• Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

Eerste en tweede keer XTC

xMarre

Newbie
Vind het leuk om andere ervaringen te lezen, dus hierbij mijn bijdrage!

Ga zo'n 1,5 jaar nu naar hardstyle feestjes, en zei altijd overtuigend dat het zonder drugs veel beter uit te houden is. Maar op een gegeven moment won de nieuwsgierigheid het toch. Je leert steeds meer mensen kennen via feestje die wel gebruiken. Dus besloten om het tijdens free festival te proberen (lekker goedkoop dus als het mis zou gaan was dat niet erg). Van te voren best wel veel research gedaan en keurig de week ervoor veel fruitjes gegeten. We hadden via een vriend groene nog wat gekregen (ik weet de naam niet meer). Ze bleken niet sterk te zijn, maar dat vonden we wel best. Eerste halve genomen maar na drie kwartier voelde ik nog niks, dus nog een halve genomen. Ik kreeg meer energie en begon vreselijk raar te doen met m'n tong en lippen, had super veel dorst en was vreselijk aan het zweten. Ik had het gevoel dat ik wel meer energie had en de tijd vloog ook voorbij. Maar een gevoel van euforie voelde ik niet echt.

Volgende dag weinig last, alleen wat moe. Maandags super hoofdpijn en ben dinsdag nog gaan sporten, maar daarna ging het mis. Nog een biertje gedronken maar ik kreeg echt een klap in m'n gezicht. Ben met koorts in bed gaan liggen en ben de hele dag en nacht door gaan slapen. Na een week was de koorts nog steeds niet verdwenen dus ben naar de dokter gegaan. Moest bloedprikken en hieruit bleek dat ik de ziekte van pfeiffer had! Ik schrok me kapot, zou dat door de X komen? Kon er verder niet heel veel over vinden, alleen dat het natuurlijk allebei met de lever te maken heeft. Heb de hele zomervakantie plat gelegen om de bank, en gelukkig na 2 maanden was ik er weer vanaf!

Rustig weer begonnen met sporten, uitgaan etc. En toen begon het toch weer te kriebelen. Veel verhalen gelezen op internet over dat euforische gevoel en wilde dat graag meemaken! Kaartjes besteld voor headhunterz in het ziggodome en besloten dat ik het daar weer ging proberen. Maar een week van te voren begon ik verschrikkelijk te twijfelen. Via twee verschillende mensen lukte het steeds niet om X te krijgen dus zag het een beetje als een teken dat ik het echt niet moest doen:tongueout:­ Ik was echt bang dat ik weer weken plat zou moeten liggen. Uiteindelijk via drugsinfo.nl geloof ik in zo'n chat gezeten en ze vertelde mij dat je echt niet zomaar pfeiffer kan krijgen via XTC. Dit virus had ik had al en kwam via de lage weerstand van de X naar boven. Ze vertelde er ook bij dat ik pfeiffer niet meer een tweede keer kon krijgen. Dus zodoende toch besloten om het weer te doen!

Van te voren lekker gekookt maar kreeg geen hap door m'n keel:tongueout:­ Had er zo'n zin in! We hadden via via gele triforce kunnen regelen en het werd zelfs voor ons naar binnen genomen, ideaal! Om een uur of 12 de eerste helft genomen. Ik voelde hem al snel opkomen want er zat weinig voedsel in m'n maag. Op een gegeven moment was het BAM! De lichten en muziek werden me even te veel en ben naar buiten de zaal gelopen. Daar even gezeten met de mensen waarmee ik er was en begon non-stop te praten, hahah. Vond het heerlijk! Maar ook zonde van het feest dus we zijn maar weer naar binnen gegaan. En wauw wat voelde ik me goed! Ik was super blij, vond iedereen aardig en iedereen lachte ook zo aardig terug, ik had echt een smile van oor tot oor op mijn gezicht staan geloof ik. Mijn vriendin en ik zeiden zelfs tegen elkaar dat we misschien wel met elkaar zouden zoenen. Maar als ik daar nu aan terug denk, nee bedankt zo zijn wij normaal echt niet:tongueout:­ Ik kon ook zo goed hakken vond ik van mijzelf! Ben heerlijk los gegaan. En helemaal niet last van zweten ofzo, dat was ook chill.

