• Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

Eerste keer 5-MAPB

Worldherbals - Online smartshop and headshop

Harmless

Newbie
Ooit een trip report geplaatst maar die kan ik niet meer vinden en mijn account lijkt verdwenen. Daarom maar even een nieuwe aangemaakt.

Vanavond voor het eerst 5-MAPB.

Setting: thuis met vrienden

Goed gegeten vooraf en een paar biertjes gehad. Ik ben erg benieuwd of we nog iets meekrijgen van het Nederlands elftal wat om 20:45 aftrapt tegen de Noord Ieren..

Dosis: ca 100mg bij lichaamsgewicht 98kg

Inname 18:25 uur. Wat een smerig spul zeg! Ben aardig wat gewend maar deze staat voorlopig wel aardig bovenaan op de schaal van ranzig..

18:45 uur - lichte verschijnselen. Klamme handjes, beetje instabiel zicht, trekkende spiertjes in het gezicht.

18:52 uur- slaat goed in, onrustig zicht, strakke kaken, klamme handen, warm gevoel door hele lichaam. Oh en iemand anders typt dit.

19:12 uur- ik laat dit door iemand anders typen want ik kan het niet meer zien. Ik heb ze niet alle 24 meer in het kratje. Lekker muziekje aan en ik ben helemaal af. (ik, degene die nu schrijft, ook bijna niet meer)

19:36 uur - foei! Wat een rush! Ga zo hard als een stuiterbal aan de speed. Zicht is totaal de weg kwijt (schiet alle kanten en krijg given van gelukzaligheid door mijn lichaam.. Heerlijk dit..

20:56 uur - voetbal is begonnen na 1,5 uur heerlijk techno luisteren. Wedstrijd boeit wel maar kan het niet echt volgen. Rush is nog altijd heerlijk..

21:11 uur - Nederland is net wereldkampioen geworden! Het is opvallend rustig op straat.. :tongueout:p

22:02 uur - klein vingertopje bijgepakt om dit niveau te behouden. Nog altijd heerlijk van m'n stekker. Bier smaakt lekker maar gaat heel langzaam. Mandarijnen en bosbessen zijn goddelijk.. Voerbak boeit nog steeds maar volgen is er niet echt bij..

22:43 uur - blijf heerlijk in de trip hangen. Kaken doen hun werk en zicht blijft ongewijzigd troebel. Net even lekker buiten gestaan en nu na de wedstrijd weer een techno playlist aan van Spotify..

Wordt vervolgd..

Laatst bewerkt:

Harmless

Newbie
Hmmm, volgens mij kan ik het topic niet meer editen. Dan maar zo verder. Nog heelijk uitgestrekt op de bank, peukje, thee, Jägermeister, biertje, alles is lekker. Setje van Yotto @ Gorge staat op YouTube aan. Helemaal af zo.. P

Harmless

Newbie
Yup, behoorlijk. Hoewel meer naar MDMA voor mij.. Lekker aanhankelijk, alles is leuk, lekker, fijn. Ik ben sliweos erg fysiek met M dus dat gaat helemaal goed..

Wel grappig dat 2 van ons een gigantisch drugs hoofd hebben en eentje helemaal niet.. Haha

Harmless

Newbie
00:10 - hele vage gevoel neemt wat af, maar muziek is nog altijd heerlijk en kaken hebben er ook wat last van.

Op tv Black Coffee @ Tomorrowland 2018

Trouwens, pas 3 biertjes gehad sinds eerste inname. Smaakt lekker maar thee doet het ook prima..

Harmless

Newbie
00:34 uur - laatste keer bijpunten. Hebben nog geen zin om te stoppen.. :)

Totaal vanaf 18:30 maximaal 200mg gehad in 3 etappes. Ca 100mg eerste keer en daarna 2x wijsvinger topje..

Harmless

Newbie
02:29 uur - We luisteren de Boiler Room nog even af (echt mijn all time favorite Booker Room!) en dan stap ik zo lekker op het fietsje naar his. Even een kwartiertje door de frisse buitenlucht met mijn hoofd..

