1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Eerste keer GHB

Discussie in 'GHB' gestart door Bas, 22 jan 2018.

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories
  1. Bas

Bas Bewuste gebruiker

Goed, afgelopen zaterdag was het dan zo ver, ik zou voor het eerst GHB gebruiken op BKJN vs Partyraiser. Ik was met een groep vrienden, waarvan enkele al eerder GHB op hadden en weer gingen gebruiken samen met nog wat mensen die de dag nuchter gingen door brengen. De drugs die ze vooral allemaal hadden gebruikt was GHB. Degene die niet meededen hadden slechte ervaringen met GHB omdat hun maag de chemische stoffen niet aankon ondanks de dosering. De persoon van wie ik de GHB ontving was zeer betrouwbaar, hij was op het moment zelf al onder invloed van de GHB, maar we konden als nog netjes en veilig 2,5 ml als eerste dosering afwegen. Dit heb ik gemixt met mijn frisdrank en in 1x opgedronken. Gezien het erg druk was, bleven we bij elkaar voor het geval iemand er fout op gaat. Het was er namelijk ontiegelijk warm, degene die er waren weten hoe slecht de omstandigheden eigenlijk waren. Een uur later had ik nog niet echt het idee dat ik iets van GHB merkte, ik ging dus wat bijnemen. Maar ik was er zeer voorzichtig mee, want een ml teveel kan al ongewenste effecten hebben. Ondanks dat besloot ik om 3 ml bij te nemen. Toen daarna een uur later nam ik nog eens 3,5ml bij, totaal al 8,5ml in 2 uur en als nog voelde ik helemaal niets. Mijn maag gedroeg zich normaal, ik had maar 1 biertje op en wisselde water af met frisdrank en was die dag ook nog eens lichamelijk in orde, ondanks ik die dag nog 13 uur had gewerkt.

Ondertussen was het al 5uur en ik had al zeker 2 uur niets bijgenomen, dus om eindelijk eens lekker hard te gaan, ging ik over op een halve pil XTC die heerlijk insloeg en niet te veel werd, ik heb me prima de laatste 2 uurtjes nog kunnen vermaken zonder lichamelijke klachten. Ik sliep nadat ik thuis was ongeveer 9 uur in 1 stuk en gister avond lag ik er rond 23u weer in en werd ik na 8u wakker zonder klachten.

Om aan dit lange verhaal een eind te maken, waarom voelde ik helemaal niets? De 1e keer XTC voelde ik zeker, pep en miauw al helemaal, behalve dus nu bij GHB. Het spul dat deze persoon bij zich had was zeer sterk en hij had er zelf ook al van op, dat was te zien. Er zat overigens geen GBL in. Het moment toen ik het in mijn drankje spoot zag ik het al wat stroperiger worden, dus ik wist wat ik ging innemen en ik wist dat het GHB was. Ik heb me voorgelezen over de effecten van GHB, dus ik was voorbereid op wat ik ging verwachten. Echter probeerde ik na inname het over me heen te laten komen, ik ging niet op de effecten wachten. Maar die effecten traden totaal niet op.

Ik las dat de combinatie van drugs ervoor kan zorgen dat eerst de GHB werkt en als dit is uitgewerkt de XTC opeens gaat beginnen met werken als je dat tussendoor slikte. Na het feest had ik alleen een beetje last van de standaard XTC nadelen. Wat grotere ogen en een beetje last van je kaken + natuurlijk het vele praten. GHB lijkt mij wel een product om nog een keer te gebruiken, dus mijn vraag, waarom werkte het niet? Of waren de effecten bij deze dosering zeer minimaal?

Groetjes, en alvast bedankt voor de reacties.

Edit: ik had ondertussen ook wat lachgas ballonnen op, gewoon voor de lol omdat dit niet op ieder festival verkrijgbaar is en ik gebruikte het om het effect misschien een beetje aan te wakkeren. Dit helpt bij mij als de XTC niet of traag inslaat. Ik had die dag niet veel gegeten en had zoals ik zei veel gewerkt.

