Eerste keer Cocaine : aanrader?

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories

spacing

Newbie
Yow!

Ik ben een recreatief druggebruiker; blow regelmatig en neem af en toe (1x in het half jaar) een pilletje of een snuifje speed. Afgelopen weekend hebben ik en een stel maten weer aan de pep gezeten, wat ons uitermate goed beviel. Heerlijk space, goede gesprekken, goede sfeer enzo. Alleen de dag erna was kut, maar dat viel te verwachten.

Nu hebben wij afgesproken om binnenkort met zn allen ook een keer Cocaine te proberen. Dit zal voor ons allemaal de eerste keer zijn en daarom heb ik er enkele vragen over. We zullen gewoon bij iemand thuis zitten, rustig een muziekje op de achtergrond en voornamelijk aan het praten en lachen zijn met elkaar. Is Cocaine dan de drug die je wilt gebruiken? Ik lees over de effecten dat je er veel zelfvertrouwen van krijgt, je als een 'ubermensch' voelt - zorgt dat dan niet voor een opgefokte sfeer onder je vrienden? Iedereen vind zichzelf fantastisch en de ander dus 'minderwaardig'? Of zit ik er dan helemaal naast ..

Daarnaast.. wat voor een effect geeft de sos verder? Krijg je er een praatkick van en wordt de sfeer gezelliger en intiemer of juist afstandelijker en killer? We willen vooral dat goede gevoel/sfeer van het afgelopen weekend, wat we van pep kregen, weer nabootsen. Alleen het niet kunnen slapen en de ontzettende brakke en depri dag erna vermijden. De speed beviel ons zo goed omdat we niet echt een 'strak' gevoel kregen zoals van XTC, maar juist heel mellow (wel heel energiek, maar niet druk, wild). Daarnaast klonk de muziek ook enorm goed.

Ook ben ik benieuwd naar de gevaren van Coke op zo'n avond. Is het (in vergelijking met pep of pillen) een risicovolle drug of kan het eenmalig geen kwaad?

Kortom, wat raden jullie aan + af!

Bedankt,

spacing

ps: daarnaast ben ik ook benieuwd naar de hoeveelheid die jullie aanraden. aangezien we ervaring hebben met drugs neem ik aan dat we meer kunnen doen dan slechts 1 lijntje?

El Retro

Wijs gebruiker
Oke, een avondje aan de coke met vrienden thuis...

Das heel plezant. Maar ik zal je moeten teleur stellen, met 1 lijntje kom je niet toe. Minstens een halve gram tot 1 gram. Normaal voor een eerste keer, waar je het (hopelijk) rustig aan gaat doen, moet een halve gram per persoon volstaan.

Je zal zeker kunnen lachen en praten met elkaar. Je zal je zeker ook chill voelen enzo. Het grote kutmoment van de avond zal zijn, een half uurtje na je laatste lijn. Dan wordt iedereen normaal een pak stiller dan voorheen. Brak zal je niet zijn (normaal gezien). Maar het zal klote zijn als je coke op is. Dus als je dat wil vermijden, koop minstens een halve gram.

Wat coke verder doet dan je praterig maken, is je hele smoelwerk verdoven. En je keel, wat overigens een prettig gevoel is, vind ik zelf.

Ik denk wel dat jullie een leuke avond zullen hebben en het rustig aan zullen houden, als ik lees dat je weinig drugs gebruikt. Laat even weten hoe het geweest is, veel plezier!

Delirium

Badass junkie
Beginnen aan coke is nooit aan te raden... :openmouth:
Maargoed, bij deze wat informatie, gebaseerd op mijn eigen ervaringen.

Het effect is niet helemaal precies te voorspellen, voor iedereen is dat anders. Het verschilt per lichaam, geest, setting, etc.
Veel mensen vinden de eerste keer coke niet echt bijzonder. Maar dat herken je misschien wel, want hetzelfde geldt voor veel mensen met speed.
Cocaine duurt veel minder lang dan speed, en voelt wel in zeker mate opgefokter aan, vind ik. Een paar minuten na je lijn voel je het opkomen: neus raakt verdoofd, evenals je tanden en gehemelte. Je voelt de hele tijd de strakheid in je hoofd. "Mellowness" zoals je dat bij speed beschrijft is het zeker niet. Maar dat maakt de exstase niet minder lekker :wink:. Muziek, praten, roken... alles is lekker.

