1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.
  2. Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

Ontzet Notitie

Eerste keer candyflippen; zo zoet en zachtaardig!

Discussie in 'Trip reports' gestart door Purplext, 4 aug 2019.

Worldherbals - Online smartshop and headshop
  1. Purplext

Purplext Belezen gebruiker

Vrijdagavond. Ik heb twee tassen volgestouwd met alles wat ik denk nodig te hebben. Ik voel me goed, maar een beetje zenuwachtig voor mijn eerste candyflip.
    Het is jaren geleden dat ik MDMA heb gedaan en het werkte nooit echt bij mij omdat ik toen antidepressiva slikte. Ik weet dus niet echt goed hoe de opkomst voelt en het effect zal gaan zijn en nu ga ik het ook nog eens combineren met LSD....

De laatste keren trippen heb ik steeds alleen, overdag en wandelend in de natuur getript op max. 100 ug. Dit keer ga ik voor een hogere dosis, op 1 plek, 's nachts en met een vriend.

Hij heeft een tuinhuisje volledig omgebouwd tot een woonhuisje op een grote tuin met kassen, kippenren, moestuinen, een boomhut met hangmat, vijver en op allerlei punten worden planten en bomen belicht met gekleurde lichten. Het lijkt wel een deco van een psytrancefeestje in een bos, maar dan nog beter.

De tuin ligt ver weg van de bewoonde wereld en wij zijn daar de de enige twee.

21.30
    We drinken wodka met citroenlimonade en roken een sigaret.
    We wegen de MDMA kristallen af (90 mg p.p.) en doen het alvast in een glas. Dan pakken we onze zegels. Ik ga voor 150 ug 1P-LSD en R. neemt zijn eigen LSD-25 zegels, dosering onbekend, maar hij had ze al vaker gebruikt en neemt 1,5 zegel.

We zitten aan tafel in zijn huisje. Ook daar zijn overal gekleurde lampjes met patronen en effecten. Op de wand waar ik op uitkijk schijnt een steeds golvend, waterachtig licht van blauw en groen.
    Ik heb mijn tripbuddy meegenomen. Een belachelijke pastelkleurige eenhoornknuffel die sterren in verschillende kleuren verspringend projecteert op het plafond. Soms vind ik dat leuk tijdens het trippen, soms echt helemaal niks. We zullen zien wat het dit keer met me doet... Ik vind het in ieder geval gezellig dat hij erbij is.

22.30
    Ik zet muziek op en we laten de zegels smelten onder onze tong. R. zet een wekker op 2.30 voor de M.
    Hij stelt voor om een rondje door de tuin te doen, overal zijn paadjes en hoekjes en nieuwe doorgangen. Het is net een labyrint.
    We gaan even in de kas zitten aan het einde van de tuin. Daar staat een bank met ouderwetse Paisley-achtige patronen in groen en oranje en boven ons hangen de wijnranken. Overal bladeren, alsof ik in de jungle zit en daartussen hangen lampjes, van die filligreebolletjes, die oranje sterrenachtige effecten geeft. Deze plek moet fantastisch zijn als we straks trippen!

Ik wil weer terug naar binnen want ik heb het idee dat er al iets begint te kriebelen. Eenmaal binnen gaat het ineens snel bij mij. Ik word bevangen door een enorme bodyload, de ergste die ik ooit heb gehad. Ik voel me alsof ik veel teveel pep heb gesnoven en niet heb gegeten.
    Ik ben trillerig van binnen en begin enorm te zuchten. Ik ben zo hyper en begin stom te grinniken. Ik vraag of R. al iets voelt, maar nee. Hij neemt nog een zegel.

Wil ik water? Een peuk? Eten? Moet ik zitten, staan? Waar is er lucht? Ik praat superveel en R. zegt dat ik net een fluitketel lijk. Zo voel ik me ook, met zuchten probeer ik de druk van de ketel te krijgen, maar nee, ik moet staan. Nee, ik moet naar buiten, nu!