Laatst bewerkt: 22 jan 2018
  2. Johnny Snow

Johnny Snow Bewuste gebruiker Tripreporter

Ik combineer GHB liefst met Coke: mega euforie! En je blijft recht... :)

Bas vindt dit leuk.
  3. Bas

Bas Bewuste gebruiker

Coke staat nog op mijn bucketlist, haha. Maar is dat een goede combinatie? Ik bedoel, cocaine en GHB klinken allebei als zeer verslavende drugs die ook nog eens lastig te doseren zijn. Klinkt in mijn oren als vragen om problemen haha.

4. Johnny Snow

Als je de perfecte dans dosis hebt van GHB dan ben je nog steeds verdoofd, de Coke zal dus ook gewoon de euforie versterken en je wat meer wakker maken, maar niet doorbreken qua volledige energy boost, als je wat over de grens zit met GHB versterkt het de euforie en helpt om je recht te houden in plaats van out te gaan.

Het is voor mij een van de beste combo's ever. Vooral de euforie! En dansgevoel! :)

ps: goede Coke is niet zo lastig te doseren, je begint gewoon met kleine dotjes, en zo tast je je dosis af - Coke is een drug die ik nooit afgewogen heb qua dosis omwille van het bepalen van de dosis. Wel weet ik uit interesse dat eens ik goed op weg was met Coke ik lijnen deed van zo'n 250 mg. soms, al ging dat er dan wel over... Gemiddelde lijn is zo'n 100 mg. bij mij, maar wel na jaren dagelijks gebruik... GHB is heel lastig te doseren, een doseerspuit of buisjes zijn dan ook wel aan te raden, of een pipetje... GHB vind ik zonder Coke te risky om out van te gaan, en na enige tijd vond ik de drug an sich ook te risky om te blijven gebruiken... GHB is een gevaarlijke drug - veel honger krijgen eens je helemaal draait, met je hoofd in je eten out gaan en wakker worden met hoofdpijn en je smoel vol etensresten... Heb ik vaak gehad toen ik het thuis gebruikte een tijd om films te kijken, ik vond films kijken onder GHB heel interessant, alsof alles grappiger, beter was en ieder detail meer opviel... Mja :)

Laatst bewerkt: 23 jan 2018
  5. Bas

Bas Bewuste gebruiker

Als je bereid ben wat meer informatie te geven over je gebruik, graag. Wat zijn jouw goede en slechte ervaringen van GHB? Is jouw maag snel overstuur of valt het wel mee en welke dosis raad jij aan? Iedere persoon kan tegen een andere dosis, maar is voor mij wel een beetje een richtlijn. Ik had die zaterdag aardig wat op, maar ik verwacht niet dat ik te weinig had geslikt, ik denk eerder juist te veel voor de 1e keer.

6. Johnny Snow

Ik zou beginnen met twee keer 2.5 ml, op lege maag met een half uur ertussen, anders anderhalf uur. Tenzij je al gaar bent van de eerste dosis, dan heb je de tweede niet nodig natuurlijk! lol

Nadeel is dat het heel verslavend aanvoelde voor mij persoonlijk en GHB verslaving kan dodelijk zijn! Ook het doseren en het out gaan, de kans op een fatale OD,... - allemaal nadelen...

Voordelen: de dansdosis is fun, je kan je er heerlijk van voelen, of om na een party thuis lekker te chillen na een nachtje uppers kan het ook deugd doen, of zoals ik al zei, om een film te zien in mijn geval en lekker te eten... :) haha!

Maar link goedje, vind ik toch...

