Eerste keer k-hole best wel eng

mitchieee

Wijs gebruiker
Naar mate mijn ket ervaringen meer zijn geworden dacht ik al paar keer geholled te hebben alles bleek behalve dat geen.

ik had een lekker assietje gerookt en ging serie kijken met een puntje ket waarbij ik een lijntje bij nam en me partij wazig voelde door de combi, toen ik me bedacht een iets groter lijntje te nemen sloeg het om als een draaikolk

ik dacht even voor 3 minuten dat ik oprecht dood was, alles werd van kleur naar donker en daarna zwart met schaduwen en alles ging in super slowmotion alsof ik vast zat in het verlaten van me lichaam naar de hemel maar bleef ik nu dan zitten wat me super verward maakte, nu ik er op terug kijk vond ik het eigenlijk best wel kicke

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Ik heb één keer een volgens mij (achteraf bezien) K-hole meegemaakt, bizar genoeg direct bij mijn allereerste keer ketamine.

Ik dacht toen ook werkelijk dat ik dood was. Het is de enige drugservaring ooit waarbij ik echt een soort van concreet het besef had ‘ik ga/ben nu blijkbaar dood’, als in: overleden (weer anders dan een ego-dood op psychedelica bijvoorbeeld). Zo’n vage ervaring was dat. Je wordt even in een andere realiteit gepleurd. Weet ook nog dat ik half bijkwam op de bank, als het ware terug in deze realiteit onder de levenden, de contouren van m’n kamer langzaam zag terugkomen en dacht ‘the fuck was this shit?!’, haha.

Heb daarna eigenlijk nooit meer zoveel keta gebruikt tot K-hole niveau, is er niet van gekomen, ik vind het trippy stadium dat net vóór de K-hole zit misschien ook leuker. Maar gebruik sowieso niet vaak disso’s.

Hoe lang duurde voor jou de hole ongeveer? Drie minuten, of was dat alleen het je-dood-voelen-gedeelte? En de uitwerking/nasleep? (Die vond ik namelijk wel vaak irritant lang blijven hangen na hogere doseringen.)

Neo-Shulginist

Badass junkie
Ik vind die complete staat van dissociatie ook niet erg aangenaam. Bij mij was het alsof ik in een Escher-schilderij was beland met vier witte muren die langzaam naar elkaar stroomden. Ik werd ook heel misselijk ervan, en toen ik nog half in de k-hole zat moest ik overgeven. Gelukkig kon ik de wasbak in de slaapkamer nog bereiken.

Net als @Roze Olifant heb ik liever het stadium er vlak voor: dat er nog wel een soort realiteit is, maar dat die tweedimensionaler wordt en in steeds in en uit elkaar schuift. Ook dat vind ik wel eens onprettig. Wat dat betreft heb ik een beetje een haat-liefdeverhouding met ket. Aan de ene kant is het vet, en ergens ook wel even fijn om ontkoppeld te raken van de dagelijkse beslommeringen. Aan de andere kant is het best wel een beetje scary, raak je verward, kun je je nauwelijks bewegen, en heb je relatief veel last van bijwerkingen zoals misselijkheid en die gore drip.

Frenk070

Belezen gebruiker
Ik heb één keer een volgens mij (achteraf bezien) K-hole meegemaakt, bizar genoeg direct bij mijn allereerste keer ketamine.

Ik dacht toen ook werkelijk dat ik dood was. Het is de enige drugservaring ooit waarbij ik echt een soort van concreet het besef had ‘ik ga/ben nu blijkbaar dood’, als in: overleden (weer anders dan een ego-dood op psychedelica bijvoorbeeld). Zo’n vage ervaring was dat. Je wordt even in een andere realiteit gepleurd. Weet ook nog dat ik half bijkwam op de bank, als het ware terug in deze realiteit onder de levenden, de contouren van m’n kamer langzaam zag terugkomen en dacht ‘the fuck was this shit?!’, haha.

Heb daarna eigenlijk nooit meer zoveel keta gebruikt tot K-hole niveau, is er niet van gekomen, ik vind het trippy stadium dat net vóór de K-hole zit misschien ook leuker. Maar gebruik sowieso niet vaak disso’s.

