Eerste keer 1P-LSD proberen

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories

SpaceMetHaze

Experimenterende gebruiker
Hoi iedereen,

Ik en mijn vriendin zijn van plan om binnenkort voor het eerst (1P)-LSD te proberen. Ik heb hier nog een aantal vragen over, en ik denk dat ik dan het beste bij jullie ervaringsdeskundigen moet zijn. Ik heb ervaring (wat betreft tripmiddelen) met: 2-CB, truffels & Ketamine. Verder ben ik een vrolijk persoon en ga ik pas trippen als ik ook 100% zeker weet dat ik daar klaar voor ben. Maar oke nu mijn vragen:

1. blotters, microdots of pellets kopen, en waarom? Ik weet eerlijk gezegd ook niet goed wat wat nou precies is.
2. Welke dosis raden jullie aan? Ik weet dat het effect per persoon erg kan verschillen, maar ik dacht zelf aan 100 - 150 ug
3. Vinden jullie dat er merkwaardige verschillen zitten tussen trippen op truffels/2-CB en (1P)-LSD?
4. Heb je de dag of dagen na (1P)-LSD last van een dip of iets dergelijks? En hoelang houdt deze aan? Niet dat dit veel zal uitmaken, maar altijd fijn om van te voren te weten.
5. Wat is jullie mening m.b.t. het gebruiken van wiet tijdens de trip? Heb dit met 2-CB en truffels gedaan, en is mij altijd wel goed bevallen.
6. Wat vinden jullie dingen die je absoluut tijdens een (1P)-LSD trip moet doen?

Ik lees jullie reacties graag!

Groet SpaceMetHaze

Edit: voorgaande trips heb ik in thuissetting getript, leuke lampjes, muziekje etc. Dit zal nu ook zo zijn

Laatst bewerkt:

Mezelf

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Hoi Hoi @SpaceMetHaze ,

Goed dat je je eerst even verdiept voor je het gaat gebruiken. Het scheelt zeker dat je al wat ervaring hebt met psychedelica. Wat ik alleen mis is je setting? Hoe is die? In welke omstandigheden gaan jullie het nemen? Lsd vind ik namelijk best wel stimulerend dus wat dat betreft een ideale drug voor een (bos)wandeling ofzo.

Maar om toch alvast je vragen te beantwoorden:
1, Ik zou gewoon blotters doen. Microdots zijn hele lichte doseringen en vaak in verhouding heel duur. Pellets heb ik niet zoveel ervaring mee maar blotters werken gewoon goed en is niet voor niks het meest gebruikte manier.

2, Ik zou bij een eerste dosis niet hoger gaan dan 100ug gaan met eventueel een bij dosering van 50ug na 2 uur. Ik als doorgewinterde psychonaut vind 150ug in 1x al een pittige dosis. Wil niet zeggen dat er genoeg zijn die pas bij 300ug het een leuke trip vinden maar bij een eerste keer better safe than sorry, toch?

3, Ja daar zit wel zeker verschil tussen. Al heeft hebben ze ook zeker overlappingen. Zoals ze wel eens zeggen met LSD zit je achter het stuur waar je bij paddo's de bijrijder bent. Lsd kan je dus meer sturen en sleept je minder mee zoals paddo's/truffels kunnen doen. Werkt natuurlijk veel langer en lsd is stimulerender. Meer zin om dingen te doen en veel minder introvert.

4, Als je min of meer normaal slaapt dan zal je de volgende dag nagenoeg geen dip ervaren. Ik voel me vaak de volgende dag zelfs nog erg goed wat soms wel dagen kan aanhouden. Ik heb in ieder geval eigenlijk geen last van een dip. Ook nagenoeg niet met paddo's en 2c-b trouwens.

5, Ik blow altijd en de keren dat ik dat niet deed tijdens trippen vond ik het wat missen. Ik vind het dus duidelijk een toevoeging maar ik ben dan ook een echte fervente blower. Dus puur persoonlijk. Blowen maakt het ook weer waziger bijvoorbeeld. Moet je maar van houden.

6, Muziek luisteren of door een bos lopen. Beide is eigenlijk het enige wat ik doe met trippen. Andere dingen vind ik gauw saai. Zo lijken heel veel dingen leuk tijdens trippen maar omdat het trippen zelf zo leuk is, heb je die dingen eigenlijk niet nodig. Al die toevoegingen zijn afleidingen voor de trip zelf.

Heb bij verre de wijsheid in pacht en is puur op eigen ervaringen beantwoord :) . Hoop dat het een beetje helpt......