Ik loop de tuin in en neem een paar diepe teugen lucht tot me. Oefff, dit is beter.
    Ik pak de speaker, m'n peuken, een fles water en ga aan de houten tafel in de tuin zitten samen met R.
    Ik kijk naar de nerven op de tafel en die gaan ineens heftig dansen. Holy fuck, het is begonnen...

R. zit tegenover mij en om hem heen heb ik uitzicht op de boom met boomhut en verschillende kleinere boompjes, struikjes en plantjes die hij allemaal vanaf onderen heeft belicht met effecten waardoor er verschillende kleuren op 1 takje schijnen en het ook zonder drugs al een waar spektakel is.

Maar nu! Nu worden de kleuren zo intens, ze spatten eraf en worden meer fluoriserend. Ineens zie ik alles in pixels, niet echt, maar het is alsof ik de frequenties in het licht en de lucht zie en ervaar. Miniscule trillingen in mijn lijf en zicht en overal. Alsof ik mee vibreer in het universum. R. snapt precies wat ik bedoel, hij herkent dit effect en heeft het zelf ook vaak.

Ik moet weer staan en lopen en zuchten. Ik word helemaal overweldigd. Alles staat ineens open en alles komt intens binnen. Ik weet niet meer waar te kijken, het is zo heftig en het is overal. En ik zit er middenin.
    Ik kijk naar de lucht, het is pikkedonker, er zijn hier en daar wolken die steeds samenkomen, nieuwe vormen maken, uiteengaan en omdat het lijkt alsof ze beschenen worden, maakt het dat ze de lucht soms donkerder maken en soms lichter, al naar gelang van met hoeveel ze zijn. Daartussen stralen de sterren en ik besef me dat ik op dat kleine stukje aarde zo het immense universum boven ons in kijk.
    Het heelal intrigeert me altijd mateloos maar nu word ik er door geroerd en geeft het me een veilig gevoel daar onderdeel van te zijn.

Ik zie heel veel paars, maar R. zegt dat er geen paars in de lichten zit, dat zie je alleen als je tript. Hij ziet het ook alleen als hij tript. We hebben het een tijd over de kleur paars, dat het geen populaire kleur is en wat een zonde dat is, want paars is geweldig!

Het licht in het huisje staat op blauw en vanuit de tuin lijkt het net een aquarium. Ik ga naar binnen om iets uit de koelkast te pakken en als ik terugkom is R. wild enthousiast. Ik moet op zijn plek gaan zitten en dan gaat hij mij nadoen.
    Ik zie wat hij bedoelt; het is alsof hij in dat aquarium een kist opent met goud, het licht van de koelkast is zo intens dat het lijkt alsof de zon ook uit die goudkist komt!

Bij R. is het nu dus ook werkzaam gelukkig. In de tuin zegt hij dat hij het zo intrigerend vindt dat ik zo gevoelig ben. Hij kent niemand die zo hypersensitief is als ik. Dit hoor ik wel vaker van mensen, zelfs als ze me de eerste keer ontmoeten.
    En het klopt, ik worstel daar ook al heel mijn leven mee. Hij stelt meer vragen, maar het zet een luikje open waar ik nu helemaal geen trek in heb. Ik geef aan dat ik er nu niet over kan praten, want het maakt me een beetje verdrietig.

Ik moet naar de wc. Dus hup, het aquarium in, door zijn slaapkamertje met hangmatten en Afrikaanse doeken, naar de badkamer die helemaal rood belicht is. Wat een hoerentent is dit zeg, ik vind het uiterst grappig en als ik op de wc zit, zie ik dat ik er niet echt een muur is, maar een enorm raam als wand en ik zo de tuin inkijk. Ik heb het gevoel dat het hele universum nu mee kan kijken terwijl ik zit te plassen!
    Ik vind de badkamer uiterst interessant, maar het is vast niet gezellig als ik hier uren blijf en ik ga toch maar weer de tuin in.

