• Beste Bezoeker,

Het zal je niet ontgaan zijn dat er een wereldwijde uitbraak is van een nieuw coronavirus met officiële naam SARS-CoV-2. De naam van de ziekte die dit virus veroorzaakt is COVID-19. De ziekte is besmettelijk en verspreidt zich snel. Het is niet 'zomaar een griepje'. De gevolgen van de ziekte, mede omdat er geen vaccin tegen is, kunnen ernstig zijn. Niet alleen voor ouderen en mensen met onderliggende medische problemen: momenteel betreft het in de helft van COVID-19 patiënten op IC's in Nederland mensen van onder de 50; de jongste patiënt is slechts 16 jaar oud.

De overheid heeft maatregelen ingesteld om de snelheid van verspreiding af te remmen, zodat de druk op de gezondeidszorg en andere cruciale sectoren niet in een keer te groot is. Hoewel het aantal kritieke patiënten nog relatief klein is, betekent een IC-opname wel een verblijf van een paar weken en de noodzaak tot beademing. COVID-19 kan namelijk ernstige longproblemen veroorzaken.

Veel mensen die besmet zijn met het virus zullen alleen milde klachten ervaren. Ook is het inmiddels erg aannemelijk dat mensen zonder klachten de ziekte kunnen verspreiden. Om deze reden is op 15 maart besloten tot vergaande maatregelen. Grotere bijeenkomsten worden geschrapt, scholen en horeca- en sportgelegenheden worden gesloten, iedereen wordt gevraagd sociale contacten te minimaliseren en in het dagelijks leven anderhalve meter afstand van elkaar te houden.

Help mee om de verspreiding van dit virus af te remmen. Op deze manier kan voorkomen worden dat niet teveel mensen tegelijk de ziekte krijgen. Als iedereen een steentje bijdraagt, is het mogelijk om Italiaanse toestanden te voorkomen. Wil je weten hoe je kan helpen? Kijk dan op de website van de Nederlandse overheid, het RIVM of de WHO. Op deze pagina kun je zien hoeveel bevestigde COVID-19 meldingen er in Nederland zijn.

Belangrijk: vermoed je dat je klachten hebben die duiden op een besmetting met het nieuwe coronavirus? Ga dan niet naar je huisarts toe, maar bel deze indien je hulp nodig hebt. Kijk op thuisarts.nl voor meer informatie.

Stay safe!

Tripreport v/d Maand Eerste ervaring kleine dosis (1p)-LSD

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories

Game&Watch

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Hoi DF,

Hieronder mijn ervaring met een kleine dosis LSD. Ik ben al erg onder de indruk.

Tripreport
Ik heb al eerder wat geplaatst over mijn allereerste ervaring met 1p-lsd in het microdosis topic (in subforum Drugs Algemeen) en kon het niet laten om gister wat losse stukjes te proberen die ik overhield van het stuk knippen van een zegel. In totaal was dit 37,5 mics om 13:30, nog niet eerder omdat er nog een vriend bij mij thuis was. Ik dacht ik neem niet te veel want ik moest maandag werken en was bang voor de lange werkingsduur, bovendien was het de eerste keer psychedelica en was ik alleen. Het leek me een mooie intro om het gevoel te leren kennen zogezegd.

Zegeltje op de tong en toen begon het wachten. Huis een beetje opgeruimd. Na een half uurtje op de bank gaan hangen, beetje sport op tv gekeken. Niks. Toch te weinig genomen? Na een uur dacht ik: "waar wacht ik eigenlijk op? Er komt niks." Voelde eigenlijk alleen wat onrust in mijn lichaam. Dit is het moment waarop ik naar buiten kijk. Het is lekker weer, laat ik maar even een rondje lopen.

Dit is het moment waarop het allemaal veranderde. Er is een kinderevenement gaande met overal springkussens en het was behoorlijk druk in de stad. Terwijl ik door de mensen/kindermassa loop voel ik me snel high worden, het valt me op dat ik veel meer dan normaal zie hoe mensen zich voelen, en ik maak mezelf wijs dat ik ook aan de buitenkant kan zien wat voor persoonlijkheid de mensen hebben. Dit vond ik heel mooi. Terwijl ik verder en verder loop verlaat ik de stad en het springkussenevenement en voel ik me steeds euforischer worden. Dit blijft zich maar ontwikkelen. Absurde euforie, ik weet niet waar het vandaan kwam maar het was er gewoon. Minimaal vergelijkbaar met MDMA. Ook voelde ik heel veel liefde voor mijn omgeving en de mensen die ik op straat zag lopen.

