ geen verkoudheid en uitgerust van te voren ben, nog steeds dat uitschreeuw, dan weet ik in ieder geval zeker dat het niks voor mij is.

Rosie

Belezen gebruiker
De setting was inderdaad verre van ideaal. Veels te veel en te druk.

Denk ook dat je je niet helemaal goed hebt ingelezen. Want simpele handelingen zijn niet simpel meer. Ik vind dat juist heel grappig.
Zo vroeg een vriendinnetje van me steeds om mijn telefoon. Daar stond een filmpje van haar op die ze aan vrienden wilde laten zien.
Maaaaaaar jeeeeeeeemig. Pfffff. Moeilijk!!!! Telefoon uit broekzak halen, klepje open, ontgrendelen, filmpje opzoeken, telefoon aan vriendin geven. Weet je hoeveel handelingen zeg!!!!

TripJess

Toppers. Ik heb vrijdag opnieuw 2CB gebruikt. En deze keer onder betere omstandigheden (behalve lichte vermoeidheid) zoals rustige omgeving/geen andere middelen/positieve mind/halve dosering. Samen met een hele goede vriend 8mg genomen en direct met de hond ( ja die van de afbeelding.:squirrel:) vijf kwartier buiten gelopen. Rond kwart voor 12 ‘s avonds dus het was rustig buiten, perfect om het in te laten werken. Met 20 minuten voelde ik lichtelijk wat opkomen en dat gevoel werd steeds sterker, vooral lichamelijk, maar niet zo zeer dat me lichaam heel zwaar aan voelde en ik wilde gaan liggen en slapen zoals de eerste keer.

Hele erge visuals had ik buiten niet gehad maar ben wel een keer erg geschrokken toen ik wist dat er fietsers achter me zaten en me zouden passeren en ik toch even omdraaide en alsnog achteruit deinsde, wel om gelachen. Oja, en de hondenlijn die op een gegeven moment als een toverstok voelde die hard en slap kon worden door het wel en niet aanspannen, stomme hond.:tearsofjoy:

Thuis besloten om niet tussen de mensen te gaan zitten, zo’n 6 man, maar mooi door naar boven gelopen op de kamer verder getript. Lekker achtergrond muziek aan gezet. Schimmel en scheuren in het plafond bekeken die op de muziek bewogen, en letters op de muur bekeken waar kleurtjes omheen kwamen. ( ik heb dus een muurkant waar ik letterlijk een paar hoofdstukken op heb geschreven uit een economieboek om de stof te leren.:nerd:)

De trip was niet heftig, ook niet saai, maar mijn conclusie is dat ik blij ben dat ik deze drug heb mogen leren kennen voor een herkansing en dat dit zeker niet fout hoeft te gaan. Alleen het is niets voor mij. :blush:

GroetJess

Revolutionair

Bewuste gebruiker
Ik kan me ook vinden in jou gevoel.
2cb valt me zwaar op de maag en geeft me een zware bodyload.
Waardoor ik me lichamelijk zwaar voel en wil liggen.
Ik vind de visuals wel leuk.
Maar dan ga ik liever voor de Visuals van Lsd.

Bovenaan