Hoe lang duurde voor jou de hole ongeveer? Drie minuten, of was dat alleen het je-dood-voelen-gedeelte? En de uitwerking/nasleep? (Die vond ik namelijk wel vaak irritant lang blijven hangen na hogere doseringen.)
Voor een enkel keertje best wel bijzondere ervaring. maar ik hoef geen 2e keer

Casrus

DF-koning
Net als @Roze Olifant heb ik liever het stadium er vlak voor: dat er nog wel een soort realiteit is, maar dat die tweedimensionaler wordt en in steeds in en uit elkaar schuift. Ook dat vind ik wel eens onprettig. Wat dat betreft heb ik een beetje een haat-liefdeverhouding met ket.

Daaruit ontwikkelde zich bij mij een haat-haatverhouding met ketamine.

Disso's hielden tot nu toe bij mij altijd op, word ze zat. Al was O-PCE een probate pijnstiller voor een dag of twee, mits goed gedoseerd.

Ging daar diep mee, zonder die vermaledijde mindloops en die lysergamide-paranoia.

mitchieee

Wijs gebruiker

Precies hoe jij het omschreven heb heb ik het precies meegemaakt, hele andere wereld

ik durf echt geen tijd te zeggen over hoelang ik nou vast zat erin vrij later viel ik ook inslaap, denk dat het wel langer was dan 3 minuten.
Ik sloeg nog met me hand voor me ogen en het was zo vertraagd en kreeg een nasleep van stof erbij met die zwaai

Ik snapte er geen pepernoot van pas toen ik de volgende dag wakker was besefde ik dat ik dus blijkbaar niet dood was en dit dus een k hole was

Raver

Badass junkie
Heb een gram keta liggen.

Wil daar misschien ondanks mijn aversie tegen ketamine van een decennium terug, nog een keer op proberen te K-holen.

Dat of CK-en. Met een Calvin Klein T-shirt aan.

Je kunt het proberen te pluggen!

Ik ga dat iig doen. Lijkt me zo dik om mee te maken. Nu ik dit allemaal gelezen heb valt er nog een diepere laag te ontdekken. 🛸🐴

mandragora

Badass junkie
Emeritus Mod
Persoonlijk vind ik de k-hole een enorm fijne ervaring.
Sinds ik het voor de eerste keer ervaren heb neem ik met geen ander doel meer maandelijks ketamine.
Zelf nog nooit echt een beklemmend,angstig of dysforisch gevoel ervan gehad.
Ook bijwerkingen als misselijkheid en een gore drip ervaar ik niet echt.
Ik snuif het wel steeds op een nuchtere maag, de drip vind ik wat ´muntig´ maar niet echt storend.
Ik vind de k-hole ervaring naar mijn gevoel enorm bevrijdend, geestverruimend,mindbending en ´wtf´ in goede zin.
Het geeft me alsook een soort van nieuwe levensadem de dagen die erop volgen.
Ik doe het wel steeds in dezelfde setting met hetzelfde ritueel... alleen, oortjes in met psychedelische muziek, tijdens de fase voor de hole word ik overgenomen door de muziek je danst en strompelt wat door het huis,als de hole z´n intrede doet dan laat ik me achterwaarts in de zetel rollen en sluit ik m´n ogen.
Ik denk dat de muziek en de daarbij horende audiovisuele hallucinaties mede verantwoordelijk zijn voor een positieve k-hole ervaring. (Geen ervaring zonder muziek)
Ik vind het heerlijk losgekoppeld te worden van mijn lichaam en de realiteit waarin mijn lichaam zich bevindt.
Ik betreed een nieuwe overkoepelende realiteit die enorm fascinerend en spectaculair is.
Vreemd dat zoveel mensen dat zo enorm verschillend kunnen ervaren.
Ik denk dat het belangrijk is dat je durft ´loslaten´.
Je huid voelt als een soort futuristisch plastiek waarin word gekneed, gedraaid,uitgerokken...

je ligt ´verlamd´ in de zetel en je voelt dat je gaat ´vertrekken´, uit en weg van ´het´ lichaam.
Ik snap dat het beangstigend kan zijn voor sommige mensen, maar als je niet in de weerstand gaat en het laat gebeuren zonder angst of twijfel kan het je zeker een mooie spectaculaire ervaring opleveren denk ik.

