1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.
  2. Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

Ontzet Notitie

Eerste (en laatste) keer heroine

Discussie in 'Trip reports' gestart door IkHoefGeenCokeAlsIkPepsi, 7 okt 2019.

Worldherbals - Online smartshop and headshop
  1. Gisteren heb ik toegegeven aan mijn nieuwsgierigheid naar het effect van Heroine. Dit leek me een goede aanlijding om mijn eerste report te schrijven, zeker ook omdat de beschikbare informatie over deze drug nogal te wensen overlaat, naar mijn mening. Begrijpelijk, aan de ene kant, maar juist met zo'n risicovolle drug als Heroine is (onbevooroordeelde) informatie, in wat voor vorm dan ook, ontzettend belangrijk.

Allereerst wil ik heel duidelijk zeggen dat ik het niemand aanraad om dit te doen! Niet omdat mijn specifieke ervaring nou toevallig heel positief of juist negatief was, maar omdat zoiets als Heroine hoe dan ook gewoon ontzettend gevaarlijk is. Het is echt spelen met vuur, en tja, dat heb ik dus op dit moment ook gedaan, maar mijn (mogelijk) domme keuzes hoeven niet die van jou te zijn. Iedereen die ook maar in de verste verte denkt dit ooit te willen doen raad ik vooral aan om dit te lezen; super topic.

Nou, daar gaan we dan.

Al jarenlang liep ik rond met de gedachte om toch eens deze beruchte drug uit te proberen, en in de afgelopen paar maanden was deze interesse langzaam gegroeid. Me volledig bewust van de risico's, wilde ik toch gewoon een keer deze high ervaren. Een keer en dan nooit meer. De volgende dag zou ik wat ik overhad door de gootsteen spoelen. Een paar dagen vooraf had ik een zakje bruin gekocht en nu was het moment daar. Ik was van plan het poeder te snuiven.

Na een hoop zoeken kom ik tot de conclusie dat ik nergens, maar dan ook nergens, een richtlijn kan vinden voor een geschikte dosis om te snuiven. (Mocht iemand die wel weten dan zou die informatie zeker van toegevoegde waarde zijn.) Wel lees ik dat 5-10 mg een normale dosis is om te spuiten en 15 - 25 mg om te Chinezen. Aangezien het snuiven van een drug doorgaans een zwakker effect geeft dan roken (en al helemaal dan spuiten), verwacht ik dat 15-25 mg een niet-te-hoge dosis zal zijn om te snuiven. Na wat wikken en wegen besluit ik toch het zekere voor het onzekere te nemen en te beginnen met 7,5 mg, wat ik afweeg op een nauwkeurige weegschaal. Bijpakken kan altijd.

T + 30 min
    Ik merk wel degelijk een (erg licht) effect, maar het is niet wat ik verwacht had. Ik kan het het best omschrijven als een stoned gevoel, maar zonder de negatieve/angstige aspecten die wiet (voor mij) soms met zich mee kan brengen. Ik voel me relaxed en content met de situatie. Er nog geen sprake van euforie.

T + 60 min
    Ik voel het lichte effect al een tijdje niet meer toenemen, dus ik neem wat bij. Iets minder dan de eerste dosis. De effecten die ik hierboven noemde versterken wat.

In de hieropvolgende uren neem ik steeds om het uur/half uur wat bij. Steeds maar een klein beetje, want ik wel graag een heftig effect wil ervaren, maar ik heb ook verschillende mensen horen zeggen dat een klein verschil in dosis soms het verschil kan zijn tussen een fijne high en vervelende misselijkheid, en natuurlijk is overdosen met Heroine ook altijd een gevaar.

T + 4 uur
    Ik ben inmiddels op bed gaan liggen en ben wat youtube aan het kijken. De effecten zijn nu zeker toegenomen. Ik lig wel erg lekker daar. Van tijd tot tijd voel ik me een beetje euforisch. Enigsizins vergelijkbaar met MDMA, maar toch ook heel anders. Veel minder intens, en toch heel fijn. Veel rustiger, relaxted. Maar ik heb nog niet het idee van "this is it", er mag zeker nog wel een schepje bovenop.

Wat betreft lichamelijke effecten ben ik erg slaperig op dit moment. Ik weet niet of het 100% door de drug komt (ik ben ook gewoon erg moe, namelijk), maar ik heb wel het idee dat die daar een grote rol in speelt. Ik weet dat overdosen bij Heroine altijd een groot risico is, dus ik check om de zoveel tijd even of mijn hartslag en mijn adem nog op een normaal niveau zitten. Dit blijft het geval dus vertrouw ik erop dat die slaperigheid om dit moment niet gevaarlijk is.

