1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.
  2. Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

Ontzet Notitie

Eerste keer 6-APB op Decibel

Discussie in 'Trip reports' gestart door maymind, 20 aug 2019.

Worldherbals - Online smartshop and headshop
  1. maymind

maymind Newbie

Leeftijd: 23 jaar
    Ervaring: coke (zo af en toe thuis), xtc (alleen op feesten)
    Lengte: 176 cm
    Gewicht: 100kg

Op 17 augustus ging ik samen met mijn vriend naar Decibel, daar zouden we onze vriendengroep zien waarvan het meerendeel een weekendticket had. De afgelopen festivals merkte ik dat ik xtc niet prettig meer vond. De vaagheid aan het einde van de trip, het bijpakken en niet meer weten hoeveel je bij hebt gepakt, ik vond het niet meer fijn. Een vriendin van me had op Dreamfields 6-APB geprobeerd en zei dat dit een erg fijne vervanger was voor xtc. Na een lange tijd twijfelen (toch enige spanning voor wat nieuws) en informatie in te winnen toch besloten het te bestellen via [*knip: vendors noemen niet toegestaan]. Ik bestelde 2 capsules van 120mg. Met de intentie er maar 1 te gebruiken en de andere mee te nemen just in case (kwijtraken enz.) Mijn vriend zou gewoon weer aan de xtc gaan en had zo’n 3 pillen mee van 200mg per stuk.

Onderweg in de bus een pastasalade gegeten en met gezonde spanning het terrein opgegaan. Normaal wacht ik even af hoe de sfeer is op het festival en eet ik nog wat, maar aangezien de langere inwerktijd (+/- 2 uur) de capsule van 120mg ingenomen tegen 15.00 uur.
    We zijn richting de groep gelopen en hebben iedereen begroet. Een aantal van de groep hadden ook 6-APB ingenomen maar zaten op dat moment nog niet in hun trip.

Na zo’n anderhalf uur (16.30 uur) begon ik een wat vaag gevoel in mijn hoofd te krijgen, alsof mijn ogen heel moe waren, het was niet herkenbaar van xtc dus ik was erg benieuwd wat er verder zou komen. Om 17.00 uur begon ik was losser te worden, de muziek klonk intenser maar ik kon mezelf nog niet volledig overgeven aan de muziek. Wel kreeg ik steeds vaker kotsneigingen. Dit heb ik zo af en toe met xtc ook als het inslaat, maar dan weet ik ze weg te ademen door aan wat anders te denken. Helaas kreeg ik dit keer dat niet voor elkaar en bleef ik misselijk. Ik gaf aan dat ik me niet lekker voelde en wilde even ergens gaan zitten. De vriendin (die ook 6-APB genomen had) liep met mij mee. Tegen de tijd dat we uit de mensenmassa kwamen werd ik licht in mijn hoofd en begon het wat te duizelen, ik begon wat te wankelen en voelde het eten naar boven komen. Snel een rustig plekje opgezocht waar ik kon overgeven, dit koste heel veel moeite (dit heb ik normaal nooit) en ik moest al mijn kracht gebruiken om er ook maar iets uit te krijgen. Nadat de golf van misselijkheid iets verdwenen was wilde ik toch maar naar een wc waar ik rustiger kon overgeven. Eenmaal op de wc en de benauwdheid die vrij heftig was, kwam alles er uit. Ik zweette me kapot en ik was nog lichtelijk duizelig. Toen ik uit de wc stapte, gaf de frisse lucht mij een enorme oppepper. Nadat we nog even rustig gezeten hebben zijn we terug gelopen naar de groep waar ik met kleine bezorgdheid ontvangen werd. Eenmaal duidelijk gemaakt dat het oké was ging ik echt los. Ineens was alles goed, alles was mooi en iedereen was lief. Iedereen van de groep heeft die dag minstens vier knuffels gekregen van mij en ik kon het niet laten ze te vertellen hoe gezellig ik het vond. Het was net alsof ik voor de eerste keer xtc had gehad, ik was zo extreem blij en iedereen maakte mij ook blij.

Wel ben ik zo’n tien keer daar de wc’s geweest, als ik het eenmaal voelde moest ik gewoon plassen. Dit heb ik ook met xtc en coke dus ik denk dat dit niets te maken had met de 6-APB.

Tegen 21.00 uur merkte ik dat de heftigheid wat af nam en ik op momenten dat ik stil stond super scherp was. Wanneer ik weer ging dansen werd ik weer euforischer. De muziek was alsnog intens en mooier dan ooit.

Om 22.00 uur in overleg met andere een kwartje xtc bijgenomen. Ik merkte dat de trip wat afnam en dat terwijl ik nog tot 01.00 uur kon feesten. Normaal is de klap van de xtc erg heftig maar nu bouwde het langzaam op, het was alsof het bij elkaar hoorde en het zo moest zijn. Het dansen ging alsnog lekker en ik vond nog steeds iedereen leuk en aardig.

Het viel me op dat ik me minder van andere aantrok dan normaal bij xtc, dan kon ik nog wel schrikken van hoe bepaalde mensen erbij lopen maar dat had ik nu totaal niet.
    Het bekende rondje lopen en het kletsen met andere mensen maakte me scherp maar zodra ik ging dansen werd ik weer wat wouser.