Deze drug heeft wel de sterke neiging om je te laten hongeren naar meer! (Hoe vaak komt het wel niet voor dat je op een avond er elke keer weer uit gaat om meer te halen, ook al had je je voorgenomen dat het toch écht bij dat grammetje zou blijven :rolleyes:). Duur grapje ook :(

Begin erg rustig aan, met kleine lijntjes en bouw het langzaam op. Coke is het leukste om steeds kleine beetje te nemen, i.p.v. in één keer een grote lijn. Aangezien jullie met z'n drieën zijn en het voor de eerste keer doen is 1.5 à 2 gram (60-80 euro) een aan te raden hoeveelheid

En over gevaren... aan elke drug zijn gevaren verbonden natuurlijk. Coke wordt over het algemeen wel als "gevaarlijk" beschouwd, omdat het redelijk verslavend is. Zoals ik al zei, je hebt de neiging om steeds meer nemen onder het motto van "wat maakt het nu toch ook uit?". Je moet jezelf eigenlijk een maximum stellen van een hoeveelheid per persoon op die avond. Als het op is is het op, je kan dan beter gaan slapen ofzo, aangezien de crash naderhand niet echt fijn is (bij mij in ieder geval :)).
Ook wordt deze stof door dealers met allerlei stoffen versneden. Vaak onschadelijk voor de gezondheid (bijv. aspirine), maar soms ook gevaarlijke substanties zoals Atropine... Weet bij wie je koopt, koop coke nooit zomaar van een straatdealer!

Een aanrader is om het te nemen als je een paar drankjes ophebt, dan is het extra lekker :)

Heel veel plezier toegewenst aan jou en je vrienden :wave:

ArieKanariE

Bewuste gebruiker
minimaal een grammetje per persoon zou ik zeker wel aanhouden

ik zou met zn drieen 5 gram kopen .. dat kun je dan zowieso al een stuk goedkoper halen omdat je er vijf neemt .. allemaal een dikke anderhalve gram voor nog (lang) geen 200 euro .. 'over' hou je toch niet :wink:

en zorgen dat je voor als het op is wat alcohol of wiet hebt, dan is de trek naar meer zo over .. anders blijf je gaan .. das het grote nadeel van coke ..
na een lijntje of wat komt er een stemmetje in je hoofd dat maar 1 woord kent .. MEER !

erg veel zuipen en dan een snuifje is ineens een stuk nuchterder zijn .. of dat nou de bedoeling is :wink: .. wel handig als je echt helemaal stuk bent op de alcohol en zo bezopen dat je niet meer kan lopen .. nakkie sos en je kan zo weer verder zuipen zonder dat je hoeft te kruipen :)

:wave:

Tony Montana

Belezen gebruiker
hmmzz...

Kheb vaak coke gedaan met m'n vrienden.
Aan het begin zeg je nog "aah, niet zoveel dit keer."
Maar aan het eind van de avond is er 1,5gr per persoon doorgegaan.

Maar... het is wel gezellig.

Ik zou het je persoonlijk lekker aanraden.

Dude64

Experimenterende gebruiker
Hallo mensen...doe eens normaal zeg!
Als je de eerste keer SOS neemt dan snuif je toch niet zomaar een gram pp weg?
Of ben ik nou zo gevoelig voor alles?
Ik zou het houden op 0,5gr. pp max.
Het effect is vaak een praatkic, scherpe analyses, euforisch gevoel en het idee dat wat je zojuist bedacht hebt ABSOLUUT van belang is.
Kan daardoor dus voor iemand die niet gebruikt best wel irritant overkomen schat ik zo in :grin:

TechNora

Wijs gebruiker
Tripreporter
Ik vind idd een gram ook al wel veel voor eerste keer, ik heb de ervaring dat het op een gegeven moment toch niet echt leuker meer wordt. Dan is het meer een stabiel houden van je hoge niveau, omdat je geen zin heb om terug te keren naar je normale status. Toch probeer je naar dat absolute topgevoel van de eerste 2 lijnen te gaan, maar dat lukt dan steeds net niet... Als je daar lang mee doorgaat is het op een gegeven moment frustrerend.
Een halfje lijkt me dan weer wat weinig, omdat je toch wel een hele avond bezig wil zijn. Eigenlijk is driekwart perfect :)
Het is sowieso een goed idee om met een stel vrienden samen te proberen. Brengt goede sfeer, en iedereen zit waarschijnlijk grote verhalen te houden, en voelt zich super, maar persoonlijk ben ik ook altijd wel geinteresseerd in wat anderen te melden hebben, omdat dat bij mij weer van die geniale gedachtes oproept. :mrgreen:

