• Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

Eerste keer Changa, De wereld in ultra perfecte HD

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories

teknotrip

Newbie
Lieve lezer.

vanwege privacyredenen noem ik mezelf even N !
Aangenaam, ik ben een jonge meid van (bijna) 21 jaar oud en ik ben geboren en getogen in het mooie brabant.
Al op jonge leeftijd kwam ik in aanraking met verschillende drugs en middelen.
Mijn eerste jointje en Xtc-pil waren op mijn 14/15de jaar jong.

Achteraf veel te jong natuurlijk maar door de jaren heen heb ik wel enorm veel gezien en ervaring opgedaan.
Drugs kent enorm veel kanten en wendingen en als je er goed mee omgaat is het een toevoeging aan je leven.

Ongeveer een jaartje geleden nam ik voor de eerste keer in mijn leven Changa,
Door een badtrip vroeger op de xtc ben ik altijd enorm huiverig en angstig geweest over het proberen van nieuwe drugs of psychidelica.
Zelf ben ik ook van mening dat iemand niet zomaar ergens aan moet beginnen.
zorg dat je in een veilige vertrouwde omgeving bent met mensen die weten hoe te handelen als het niet zo lekker valt.

Maar goed Changa, de sfeer was top en door de overdreven geweldige verhalen van een kennis was ik enorm nieuwschierig.
Daar zat ik dan op de bank in de woonkamer (niet het beste uitzicht , ik raad de bossen aan) met het pijpje klaargemaakt aan mijn mond.
Langzaam inademen werd mij verteld, zo lang mogelijk blijven inademen en dan zo lang als je kan inhouden.
Ik kan je vertellen dat dit best lastig is omdat de Changa enorm sterk is en best zeer kan doen aan je keel.
Enorm gespannen maar vol goede moet hou ik de rook in. Het lukt me niet meer om de rook vast te houden en ik blaas het langzaam uit.
samen met de rook die ik uitblaas opent er samen met de rook een Changa wereld.
Rustig bouwde het op en Metteen kon ik aangeven aan de groep dat het echt TOP was.
Ik kan mijn eerste keer changa omschrijven als een ervaring met de voor mij perfecte wereld.

de trip:
mijn omgeving was niet heel bijzonder zou je zeggen.
maar door dat de ruimte licht en niet heel groot was pakte de changa top uit.
Ik weet nog dat ik enorm bang was om realiteit te verliezen.
Maar totaal gerust gesteld was de kamer de kamer nog en mijn vrienden mijn vrienden.
de wereld was Ultra 1000K HD en dan nog perfecter.
Ik werd omvangen door een fijn gevoel en keek mijn ogen uit.
ik had nog nooit zon mooie kast en muur gezien en jeetje wat waren mijn vrienden knap geworden hahaha.
Ergens in de achtergrond van de trip kon ik ook wel een soortement van hele lichte 2cb visuals omschrijven.
heel zachte vormen en intensiteit van kleuren.
langzaam na ongeveer 15 minuten begon alles af te nemen.
Wat was de wereld saai ineens toen alles weer "normaal" werd.
ik heb mijn kennis wel 100 keer bedankt voor de ervaring
en in de roes van de trip belde ik mijn moeder op (omg) om mijn bijzondere ervaring te delen.

Een ruime tijd later heb ik zelf changa gehaald.
deze keer ging ik samen met mijn beste vriendin naar het bos.
eerst zaten we boven op een berg met enorm ruim uitzicht, top ! alleen beide van mening dat het beter uitpakt in een wat geslotere ruimte.
dus diep in het bos een mooi beschermd door bomen boomstammetje uitgezocht.
we hadden allebei een pijpje gekocht om het samen tegelijk te kunnen doen.
top was het weer. de plantjes leken net duizende wietblaadjes en de connectie was goed te voelen.
een met de natuur en weer die flow van een perfecte wereld.

voor iedereen die angstig is voor bijvoorbeeld DMT raad ik het aan om eerst changa te proberen.
maar kijk uit ook changa kent pieken en dalen.

greeetz N

Astronaut

Experimenterende gebruiker
Hey Teknotrip, mooi verslag
Allereerst, dank voor het delen van je ervaring.
Ben zeer geintereseerd in DMT maar zou liever eerst kennis maken met changa.
Ik wil het gebruiken voor spirituele redenen. Solo trip thuis of in het bos inderdaad.
Hoeveel moet er in de pijp en hoe vaak moet je hits nemen?
Weeg je het af of stop je er gewoon wat in? Heb gelezen dat het ook door een joint gerold kan worden
Maar zal je net zien dat ik dan teveel er in gooi hhahah

Gr Astro

Laatst bewerkt:

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Leuk report! :)

Changa <3 Zal nooit vergeten hoe het bos eruit zag op dat spul, werkelijk adembenemend, alsof er een dimensie toegevoegd was aan ruimte/diepte en kleur.

