• Beste Bezoeker,

Het zal je niet ontgaan zijn dat er een wereldwijde uitbraak is van een nieuw coronavirus met officiële naam SARS-CoV-2. De naam van de ziekte die dit virus veroorzaakt is COVID-19. De ziekte is besmettelijk en verspreidt zich snel. Het is niet 'zomaar een griepje'. De gevolgen van de ziekte, mede omdat er geen vaccin tegen is, kunnen ernstig zijn. Niet alleen voor ouderen en mensen met onderliggende medische problemen: momenteel betreft het in de helft van COVID-19 patiënten op IC's in Nederland mensen van onder de 50; de jongste patiënt is slechts 16 jaar oud.

De overheid heeft maatregelen ingesteld om de snelheid van verspreiding af te remmen, zodat de druk op de gezondeidszorg en andere cruciale sectoren niet in een keer te groot is. Hoewel het aantal kritieke patiënten nog relatief klein is, betekent een IC-opname wel een verblijf van een paar weken en de noodzaak tot beademing. COVID-19 kan namelijk ernstige longproblemen veroorzaken.

Veel mensen die besmet zijn met het virus zullen alleen milde klachten ervaren. Ook is het inmiddels erg aannemelijk dat mensen zonder klachten de ziekte kunnen verspreiden. Om deze reden is op 15 maart besloten tot vergaande maatregelen. Grotere bijeenkomsten worden geschrapt, scholen en horeca- en sportgelegenheden worden gesloten, iedereen wordt gevraagd sociale contacten te minimaliseren en in het dagelijks leven anderhalve meter afstand van elkaar te houden.

Help mee om de verspreiding van dit virus af te remmen. Op deze manier kan voorkomen worden dat niet teveel mensen tegelijk de ziekte krijgen. Als iedereen een steentje bijdraagt, is het mogelijk om Italiaanse toestanden te voorkomen. Wil je weten hoe je kan helpen? Kijk dan op de website van de Nederlandse overheid, het RIVM of de WHO. Op deze pagina kun je zien hoeveel bevestigde COVID-19 meldingen er in Nederland zijn.

Belangrijk: vermoed je dat je klachten hebben die duiden op een besmetting met het nieuwe coronavirus? Ga dan niet naar je huisarts toe, maar bel deze indien je hulp nodig hebt. Kijk op thuisarts.nl voor meer informatie.

Stay safe!

• Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

Eerste ervaring met DCK

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories

AnoNexus

Experimenterende gebruiker
Eerder deze week heb ik online 350mg DCK gekocht. Ik wilde al een tijdje graag fatsoenlijk een dissasociatief middel halen om mee te kunnen experimenteren, ik heb hiervoor een keer ongeveer 75mg ketamine gebruikt in al een extreme wiet-en-lachgas-waas dus hier herriner ik me zeer weinig van en is zeker niet heel diep geweest. Ook heb ik een keertje 300mg DXM gebruikt wat niet echt genoeg was voor serieuze dissasociatie maar wel een erg interessante ervaring.

De keuze was vooral gevallen op DCK omdat het online veel beschreven word als sterk sederend wat ik zelf erg prettig vind, het manische stimulerende wat een groot gedeelte van de dissociatieve RC's die beschikbaar zijn hebben spreekt mij niet erg aan. Ook is dit middeltje uitzonderlijk goedkoop relatief aan de doseringen die je nodig hebt en heeft het een duratie van 4 - 6 uur wat ik zelf wel erg fijn vind.

Toen ik het goedje eenmaal had besloot ik al snel dat ik het maar meteen dezelfde avond een beetje zou proberen. Mijn idee was om met wat hele kleine minidosisjes een beetje gevoel voor het stofje te krijgen en zodra mijn ouders later naar bed gaan een flinkere dosis die echt tot behoorlijk trippen zou leiden te nemen. Het weegschaaltje wat ik heb gaat tot 0,00, ik probeer een klein beetje af te wegen maar merk al snel dat ie t echt niet oppakt (is al een oud niet heel geweldig werkend dingetje) dus kom ik op het geniale idee er eerst wat zwaarders op te leggen. Een puntenslijper weegt af op 6.50g en maakt t mogelijk om m daarna tot 6.54 aan te vullen. Omdat ik heel rustig van start wil gaan en deze 40mg net zo goed 20 of 60 zou kunnen zijn deel ik de 40mg in 4 kleine hoopjes.

Ik begin de avond met een enkel hoopje, mijn ouders zijn gewoon nog wakker dus ik wil het heel rustig aan nemen zodat er geen risico is dat ik me vergis in een dosis en zo door het huis loop te wankelen.