Neo-Shulginist

Bewuste gebruiker
Laatst bewerkt:

Harmless

Newbie
Trouwens. Aardig geslapen vannacht tot een uur of tien. Daarna meteen de keuken ingedoken want wilde een stoofpot maken en die moet de hele dag aan staan. Merk dat de effecten nog niet helemaal weg zijn. Af en toe een kleine zweet aanval, zicht is nog niet honder procent scherp en sommige spiertjes hebben nog een klein eigen willetje.. :grin:

Geen vervelende gevoelens overigens dus valt me niet tegen..

Neo-Shulginist

Bewuste gebruiker
Ok goeie zaak. Misvatting mijnerzijds dus..
Het is een wijdverbreid misverstand waar ik nogal een stokpaardje van heb gemaakt. Dus het ligt zeker niet aan jou. Het is gewoon heel lastig om binnen het drugsbeleid informatie te beoordelen en vertrouwen. Iedereen zegt maar wat en er zijn weinig betrouwbare standaarden omdat het allemaal illegaal is.

Neo-Shulginist

Bewuste gebruiker
Ik heb trouwens nog twee vragen over je report:

-Wat was de reden dat je eerst alcohol dronk en daarna 6-MAPB nam?

-Had je verwacht dat circa 100 milligram 6-MAPB zulke sterke effecten zou veroorzaken?

-Heb je 100 milligram afgewogen op een 0.001-weegschaal?

Ik ben gewoon benieuwd.

Harmless

Newbie
Even puntsgewijs antwoord op je vragen:

- we starten eigenlijk altijd met een biertje of 2 voor de lekker. Moesten ook nog eten dus hebben dat gecombineerd.

- ik had wel wat verwachtingen van 5-MAPB maar ik had niet verwacht dat het zo snel en sterk zou opkomen. Was echt na klein half uurtje aardig van de wap.

- ik heb geen weegschaaltje ter beschikking dus het was een schatting. De porties die ik had waren per zakje echter 250mg dus dat was vrij eenvoudig schatten.

Neo-Shulginist

Bewuste gebruiker
Thanks voor je antwoord =)

Ik vermeld in mijn reports meestal hoe ik mijn dosis heb vastgesteld, zodat mensen mee kunnen denken of dat betrouwbaar is gedaan. Ik heb in verschillende andere tripreports gelezen dat 6-MAPB per milligram net wat sterker is dan MDMA. Dus als ik dan jouw verhaal lees over 100 milligram en zwaar trillende ogen, dan denk ik 'wow dan is het dus wel veel sterker'.
Toevallig heb ik zelf eerder ook 6-MAPB genomen (80 milligram, wel afgewogen) en dit leek me wel heel veel sterker dan wat ik ervaren heb. Maar als je de dosering op het oog hebt afgemeten dan kan daar makkelijk een flinke foutmarge in zitten.

Een weegschaaltje kan je trouwens al kopen voor 20-30 euro. Dat is wel een aanrader.
https://www.dx.com/p/mini-portable-1-8-lcd-precision-digital-pocket-scale-black-silver-30g-max-0-001g-resolution-2021727.html#.XdFIiS1x_Aw

Ik ben ook wel eens een handige gids tegengekomen hoe je zo'n weegschaal correct gebruikt voor een betrouwbaar resultaat.
https://www.changingperspective.info/drugsinfo/zo-gebruik-je-een-weegschaal-om-drugs-af-te-wegen/

Neo-Shulginist

Bewuste gebruiker
Als je gaat experimenteren met nieuwe psychoactieve stoffen / reseach chemicals dan kan ik ook aanraden om niet standaard van te voren alcohol te drinken.

Van nieuwe psychoactieve stoffen (NPS) is niet bekend wat ze doen in het lichaam. Het is goed mogelijk dat twee verschillende middelen een onverwachte interactie met elkaar aangaan. Daardoor is het effect van combinatiegebruik niet bekend, wat het nog een stuk risicovoller maakt.
Sowieso remt alcohol het vermogen om rationeel te plannen. Daardoor ben je sneller geneigd impulsieve of gevaarlijke handelingen te begaan. Het wordt dus moeilijker om verstandig om te gaan met NPS.