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
1. blotters, microdots of pellets kopen, en waarom? Ik weet eerlijk gezegd ook niet goed wat wat nou precies is.
Blotters zijn zegels. Deze kun je eventueel in stukjes knippen als je wilt, zodat je zelf (ruwweg) kunt bepalen hoeveel je van je zegel inneemt. Microdots bevatten doorgaans geloof ik een microdosering, zodat je heel precies en makkelijk kunt microdoseren mocht je dat willen. Pellets zijn meer een soort pilletjes, het voordeel daarvan weet ik zo niet echt. Misschien beter houdbaar dan blotters(?)

2. Welke dosis raden jullie aan? Ik weet dat het effect per persoon erg kan verschillen, maar ik dacht zelf aan 100 - 150 ug
Ik zou voor een eerste keer 100 ug aanraden, om af te tasten. Iemand die nog helemaal geen ervaring heeft met psychedelica zou ik nog iets minder aanraden. 150 ug is mogelijk wat teveel. Dat kun je ook altijd nog een tweede keer doen, mocht 100 toch niet genoeg zijn.

3. Vinden jullie dat er merkwaardige verschillen zitten tussen trippen op truffels/2-CB en (1P)-LSD?
Hele grote verschillen.

2C-B is voor mij vooral alleen dingen zien en niet zozeer een geestelijke trip met diepe inzichten.
Psilocybine (truffels/paddo's) is een zeer diepgaand tripmiddel dat (voor mij althans) erg gericht is op gevoel en visuals. Het maakt me ook loom/zwaar. Psilocybine heeft de controle over jou en het is belangrijk je daaraan over te geven (mee laten voeren).
(1P-)LSD is een meer mentaal tripmiddel dat voor mij erg gericht is op denken. Voor een meer visuele trip moet je wellicht hoger doseren, maar dan heb je ook weer meer van het mentale aspect. LSD is ook diepgaand maar op een andere manier dan psilocybine voor mij. Verder is LSD energiek en je voelt je er licht en beweeglijk door. Dus het is handig om ook wat te kunnen bewegen tijdens je trip en niet gebonden te zijn aan een kleine ruimte. LSD heeft minder controle over jou dan psilo. Je kunt zelf bepalen of je ergens in mee wilt gaan of niet.

4. Heb je de dag of dagen na (1P)-LSD last van een dip of iets dergelijks? En hoelang houdt deze aan? Niet dat dit veel zal uitmaken, maar altijd fijn om van te voren te weten.
Niet zozeer echt een dip. Misschien een klein beetje hoofdpijn en een beetje moe. Hangt er ook heel erg vanaf of je goed geslapen hebt natuurlijk. Ik zou aanraden 's ochtends te beginnen met je LSD trip, zodat je 's nachts goed kunt slapen.

5. Wat is jullie mening m.b.t. het gebruiken van wiet tijdens de trip? Heb dit met 2-CB en truffels gedaan, en is mij altijd wel goed bevallen.
Ik zou het heel erg afraden. Dit kan lang goed gaan, maar velen zijn hier ook gruwelijk verkeerd op gegaan, waaronder ook ikzelf. Sowieso is het ook zonde om je pure heldere LSD ervaring te veranderen (waziger maken) met wiet. Wel is het wellicht erg fijn om in de comedown (na de piek dus) wat wiet te nemen tegen het opgefokte gevoel dat je mogelijk hebt van LSD. Je wiet ervaring zal dan ook wel beïnvloedt worden door de LSD, zodat je niet zo gauw duf wordt en erg inspirerende gedachten hebt.

6. Wat vinden jullie dingen die je absoluut tijdens een (1P)-LSD trip moet doen?
Absoluut is misschien wat overdreven, maar buiten zijn en fietsen vind ik altijd super. Ook mediteren kan een trip naar een hoger niveau tillen. O ja en muziek luisteren, wat @Mezelf zegt. :)

SpaceMetHaze

Experimenterende gebruiker
Hey @Mezelf & @Mindless

Bedankt voor jullie reactie! Ja, de setting ben ik inderdaad vergeten. Setting zal thuis zijn (dit hebben we tot nu toe alleen maar gedaan) met waarschijnlijk een mooie wandeling er tussen. Zal het ook in het topic aanpassen. :)

Het worden sowieso blotters dan. @Mezelf : Is het ook zo dat als ik na 2 uur 50 ug bijneem, dat de trip ook aanzienlijk wordt verlengt? Ik denk dat ik na zo'n 10 uur trippen er eigenlijk wel klaar mee ben haha..
Als ik jullie goed begrijp heb je bij gebruik van 1P-LSD minder visuals? Dat vind ik wel jammer, kan daar altijd wel enorm van genieten. Wel tof om daarentegen te horen dat je mij 1P-LSD meer de controle hebt over jezelf, dan bij truffels. Heb bij truffels soms het idee dat ik soms inderdaad geen "echte" controle over mezelf heb.