Na zo'n 3/4 uur (ik had echt geen besef van tijd) nam het gevoel een beetje af. Ben nog even met een vriend naar de wc gegaan, en toen we terug liepen konden we de rest niet meer vinden. Heel de zaal doorgelopen en raakte op een gegeven moment die vriend ook kwijt. Toen raakte ik best wel in paniek. Moest er niet aan denken om de rest van de avond alleen te zijn, geen muntjes of geld bij me (had mijn vriendin), geen mobiel bij me en de X had die vriend ook in z'n broekzak zitten. Mijn stemming sloeg helemaal om. Tijdens het zoeken zag ik ook overal statafels, waar ik ook van in de war raakte. Na halfuurtje gelukkig de rest weer gevonden! De andere helft van de triforce genomen maar werd er een beetje raar van. Na een uur voelde ik ook helemaal geen verschil, maar vond het wel best zo. Durfde niet nog meer te nemen want mijn vriendin ging er wel hard op. De rest van de nacht nog wel los staan gaan, maar minder dan eerst. Alles werd weer wat zwaarder, kreeg een honger gevoel en de raketjes smaakte ook niet zo lekker meer. Dus volgens mij was ik aan het eind van de nacht weer nuchter.

Mijn mijn conclusie: wat een super nacht! Jammer dat de tweede helft niet werkte maar heb me echt prima vermaakt! Wat ik wel een nadeel vind is dat de tijd zo snel gaat. Ik heb alleen headhunterz in het begin meegekregen en adaro aan het eind. De rest van de DJ's, geen idee? Toen ik de livesets terug hoorde kon ik me ook helemaal niet herinneren dat ik dat gehoord heb:tongueout:­ Volgende dag lag m'n hele mond ook open, en super spierpijn in m'n kaken. Maar dat vond ik beter dan hoe ik deed met m'n mond op free festival:wink:­ Verder de maandags wel last gehad van mijn humeur. Ik kon echt niet blij doen, maar was ook niet chagrijnig. Leek alsof ik geen emoties meer had ofzo:tongueout:­ Nu maar weer twee maanden wachten, maar wat duren die twee maanden lang zeg! Ik kan niet wachten tot het weer oud&nieuw is:)­

Verder nog de vraag: Hoe kan het dat ik die tweede helft niet voelde? Misschien door mijn omgeslagen stemming? Of dat ik hem eerder had moeten nemen?

froukster

Newbie
Lekker report zeg!

Om te antwoorden op je vraag: het is vaak zo dat op het moment dat je te laat bij pakt je de effecten amper of niet meer voelt. Eigenlijk, althans dat doe ik, moet je op het hoogtepunt bijpakken of precies op het moment dat je even bij jezelf denkt: ho! wordt het nou minder? Op die manier lijkt het hoogtepunt zich te verlengen.

Veel plezier bij je volgende keren! :wink:

walnootje

Belezen gebruiker
Leuk tripreport! Bij mij verliep de eerste x ook niet echt geweldig en was het voornamelijk de 2e x wat het goedmaakte. Ik neem altijd kwartjes bij als ik mijn piek heb gehad, zo blijf je tog een beetje energie en euforie houden. Echt een 2e piek maak ik niet zoveel meer mee of ik moet echt goede hebben :) Maar dat is persoonlijk! :)

harry123

Bewuste gebruiker
Tip voor de volgende keer: Bijnemen met 1/4 tot 1/3 van je start dosis. En dan om het uur/2uur. Dan verleng je het gevoel en misschien ga je wat harder, als je te laat bijneemt krijg je het gene wat je nu dus had, dat je moe werd :P

Maar verder echt een leuk reportje om te lezen

Bovenaan