Deze keer is het (relatief) goed gegaan, afgezien van de de dosering die onverwacht aan de hoge kant lag. Maar het lijkt me dat het een makkelijke manier is om minder risico te lopen bij het experimenteren met nieuwe middelen: niet standaard van te voren alcohol erbij drinken.

Laatst bewerkt:

Neo-Shulginist

Bewuste gebruiker
Je hebt het steeds over 6-MAPB maar ik had toch echt 5-MAPB. Zit daar een verschil tussen of is het een typfout?
Oh, sorry! Ik dacht dat ik 5-MAPB had gelezen maar ik heb het fout, excuus.

6-MAPB is een andere stof dan 5-MAPB, maar ze zijn toevallig ook bijna het spiegelbeeld van elkaar. Er zitten wel verschillen tussen de effecten van 5-MAPB en 6-MAPB, maar niet zo heel veel verschil.
Soms is dat anders. Bij LSD is het ene spiegelbeeld het beroemde tripmiddel, maar het andere spiegelbeeld doet totaal niks. Er zijn ook stoffen waarbij het spiegelbeeld ineens heel giftig is. Het meest bekende middel is 'softenon', wat een anti-misselijkheidsmiddel was. Maar pas nadat het op de markt kwam bleek dat als je het ene spiegelbeeld van het medicijn aan zwangere vrouwen geeft, dat kinderen dan met zeer ernstige vervormingen geboren worden..

Sowieso is er niet zoveel bekend over de effecten van 5/6-MAPB omdat ze echt nog maar heel kort op de markt zijn en omdat deze twee stoffen in veel andere landen (zoals België, het Verenigd Koninkrijk, de Verenigde Staten en Duitsland) al verboden zijn. Daardoor zijn er ook minder mensen die ermee experimenteren dan met sommige andere stimulanten. We weten eigenlijk niks van de schadelijkheid van 5/6-MAPB dus het kan best dat we er later achterkomen dat je er nog (..) van krijgt.

(5-MAPB heb ik ook gebruikt, eveneens weer op 80 milligram dus die comment klopt nog steeds)

Harmless

Newbie
Nog even een aanvulling 2 dagen later. Zondag was een duidelijke day-after. Na 6 uurtjes slaap (paar keer wakker) rustig dagje thuis wat begon met maken van een stoofpot en vanaf 12 uur lekker op de bank met de pootjes omhoog. Om 21:30 uur naar bed gegaan en heerlijk geslapen tot 07:00 maandagochtend.

Kids naar school gebracht en van 08:30 tot 10:30 in de sportschool geweest met ontzettend veel energie. Heerlijke dag gehad maandag. Vannacht ook als een blok geslapen en geen centje pijn nu.. :blushing:

KetaKech

Experimenterende gebruiker
Nog even een aanvulling 2 dagen later. Zondag was een duidelijke day-after. Na 6 uurtjes slaap (paar keer wakker) rustig dagje thuis wat begon met maken van een stoofpot en vanaf 12 uur lekker op de bank met de pootjes omhoog. Om 21:30 uur naar bed gegaan en heerlijk geslapen tot 07:00 maandagochtend.

Kids naar school gebracht en van 08:30 tot 10:30 in de sportschool geweest met ontzettend veel energie. Heerlijke dag gehad maandag. Vannacht ook als een blok geslapen en geen centje pijn nu.. :blushing:
Mooi om te horen! Ervaar je normaliter met MDMA wel een dipje?

Harmless

Newbie
Neuh, meestal niet. Volgens mij wel een enkele keer wat neerslachtig gevoel gehad in 20 jaar verstandig recreatief gebruik (heel af en toe op een techno feestje) maar nooit zo heftig dat het mij echt bij is gebleven.

KetaKech

Experimenterende gebruiker
Bofkont! Ikzelf ervaar de dip vrij erg... Een hele week wat meer prikkelbaar en chagrijnig. Terwijl ik de 1e brakke dag nog de tijd van m'n leven heb en de 2e de ergste zowat. Ook bij het houden aan de richtlijn van 1.5mg / kg lichaamsgewicht...

Harmless

Newbie
Balen is dat. Vandaag ook nergens last van gehad. Drukke dag op werk en daarna direct 1,5 uur terror workout gedaan in de sportschool. Ik ga er vanuit dat het ook niet meer komt. Mooi geregeld zo..