Ik krijg het na een uur lopen echter te warm en besluit toch maar weer naar huis te lopen. Thuis gekomen ben ik boven mezelf zulke blijheid voel ik, het absolute hoogtepunt. Ik ga op de bank liggen en kijk golf op TV met het geluid uit maar muziek aan. Wat een mooi spel en wat een blijheid in mij, te hard genieten! Ik besluit het TV geluid aan te zetten en verlies meteen mijn interesse in het spel. Terwijl ik erg onder de indruk was van de waanzinnige vaardigheden van die mannen (hoe sla je in vredesnaam van 200 meter de bal bijna in zo'n klein putje?!?) praten de TV commentators erover alsof het de normaalste zaak van de wereld is. Duidelijk op een andere golflengte dan ik. Dan maar alleen wat muziek luisteren, ook heel fijn. Hier vraag ik me af waarom mensen LSD als intellectueel ervaren. Ik voel al meer dan 2 uur bijna enkel euforie? Nog steeds te veel energie in mijn lichaam, dus ik besluit om weer buiten rond te lopen (19.000 stappen uiteindelijk haha)

Uit het niets slaat mijn trip hier helemaal om. Ik weet niet precies wat het nou triggerde, maar plotseling zakt de euforie weg en begin ik te denken. En niet een beetje te denken ook. Als een sneltreinvaart komen de gedachten langs. Over fouten die ik op mijn werk heb gemaakt. Hoe ik daar misschien mensen mee heb teleurgesteld en hoe ik hier niet goed mee omgegaan ben. Plotseling krijgt het allemaal een veel minder vrolijk tintje. Al heel snel voel ik dat dit mijn onderbewuste is, die getriggerd door de LSD mij iets probeert te vertellen. En ik accepteer het. Echt zo'n mooi gevoel! Zelfliefde en schaamte en verdriet en plezier tegelijk. Ik besluit dat alles wat ik voel dat ik het moet accepteren en mag voelen.

In de uren hierna denk ik absurd veel na (en loop ik ook nog geruime tijd rond op straat). Er komen nare en vrolijke momenten langs. Thema's binnen zelfverbetering waar ik al jaren mee bezig krijgen een extra duwtje in de goede richting. Het voelt fijn om te beseffen dat ik hier al lang mee bezig ben ook zonder drugs en ik ben zowaar een beetje trots daarop. Ik denk over sociale conditionering. Machtstructuren in de maatschappij. Onzekerheid. Arrogantie. Hoe graag ik dit wil delen met mensen om mij heen. Hoe anders (en heftiger) de trip is dan ik had verwacht. Uiteindelijk zakt het thuis allemaal heel langzaam weg en ben ik ook wel weer blij dat ik weer in de nuchtere wereld terecht kom want het was ook wel vermoeiend. Rond een uur of 22.00 vind ik dat ik me wel weer nuchter voel en ga ik vrij snel naar bed. Nog maar 2.5 uur wakker liggen om het te verwerken.

Vragen
Ik ben nog wel verbaasd over een aantal zaken. Het eerste is dat ik toch al verrekt hard ging op zo'n kleine dosis. Niet qua visuals/perceptie/zintuigen dus, daar heb ik niks van gemerkt met deze dosis. Maar wel met mijn gedachten en gevoelens. Is dit normaal? Ik zal wel gevoelig zijn hiervoor?

Ook vraag ik me af of dit een normaal verloop is van een trip (i.e. twee compleet verschillende fases met eerst heel veel gevoel/euforie/energie/vaagheid en daarna heel veel introspectie gedachten gecombineerd met complete eerlijkheid). Het lijkt me namelijk waanzinnig leuk op een festival zoals ik mij de eerste uren voelde. Maar op een festival nog uren lang met die introspectie rond lopen, dat weet ik nog niet. Gebeurt dit minder als je met vrienden bent?

Conclusie
Zo'n kleine dosis en toch al complete schitterende chaos in mijn hoofd. Vreugde, introspectie, vermaak. Wat heeft dit goedje te bieden bij hogere dosissen, ik vermoed toch vooral ook zintuigelijke waanzin? Ik vond het wel heel fijn dat ik door de kleine dosis bijna alles heb onthouden, heb nog zeer veel details en dingen die ik heb meegemaakt niet hier opgeschreven maar weet ze nog heel goed. Ik snap nu ook echt goed dat psychedelica zoveel meer te bieden hebben dan enkel vermaak en begrijp veel posts op dit subforum ook veel beter.