Verder heb ik jeuk, op random plekken over heel mijn lichaam. Dit schijnt een veelvoorkomende bijwerking van opiaten te zijn. Deze jeuk is gelukkig helemaal niet irritant, en valt ook alleen op als ik erop ga letten. Soms is het zelfs best wel lekker om even te krabben.

T + 6 uur
    Ik heb in de tussentijd nog wat bijgepakt en zit nu in totaal op zo'n 40 mg. Neem dit niet als richtlijn, want ik weet niet hoe puur mijn Heroine was. Ik heb het niet laten testen; domme beslissing van mijn kant. Het lijkt erop dat het niet zo puur was, want uitgaande van wat ik heb gelezen zou 40 mg dan extreem veel moeten zijn voor een eerste keer. Aan de andere kant, ik heb de dosis wel versprijd over 6 uur, dus de eerste paar lijntjes zouden ook alweer aan het uitwerken moeten zijn op dit moment.

Ik kwam er op dit moment pas echt achter hoe je moet chillen op Heroine. Dat idee had ik althans. Ben heerlijk gaan liggen met mijn ogen dicht, lekker onder de dekens. Youtube of muziek aan op de achtergrond, en lekker wegdromen. Dit was echt heerlijk. Twee uur lang zo gelegen ongeveer, en daarna in slaap gevallen.

Of ja, "in slaap gevallen". Ik viel steeds even in slaap en werd dan een tijdje later weer wakker, en dit herhaalde zich volgens mij nog een uur of twee. Moet zeggen dat dit heel relaxed was. Ik weet niet of dit het bekende verschijnsel van "nodding out" was. Dat denk ik eigenlijk niet, want ik was gewoon echt heel erg moe en ik heb het idee, als ik niet zo moe was geweest, dat ik gewoon wakker was gebleven. Maar wie weet...

De volgende ochtend

T + 18 uur
    Ik wordt wakker zoals ik normaal gesproken ook wakker zou worden. Geen kater of iets dergelijk. Voel me gewoon normaal. Ik heb wel nog steeds veel jeuk overal. Dit leek me in eerste instantie vreemd, maar waarschijnlijk kwam dit omdat een of ander jeuk-veroorzakend stofje (dit schijnt histamine te zijn, heb ik ergens gelezen) nog in/op mijn huid zat. Ik heb even gedoucht en daarna was de jeuk ook helemaal weg.

Terugkijkend was dit een interessante ervaring, maar niet super bijzonder. Het effect van bijvoorbeeld wat MDMA vind ik persoonlijk veel leuker en bijzonderder. Ik heb de rest van het zakje bruin door de gootsteen gespoeld. Dit was eens en nooit meer. Stiekem moet ik toegeven dat ik dat wel jammer vind en daar zit 'm gelijk het grote gevaar. Ik heb op dit moment het idee dat ik best genoeg controle zou hebben om eens in de zoveel tijd Heroine te doen. Maar dat is natuurlijk volledig out of the question. Dat is een gedachte die je niet moet vertrouwen! Ik kan me, in hoeverre dat mogelijk is na een keer, volledig aansluiten bij wat er gezegd wordt in dit eerder genoemde topic, wat ik iedereen aanraad om te lezen.

Ik ben blij dat ik het geprobeerd heb en dat ik nu enigszins weet hoe het voelt, maar toch wil ik heel duidelijk maken aan iedereen die dit ook in zijn hoofd zou kunnen halen, dat er toch lichtjes iets blijft knagen om het nog eens te doen. Misschien gaat dat over een tijdje volledig weg (dat denk ik wel), of misschien blijft dat te rest van je leven bij je. Daar ga ik achter komen... Dit is natuurlijk een hele goede reden om het gewoon niet uit te proberen, niet eens een keer!

En daar zal ik het maar bij laten. Ik hoop dat iemand hier iets aan heeft.

Peace out! :wave:

Game&Watch, Kraa, henkie2 en 5 anderen vinden dit leuk.
  2. De Dunne

De Dunne Badass junkie

Heftig! En ook wel gedurfd of stoer. Dom misschien ook wel, wie weet?
    Erg interessant eens een rapport te lezen over de eerste keer heroïne.
    Bedankt voor het delen en je hebt het goed geschreven!