Het leuke van changa vond ik dat het ergens al wel een beetje die alien DMT-vibe heeft maar daarbij toch nog wel aards is. Pure DMT heeft niets meer met deze aarde te maken. (Wat zeer fascinerend is, maar weer een stukje meer uit de comfortzone.)

Maar inderdaad, ook changa moet niet onderschat worden.

Martinus

Bewuste gebruiker
Ik vond dmt ook eng en ben eerst met changa gaan rommelen. Maar op een gegeven moment kwam ik er achter dat genoeg dmt binnen krijgen al best een uitdaging was.

Zit er nu aan te denken om 50% dmt 25% kaarsjeskruid 25% caapi changa te brouwen en dat in een wiet vape te proppen. Kijken of dat dan goed verdampt.

Want pure dmt roken met mijn zachte longen is een ware uitdaging xD

Mindless

Badass junkie
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Langzaam inademen werd mij verteld, zo lang mogelijk blijven inademen en dan zo lang als je kan inhouden.
Ik kan je vertellen dat dit best lastig is omdat de Changa enorm sterk is en best zeer kan doen aan je keel.
Beetje late reactie maar ik vond het helemaal niet zeer doen aan de keel. Veel zachter dan wiet bijvoorbeeld. Hetgeen wat het mij lastig maakte om te inhalen is dat ik na 1 grote hijs al direct begin te trippen. :sweatsmile: Vind het dan erg lastig om mijn aandacht bij het nemen van meer hijsen te houden.

Maar wauw wat een ervaring hè!! Het rare is wel dat ik er heel positieve ervaringen mee heb, maar de drempel om het weer te doen erg hoog ligt. Het waren voor mij erg intense in your face ervaringen. Samen met dat het mij de laatste tijd niet echt roept, komt het er steeds maar niet van.

Het is vind ik wel echt iets dat eigenlijk iedereen eens zou moeten ervaren, net zoals MDMA, psilo, LSD.

Martinus

Bewuste gebruiker
Beetje late reactie maar ik vond het helemaal niet zeer doen aan de keel. Veel zachter dan wiet bijvoorbeeld. Hetgeen wat het mij lastig maakte om te inhalen is dat ik na 1 grote hijs al direct begin te trippen. :sweatsmile: Vind het dan erg lastig om mijn aandacht bij het nemen van meer hijsen te houden.

Maar wauw wat een ervaring hè!! Het rare is wel dat ik er heel positieve ervaringen mee heb, maar de drempel om het weer te doen erg hoog ligt. Het waren voor mij erg intense in your face ervaringen. Samen met dat het mij de laatste tijd niet echt roept, komt het er steeds maar niet van.

Het is vind ik wel echt iets dat eigenlijk iedereen eens zou moeten ervaren, net zoals MDMA, psilo, LSD.
Heb je last van ego backlash?

Martinus

Bewuste gebruiker
Wat bedoel je?
Dat je ego zich met tooth and nail verzet tegen het opnieuw en meer gebruiken. Ik heb er zelf ook wel last van. Vaak helpt bij mij het samen met iemand nemen. Dan word ik vaak wat moediger.
Want uiteindelijk weet je zelf diep van binnen wel dat psychedelics echt geweldig voelen, alleen je zit langzaam je ego te vermoorden en dat zorgt voor die backlash ofzo.
Volgens mij is de term door leo verzonnen, maar ik vind hem wel mooi. Zou me niks verbazen dat het zelfde effect verslaving in stand houd alleen dan omgekeerd.

Mindless

Badass junkie
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Dat je ego zich met tooth and nail verzet tegen het opnieuw en meer gebruiken. Ik heb er zelf ook wel last van. Vaak helpt bij mij het samen met iemand nemen. Dan word ik vaak wat moediger.
Want uiteindelijk weet je zelf diep van binnen wel dat psychedelics echt geweldig voelen, alleen je zit langzaam je ego te vermoorden en dat zorgt voor die backlash ofzo.
Volgens mij is de term door leo verzonnen, maar ik vind hem wel mooi. Zou me niks verbazen dat het zelfde effect verslaving in stand houd alleen dan omgekeerd.
Dat zou kunnen... Al heb ik het idee dat ik psychedelica nodig heb al een tijdje laten gaan en ben me gaan focusen op meditatie en op lifestyle verbeteren op allerlei vlakken.