0.30
    We gaan nog een keer naar de kas, want we zijn benieuwd hoe het nu daar is. Nou, echt helemaal niks, het is er nog precies zoals net! Eruit, terug naar lichtjesland, zo snel mogelijk.
    Ik kan niet stoppen met kijken, de kleuren zijn zo absurd mooi, de tuin is 1 groot candyland geworden. Alles loopt door elkaar heen, ik hoor de kleuren, proef de muziek, en dan ook ineens een haartje in m'n mond die ik er maar niet uitkrijg. Het worden er juist steeds meer. Ik besef me dat het niet echt is en geef mijn pogingen om de haartjes uit m'n mond te krijgen op, maar een prettig gevoel is het niet.
    Ook zie ik overal dampen, heel mystieke sluiers van mist die komen en gaan, heel apart...
    Moet ik hier straks nog M bij gaan nemen? Dat lijkt me helemaal niet verstandig, ik ga zo hard!

We kijken van buiten naar zijn badkamerraam/muur en het lijnenspel van de kozijnen met daarachter het rode licht en we zien beiden een 2-d kunstwerk. Heel abstract. Ik zeg dat de touwladder van de boomhut het nog wat extra's geeft, maar R. ziet het niet. Hij gaat op mijn plek staan en wowwwww, hij is buiten zinnen. Die touwladder maakt het helemaal af. Eigenlijk is die touwladder alles, de rest is bijzaak. We gaan helemaal stuk, want we gaan maar door over die ladder en het ding wordt uiteindelijk het middelpunt van het hele universum, een soort God. Hail to the almighty touwladder!

R. kan nog steeds prima praten. Ik snap elk woord losstaand nog wel, maar in zinvorm raak ik het spoor bijster. Ik wil graag luisteren naar wat hij zegt, want het is heel interessant, maar het lukt me echt niet. Taal is te moeilijk voor me nu omdat ik zo veel ervaar op zintuiglijk gebied. Ik kan wel praten, maar het is allemaal nonsens, rotzooi die eruit moet. Hij hoeft ook niet te luisteren, ik wil er gewoon vanaf.

Het overweldigende begint af te zakken en ik voel dat ik in fase 2 ben beland. Fase 2 is bij mij een fase waarin ik heel helder wordt en de trip kan gaan sturen.
    Hier keek ik naar uit, maar nu vind ik het een beetje jammer, dat overweldigende had toch wel z'n charme...
    R. besluit een vuurtje te maken in de ingegraven korf. Hij vliegt van hot naar her met houtblokken en ik raak daardoor nog meer uit mijn trip. R. zegt dat het wel weer goedkomt als hij straks weer rustig zit. Als je samen tript heb je effect op elkaar en dit geeft mij teveel chaos.

Het vuurtje brandt, maar het begint op een gegeven moment enorm te roken. Ik moet steeds op een andere plek gaan staan om geen rook binnen te krijgen. R. wil het vuur verplaatsen naar zijn zelfgemaakte hottub en gaat weer als een gek aan de slag. Dit geeft nog meer rook en ik moet naar binnen want hij heeft de hele wereld in de rook gezet en alle zuurstof op aarde verbruikt.

In zijn slaapkamer staat een raampje open en daar doorheen komt frisse lucht (dikke onzin, want het is een raampje naar de tuin waar al die rook is...) ik kan opgelucht ademhalen...

1.30
    Ik begin er echt uit te raken denk ik. Ik word chagrijnig. Fase 3 dus. Dan ben ik ervan overtuigd dat m'n trip voorbij is en vind ik alles een beetje stom. Het lijkt me nu helemaal geen goed plan meer om M te gaan nemen met deze mood.

Ik staar naar mijn glinsterende kitscherige aansteker die wegzakt in de grove stofstructuur van de bankleuning. Allerlei patronen ontstaan in die stof en de tegenstelling van de gladde aansteker en de grove stof is fascinerend, maar zodra ik wegkijk is alles weer normaal.
    Zowel R. als ik willen meer LSD en we nemen beiden 1,5 zegel van een andere batch die hij nog heeft liggen.