Na ongeveer 5 minuten voel ik een milde maar erg prettige warme gloed over mn lichaam heen trekken. Ook merk ik snel iets meer diepte in de muziek en begin ik er ook duidelijk meer van te genieten. Ik voel me echt lekker en ontspannen maar echt een high kan ik het nog niet noemen, meer een afterglow achtig gevoel van welziin. Ik laat het 30 minuten landen voordat ik besluit het tweede lijntje te nemen.

Het tweede hoopje leek visueel al ietsjes groter en maakt het dan ook snel een stuk interessanter. Vrij snel na het snuiven word de warme gloed sterker en begin ik me snel diep kalm en ontspannen te voelen. Gek genoeg komt deze ontspanning niet met lichte sedatie die wel vaak bij het stofje word genoemd en ik na een tweede lijntje - al waren ze nog zo klein - wel verwachte, en ook wel naar uit zag. Integendeel! De warme gloed glijd in golven door mn lichaam en ik voel me behoorlijk gestimuleerd en energiek. Ook begin ik me heel iets lichtjes en zweverig te voelen, vergelijkbaar met één of twee biertjes. De muziek klinkt nu echt bijzonder scherp en diep en voor zeker een halfuur doe ik niks anders dan verschillende muziek opzetten en flink op meebewegen/dansen. Ik ga er echt helemaal in op en voel me sterk euforisch. Gek genoeg is er geen sterke voorkeur voor een bepaalde muzieksoort zoals ik dat op psychedellics heb, van het ene op het andere moment ga ik over van funky house naar kalme psychill naar mijn favoriete rap waar ik moeiteloos elke zin op meerap. Het voelt allemaal op zn eigen manier erg lekker en klinkt op zijn eigen manier geweldig.

Hoe goed dit ook voelt, het blijft enigzins mild. Niet dat dit erg is, helemaal niet. Maar het verbaast me echt hoe scherp ik nog ben met twee van deze lijntjes op, mijn motoriek is echt nog 100% scherp en mentaal voel ik me eigenlijk alleen maar helderder. Verspreid over het komende uur neem ik dan ook de laatste twee lijntjes die ik nog had liggen. Na 4 van deze lijntjes begint het wel echt een serieuze high te worden echter ben ik nog goed in controle. Ik merk dat mijn motoriek niet meer helemaal top is in dat ik wat harder met deuren sla dan ik zou willen en af en toe een wankel stapje zet maar het stelt weinig voor. Ik ben ook mentaal nog scherp genoeg om rustig met mijn ouders te praten op het moment dat ik met de hond uit ga en nadehand ga ik zelfs een kwartiertje bij ze zitten omdat ik me makkelijk als nuchter kan gedragen.

Nou, moeder naar bed, de echte trip dan.

Weer dat gekloot met die weegschaal. Na het trucje met de puntenslijper lijkt het op 70mg uit te komen wat echt te veel is, maar ik weet niet hoe accuraat dat is en had het idee dat het best flink minder kon zijn. Ik besluit het poeder in 3 forse lijnen te verdelen en maar even te zien hoe het loopt. Nadat ik de eerste neem en dit serieus voel branden in mn neus waar ik de kleine bumpjes van eerder totaal niet voelde besluit ik dat al deze 3 lijnen echt veels te veel is en ga ik snel bezig nu ik nog vrij nuchter ben één van deze lijnen terug te stoppen in het zakje. Zo gezegd zo gedaan. Ik voel na 3 of 4 minuten al behoorlijk effect op komen en besluit vrij impulsief dat ik geen zin heb om uit bed te moeten komen als deze goed ingekickt is om de volgende te nemen dus om het tweede lijntje meteen ook te nemen. Weer een flinke steek in de neus. Ik voel in mn hele lichaam dat dit wel eens hele andere koek kon worden en ik maar beter snel comfortabel kon worden.

Ik ga liggen en besluit één aflevering rick and morty aan te zetten voordat ik compleet offline ga en overgeef aan de trip, even comfy worden en de comeup uitrijden want ik voel wel wat serieuze bodyload. Niet echt misselijkheid en ook niet het gevoel dat ik wel eens zou moeten kunnen kotsen, maar wel zo'n net niet fijn zeurend gevoel. Gedurende de aflevering ga ik me er steeds prettiger bij voelen en merk ik dat ik steeds meer in de aflevering meegezogen word, echter is het echt nog veel milder dan ik verwachte toen het net inkickte. Ik voel me echt top en absurd high, maar op geen enkele manier trippy of "wonky". Het is gewoon warm euforisch en prettig. Ik begin oprecht te geloven in gedachten dat dit gewoon is wat het is en een echte trip niet zal komen, dit voelde ook logisch en gewoon zoals het hoort dus daaruit blijkt wel dat dit al behoorlijk verstrooide gedachte patronen waren waar ik gewoon niet bewust van was.