J0rrit

Badass junkie
ArieKanariE zei:
minimaal een grammetje per persoon zou ik zeker wel aanhouden

ik zou met zn drieen 5 gram kopen .. dat kun je dan zowieso al een stuk goedkoper halen omdat je er vijf neemt .. allemaal een dikke anderhalve gram voor nog (lang) geen 200 euro .. 'over' hou je toch niet :wink:

en zorgen dat je voor als het op is wat alcohol of wiet hebt, dan is de trek naar meer zo over .. anders blijf je gaan .. das het grote nadeel van coke ..
na een lijntje of wat komt er een stemmetje in je hoofd dat maar 1 woord kent .. MEER !

erg veel zuipen en dan een snuifje is ineens een stuk nuchterder zijn .. of dat nou de bedoeling is :wink: .. wel handig als je echt helemaal stuk bent op de alcohol en zo bezopen dat je niet meer kan lopen .. nakkie sos en je kan zo weer verder zuipen zonder dat je hoeft te kruipen :)

:wave:
Ja, alcohol + coke=cocaethyleen :hearteyes:

Djo

Badass junkie
Ik vind coke zo af en toe wel eens een keer gezellig. Ik vind pep wel beter.
Ik drink wel altijd wat alcohol van te voren, dan is voor mij het effect altijd wat beter en ik blijf daarna rustig wat alcohol erbij drinken. Later op water of kop thee.
We zitten altijd lekker te kletsen en voelen ons niet de held, niet egoistisch. Lekker muziekje erbij.
Van coke heb ik wel een mindere brakheid de volgende dag, kan beter eten, dan dat ik van pep heb. Maar ik heb wel een schuldgevoel de volgende dag. Dat heb ik dus bij pep niet.

Ik vind wel het nadeel van coke, dat je toch al zoals hierboven beschreven snel naar meer verlangt op zo'n avond en het rotgevoel dat je de laatste lijn neemt, moet je ook mee kunnen omgaan.
Ik heb ooit een gast bij mij gehad, die in de trein met Elles en Lappenpopje al heel veel gesnoven had, bij mij in een recordtijd nog eens flink wat naar binnenwerkte en toen het op was, ging hij naar bed! Maar dan ook echt meteen naar bed.

Ik combineer het ook wel eens coke en pep, dat is echt geweldig voor mij. Maar ja, dat doe ik ook niet altijd hoor, maar ik vind het wel leuk.

Ik zou gewoon lekker een grammetje de man halen, al lonkt wel weer de bijBELlijn om de hoek, dus misschien kun je wel 1,5 halen beter, de man, maar ik kan coke overhouden en zelfs bewaren. Ook niet altijd hoor, want heb evengoed, dat rotgevoel ervaren, als het op is. Of bijna op. Je wilt dat cokegevoel vasthouden en vasthouden. Maar bij pep blijft het gewoon lekker hangen, bij coke verdwijnt het te vlug.

Ik zou eerst met dikke lijn beginnen (of 2 dikkere lijnen) en daarna kleine lijntjes bijnemem.
Hoe deed je het toen je pep nam, ben je wat gewend qua snuiven? Ik begin met pep namelijk altijd met 1 dikke lijn, door 2 neusgaten en pak dan nog beetje bij. Bij coke neem ik 2 dikke lijnen en neem daarna kleintjes bij .

Have fun! :wave:

DreamWeaver

Badass junkie
Het is geen aanrader, maar wel leuk om 'ns te doen. Aan een halve gram de man heb je zat voor de eerste keer, overhouden bestaat niet. Haal niet bij. Ontdek, geniet, maar blijf er niet in doorgaan. Succes! :wave:

Adrenochroom

Wijs gebruiker
Yo gozer, uit je verhaal krijg ik een beetje de indruk dat je het niet meer echt gezellig hebt zonder drugs.
Misschien moet je juist even stoppen voordat je je weer aan iets nieuws waagt. Of doe lekker paddo's met zn alle.

Adreno

Snuifdoos

Belezen gebruiker
Ik vind coke niet zo'n heel fijne drug om thuis te nemen. Een half uur na de eerste lijn begin ik te denken aan de tweede, en de derde, enzovoort. 1,5 uur verder zit ik dan altijd ofwel te snuiven, ofwel lijnen te leggen. . Als ik coke neem, zit ik er de hele avond mee gefixeerd in mijn kop.

Met speed heb ik dat nooit.

Blackout

Belezen gebruiker
Ja inderdaad....what the??