Al snel komt er weer een intensivering van de trip. We zitten weer aan tafel en ik zet tripbuddy aan. Het vrolijkt me op en ik vind het ding zo belachelijk dat ik het ook weer aandoenlijk vind en ik moet lachen. R. vertelt een verhaal en ik lach nu tranen met tuiten. We krijgen nu wel zin in de M. Hij moet nog wat met z'n hottub buiten doen en ik staar wat door een leeg glas naar buiten door een raam. Ik zie prachtige patronen in het glaswerk en pasteltinten en kijk uit op een mooi landschap wat later een dicht rolgordijn blijkt te zijn...

2.00
    We willen de M gaan aanlengen met drank en het duurt uiteindelijk een half uur eerdat we dat voor elkaar hebben omdat we steeds worden afgeleid. Ik heb namelijk de Cosmic Christ (de avatar van Mezelf op dit forum) als plaatje op mijn telefoon en het oranje spat er vanaf. Ik verbaas me hoe weinig paars er in zit en we gaan weer helemaal los op paars.
    Wat een barbaren, de mensen die paars niet mooi vinden! Stelletje onpaarslijken, onpaarslingen, onpaarszuchtigen, purperpaupers, lilaluilakken. Er blijven maar nieuwe woorden ontstaan en we krijgen weer een lachkick.

2.30
    De wekker gaat, we gaan eindelijk de M. nemen. R. vindt het supperranzig, ik vind alleen de wodka en citroen vies, de M vind ik wel lekker?? Dan krijg ik hele erge buikpijn, hoewel ik het probeer uit te zitten door m'n focus te verleggen, overheerst het alles en ik neem toch maar pcm en wat tumtum. Na een half uur neemt de pijn gelukkig af, want ik werd daardoor echt belemmerd in m'n trip.

We gaan weer naar buiten. Ik bekijk weer alle plantjes, loop over de witte ronde stenen die steeds nieuwe paadjes vormen en beland uiteindelijk op een spot waar ik uitzicht heb op de kas. Er is een hele jungle achter de ramen. Niet de jungle die ik eerder zag, maar een enorme jungle die kilometers diep doorloopt. Het is prachtig.

Ik voel een zacht, warm gevoel door mijn lichaam stromen en ik word heel helder en ontspannen. 'Je hebt gelijk R. die M maakt alles fluffy!'

Dan sta ik op een punt voor de vijver. Achter de vijver is een soort rotspartij en daarachter staat een boom die vanonder belicht wordt met groen licht. De basis van de boom is een haast neongroene druppel die in de donkerte hangt.
    R. komt naast me staan en we kijken samen naar hetzelfde.

Tussen de vijver en de boom zie ik nu een hangbrug. Achter die hangbrug is een wateroppervlakte en de druppel van de boom straalt zijn licht uit over het water. De vijver ervoor gaat ineens meters diep de grond in, het lijkt wel een ondergronds heelal, een grot met drupstenen en hij gaat onder de hangbrug door in het wateroppervlakte waar de boom uit ontspringt.
    Ik probeer het te verwoorden aan R. wat vrij onmogelijk is. Het lijkt een beetje op de diepte van een deel in de droomvlucht waarin je in rondjes naar beneden afdaalt gemixt met een cenote.

Het is werkelijk waar het mooiste wat ik ooit aanschouwd heb en ik blijf daar staan en genieten. R. vindt het fijn mij zo te zien genieten en zegt dat dit 1 van de redenen is waarom hij deze tuin zo aan het creëren is. Ik zeg hem dat hij hier geld voor moet gaan vragen, dit is 1 groot attractiepark. Maar hij antwoordt dat het dan zielloos zou worden en alles dood zou gaan. Ik begrijp wat hij bedoelt, dat is nou het hele probleem van deze wereld, geld. Wat fijn dat ik nu even zo ver weg ben van die wereld, ik bevind me in magisch candyland en ben intens gelukkig.