Maar het trekt me dus ook niet de laatste tijd. Als het dat wel doet wordt het uiteindelijk wel sterk genoeg om mijn angst om het weer te doen te overwinnen. Maar dan moet het me dus wel weer roepen/aantrekken eerst.

Martinus

Bewuste gebruiker
Maar het trekt me dus ook niet de laatste tijd. Als het dat wel doet wordt het uiteindelijk wel sterk genoeg om mijn angst om het weer te doen te overwinnen. Maar dan moet het me dus wel weer roepen/aantrekken eerst.
Dat is de backlash toch? Wie trekt het niet? Ik neem aan jou, de ego. En dan ga je een andere route zoeken. Ik heb precies het zelfde bedacht, maar meditatie is ook een bariere. Ik vind het bijna nog zwaarder dan psychedelics omdat je het waarschijnlijk jaren moet vol houden. Ik ben na 3 minuten al opzoek naar afleiding.

🤪 als je emaal door heb dat egodood de eindbestemming is, word het een soort schaakspel met jezelf....

Mindless

Badass junkie
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Meditatie is uiteindelijk ook een barrière maar je kunt het ook niet overslaan. Anders wordt het new age spiritualiteit (alles is al één, dus ik hoef niets te doen...). Soms zit je in die flowstate dat meditatie alleen maar een belemmering is daarvoor, maar soms zit je inderdaad weer meer in ego en dan is het goed om weer gerichte meditatie te doen om tot jezelf te komen.

Als je al na 3 minuten op zoek bent naar afleiding, heb je imo juist meditatie nodig. Je zit nog niet in meditatie als je de hele tijd afleiding zoekt. Als je daar doorheen zit, kun je in de meditatiestaat komen. For the record: ik zit geregeld een half uur lang afleiding te zoeken tijdens meditatie. Maar dat is dan dus nog niet echte meditatie.

Martinus

Bewuste gebruiker
Meditatie is uiteindelijk ook een barrière maar je kunt het ook niet overslaan. Anders wordt het new age spiritualiteit (alles is al één, dus ik hoef niets te doen...). Soms zit je in die flowstate dat meditatie alleen maar een belemmering is daarvoor, maar soms zit je inderdaad weer meer in ego en dan is het goed om weer gerichte meditatie te doen om tot jezelf te komen.

Als je al na 3 minuten op zoek bent naar afleiding, heb je imo juist meditatie nodig. Je zit nog niet in meditatie als je de hele tijd afleiding zoekt. Als je daar doorheen zit, kun je in de meditatiestaat komen.
🤣 ja, ik weet het. Maar daar doorheen zitten is moeilijk. Misschien is het niet het juiste moment. (Nu zeg ik hetzelfde wat jij over psychedelics nemen zeg) zucht... 😑

Dus dan zit ik weer aan dmt of lsd te denken om daar mezelf een schop onder mn kont mee te geven.

Mindless

Badass junkie
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
🤣 ja, ik weet het. Maar daar doorheen zitten is moeilijk. Misschien is het niet het juiste moment. (Nu zeg ik hetzelfde wat jij over psychedelics nemen zeg) zucht... 😑

Dus dan zit ik weer aan dmt of lsd te denken om daar mezelf een schop onder mn kont mee te geven.
We zitten allemaal met hetzelfde. :wink:

Alakazam

Moet zeggen dat ik wel wat vergelijkbaars ervaar ook. Vooral met het doorzetten met mediteren. Eenmaal een paar minuten bezig en focussend op de ruimte tussen mijn gedachten gaat het wel goed, maar zou er meer routine in willen hebben om het wat makkelijker in te plannen. Mijn ego overtuigt me nu toch nog te vaak dat ik iets beters te doen heb op dat moment dan mediteren, terwijl ik eigenlijk dondersgoed weet dat dat niet het geval is.