De liefde is echt. :redheart:

Eik

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Tripreporter
Hoi @Game&Watch dat klinkt als een heerlijk tripje hoor! Leuk dat je zo'n fantastische ervaring hebt gehad op een relatief bescheiden dosis (1P-)LSD! Ik heb zelf een keer een vergelijkbare dosis ALD-52 gedaan op een festival en dat is me wel prima bevallen. Hoger dan dat zou ik denk ik voor een normaal festival wat teveel vinden.

Ik ben benieuwd naar je verdere ervaringen! Heb jij ook dat hoe beter je deze stofjes leert kennen hoe gekker je het gaat vinden dat ze illegaal zijn?!

P.S. En ja de liefde is zeker echt!

Mindless

Badass junkie
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Mooie ervaring zeg!

Terwijl ik erg onder de indruk was van de waanzinnige vaardigheden van die mannen (hoe sla je in vredesnaam van 200 meter de bal bijna in zo'n klein putje?!?) praten de TV commentators erover alsof het de normaalste zaak van de wereld is. Duidelijk op een andere golflengte dan ik.
Haha zo herkenbaar!

Ik heb meerdere trip avondjes met een vriend compleet in een deuk gelegen om hoe oppervlakkig en nep mensen op de tv zijn. Na mijn introductie met psychedelica ben ik ook compleet opgehouden met televisie kijken. Het is een neppe, hersenloze, lage frequentie poppenkast. Het maakt je letterlijk dom door je in die lage frequentie te trekken. Er zijn uitzonderingen natuurlijk, maar grotendeels is het rotzooi die je beter kunt vermijden.

Ik ben nog wel verbaasd over een aantal zaken. Het eerste is dat ik toch al verrekt hard ging op zo'n kleine dosis. Niet qua visuals/perceptie/zintuigen dus, daar heb ik niks van gemerkt met deze dosis. Maar wel met mijn gedachten en gevoelens. Is dit normaal? Ik zal wel gevoelig zijn hiervoor?
Vrij intense ervaring voor zo'n lage dosering ja. Het kan zijn dat je er gevoelig voor bent.

Ook vraag ik me af of dit een normaal verloop is van een trip (i.e. twee compleet verschillende fases met eerst heel veel gevoel/euforie/energie/vaagheid en daarna heel veel introspectie gedachten gecombineerd met complete eerlijkheid). Het lijkt me namelijk waanzinnig leuk op een festival zoals ik mij de eerste uren voelde. Maar op een festival nog uren lang met die introspectie rond lopen, dat weet ik nog niet. Gebeurt dit minder als je met vrienden bent?
Heel herkenbaar in mijn beleving. Ik heb in het begin met LSD (en 1P-LSD en ALD-52) altijd dat ik zeer energiek (te energiek vaak) wordt en vrij euforisch. Daarna komt de introspectie: diep denken/contempleren op van alles. Bij mij komt de introspectie wanneer ik met anderen trip ook, dus ik weet niet hoe handig het is om het op een festival te doen. Voor mij persoonlijk denk ik niet, maar misschien dat het bij anderen anders ligt.

Zo'n kleine dosis en toch al complete schitterende chaos in mijn hoofd. Vreugde, introspectie, vermaak. Wat heeft dit goedje te bieden bij hogere dosissen, ik vermoed toch vooral ook zintuigelijke waanzin? Ik vond het wel heel fijn dat ik door de kleine dosis bijna alles heb onthouden, heb nog zeer veel details en dingen die ik heb meegemaakt niet hier opgeschreven maar weet ze nog heel goed. Ik snap nu ook echt goed dat psychedelica zoveel meer te bieden hebben dan enkel vermaak en begrijp veel posts op dit subforum ook veel beter.
Mooi hè!

Ja, op hogere doseringen heb je veel meer kans op visuals, maar in welke mate scheelt ook van persoon tot persoon.