Duidelijke informatie waar ik veel aan heb van beide, thanks! Misschien dat als het zover is geweest, dat ik mijn eerste tripreport schrijf..

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Als ik jullie goed begrijp heb je bij gebruik van 1P-LSD minder visuals? Dat vind ik wel jammer, kan daar altijd wel enorm van genieten.
Zelf verschilt het bij mij hoeveel visuals ik per keer heb (trip meestal op 100ug). Ik moet wel zeggen dat als ik 150ug neem, ik aanzienlijk meer visuals ervaar, maar ik weet niet hoe verstandig het is voor jou om dat meteen te doen, omdat de trip mentaal dan ook een stuk zwaarder kan zijn. Persoonlijk vind ik de visuals op psilocybine trouwens veel mooier en trip ik misschien daarom ook niet echt voor de visuals op LSD, maar meer voor de mind trip, de inzichten.

Duidelijke informatie waar ik veel aan heb van beide, thanks!
Alstu :blush:

KlaasVaak

Wijs gebruiker
Hey @Mezelf & @Mindless

Bedankt voor jullie reactie! Ja, de setting ben ik inderdaad vergeten. Setting zal thuis zijn (dit hebben we tot nu toe alleen maar gedaan) met waarschijnlijk een mooie wandeling er tussen. Zal het ook in het topic aanpassen. :)

Het worden sowieso blotters dan. @Mezelf : Is het ook zo dat als ik na 2 uur 50 ug bijneem, dat de trip ook aanzienlijk wordt verlengt? Ik denk dat ik na zo'n 10 uur trippen er eigenlijk wel klaar mee ben haha..
Als ik jullie goed begrijp heb je bij gebruik van 1P-LSD minder visuals? Dat vind ik wel jammer, kan daar altijd wel enorm van genieten. Wel tof om daarentegen te horen dat je mij 1P-LSD meer de controle hebt over jezelf, dan bij truffels. Heb bij truffels soms het idee dat ik soms inderdaad geen "echte" controle over mezelf heb.

Duidelijke informatie waar ik veel aan heb van beide, thanks! Misschien dat als het zover is geweest, dat ik mijn eerste tripreport schrijf..
Nog een tip: begin niet te laat, anders kan je nog wel even wakker liggen.

Visuals kan je zeker wel krijgen hoor. Bij 100ug is het waarschijnlijk nog subtiel, patronen herkennen vooral. Maar als je later wat meer gaat nemen wordt het wel zeker visueel.

Zou ik niet meteen doen, bij een nieuw middel altijd beter om niet te hoog te beginnen.

Martinus

Wijs gebruiker
Bij mij begint het pas visueel interesant te worden op 240ug. Maar ik heb met paddos ook dat het pas op 4 gram interesant begin te worden. Ben niet zo snel onder de indruk xD.

Boven de 120ug begin ik zelf erg last te krijgen van de body load en vind ik het niet meer zo fijn om iets te doen. Dan is het meer chillen en verdwijnen dan entertainment.

De visuals van 1p-lsd zijn in mijn ervaring eerder wiskundige patronen. Bij 120ug zijn ze nog redelijk op de achtergrond, maar op hogere dosis beginnen ze op ieder oppervlak aanwezig te zijn.

Als je de ervaring van ego dood leuk vind en daar in rond zweven niet eng vind en dus je ervaringen niet te serieus neem, dan kun je best meer nemen dan 100/120ug. Na ervaring met 15g truffels heb ik mijn vriendin 180ug lsd gegeven en dat was voor haar toen niet een stap teveel.

Als je interesse heb in sex terwijl je trip kun je beter rond de 100ug blijven want toen ik het op 240ug probeerde voelde ik helemaal niks meer 🤣

Op 240ug was het heerlijk om in het regenboog abyss rond te zweven, maar dit is een state of mind die niet iedereen op prijs stelt. Gezien je dan ook niet echt kop van kont meer kan onderschijden. En als je dan te veel gaat nadenken verwar je jezelf alleen maar.