Stonologie

Bewuste gebruiker
Vorig jaar had ik eigenlijk altijd last van een dip. Pas toen kwam ik erachter dat als je je aan de dossisen houdt en max 1x per 3 maanden doet er eigenlijk helemaal geen dip hoort te zijn. Ook de day after niet (hier heb ik nog nooit last van gehad). De dag na MDMA voel ik me altijd nog heel energiek.

Neo-Shulginist

Bewuste gebruiker
Vorig jaar had ik eigenlijk altijd last van een dip. Pas toen kwam ik erachter dat als je je aan de dossisen houdt en max 1x per 3 maanden doet er eigenlijk helemaal geen dip hoort te zijn. Ook de day after niet (hier heb ik nog nooit last van gehad). De dag na MDMA voel ik me altijd nog heel energiek.
Klopt. In de onderzoeken van MAPS naar MDMA-assisted therapie hebben de proefpersonen ook geen dip de dag na een sessie. Sterker nog: ze zien vaker een afterglow.

Stonologie

Bewuste gebruiker
Klopt. In de onderzoeken van MAPS naar MDMA-assisted therapie hebben de proefpersonen ook geen dip de dag na een sessie. Sterker nog: ze zien vaker een afterglow.
Een afterglow heb ik ook meerdere keren ervaren. Die komt vooral na een bijna therapeutische ervaring.

Dus jongens, hou je aan de 1-1.5mg/kg en de 3 maanden regel!!

Harmless

Newbie
Die 3 maanden regel is het probleem niet. Max 1 a 2 keer per jaar. Ik heb zelf ook geen dip, maar vrouwlief was er 2 dagen slecht van. Wellicht later nog een keer voorzichtig proberen..

Stonologie

Bewuste gebruiker
Die 3 maanden regel is het probleem niet. Max 1 a 2 keer per jaar. Ik heb zelf ook geen dip, maar vrouwlief was er 2 dagen slecht van. Wellicht later nog een keer voorzichtig proberen..
Dames zijn gevoeliger voor MDMA. Ze hebben minder nodig voor het zelfde effect. Waarschijnlijk heeft ze dus iets te hoog gedoseerd. Dat heb ik ook vaak gedaan hoor.

Het is best moeilijk om je sweetspot te vinden zonder een dip te krijgen.

Purplext

Bewuste gebruiker
Ik heb nu zelf twee keer een afterglow effect bemerkt de dag na MDMA en de dag daarna een dip. Die dip houdt in dat ik het gewoon jammer vind dat de hele experience en gezelligheid met gezelschap weg is. Geen dip, als in depressieve gevoelens, waar ik erg bang voor ben/was.

Dames zijn gevoeliger voor MDMA. Ze hebben minder nodig voor het zelfde effect. Waarschijnlijk heeft ze dus iets te hoog gedoseerd. Dat heb ik ook vaak gedaan hoor.

Het is best moeilijk om je sweetspot te vinden zonder een dip te krijgen.
Bedoel je qua gewicht en/of percentage verhoudingen vet/spier?

Stonologie

Bewuste gebruiker
Ik heb nu zelf twee keer een afterglow effect bemerkt de dag na MDMA en de dag daarna een dip. Die dip houdt in dat ik het gewoon jammer vind dat de hele experience en gezelligheid met gezelschap weg is. Geen dip, als in depressieve gevoelens, waar ik erg bang voor ben/was.

Bedoel je qua gewicht en/of percentage verhoudingen vet/spier?
Beide. Ze reageren heftiger door onderandere metabolisme en lichaamsbouw als ik mij niet vergis. Vrouwen moeten zich echt aan de 1 tot 1.5mg/per kg regel houden. Mannen kunnen vaak wel 2mg aan al word dit afgeraden. Gewicht speelt altijd een rol, maar ook verschillen tussen man en vrouw.

Purplext

Bewuste gebruiker
Oke, wist ik niet. Nou heb ik zelf een vrij atletisch lichaam en een hoog metabolisme dus denk altijd dat ik daardoor meer drugs nodig heb en het sneller is uitgewerkt. Ook bij MDMA. Je zal natuurlijk altijd individuele verschillen hebben.

Bovenaan