Los van de energieke euforische fase en de introspectieve fase ervaar ik met LSD (en aanverwanten) op meer normale doseringen vaak ook een soort doorbraak fase waarin alle eerdere visuals en gedachten verdwijnen en de normale werkelijkheid helemaal veranderd in een soort paradijs/hemel op aarde, met ongelofelijke kleuren (die buiten het normale spectrum lijken te bestaan), een enorm gevoel van synchroniciteit en een diep gevoel van vrede en geluk waarbij vergeleken de eerdere euforie van de eerste fase van de trip maar oppervlakkig en vergankelijk lijkt. En toen ik te regelmatig tripte helaas ook hel op aarde. LSD is niet te onderschatten...

De liefde is echt. :redheart:
Dat is altijd de boodschap. :redheart:

Game&Watch

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Ik ben benieuwd naar je verdere ervaringen! Heb jij ook dat hoe beter je deze stofjes leert kennen hoe gekker je het gaat vinden dat ze illegaal zijn?!
Vooral de hypocrisie hoe we als maatschappij instaan vind ik raar. Waarom alcohol en nicotine wel en dit niet? Dat is werkelijk niet te begrijpen als je kijkt naar de effecten op gezondheid (beide stoffen) en het gekke gedrag dat door alcohol kan komen.

Aan de andere kant. Hoe zou de vrijmibo worden als we LSD zouden gebruiken in plaats van bier haha. Dit ligt zo ver van onze maatschappij af dat ik me er niets bij kan voorstellen.:sweatsmile:

Hoi @Game&WatchIk heb zelf een keer een vergelijkbare dosis ALD-52 gedaan op een festival en dat is me wel prima bevallen.
Bij mij komt de introspectie wanneer ik met anderen trip ook, dus ik weet niet hoe handig het is om het op een festival te doen. Voor mij persoonlijk denk ik niet, maar misschien dat het bij anderen anders ligt.
Ligt zo te zien heel erg aan de persoon dus! Ik denk dat ik eerst eens met anderen moet proberen voor ik me daar aan waag; heb sowieso 1 vriend die hier wel voor open staat. Maar het lijkt me toch wel heel leuk op een festival want ik vond het ook erg fijn om onder de mensen te zijn op deze dosis.

Ik heb meerdere trip avondjes met een vriend compleet in een deuk gelegen om hoe oppervlakkig en nep mensen op de tv zijn. Na mijn introductie met psychedelica ben ik ook compleet opgehouden met televisie kijken. Het is een neppe, hersenloze, lage frequentie poppenkast. Het maakt je letterlijk dom door je in die lage frequentie te trekken. Er zijn uitzonderingen natuurlijk, maar grotendeels is het rotzooi die je beter kunt vermijden.
Ik ben het hier maar gedeeltelijk mee eens. Ik ben een grote sportliefhebber (zowel kijken als doen) en zeker na een hele dag nadenken (dat is mijn werk nou eenmaal) vind ik het soms ook wel fijn om lekker onderuitgezakt voetbal te kijken. Ik zie het puur als een vorm van ontspanning en verder niks. Ik ben het er wel mee eens dat dit volledig hersenloos is. En dat je het dus niet te veel moet doen.

Dat gedeelte van de hemel op aarde klinkt trouwens waanzinnig! Ik hoop dat ik dat een keer mag meemaken.

Mindless

Badass junkie
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Ik doelde dan met name op de content waarvan je zoned out raakt en het lage bewustzijn waar veel mensen op tv in zitten (wat jij beschreef met je golf voorbeeld). Aan de andere kant zijn er natuurlijk best programma's die echt goed zijn. Spul dat je niet in een beta brainwave mode zet maar je zelfs kan inspireren. Maar die zijn naar mijn mening nogal zeldzaam. Dingen als sport zie ik er wat tussenin zitten. Als je er dan ook nog om denkt het niet teveel te doen is er niet gauw wat aan de hand lijkt me.

Ik zelf ben gewoon heel anders tegen tv aan gaan kijken (no pun intended). Je kunt ook ontspannen zonder te dalen naar een lager bewustzijn.

Ja, die staat van hemel op aarde kun je beleven op LSD, maar mijn ervaring is wel dat een beetje eigen input de kans erop enorm vergroot. En dan bedoel ik meditatie: het denken stoppen en slechts naar gedachten gaan kijken zonder ze te willen sturen. Op LSD kun je vrij gemakkelijk doorbreken naar die staat. Als je alleen maar gaat zitten denken (en die drang is best groot met LSD), dan kan al dat denken een obstakel zijn om die doorbraak te krijgen. Zonde want het is iets dat je nooit zult vergeten.