IkHoefGeenCokeAlsIkPepsi vindt dit leuk.
  3. Cerberus

Cerberus Newbie

Bedankt voor het delen van dit report. Vind het altijd zeer interessant om trip reports te lezen over drugs die ik nooit zou doen, op een manier zelfs interessanter dan trip reports van drugs die ik binnenkort zelf ga doen.
    Ik heb een gevoel dat je drang het nog eens te proberen komt omdat je je misschien afvraagt hoe het is om direct de "juiste" dosis te snuiven in ene keer, gezien je nu telkens bijnam. Door de manier dat je je report schreef en wat ik me zelf afvroeg bij het lezen. Ik hoop voor je dat het slechts dat is!
    Blij dat je de rest weggegooid hebt, en nu een kwestie van nooit nieuwe te bestellen.

4. Ja daar heb je zeker een punt. Dat is dan weer het nadeel van 'voorzichtig' doseren... :tonguewink:

5. GoldenGrow

GoldenGrow Bewuste gebruiker

Interessant report!

Volgende keer Methamfetamine?

6. Benzoboss

Benzoboss Wijs gebruiker

7. Hahah, ik beloof niks

8. Eik

Eik DF Staff Medewerker Moderator Tripreporter

Interessant report!

Ik heb wel eens eerder met mensen gesproken die eenmalig heroine hebben geprobeerd en het daarbij hebben gelaten. Het percentage mensen dat heroine probeert en verslaafd raakt ligt lager dan ik oorspronkelijk verwachte (rond 1/3 meen ik me te herinneren) maar is nog steeds heel hoog. Zelf durf ik het niet aan in ieder geval. Ik heb teveel te verliezen en ik vermoed dat het effect mij minder kan interesseren dan bijvoorbeeld een nieuw psychedelicum.

Zullen we afspreken dat je hier over een jaar komt rapporteren dat je niet opnieuw heroine hebt gebruikt?! Dat lijkt me voor iedereen het beste :tonguewink:

9. Ga ik doen!

Cerberus vindt dit leuk.
  10. verwondering

verwondering Bewuste gebruiker Top Tripreporter

Een kans van 1 op 3 om je leven te vergooien. Voor een avondje op zoek naar het ultieme geluksgevoel.

Ik weet niet of het dom of dapper is, @IkHoefGeenCokeAlsIkPepsi. Wel een interessant en duidelijk tripreport. Fijn dat het tot nog toe goed is afgelopen voor jou.

Ik hoop alleen vooral dat er niemand is die denkt dat het 'dus best wel kan'.

IkHoefGeenCokeAlsIkPepsi en Mindless vinden dit leuk.
  11. Mindless

Mindless Badass junkie Zweefkees Emeritus Mod Top Tripreporter

En dan hoor je nog best vaak dat het fijne gevoel van hero niet in de buurt komt bij dat van meth of zelfs mdma.

En ja met zulke cijfers speel je eigenlijk met je leven ja.

verwondering vindt dit leuk.
  12. Zulke cijfers lijken natuurlijk heel extreem, maar wel belangrijk om te beseffen is dat die cijfers, zeker bij Heroine, niet 1 op 1 te relateren zijn aan het verslavingsgevaar van de drug. Een heel groot deel van de mensen die ooit Heroine proberen doen dat omdat ze al verslaafd zijn aan zware pijnstillers en een goedkoper alternatief zoeken. In die groep is het te verwachten dat de meesten verlaafd raken, want dat zijn ze in principe al.

Daarmee wil ik niet zeggen dat het niet gevaarlijk is, integendeel, maar om een goed beeld te krijgen van het verslavingsgevaar zou er een onderzoek moeten worden gedaan welk percentage van mensen die het "recreatief" uitproberen en eraan verslaafd raakt. Dat zal een stuk lager liggen.

Albedo, LoveSexDreams en Mindless vinden dit leuk.
  13. Mindless

Mindless Badass junkie Zweefkees Emeritus Mod Top Tripreporter

Daar maak je een goed punt. :)

14. Legio Patria Nostra

Legio Patria Nostra Bewuste gebruiker

Ik ben best wel nieuwsgierig naar wat deze "koning van de drugs" met mij doet, maar ik ga dit beslist niet doen.
    Ik ben al gevoelig voor opiaten, en ik heb een belofte gedaan aan Theo , ( een mede cliënt in de kliniek , zwaar verslaafd) om dit nooit nooit te proberen.
    Ik weet al bij voorbaat, dat ik niet sterk genoeg in mijn sandalen sta, om deze gevaarlijke gok te nemen.
    Ik doe het dus ook niet. Nee.
    Dit report is een zeer goed beschreven verslag, en, voor mij informatief genoeg.
    Dank voor het delen!

Laden...