Ik rook de een na de andere peuk en ben ineens bang dat ik niet genoeg peuken heb. Ik heb een megapak Gauloises en anderhalf pakje Davidoff. Die Davidoff sigaretten zijn een ramp, want ze zijn helemaal wit en we weten steeds niet waar de filter zit. R. zegt dat het wel goedkomt en dat hij anders wel sigaretten gaat halen. Ja dag, je kan me hier niet alleen laten hoor! Ik moet het dan maar met deze 55 sigaretten doen.....

Hij besluit in de hottub te gaan zitten, want hij vraagt zich al maanden af hoe dat zou zijn in een LSD trip en hij heeft het wat frisjes. Ik heb het warm en heb een enorme behoefte om te staan. Ik begin weer rond te wandelen, door het huis, naar de wc, terug door de tuin, langs de kassen en de tuin lijkt zo groot dat ik weleens de weg zou kunnen kwijtraken.

Ik ga toch maar weer naar de groene boom en de vijver kijken, zou het er nog zo uitzien? En ja, ik zie het weer. R. zegt dat ik het een paar keer moet herhalen voor inprenting in mijn geheugen en als ik het later kan tekenen, kan hij aanpassingen doen in de tuin om het in werkelijkheid te realiseren. Dat zou me wat zijn!

Ik ga naast de hottub zitten en heb m'n focus op een plantje. De kleuren zijn zo intens, het plantje is zo mooi. Ik zie het niet alleen, ik ervaar het. Ik wil deze ervaring kunnen opnemen en aan anderen laten 'zien', want als je dit niet hebt ervaren, mis je echt wat in het leven.

R. zegt dat het een plantje is dat bijna dood is, maar ik zie hem in volle glorie, in al zijn schoonheid stralen en er helemaal zijn. Voor mij doet hij niet onder voor de rest, ook vergankelijkheid heeft zijn pracht.

5.30
    Het lijkt al licht te worden. R. heeft daar heel veel zin in, want de zonsopkomst is volgens hem daar prachtig en de tuin zal alleen maar mooier worden. Ik heb er niet zo'n trek in, want ik houd niet van overgangen. Ik wil naar binnen met de gordijnen dicht. Binnen no time is het licht en R. geniet van de kleuren bij daglicht, overal ligt een soort ijslaagje overheen en de tuin lijkt op een schilderij. Ik zie het niet, het lijkt juist alsof alle kleuren op zijn!

We nemen nog een heel klein beetje M bij, maar het heeft niet meer zoveel effect. Ik zit al in de comedown... We chillen nog wat in de hangmatten, kletsen wat en om 9.00 uur moet ik naar huis voor mijn katten.
    Ik maak eerst een rondje door de tuin en ik word geconfronteerd met een pad van peuken, ik raap er een stuk of 45 op en kan precies zien waar ik overal geweest ben.
    Van de twee tassen vol voorbereiding heb ik werkelijk niks gebruikt, alleen m'n sigaretten zijn bijna op.
    Ik fiets naar huis en merk dat ik nog niet helemaal uit de trip ben...

Thuis ga ik in bed liggen. Ik doe m'n ledstripjes aan die de kleur in de kamer steeds veranderen, mijn gekleurde lampionnetjeslichtsnoer en tripbuddy gaat ook weer aan. Ik leg 3 lijnen 2F-DCK neer en snuif eerst een halve op. De tripeffecten komen weer op en ik kijk een fimpje over een timelapse van het universum in de toekomst. Super interessant en mooi en ik besef me dat het allemaal zo'n onzin is wat we hier op aarde doen. We zijn zo nietig en we maken onszelf zo belangrijk, hilarisch.

Ik kijk nog wat mooie tripfilmpjes, plaatjes en lees wat mooie teksten. Ik luister muziek, rook wat wiet en neem om de 3 kwartier een half lijntje. Ik moet langzaam landen; de overgang van de candyflip in de tuin naar de realiteit van mijn eigen huis is te groot. Ik weet dat de 2F nemen uitstel van executie is, maar zo'n goede ervaring moet ook goed afgesloten worden. Ik heb honderden inzichten en geniet enorm van de kleuren. Het wegzakken in m'n matras is aangenaam, na al die zwaarte en pijn in de candyflip (ik had toen steeds last van druk op m'n nek en schouders, zware spieren, de buikpijn)

15.30
    Ik ben kapot, ik kan geen plaatjes meer zien of muziek aanhoren. Het is helemaal op. Ik zet de lichten uit, draai me op m'n zij en val binnen een uur in slaap. Ik ontwaak om 8.30 en ik ben weer helemaal op aarde. En dat is ook wel weer prima. Ik zal nog heel wat tijd nodig hebben om al deze indrukken te verwerken.