Edit: heb dit topic even verplaatst naar de tripreports forumsectie.

Game&Watch

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Ah, dat klinkt nog best advanced als je nooit aan medicatie doet. Dus voorlopig vermoed ik dat dat niet zal lukken! Maar bedankt voor de tip ik ga het zeker onthouden/proberen :thumbsup:

Eerst maar eens keer een echte dosis nemen. Jammer dat ik daar zo weinig tijd voor heb.

NiandraLades

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Wat mooi! Fijn om te lezen dat je een mooie ervaring hebt gehad, en er zo goed en verantwoord mee omgaat. De kans is groot dat een hogere dosis je nog veel meer te bieden heeft en je dingen gaat laten beleven die je je niet eerder voor kon stellen! En dat er dan ook nog meer dingen op z'n plek gaan vallen.

Het verloop van de trip klinkt normaal, maar dit kan elke keer weer anders zijn. Set en setting hebben een grote invloed, waardoor het verloop van je trip op een festival weer heel anders kan zijn. Ik heb één keer op een festival getript en dat was geen fijne ervaring, maar de dosis was dan ook te hoog en het werd me gauw duidelijk welke persoonlijke factoren ervoor zorgden dat ik me niet prettig voelde met allemaal mensen om me heen. Jij zit weer heel anders in elkaar dus wellicht dat het voor jou wel prima uitpakt.

Hoe dan ook, mooi verslagje en ik hoop dat je je ontdekkingsreis hier blijft delen.

Game&Watch

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Mooi dat je denkt dat ik verantwoordelijk ben. Misschien heb ik toch wat geleerd van die (vele) keren dat ik een black out had van de drank haha. Less is more eigenlijk. Wordt vaak gezegd in deze context he :) het scheelt ook echt als je je non-alcohol drugservaringen pas later meemaakt dan kan je er beter over nadenken en meer genieten. Wat dat betreft ben ik blij dat ik zo'n naïeve jongen was de afgelopen 15 jaar (dat was de eerste keer dat ik bier dronk)

Kan je vertellen over die ervaring Niandra? (of heb je een trip report?) Ik ben erg nieuwsgierig!

ik twijfel nog steeds een beetje of ik een beetje (max 40 mics) lsd wil gebruiken op ADE. Is voor mij sowieso het laatste festival van het jaar. Wat denken jullie?

Laatst bewerkt:

Game&Watch

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Ik twijfel nog steeds heel erg haha.

Als ik ervoor ga ga ik sowieso iets vergelijkbaars als deze keer doen. Dus inderdaad max 40 mics dan, voelde voor mij niet als een hoeveelheid waarbij er echt iets verkeerd kan gaan.

Jouw tripreport is wel even andere koek! Ondanks dat het voor jou geen goede trip was vond ik toch een leuke read omdat je het heel mooi beschreven en onthouden hebt! Zo hebben er toch nog mensen lol aan jouw trip gehad :wink:

kapitein-x

Wijs gebruiker
Tripreporter
Goed geschreven, heldere beschrijving. Klinkt als fijne ervaring.

Vooral de hypocrisie hoe we als maatschappij instaan vind ik raar. Waarom alcohol en nicotine wel en dit niet? Dat is werkelijk niet te begrijpen als je kijkt naar de effecten op gezondheid (beide stoffen) en het gekke gedrag dat door alcohol kan komen.

Aan de andere kant. Hoe zou de vrijmibo worden als we LSD zouden gebruiken in plaats van bier haha. Dit ligt zo ver van onze maatschappij af dat ik me er niets bij kan voorstellen.:sweatsmile:
Ik snap wel de angst voor middelen als LSD. Het is vooral het onvoorspelbare aspect wat eraan zit denk ik. Het kan tien trips helemaal fijn zijn en dan opeens een trip met allerlei schaduwmateriaal wat omhoog komt. Dat hoeft zeker niet negatief/onwenselijk te zijn (hoewel het zelfs een ervaren tripper een 'knauw' kan geven in psychische zin) maar het vraagt wel een bepaalde 'volwassenheid'. En tja, dat maakt wel dat ik bv wel mijn twijfels heb over de verkoop van truffels e.d. aan toeristen in A'dam. Het is zo laagdrempelig terwijl de middelen zo krachtig zijn.

Azarius vaporizers and accessories
Bovenaan