Het licht gaat uit. De wifi gaat uit. Complete stilte en overgeven aan de trip. Binnen seconden merk ik dat ik me er serieus op verkeken heb. Ik voel diepe golven en sensaties door mn lichaam lopen, het is vrij makkelijk te beschrijven als een rekken en vouwen van mn lichaam op alle mogelijke manieren, hierbij rondtuimelend door een niets, een "void". Het voelt op een onverklaarbare manier echt als de processen die mentaal bij psychedellica afspelen fysiek in mn lichaam. Voor ongeveer 1.5-2 uur geniet ik hiervan en lig ik in stilte in bed. Als ik even naar het toilet ga merk ik dat motoriek nu wel echt serieus beperkt is en ik behoorlijk robotterig over de gang loop. In het licht merk ik ook dat mijn zicht vrij wazig is en een beetje subtiel ademt zoals op psychedellica. Ook in het donker merkte ik dit in de contouren, al was het een veel statischere langzame beweging die de vorm van objecten ook niet echt veranderde. Zie het als een venster op je computer vervormen, of dit nou horizontaal of verticaal is, de lijnen blijven altijd recht en statisch.

Tegen uur 2.5/3 komen er echt diepe gedachtestromen, ik begin kritisch over mezelf en het leven na te denken. Waar dit zich op psychedellica zich altijd met volle kracht laat zien door de hele trip heen begint het hier echt pas laat in de trip. De gedachten zijn heel speels en bijzonder en terwijl er geen hele diepe inzichten over de kern van het leven naar boven komen kom ik tot heel veel interessante inzichten over mezelf, het is allemaal sterk positief en heeft een sterke "neem het niet zo serieus" sfeer er omheen hangen. Ik word dan ook vrij diep geconfronteerd met het idee dat ik heel veel aparte kanten van mezelf toch behoorlijk demp terwijl dit niet goed is. Ik besef hierdoor echt diep hoe ik mezelf hierdoor van geluk beroof en voel me direct gemotiveerd om hiermee aan de slag te gaan met deze verse blik erop. Hieruit vloeien nog diepere gedachten over wat voor excentrieke, behoorlijk complexe persoonlijkheid ik heb en hoe blij ik hier eigenlijk om ben ondanks veel moeilijkheden die hieruit voortkomen en mijn hele jeugd gedomineerd hebben. Ik dwaal diep af over complexheid in zn algemeen, ik besef hoe interessant complexe dingen zijn en dit linkt me weer terug op alle grote lessen die ik in de afgelopen twee jaar uit psychedellice heb geleerd. De hele grote lijn in ontwikkeling die hieruit is gekomen bestaat voor een groot gedeelte uit een steeds verder groeiend besef van hoe complex het leven is en hoe meer ik leer hoe minder ik er echt van begrijp. Diep vermaakt door deze gedachten speel ik verder met het concept van complexheid. Ik herriner een specifieke gedachte waar ik me afvraag of er een subreddit bestaat over woorden die je aanspreken en veel lading bevatten om het woord "complex" neer te leggen.

Ik schrijf bewust even een reeks van deze gedachten in diepte uit omdat dit echt bij verre het interessantste was uit deze ervaring. Ik heb nooit eerder op een drug meegemaakt dat ik op zon verfrissende manier nadacht over dingen en de gedachten zon onvoorspelbare loop namen. Op psychedellics worden gedachten echt nog veel dieper aangetast maar dit is de manier waarop ik de gedachten beleef en de gevoelens/ervaringen die dit meebrengt, met natuurlijk ook continue diepe thema's. Niet dit complexe (Hey, daar hebben we hem weer :)) spel van gedachten die als een kind creatief en onverwachts speels rondvloeien.

Rond half 3, 4.5 uur na deze laatste dosering val ik diep in slaap. De volgende morgen voel ik me goed uitgerust ondanks een matige 7 uur slaap en is er echt een sterke afterglow gaande en naar mijn vermoeden ook echt nog nahangende effecten van de drug zelf. Ik voel me echt nog een beetje zweverig en licht, en volgens mij zou dit met het aantal herdoseringen wat ik heb gedaan van een langdurend dissasociatief als DCK best mogelijk. Hoe dan ook voelde ik me nog erg lekker en ontspannen maar niet op een manier dat mijn functioneren beinvloed heeft.

Heel tof spul, van het weekend maar eens combineren met wat wiet en verder ontdekken, groets :)

Azarius vaporizers and accessories
Bovenaan