Eerste ervaring met Truffels... moest erg focussen voor effect

CapitalC

Experimenterende gebruiker
Hallo allemaal,

ik ben erg geinteresseerd in psychedelica, en na talloze boeken te lezen heb ik voor het eerst een poging gedaan om het zelf te ervaren. Misschien eerst wat context :

Man - 40 jaar - 80kg bij 1.79 - Set: goede gemoedstoestand, beetje nerveus voor de eerste keer - setting : thuis, in een natuurlijke omgeving/tuin
Inname : 15gram Atlantis, Lemon Tek methode (eerst vermalen, 20 minuten laten trekken). Ik heb de harde stukken niet mee ingenomen.

Hierbij wil ik vermelden dat ik ADD heb, en dat ik wellbutrin neem ivm concentratie. Ik heb deze 2 dagen voorheen stopgezet, gezien op 2 dagen wellbutrin uit het systeem zou moeten zijn. Los daarvan zou wellbutrin geen invloed mogen hebben op psychedelica, maar dat is een hele andere discussie.

Wat ik heb ervaren wil ik met jullie graag delen, want ik vraag me af of dit het normale effect is van psychedelica of dat ik meer kan verwachten.

Mijn ervaring:

Het heeft tot 1.5 uur geduurd (ondanks Lemon Tek) vooreer ik iets begon te voelen. Ik voelde me zwaar, en een beetje anders. Hierop ben ik buiten gaan zitten in de tuin. Waneer ik erg focusde op planten of bomen en "staarde" dan begonnen er wel dingen te bewegen, kleuren te veranderen. Hetzelfde had ik wanneer ik in het gras naar een bloemetje keek, ik had daar wanneer ik focus op het bloemetje, kaleidoscopische effecten, herhalende patronen en een 'licht' dansend bloemetje.

The catch : wanneer ik wou "kijken" naar deze effecten, en dus mijn focus verlegde en mijn "gestaar" stopte, was het effect meteen ook weg. Dan moest ik opnieuw focussen : 30 sec - 1 min vooreer het effect er weer was. Met mijn concentratie problematiek was dat dus een uitdaging :)

Toen het niet meer lukte om te focussen, ben ik op bed gaan liggen met muziek. Daar heb ik wel het gevoel dat er veel impact was. Muziek was erg mooi, er waren geen patronen met de ogen gesloten. Ik kon me wel openstellen voor gevoelens wanneer ik aan belangrijke personen in mijn omgeving dacht... dat was erg mooi.

Mijn vraag:

Ik heb het gevoel dat ik :

- Ofwel redelijk tolerant ben voor Psilocybine
- Ofwel er iets schort aan mijn lemontek methode (toch alles innemen ? ook de harde stukken)
- Ofwel ik iets verwacht wat met 15gram truffels nooit zal gebeuren

Wie kan er wat inzichten geven in mijn verhaal ? Ik wil graag binnen een maand of 2 maand een 2de poging wagen :wink:

Miraculeus

Bewuste gebruiker
Tolerantie lijkt me niet aan de orde als dit je eerste keer was. Hoe heb je de thee gezet? Als de truffels in aanraking komen met temperaturen boven de 69 graden Celsius gaat de werkzame stof grotendeels verloren, het is dus belangrijk het water eerst een beetje af te laten koelen.

Ik eet de truffels zelf altijd op, ook als ik thee/lemon tek drink, voor een zo goed mogelijke opname door de slijmvliezen in je mond. Het is vies maar het werkt wel.

Iedereen reageert anders het kan zijn dat je te veel in de 'afwachtmodus' zat, bij mij gebeurt er dan juist niks. Ik ga meestal wat doen, in de tuin werken ofzo, en dan merk ik geleidelijk aan dat de natuur toch wel heel erg mooi en bijzonder is en pas dan ga ik me afvragen of ik eigenlijk iets merk. Wellicht helpt afleiding bij jou ook.

Veel plezier een volgende keer!

OtherShore

Badass junkie
- Ofwel redelijk tolerant ben voor Psilocybine
Je had het nog nooit gebruikt, toch? Dus nee
- Ofwel er iets schort aan mijn lemontek methode (toch alles innemen ? ook de harde stukken)
Wat bedoel je met “harde stukken”? Is het gelukt om de truffels fijn te malen?
- Ofwel ik iets verwacht wat met 15gram truffels nooit zal gebeuren
Moeilijk te zeggen, de ene truffel is de andere niet, maar het klinkt alsof je uiteindelijk niet genoeg werkzame stof binnengekregen hebt.

Laatst bewerkt:

CapitalC

He
Tolerantie lijkt me niet aan de orde als dit je eerste keer was. Hoe heb je de thee gezet? Als de truffels in aanraking komen met temperaturen boven de 69 graden Celsius gaat de werkzame stof grotendeels verloren, het is dus belangrijk het water eerst een beetje af te laten koelen.

Ik eet de truffels zelf altijd op, ook als ik thee/lemon tek drink, voor een zo goed mogelijke opname door de slijmvliezen in je mond. Het is vies maar het werkt wel.

Iedereen reageert anders het kan zijn dat je te veel in de 'afwachtmodus' zat, bij mij gebeurt er dan juist niks. Ik ga meestal wat doen, in de tuin werken ofzo, en dan merk ik geleidelijk aan dat de natuur toch wel heel erg mooi en bijzonder is en pas dan ga ik me afvragen of ik eigenlijk iets merk. Wellicht helpt afleiding bij jou ook.

Veel plezier een volgende keer!
hey! Bedankt voor je reactie, het was lemon tek zonder warm water.
afleiding…. Wellicht gaat het daar over, ik zat inderdaad nogal te wachten. Goede tips, en ga ik volgende keer onthouden

CapitalC

Je had het nog nooit gebruikt, toch? Dus nee

Wat bedoel met “harde stukken”? Is het gelukt om de truffels tot poeder te vermalen?

Moeilijk te zeggen, de ene truffel is de andere niet, maar het klinkt alsof je uiteindelijk niet genoeg van de werkzame stof binnengekregen hebt.
Ik heb ze tot een pulp herleid met een grinder. maar die pulp uiteindelijk niet mee opgedronken… ik begin te vermoeden dat ik gewoon alles had moeten opdrinken.

OtherShore

Badass junkie
ik begin te vermoeden dat ik gewoon alles had moeten opdrinken.
Dan weet je in ieder geval zeker dat je eruit haalt wat erin zit.

Een echte trip is best wel indrukwekkend. Dan zit je je echt niet af te vragen “trip ik nou wel of niet?”

Succes voor de volgende keer!

Bovenaan