Ik heb het gevoel dat ik echt in candyland was en daar alles heb opgeslokt, alles heb ik eruit gehaald wat erin zat en dit was visueel de mooiste trip van m'n leven. Ik wist af en toe niet wat me overkwam en was blij dat ik niet alleen was. En vooral de locatie heeft voor de magie gezorgd, wat een mazzel dat ik daar heb mogen trippen.

Met LSD trip ik vaak heel mentaal en snap ik ineens alles en heb ik talloze inzichten. Maar ook heel veel chaos en onrust. Dit keer was het een visueel spektakel, veel rust en ontspanning (voornamelijk na de M) en het voelde als een makkelijk behapbaar snoepje. Echt een cadeautje!
    Door de afleiding van een ander persoon ben ik denk ik minder de diepte in gegaan en kon ik me meer overgeven aan de omgeving.

Ik vind het toch elke keer weer bijzonder wat een trip kan brengen en deze zal ik zeker nooit vergeten!
    Ik heb overigens meer dan de helft weggelaten omdat het teveel was en ik er ook geen woorden voor heb.

Sorpresa, verwondering, Pollewop en 5 anderen vinden dit leuk.
  2. Roze Olifant

Roze Olifant DF Staff Medewerker Moderator Top Tripreporter

Super tof tripreport! Weer met plezier gelezen. Leuk hè, een geslaagde candyflip. :hearteyecat:

P.S.: Jaloers op de locatie! Klinkt echt perfect.

Purplext vindt dit leuk.
  3. NiandraLades

NiandraLades Bewuste gebruiker Tripreporter

Mooi report! Herkenbaar ook weer, sommige stukken. Klinkt als een lekker tripje met leuk gezelschap en een mooie locatie.

Purplext vindt dit leuk.
  4. Eik

Eik DF Staff Medewerker Moderator Tripreporter

Wat een leuk report zeg! Ik heb het in een ruk uitgelezen. Klinkt echt als een zalige ervaring op een prachtige plek met een leuke trippartner... Jaloersmakend hoor :tonguewink:

Wat een mooie inzichten! Dit is toch de reden om te trippen of niet dan?!

Idem...

:tearsofjoy: Zo typisch dit... heel herkenbaar!

P.S. Best nog wel een hoge dosis mdma in verhouding tot die 150 ug LSD. Ging de M de lsd niet heel hard overheersen/wegdrukken?

Purplext vindt dit leuk.
  5. Purplext

Ik heb nog 1,5 zegel bijgenomen voordat ik de M nam.
    Maar nee, de M ging het niet overheersen, het maakte de trip alleen 'fluffier' en ik kreeg een rustig, gelukzalig gevoel, het trippen ging gewoon door.

Wel een dinsdagkater vandaag zeg... Dat wordt hardlopen vanavond!

6. Roze Olifant

Roze Olifant DF Staff Medewerker Moderator Top Tripreporter

Haha, echt zwaar respect dat je met een kater gaat hardlopen, dat zou mij nooit lukken. :tongueout:

7. Eik

Eik DF Staff Medewerker Moderator Tripreporter

Zonder kater lukt het mij ook al niet... :sweat:

NiandraLades vindt dit leuk.
  8. Rosie

Rosie Experimenterende gebruiker

Klinkt als een supergave locatie!

Wederom een fijn report om te lezen!

Purplext vindt dit leuk.
  9. Purplext

Ik ben na een dag werken toch ook maar weer van dit idee afgestapt.... :coldsweat: Ga wel een rondje fietsen want ik denk dat beweging nu wel belangrijk is.

Laden...