Een gram per persoon?! Dan moet je niet schrikken als je neus kwijt is de volgende dag. Ik zou NOOOIT aanraden om meer dan een lijntje per neusgat te doen de eerste keer.

Dit soort dingen snap ik nooit:
Beginnen aan coke is nooit aan te raden...
en dan daarna
Begin erg rustig aan, met kleine lijntjes en bouw het langzaam op.
Dat is toch niet een manier om te beginnen met een drug zoals cocaine? Als ik coke gebruik (wat ook puur recreatief is) dan is het max 3x op een avond en hou altijd nog genoeg over. De eerste keer heb ik een klein sleuteltje in 1 neusgat geprobeerd. De eerste keer is dat meer dan genoeg om goed te voelen wat het met jou lichaam doet.

een half uur voor een shot is ZO realtief. Als het gezellig is, in de kroeg, of met een groep vrienden met een muziekje op....dan kan je zo een uur of langer teren op 1 nak.

Als je de eerste keer metteen zo veel gaat gebruiken, zal dat altijd je drempel zijn...en zal je altijd die hoeveelheid of meer moeten hebben om een leuke avond te hebben. Dat opbouwen waar Delerium het over heeft zou ik eerder op de lange termijn zien.

PS: Let wel op dat slapen niet al te makkelijk zal zijn na de eerste keer gebruiken. Dat is nat. per persoon verschillend, maar ik merk aan mijn lichaam dat ik zelfs 4 uur na de laatste lijn nog een beetje opgefokt ben...dit is wel geestelijk opgefokt, maar hierbij zijn slaappilletjes van de etos echt wonder dingen....(kijk uit...deze zijn ook verslavend :wink:)

DreamWeaver

Badass junkie
Coke word leuker naar mate je het meer doet. Je leert het effect waarderen. Proberen is daarom een beetje een apart geval bij cocaïne.

timmy

Newbie
@ snuifdoos Ik vind het ook fijner om te snuiven als ik uit stappen ga al moet ik zeggen dat ik thuis meer op mijn gemak zit,het enige probleem dat ik dan heb is dat er soms mensen bij zijn die verhalen vertellen die me helemaal niet interesseren en dan begin ik wel zenuwachtig te worden en versneld mijn hartslag nog eens zodat ik al een paar keer Lexotan moeten nemen heb om een beetje te kalmeren,als je dan de combinatie hebt van alcholol,sos en kalmeermiddelen lijkt me dit toch ook niet de ideale oplossing?

Frisko

Badass junkie
Missisprincess zei:
Coke is veel leuker om op te roken met zo'n soort cokepijpje dan snuiven.
uhu en na een paar maanden tot max een jaar intensief gebruik is het ook veel plezanter om er nog mee te stoppen!!! :P
ik heb al last genoeg van snuiven op zicht..

wat ik ervaar als verslavingsverschijnselen :

voor ik aan de coke ga of weet dat ik ga nemen:
bibberen ook al heb ik het niet koud(en heftig bibberen/rillen)
schijtgevoel en daadwerkelijk moeten schijten ook al moest ik ervoor niet...(dit kan gebeuren als er nog maar over sos gesproken word)
heel snel geirriteerd als ik zin heb!! :rolleyes:
eigenlijk vind ik van mezelf dat : als ik zin krijg verander ik precies in een ander persoonlijk,of ik krijg een andere persoonlijkheid(dat is hetzelfde zeker?) :P :grin:

naja beetje offtopic maar miss wel interessant om weten en te voorkomen dat dit bij jou gebeurt :) :wink:

als ik wist wat ik nu weet was ik nooit aan dope begonnen en vooral niet aan de coke..
coke is een DEMOON :angry: :smilingimp: :angry: :smilingimp: :angry: :smilingimp:
maar toch zo lekker soms :( :openmouth: :cry: :) (mixed feelings :confused: )

den tering :wave:

El Retro

Wijs gebruiker
^ Frisko weet het. Altijd een haat-liefde verhouding als het op coke aankomt. En die symptomen die gij hebt, heb ik ook. Best gek wat zo'n beetje wit poeder met je kan doen :rolleyes:.

