• Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

Eerste en teleurstellende ervaring met 3-FA pellets

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories

Nihilist88

Bewuste gebruiker
Vandaag voor de eerste maal 3-FA geprobeerd.
Wat? 3-FA pellets 50mg, totaal van 200mg verspreid over dik 2uur.
Setting: thuis, alleen, muziek (mix van psytrance, techno, hardtrance), hue verlichting op de beats vd muziek.
Voorheen, goed gegeten, voldoende gedronken (Monster en vitaminewater) en voedingssupplementen (multivitamines, gember, curcuma) genomen.

Rond 18u: eerste pellet 50mg
18u30: halfje van 25mg bijgenomen, ondertussen hier op het forum reeds 2 ervaringen gelezen, beide wel de poedervorm en nasaal, waar de dosis tussen de 200-350mg lag, verspreid.
18u45: dus vrij snel ander halfje v 25mg bijgenomen, zat dus op 100mg, uur anderhalf uur passeerde, waarbij ik een subtiele, eerder koele, niet recreatieve focus ervaarde. Las ondertussen hier, dat het wel eens later echt binnenkomt, na 2u. Ik bleef wachten, tot ik merkte dat er na 2u niet veel veranderde, ik miste volledig een speedy-energy-euforie rush.
Nog voor 20u: meteen 2 pellets, dus 100mg bijgenomen.
23u50: ondertussen meer dan 5u na eerste inname en 3u30min na laatste inname van 100mg. Gans die tijd bleef het bij die eerder koele focus, waarbij ik vb wel veel kon schrijven/typen (verschillende forums, verdergeschreven aan soort van biografie, is misschien veel gezegd, meer mn ervaringen met oa geestverruimende middelen, algemene ervaringen en ideeën doorheen de jaren, filosofische gedachten, lucide dromen...), maar ik miste echt wel die lekkere speedy energy, bodyhigh, versterkte en/of verandering van zintuigen en opgaan in de muziek, euforie en het sociale. Ik was/ben heel sterk op mezelf, heb de muziek zelf heel stil gezet. Ik vergelijk het meer met het effect dat ik heb bij een goede dosis (25-30mg) 4f-mph, maar daar verwacht ik ook niet meer en is eerder goed vr mn adhd. Maar van 3-FA had ik gewoon veel meer verwacht, minder dan 4-FA, dat zeker, eerder een korter werkende versie ervan, meer de effecten van 4-fma, maar dan kortere rush, waar dit bij 4-fma richting 8u met duidelijke na-effecten tot 10-12u ligt, wist ik dat de totaal duur hier rond de 5 à 6u zou duren, met dan nog eventuele lichta na-stimulatie/effecten. Eigenlijk na de 100mg en totaal v 200mg bleef ik gewoon die koele focus behouden tot nu, er kwam niets extra bij en heb het al vaker fijner gehad in nuchtere toestand opgaan in de muziek of met een vette film en lekker drankje.
Conclusie: ferme teleurstelling en snap het gewoon niet echt, oké door de tijd heen creër je bepaalde tolerantie, verwacht je een evenaring van eerder gebruikt stofje en weet je dat zelfs de meeste stofjes meer dan de verwachtingen inloste, ik denk hier vb aan 4-FA, 6APB, 4-FMA, 2F-K, 2cb, 1p-lsd en zelfs 3mmc, waar ik dan eerder lage verwachtingen bij had, maar ik meteen het bijnemen begreep, maar wel de minste van alle rc's vond, maar het gaf wel energy-focus-euforie, kortwerkend, daarom dat bijnemen. Maar bij deze dus een zwaat gebuisde int rijtje. Heb er nu nog 6x50mg over, die ik ooit wel eens ineens zal innemen, maar voor nu, 0/10 en dik teleurgesteld.
Ik hoor graag anderen hun ervaring met 3-fa pellets.

New Dawn

Experimenterende gebruiker
Ik neem in het dagelijks leven vrij regelmatig een lage dosering van een willekeurige oppeppende substantie met als doel / wens extra focus en optimisme los te weken voor de momenten waarop ik daar optimaal gebruik van kan maken, een soort van DIY ADD behandeling (Doctor It Yourself, Alle Dagen Drugs).

Zo ook 3-FA, maximaal 1/2 pellet in de ochtend (+/- 25mg, die tabletjes zijn niet bepaald nauwkeurig geperst...) Met deze dosis past het in mijn lijstje van concentratieverhogers thuis en voelt het zoals jij dat hier omschrijft: koele focus, ik kan anderen goed negeren, zit lekker in mijn vel, de tijd vliegt en ik heb weer een aantal productieve stappen gezet. Het werkt bij mij ook een groot deel van een werkdag, het is voor mij toepasbaar zoals 4F-MPH.

Volgens PsychonautWiki is 70mg+ oraal een stevige dosering, 100mg in 1x zou zijn werk gedaan moeten hebben.

Uit je verhaal maak ik op dat je mogelijk ADHD-er bent, als je anders in elkaar zit dan kan dat de werking van dit soort substanties beïnvloeden, ook opgebouwde tolerantie door "officiële medicatie" of andere experimenten kunnen je misschien dwars zitten? Dit middel schijnt ook op je serotonine te werken, als je recent een MDMA / APB avontuur hebt meegemaakt dan kan dit de euforie misschien ook wat gedempt hebben..?

Het kan natuurlijk ook gewoon zo zijn dat het verkregen middel niet 100% is wat het zou moeten zijn...

Krypt0nite

Bewuste gebruiker
Hmm weetniet of je me eerdere berichten had gelezen maar zal het nog een keer plaatsen.

De dosis chart van psychnout is conservatief en waarschijnlijk gebaseerd op de goede oude batch van jaren terug.