Alvast dat zijn mijn ervaringen kort samen gevat

Mezelf

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Als ik jullie goed begrijp heb je bij gebruik van 1P-LSD minder visuals? Dat vind ik wel jammer,
Nee niet perse minder hoor. In verhouding tot mind fuck juist meer visuals. Maar is ook redelijk persoonlijk en van de setting afhankelijk hoor.
Is het ook zo dat als ik na 2 uur 50 ug bijneem, dat de trip ook aanzienlijk wordt verlengt?
Ja je verlengd het dan met 2uur maar ook dan is het na 10uur wel over hoor voor 80 a 90%. Heb juist gevoel dat het alleen de piek iets verlengd.
Graag gedaan en schroom niet voor verdere vragen. Ik hoop natuurlijk op een tripreport :wink:

KlaasVaak

Wijs gebruiker
Bij mij begint het pas visueel interesant te worden op 240ug. Maar ik heb met paddos ook dat het pas op 4 gram interesant begin te worden. Ben niet zo snel onder de indruk xD.

Boven de 120ug begin ik zelf erg last te krijgen van de body load en vind ik het niet meer zo fijn om iets te doen. Dan is het meer chillen en verdwijnen dan entertainment.

De visuals van 1p-lsd zijn in mijn ervaring eerder wiskundige patronen. Bij 120ug zijn ze nog redelijk op de achtergrond, maar op hogere dosis beginnen ze op ieder oppervlak aanwezig te zijn.

Als je de ervaring van ego dood leuk vind en daar in rond zweven niet eng vind en dus je ervaringen niet te serieus neem, dan kun je best meer nemen dan 100/120ug. Na ervaring met 15g truffels heb ik mijn vriendin 180ug lsd gegeven en dat was voor haar toen niet een stap teveel.

Als je interesse heb in sex terwijl je trip kun je beter rond de 100ug blijven want toen ik het op 240ug probeerde voelde ik helemaal niks meer 🤣

Op 240ug was het heerlijk om in het regenboog abyss rond te zweven, maar dit is een state of mind die niet iedereen op prijs stelt. Gezien je dan ook niet echt kop van kont meer kan onderschijden. En als je dan te veel gaat nadenken verwar je jezelf alleen maar.

Alvast dat zijn mijn ervaringen kort samen gevat
Wel goed om hierbij op te merken dat dosering per persoon sterk kunnen verschillen. Ik vind het bijvoorbeeld vanaf 200ug al sterk visueel. Body load herken ik ook niet van LSD.

Niet om te zeggen dat dit niet klopt, maar het verschilt erg per persoon. Het best begin je laag en ontdek je zelf hoe het voor jou werkt.

Eik

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Tripreporter
Hoi @SpaceMetHaze klinkt alsof je je goed voorbereid voor je eerste LSD trip. Gaat vast goedkomen!

Als ik jullie goed begrijp heb je bij gebruik van 1P-LSD minder visuals? Dat vind ik wel jammer, kan daar altijd wel enorm van genieten.
Dat is wel mijn ervaring. Het wordt vaak wat meer visueel boven de 150 ug voor mij. En zelfs dan vooral met mijn ogen dicht. Toch zou ik voor een eerste trip niet hoger gaan dan 100 ug. Ook met milde visuals is LSD geweldig. Audio wordt wel al op hele lage dosissen LSD versterkt en kan echt prachtig worden.

eb bij truffels soms het idee dat ik soms inderdaad geen "echte" controle over mezelf heb.
Eens met @Mindless en @Mezelf dat LSD bij een vergelijkbare dosis meer controle geeft. Toch moet je dat niet als een vrijbrief zien om te gaan stunten. Ook bij LSD kun je de controle flink kwijttraken. Je hebt er gewoon wat meer voor nodig.

s het ook zo dat als ik na 2 uur 50 ug bijneem, dat de trip ook aanzienlijk wordt verlengt? Ik denk dat ik na zo'n 10 uur trippen er eigenlijk wel klaar mee ben haha..
Ja dat gaat je trip echt flink verlengen. Heb zelf ook wel eens bijgenomen maar ik ben eigenlijk meer fan van alles in 1 keer nemen. Zeker als je voor het eerst experimenteert met een nieuw middel.

Ik zou het heel erg afraden.
Ik ook. Ben er zelf nog nooit heel slecht op gegaan maar merk wel dat het echt paranoide trekjes naar boven kan halen. Ik doe het wel vaak heel laat in de trip als de piek echt flink achter de rug is. Dan haalt het een stuk van de trip weer terug en helpt het je gespannen lijf wat te relaxen.

Veel plezier toegewenst. Ben benieuwd naar je reportje!

Azarius vaporizers and accessories
Bovenaan