7. Bas

Bas Bewuste gebruiker

Ja verslavend zal het niet echt werken bij mij, werk fulltime en ga soort van ieder weekend naar een festival en pas dan gebruik ik. Kost allemaal geld natuurlijk, dus ik zal nooit iedere dag gaan gebruiken haha. Maar die 2,5ml, is dat voor iedere persoon een veilige dosis? En dan mijn echte vraag, heb jij een verklaring voor mijn soort van trip waar ik niets voelde? Eerlijk gezegd voelde ik een heel klein beetje, soort van dronken gevoel maar dan wat prettiger. Maar wel echt een heel matig gevoel, niet te sterk. Als de GHB ervaring was zoals het bij iedereen is, nou dan vind ik X of speed nog velen malen beter, haha. Lijkt me sterk dat het gevoel dat ik had de echte GHB ervaring was, je hoogtepunt.

8. Johnny Snow

Een veilige dosis bestaat niet. En mdma mengen met ghb lijkt me geen verstandige combo om eerlijk te zijn, maar het lijkt me niet alsof je voldoende ghb binnen had anders had je wel out gegaan met die combo... Heb je je ghb laten testen? En je mdma? Misschien beiden zwak spul? Die combo jaagt mij de stuipen op het lijf en lijkt mij dodelijk om eerlijk te zijn!

9. Bas

Bas Bewuste gebruiker

Ik vertrouwde op die persoon zijn woord, het was sterk spul volgens hem en hij gebruikte er zelf ook van. Hoeveel weet ik niet, maar hij ging knetter hard. Terwijl als ik de effecten lees het niet eens overkomt als een partydrug, maar meer als een afterparty drug zoals ketamine. Eigenlijk ging ik pas aan de xtc toen het hoogste punt van de GHB al voorbij moest zijn zoals ik eerder zei heb ik 2 uur gewacht na mijn laatste inname van GHB. Of het getest was weet ik niet, hij sprak wel vol lof over mijn omgeving waar ik vandaan kwam betreft activiteiten in de drugs, dus hij had er wel enig verstand van. Ik kende hem zelf verder dan weer niet zo goed, maar hij was betrouwbaar. Eerst wat die dag was zijn telefoon waar ik hem op kon bereiken als het niet goed met me ging. Telefoon van hem stond hiervoor de hele avond aan, dus hij kende de gevolgen.

Ik herinner me nu wel het moment dat de XTC insloeg (ja ik vergeet af en toe soms wat, te veel festivals gehad in December en in Januari en heb er de komende 3 weken weer 1 iedere weekend) toen hij insloeg had ik even een gevoel van hoog gaan, een gevoel dat ik niet eerder heb gekregen van XTC. Dus misschien was dat een gevoel dat kwam door de combinatie van de 2 drugs. De XTC pillen die ik heb zijn blauw Red Bull pillen, getest op 320mg. In het XTC topic ik hier kort over, betreft de sterk afwisselende momenten van inslagen.

Maar goed, ik merk dat ik steeds meer weer herinner. De combinatie van die 2 verzwakte even het hoog gaan gevoel en later werd het een combinatie en werd het gevoel versterkt. Kortom: gebruik geen 2 soorten drugs, duh, logische reactie eigenlijk achteraf. Topic mag wel gesloten worden, ik heb wel door waar het aan lag, hahaha. Maar goed, was als nog door die combinatie geen verkeerde avond, maar ik ga het niet meer combineren, het moet wel leuk blijven zo'n rawstyle/uptempo/hardcore feest. :hearteyes::innocent::handfist:

10. Johnny Snow

GHB plus Coke = <3

11. Johnny Snow

Ik zal eens een trip-report schrijven over een keertje dat ik me nog heel goed herinner dat ik GHB en Coke samen deed. Eerst nog even een lijntje Sosa snuiven, doe nu al ongeveer 11 uur lang met nu mijn vierde lijn: toppie! :) Zo gaat die vijf gram lang meegaan! <3

Bas vindt dit leuk.
  12. Bas

Bas Bewuste gebruiker

Zou wel leuk zijn! Beetje mooi leesvoer is altijd mooi meegenomen natuurlijk haha.