Lees reddit etc eens door dan hoor je van iedereen dat de nieuwe batches veel minder potent zijn.

Oraal doet het mij weinig, neem ik 4 lijntjes van 50mg ga ik echt hartstikke lekker.
Totaal niet fonctioneel zoals 4fmph.

Tevens geef je aan dat je een soort van 4fa/4fma gevoel verwachte.
Dan heb je niet echt goed je recearch gedaan want het lijkt hier totaal niet op.

4fa/4fma zijn serotonine verbruikers.
3fa is vooral een dopamine releaser.
Totaal anders dus.

Oftewel je had een verkeerd verwachting beeld van het stofje 3-fa

Als je het nog een kans gaat geven koop dan poeder en leg wat lijntjes.
Geloof me daar kan 4fmph echt niet tegenop.

Neo-Shulginist

Badass junkie
Ik denk dat je andere verwachtingen had van 3-FA dan wat het biedt. 3-FA is inderdaad vrij 'saai' in de zin dat het een stimulatie geeft die haast onmerkbaar is. Anderen vinden die 'cleane' high juist heel fijn. Het is alsof je onder invloed bent zonder onder invloed te zijn. Dus als je daar niet naar op zoek bent dan kun je inderdaad blijven bijpakken tot je een ons weegt, maar zul je uiteindelijk teleurgesteld raken.

New Dawn

Experimenterende gebruiker
Lees reddit etc eens door dan hoor je van iedereen dat de nieuwe batches veel minder potent zijn.

In dit topic van 2 maanden geleden zegt iemand:

The reptilians don't make it anymore since the yields were too low. Current batches from other sources are absolute shit, probably not even 3-fa at all. Best to wait for them to figure out a better production method

Dus het zou inderdaad kunnen zijn dat jouw pellets "geen zuivere chemo-koffie" zijn.

Ik vind ook dit topic van 5 maanden geleden: 3-FA for studying purpose waarin een dosering tot 50mg als functioneel omschreven wordt, ze beweren daar inderdaad ook dat de huidige batches minder potent zijn en mogelijk (deels) 2-FA zouden bevatten.

Ik vind ook deze van 4 maanden geleden: What is the 3-FA dosage ceiling waarin ik lees dat er niet echt een plafond is, voor mensen zonder tolerantie is 70mg voldoende, er wordt beweerd dat het bij 100mg beter werkt maar dat er dan onprettige bijwerkingen optreden.

Waarschijnlijk is er veel verschil tussen slikken en snatsen, en werkt oraal niet bij iedereen door verschillen in de stofwisseling ofzo?

Wel vreemd dat er op de Wiki (nog) geen dosering informatie te vinden is over het nasaal consumeren van deze substantie.

Hardcore_frk

Badass junkie
In dit topic van 2 maanden geleden zegt iemand:

Dus het zou inderdaad kunnen zijn dat jouw pellets "geen zuivere chemo-koffie" zijn.

Ik vind ook dit topic van 5 maanden geleden: 3-FA for studying purpose waarin een dosering tot 50mg als functioneel omschreven wordt, ze beweren daar inderdaad ook dat de huidige batches minder potent zijn en mogelijk (deels) 2-FA zouden bevatten.

Ik vind ook deze van 4 maanden geleden: What is the 3-FA dosage ceiling waarin ik lees dat er niet echt een plafond is, voor mensen zonder tolerantie is 70mg voldoende, er wordt beweerd dat het bij 100mg beter werkt maar dat er dan onprettige bijwerkingen optreden.

Waarschijnlijk is er veel verschil tussen slikken en snatsen, en werkt oraal niet bij iedereen door verschillen in de stofwisseling ofzo?

Wel vreemd dat er op de Wiki (nog) geen dosering informatie te vinden is over het nasaal consumeren van deze substantie.
Snatsen is the way to go met 3-FA. Ik ben zelf een flink proefkonijn van deze stof. Ik gebruik het nu ongeveer jaar bijna dagelijks en ondervind tot op heden geen negatieve effecten. Maarja misschien heb ik over een jaar wel een hersentumor.. Of krijg ik een dodelijk autongeluk.. That's life!

djiego

Bewuste gebruiker
Ik had m'n ervaring onderweg al ergens gepost, wel lekker spul (nasaal) , wat me echter niet bevalt is dat ik er zoveel van moet/ga nemen (aangezien de effecten daarvan onbekend zijn) om een lekkere stevige rush te krijgen/houden.. dus ik ben er nog niet uit of ik dit vaker ga gebruiken (recreatief). Lijkt in de categorie niet echt geschikt voor mij a la 3-MMC.

Geen grote kater gelukkig, wel wat koppijn en een dag bijkomen van de gemiste nacht, maar dat is te verwachten.

Nihilist88

Bewuste gebruiker
Snatsen is the way to go met 3-FA. Ik ben zelf een flink proefkonijn van deze stof. Ik gebruik het nu ongeveer jaar bijna dagelijks en ondervind tot op heden geen negatieve effecten. Maarja misschien heb ik over een jaar wel een hersentumor.. Of krijg ik een dodelijk autongeluk.. That's life!
Bedankt voor de info, is er toch soort v verklaring voor mijn ervaring. En lijkt de poedervorm en snuiven beter te werken. Wel ben ik er uiteindelijk nog goed wakker op gebleven. Was uiteindelijk ook 200mg in totaal.

Nihilist88

Bewuste gebruiker
Snuiven, slikken, drinken of roken... sterven doen we uiteindelijk allemaal 🙃 En genoeg vb van, die maximaal gezonde levensstijl hebben en toch kankers of andere shit krijgen en dan die sloffen sigaretten roken en 100j worden💩

Azarius vaporizers and accessories
Bovenaan