Om 00.00uur nog een kwartje xtc erbij genomen en de avond was bijna voorbij. Samen met de groep naar de indoor raw gelopen (we zijn alleen maar bij outdoor raw geweest) en daar nog even flink gestampt. Wel merkte ik langzamerhand dat mijn lichaam niet meer kon, bij de xtc voel ik dit pas als ik onderweg naar huis ben, maar bij de 6-APB voelde ik dit in vlagen tussen door.

Om 00.40 uur besloten mijn vriend en ik dat we er genoeg van hadden, onze benen waren op en het werd koud. We zijn rustig aan naar de kluis gelopen en richting de bus. Eenmaal onderweg had ik nog een paar keer vlagen van energie maar over het algemeen was ik vrij moe.

Thuis aangekomen om 04.30 uur, gedoucht en wat geprobeerd te eten. Eenmaal in bed meteen vertrokken en werd om 10.00 uur wakker. Ik had enorme spierpijn in mijn schouders en borst, dit lijkt te komen van de enorme inspanning bij het overgeven. Ook mijn benen voelen als lood. Maar ik heb geen hoofdpijn en geen pijn aan de ogen. De kaken deden wel wat zeer en mijn gehemelte was gevoelig tijdens eten en drinken.
    Op maandag een chagrijnig humeur gehad tot ik moest werken (avonddienst), de afleiding hielp. De dinsdag nergens last van gehad.

Conclusie:

Een fijne drug om los op te gaan tijdens een festival, gemakkelijk te sturen en gevoel van euforie is enorm. Echter ben ik er in het begin flink hard op gegaan en dit had ik niet verwacht. Mijn vriendin weegt zo’n 60kg en had ook 120mg en nergens last van. Ik vind het dus lastig te zeggen of het overgeven en slecht voelen te maken had met de dosering (wat naar mijn idee gemiddeld was).

Nadeel is wel dat het tijdens “scherpe” momenten lijkt alsof het is uitgewerkt en dit kan gevaarlijk zijn voor sommige met bijnemen.

Ga ik het nog een keer doen? Ja zeker, maar de dosis blijft gewoon 120mg en ik eet nooit geen pastasalade meer voor een festival :wink:

2. Psilocyloner

Psilocyloner Belezen gebruiker

Ik heb even gecheckt, de capsules van de vendor die je noemt bevatten 6-APB als HCl-zout i.t.t. het meer gangbare succinaatzout. Een dosering van 120 mg succinaat zou inderdaad redelijk gemiddeld zijn, maar diezelfde hoeveelheid HCl komt overeen met 167 mg succinaat, wat op zich aardig wat is voor een eerste keer. Die capsules zijn dus best hoog gedoseerd. Gelukkig dat je voor de rest een goeie ervaring hebt gehad, afgezien van de misselijkheid bij opkomst.

Overigens, op voorlichtingswebsites (Erowid, PsychonautWiki, TripSit, ChangingPerspective, etc.) zijn de doseringsrichtlijnen voor de HCl weergegeven.

KropSla vindt dit leuk.
  3. Rivalrie

Rivalrie Belezen gebruiker

Ik vind die dosis niet echt hoog persoonlijk en neem meestal 1,5 pil in 1x.

Ik heb nu 3x 6abp gedaan en heb er 1x flink van moeten overgeven.

maymind vindt dit leuk.
  4. gomega

gomega Belezen gebruiker

Ik heb er nog nooit echt van moeten overgeven, maar heb wel twee keer gehad dat ik wat naar boven voelde komen. Dat was trouwens wel toen ik 5- en 6-APB combineerde.

maymind vindt dit leuk.
  5. maymind

maymind Newbie

Thanks voor het uitzoeken! Ik ben inderdaad blij dat het op deze manier is gegaan. Zo zie je maar weer hoe snel je je kan vergissen in een dosering.

6. Psilocyloner

Psilocyloner Belezen gebruiker

Ja, bij 6-APB is dosering erg verwarrend doordat er verschillende zouten in omloop zijn. Ga je af op de richtlijnen van voorlichtingswebsites en heb je succinaat, dan zit je hoogstwaarschijnlijk te laag. Ga je echter af op doseringen die je om je heen hoort van gebruikers of bijvoorbeeld hier op het forum voorbij ziet komen, doseringen die doorgaans het succinaatzout betreffen, dan kun je zomaar te hoog zitten wanneer je zelf HCl-zout blijkt te hebben. Het is bij 6-APB dus van belang om altijd eerst goed uit te zoeken welke zoutvorm je in handen hebt.

KropSla, Mezelf en maymind vinden dit leuk.
  7. KropSla

KropSla DF Staff Medewerker Moderator Tripreporter

Intense ervaring in elk geval zo, maar fijn dat het ondanks de heftigheid wel voor herhaling vatbaar was. Staat nog wel op het verlanglijstje ook hier, en jouw report heeft dat weer even bevestigd :) Maar door de lange werkingsduur trekt het mij vooral aan voor een festival of iets en niet zozeer voor een thuissetting... dus nog even een geschikte gelegenheid vinden.
    Leerzaam wat @Psilocyloner erbij vermeldt, makkelijk hoe snel het inderdaad dan toch 'mis' kan gaan met doseren.

maymind vindt dit leuk.
  8. maymind

maymind Newbie

Ik heb xtc vrij vaak thuis gedaan en dan zijn er veel leuke dingen om te doen. Misschien zou het met 6-APB wel kunnen maar dan moet je het echt op tijd innemen en je focus ergens anders opleggen. Dat gaat op een festival natuurlijk wel gemakkelijker.

Ben benieuwd of je het gaat doen en hoe het was !

Laden...