13. Johnny Snow

Is gepost lol :)

14. Raver

Raver Bewuste gebruiker

Probeer het eens in een thuis situatie.

Ik voelde de eerste keer ook weinig tot niets. Tot ik met een hogere dosis startte, de eerste dosis kun je wel wat hebben hoor. Bij herdoseren gaat het vaak mis.

En start dan gewoon met 3.5ml, aangezien 2.5 niets deed bij je. Voel je dan nog niets? Wacht minimaal 2 uur en neem dan 4ml. Als je dan nog niets voelt kun je toch beter andere GHB halen. Start dan gewoon weer met 3ml.

GHB werkt heel snel, dus na 20min zou je zeker iets moeten voelen. Een roesje, beetje euforisch, praterig en energiek. Ben je een beetje suf en vermoeid? Dan is je dosis te hoog en moet je de volgende dosis minder nemen. Je gaat niet zomaar ineens out.. Je voelt het aankomen. Zo vermoeid alsof je snachts niet hebt geslapen. Ga dan iets doen of eet wat. Dat eten alleen doen als je met andere bent.

Had je veel gegeten van te voren? Dat is voor mij een verklaring waarom je niets voelde. Een volle maag of eten tijdens GHB verminderd de werking.

GHB heeft ook een zeer korte halfwaardetijd. Ik neem aan dat je heel actief bezig was op t feest. Daardoor verlaat GHB nog sneller je lichaam. Dat kan ook verklaren waarom je niets voelde. Of je verwachting was te hoog.

Ik vind een feest persoonlijk niet de ideale plek op GHB voor t eerst te doen.

Succes.

Laatst bewerkt: 26 jan 2018
    Bas vindt dit leuk.
  15. Bas

Bas Bewuste gebruiker

Bedankt!
    Had niet zozeer een volle maag. Volgende keer ga ik de dosis inderdaad wat aanpassen en toch proberen minder te wachten op het effect.

Raver vindt dit leuk.
  16. Yaizer

Yaizer Bewuste gebruiker

Het liefst gebruik ik ghb icm een stimulant als coke (of pep maar voorkeur gaat uit naar coke).

Zo kan je dus een stuk meer nemen zonder out te gaan. Enige nadeel van coke is dat het uitwerkt terwijl de ghb nog werkzaam is waardoor er wel een kleine risico-factor is maar je moet dan bijnemen.

Je moet goed de sterkte aanvoelen van de ghb (dus al eerder die ghb hebben genomen) en goed weten hoeveel jij op kan zonder stimulant en met. Zo kan je wel hoog gedoseerd ghb gebruiken (thuis). Uitgaan met ghb vind ik altijd minder en doseer daar dan echt in de veilige-zone.

Bij ghb wordt aangeraden het te doen op een lege maag. Als dat niet het geval is heb je simpelweg te weinig op. Elke ghb is anders. Van de ene heb je 2.5 ml nodig, de ander +5 voor het zelfde effect. Kijk uit want je voelt snel opeens "heel veel".

17. Gabbertje

Gabbertje Wijs gebruiker Donateur

Ik heb zelf geen ervaring met GHB, maar ik denk dat de extreme hitte er zeker wat mee te maken heeft. Vorig jaar was ik op viva la frenchcore waar het ook extreem heet was, hoe heter het werd hoe meer ik uit me space werd gehaald. En al ga ik naar een feest waar de temperatuur beter geregeld is dan raak ik ook dieper in me "space". Ga je toevallig ook naar peacock solo night?

18. Bas

Bas Bewuste gebruiker

Moet nog even kijken of ik er heen ga! Festival seizoen begint bijna, dus dat alles gaat veel geld kosten. Ieder indoor festival is het enorm warm, maar je went er wel aan net zoals je lichaam zich er aan past.