Wat trippen betreft, op dit moment heb ik daar ook niet echt behoefte aan, maar mijn laatste trip is ook maar twee maanden geleden. Denk dat ik met een paar maanden wel weer zin heb in een trip, zal dan voor het eerst 1p-lsd zijn denk ik (:

Mindless

Badass junkie
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Moet zeggen dat ik wel wat vergelijkbaars ervaar ook. Vooral met het doorzetten met mediteren. Eenmaal een paar minuten bezig en focussend op de ruimte tussen mijn gedachten gaat het wel goed, maar zou er meer routine in willen hebben om het wat makkelijker in te plannen. Mijn ego overtuigt me nu toch nog te vaak dat ik iets beters te doen heb op dat moment dan mediteren, terwijl ik eigenlijk dondersgoed weet dat dat niet het geval is.
Raar is dat hè, hoe je dan gebombardeerd wordt met gedachten over dingen die je beter zou kunnen doen op dat moment, dan mediteren. En hoe makkelijk het is om daarvoor te vallen als je niet oplet. Het geeft wel aan hoe erg wij meestal in de grip zijn van onze eigen geest. Hoe het zich voordoet als ons en wij daar meestal ook intrappen. Ook geeft het wel aan dat het ego absoluut niet wil dat we in de meditatie staat komen. Beetje verdacht, ego. :wink:

Dr. Paddo!

Ik heb nog nooit changa gehad. Wel vaak pure dmt. Als je het goed rookt is het niet zo zwaar op de longen vind ik zelf. Changa trekt me wel, je kunt het gewoon in een joint roken toch? Ik heb zelf nooit lsd gedaan, daar heb ik dan weer een beetje de zenuwen voor gek genoeg.

Rivalrie

Badass junkie
Ik heb nog nooit changa gehad. Wel vaak pure dmt. Als je het goed rookt is het niet zo zwaar op de longen vind ik zelf. Changa trekt me wel, je kunt het gewoon in een joint roken toch? Ik heb zelf nooit lsd gedaan, daar heb ik dan weer een beetje de zenuwen voor gek genoeg.
Dat je bang bent voor lsd komt doordat in de jaren 70 de flowerpower beweging hard is aangepakt door dr overheid. Hierbij werd lsd als zeer schadelijk bestempeld.

Astronaut

Have no fear the acid is here
LSD is persoonlijk fijner dan paddo's. Ik hou ook erg van paddo's, dokter :P
je bent al een paddoman, dus voor lsd zou je niets hoeven vrezen. Met paddo ben je de passagier, met lsd de bestuurder. Je kunt de trip makkelijker besturen is mijn ervaring dus no worries dude :grin:. Verder ontopic - Ik heb ook nog nooit changa gehad, kan het sinds kort bemachtigen dus dat ga ik gauw maar eens proberen. Zover ik weet kan je het in een blowtje roken maar geen idee hoeveel je er dan in moet doen, samen met wiet en tabak en/of pure changa. Elders vind ik ook niet echt duidelijkheid hierover op internet. Welke changa expert gaat voor opheldering zorgen ? :P iemand?
Greetzz

Laatst bewerkt:

Dr. Paddo!

Dat je bang bent voor lsd komt doordat in de jaren 70 de flowerpower beweging hard is aangepakt door dr overheid. Hierbij werd lsd als zeer schadelijk bestempeld.
Misschien is dat het.
Have no fear the acid is here
LSD is persoonlijk fijner dan paddo's. Ik hou ook erg van paddo's, dokter :P
je bent al een paddoman, dus voor lsd zou je niets hoeven vrezen. Met paddo ben je de passagier, met lsd de bestuurder. Je kunt de trip makkelijker besturen is mijn ervaring dus no worries dude :grin:. Verder ontopic - Ik heb ook nog nooit changa gehad, kan het sinds kort bemachtigen dus dat ga ik gauw maar eens proberen. Zover ik weet kan je het in een blowtje roken maar geen idee hoeveel je er dan in moet doen, samen met wiet en tabak en/of pure changa. Elders vind ik ook niet echt duidelijkheid hierover op internet. Welke changa expert gaat voor opheldering zorgen ? :P iemand?
Greetzz
Ja, ik ben er opzich klaar voor en heb toegang. Met paddo’s kom ik soms in wat duistere hoekjes, dat zing ik wel een paar uur uit. Maar om nou 8 uur of langer te zitten malen, geen idee. Als DMT kut valt, is het toch na een paar minuten weer voorbij. Snap daarom niet dat mensen dit spannend vinden. Ja je gaat keihard, maar ben altijd teleurgesteld als het over is dus herhaal ik het ritueeltje soms nog zo 2x. 😂

Mindless

Badass junkie
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Als DMT kut valt, is het toch na een paar minuten weer voorbij. Snap daarom niet dat mensen dit spannend vinden. Ja je gaat keihard, maar ben altijd teleurgesteld als het over is dus herhaal ik het ritueeltje soms nog zo 2x. 😂
Hee, als tijd compleet verdwijnt zegt die 5-10 minuten toch niks? :wink:

Voor veel mensen is het alsnog een angstaanjagend iets om DMT te doen.

Azarius vaporizers and accessories
Bovenaan