Djo

Badass junkie
Coke staat erom bekend. De gemene indringer, die zich bezit van je maakt. En zich diep innesteld. En gemene seintjes aan je doorgeeft dat je wel op tijd aan moet vullen! Liefst zo veel mogelijk. Het is een hongerig type :(

Chicka

Newbie
Re:

Djodjo zei:
Coke staat erom bekend. De gemene indringer, die zich bezit van je maakt. En zich diep innesteld. En gemene seintjes aan je doorgeeft dat je wel op tijd aan moet vullen! Liefst zo veel mogelijk. Het is een hongerig type :(

Juist... heel goed gezegd.
Wat ik je dan ook aan kan raden: wees sterker dan je nieuwschierigheid...
Begin er niet mee... echt niet

Deranged

Badass junkie
Tuurlijk is coke een aanrader. Alleen cokeheads zijn dat niet, die moeten uitgeroeid worden. Je neemt altijd het risico er zelf ook een te worden maar met risico's nemen is niks mis. Mocht het echter zover komen dat de coke een onderdeel van je geest is geworden en je een cokemietje bent die alleen al geilt op plaatjes van coke dan is het tijd om de kadaverdienst te bellen.

Frisko

Badass junkie
Deranged zei:
Tuurlijk is coke een aanrader. Alleen cokeheads zijn dat niet, die moeten uitgeroeid worden. Je neemt altijd het risico er zelf ook een te worden maar met risico's nemen is niks mis. Mocht het echter zover komen dat de coke een onderdeel van je geest is geworden en je een cokemietje bent die alleen al geilt op plaatjes van coke dan is het tijd om de kadaverdienst te bellen.
wederom aanstellerig gedrag...
waarom hoor ik u nooit iets zeggen over u geilheid voor speed???,
das dan wel weer gerechtvaardigd hé....
haal u oogkleppen eens af kerelke :wave:

El Retro

Wijs gebruiker
Deranged zei:
Deze dingen zeg je echt gewoon omdat je mij en Frisko niet moet he pummel :). Toen ik nog "goed" met je overweg kon praatte je nog vrolijk mee over coke, smeekte je zelfs of ik eens geen gram kwam brengen. Dus kom nu niet af met je grote praat he.

Deranged

Badass junkie
Ik heb een hekel aan cokemietjes inderdaad, en al helemaal als ze mij met hun kortzichtige gebrabbel komen lastigvallen. Een gram coke regelen is iets wat ik nog steeds sporadisch wel eens doe en dat is dan ook totaal niet relevant. Het feit dat je hiermee komt en het zelfs verdraaid tot 'smeken' zegt weer genoeg over je lage niveau.

Frisko

Badass junkie
Deranged zei:
Ik heb een hekel aan cokemietjes inderdaad, en al helemaal als ze mij met hun kortzichtige gebrabbel komen lastigvallen. Een gram coke regelen is iets wat ik nog steeds sporadisch wel eens doe en dat is dan ook totaal niet relevant. Het feit dat je hiermee komt en het zelfs verdraaid tot 'smeken' zegt weer genoeg over je lage niveau.
dus omdat ge een hekel hebt aan cokemietjes praat da u overmatig speedgebruik goed????
get a life pc held!!
grote bek via de pc maar voor de rest just niks denk ik!!!! :wave: :wave:
case closed voor mij part :smoke:

El Retro

Wijs gebruiker
Deranged zei:
Kijk eerst eens naar jezelf he. Jou uitspatting tegen cokegebruikers zijn gewoon kortzichtig. Zeker sinds wij niet meer met elkaar om kunnen, is het helemaal rampzalig geworden hoe jij denkt hierover. En smeken was echt wel het juiste woord. Maar ja...

Frisko

Badass junkie
El Retro zei:
Deranged zei:
Kijk eerst eens naar jezelf he. Jou uitspatting tegen cokegebruikers zijn gewoon kortzichtig. Zeker sinds wij niet meer met elkaar om kunnen, is het helemaal rampzalig geworden hoe jij denkt hierover. En smeken was echt wel het juiste woord. Maar ja...
jonas laat da kindje toch voor wat hem is...
deranged heeft toch ALTIJD GELIJK!!!!
deranged is de koning weet ge da nu nog nie??? :rolleyes: :P

Deranged

Badass junkie
Zoals ik al eerder aangaf, wat er zich in jullie belevingswereld afspeelt is niet van belang. Jullie kortzichtige gelul in de ruimte zegt alleen iets over jullie zelf.

Deranged

Badass junkie
Frisko zei:
El Retro zei:
Deranged zei:
jonas laat da kindje toch voor wat hem is...
deranged heeft toch ALTIJD GELIJK!!!!
deranged is de koning weet ge da nu nog nie??? :rolleyes: :P
Inderdaad. Komt er toch nog iets zinnigs uit.

Armani7

Bewuste gebruiker
Deranged zei:
ooh wil je mij dus ook uitroeien. ik wacht tot je naar hier komt :wink:

Azarius vaporizers and accessories
Bovenaan