GHB op een lege maag heb ik van gehoord, maar aan de andere kant hoorde ik van de mensen die dit deden, ze over hun nek gingen door al die chemische troep op hun lege maag. Dusja, dat lijkt me niet echt iets. Helemaal incombinatie met een upper; langer wakker blijven, niet eten, etc, oftewel een langere dip erna.

Ik ga het in de zomer opnieuw proberen op een outdoor festival met een soort van lege maag. Met een kleine onderbouw bestaande uit voornamelijk gezonde etenswaren. Dit viel mij ook goed laatst met pep bommetjes.

19. Raver

Raver Bewuste gebruiker

Dan werkt het wel het beste! Het is troep.. Maar bommetjes pep ook.

Je hoeft een lege maag niet letterlijk te nemen. GHB heeft een verminderde opname als je vet hebt gegeten. 3ml na een bezoek aan de snackbar of 3ml na een broodje kaas verschilt echt. Ook verminderd het de werking. Als ik na me dosis ging eten kreeg ik sneller ontwenning en voelde ik er minder van dan dat ik minder at.

20. Sally Tessio

Sally Tessio Bewuste gebruiker Tripreporter

@Bas Je report zit vol met tegenstrijdigheden.

Iemand die zelf onder invloed van drugs is kan niet bestempeld worden als zeer betrouwbaar. Je geeft verder ook niet aan of hij iets heeft gezegd over de potentie (sterkte) van de GHB. Daarnaast moet de zuurgraad zo dicht mogelijk bij PH=7 liggen, zodat het zuur niet brandt en intern geen schade berokkent. Wanneer we het over een 'zeer betrouwbare' dealer hebben, dan worden dit soort zaken benoemt en is hij niet zelf onder invloed.

Je opmerking dat je 'zeer voorzichtig' was met het bijnemen gaat natuurlijk totaal niet op wanneer je drie milliliter bijneemt. GHB werkt stapelend, wat betekent dat een tweede gelijke dosering zwaarder aankomt dan de eerste dosering. Daarom wordt aangeraden nooit meer dan de helft van een eerste dosering bij te nemen. In jouw geval nam je niet eens een gelijke dosering bij, maar was je dosering zelfs hoger dan je eerste inname. Voorzichtigheid is een begrip wat in de prullenbak kan als je op die manier met GHB omgaat.

Zelfde principe als hiervoor; een te hoge dosering bijgenomen. Om je een beeld te geven: ik heb weleens samen met mijn ex elk 2,5ml genomen en 1,25ml bijgenomen na anderhalf uur toen de eerste dosering vrijwel niks leek te doen. De tweede dosering maakte haar zo vermoeid dat ze voortdurend wegviel en met moeite wakker te krijgen was. Het zat op de rand van out gaan aan, terwijl de eerste dosering helemaal niet leek te werken. Combineren met bier is overigens ook gevaarlijk.

In het vervolg dus ook maar even de risico's lezen in plaats van alleen de effecten. Voorbereiden op het effect heeft veel minder zin dan voorbereiden op het gebruik en hoe je dat moet doen.

Het kan zijn dat de andere drugs die je gebruikte de GHB overstemden, maar dit lijkt me sterk en hier heb ik te weinig verstand van. Wel jammer, altijd vervelend als je uitkijkt naar een drug en het niet is wat je ervan hoopt. Ik zou in het vervolg gewoon thuis eens wat gebruiken met een maatje erbij, zonder het te mixen met andere middelen. Nog wat beter inlezen over het gebruik zelf zal je dan ook wel van pas komen.

Raver en Fenrir vinden dit leuk.
  21. Bas

Bas Bewuste gebruiker

De persoon zelf vertrouwde ik al in het algemeen. Ik ken de bijwerkingen en de gevaren, al zei ik dat niet. Weet niet of ik zei dat er nog XTC in mijn lichaam zat, maar dat werkte dus gewoon tegen.

Laden...