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Ik vind die complete staat van dissociatie ook niet erg aangenaam. Bij mij was het alsof ik in een Escher-schilderij was beland met vier witte muren die langzaam naar elkaar stroomden. Ik werd ook heel misselijk ervan, en toen ik nog half in de k-hole zat moest ik overgeven. Gelukkig kon ik de wasbak in de slaapkamer nog bereiken.

Net als @Roze Olifant heb ik liever het stadium er vlak voor: dat er nog wel een soort realiteit is, maar dat die tweedimensionaler wordt en in steeds in en uit elkaar schuift. Ook dat vind ik wel eens onprettig. Wat dat betreft heb ik een beetje een haat-liefdeverhouding met ket. Aan de ene kant is het vet, en ergens ook wel even fijn om ontkoppeld te raken van de dagelijkse beslommeringen. Aan de andere kant is het best wel een beetje scary, raak je verward, kun je je nauwelijks bewegen, en heb je relatief veel last van bijwerkingen zoals misselijkheid en die gore drip.

Voor mij is de misselijkheid (en bijna/net-niet of net wel helemaal overgeven) erg herkenbaar. Ook door dat draaierige dat lang doorgaat, net alsof je veel teveel gezopen hebt. Dit is voor mij een reden om keta-achtigen in het algemeen niet vaak te gebruiken. Ik hou gewoon niet van dat gevoel.

Escher-schilderij klinkt wel vet! (Love Escher.) En wat jij beschrijft ook @mandragora! Lijkt me prettig om die nare bodyload niet te ervaren.

Neo-Shulginist

Badass junkie
Ik ben jaloeeeeers want kan niet holen. Daardoor kan ik wel erg hard en lang door in het trippy voor stadium dus dat is dan weer een voordeel😂😅
Mij lukt het ook niet altijd hoor. In mijn ervaring maakt het wel veel uit hoe fijn de kristallen vermalen zijn. Het moet zo fijn zijn als bloem. Verder helpt het om steeds beetjes bij te pakken.

De orale biobeschikbaarheid van ketamine is vrij laag, en je neusslijmvlies kan maar zoveel tegelijkertijd opnemen (want beperkt oppervlak). Als je elke 20 minuten een aardige snuif bijpakt dan ga je als het goed is steeds harder.

ljuv

DF-koningin
Mij lukt het ook niet altijd hoor. In mijn ervaring maakt het wel veel uit hoe fijn de kristallen vermalen zijn. Het moet zo fijn zijn als bloem. Verder helpt het om steeds beetjes bij te pakken.

De orale biobeschikbaarheid van ketamine is vrij laag, en je neusslijmvlies kan maar zoveel tegelijkertijd opnemen (want beperkt oppervlak). Als je elke 20 minuten een aardige snuif bijpakt dan ga je als het goed is steeds harder.
Hmmm… ja ik denk dat mijn methode niet per se het probleem is. Stapel inderdaad altijd en ook zeker niet te voorzichtig😅 Ik ga ook zéker steeds harder en kan ook veul harder in dat pre-hole stadium gaan dan vrienden hahaha. Maar laatste wat je zegt is wel interessant want ik heb wel een gek neusje lol (aangeboren scheef neustussenschot die ik niet durf te laten opereren en 92472910 neusallergien). Kan me dus wel voorstellen dat mijn neus nog minder opneemt dan gemiddeld.

Maar sowieso, bij traditionele tripmiddelen zoals truffels en lsd (die dus niet nasaal genomen worden) moet ik vaak meer nemen om echt te trippen, dus om visuals te zien of echt binnenin kan keren voor relevante inzichten. Als ik “gewoon” met mijn vrienden meedoe heb ik een heel leuke tijd, maar niet echt zo’n sicke ervaring als zij. Als ik opzoek ben naar een echt betekenisvolle trip doe ik dat sowieso niet met een groep hoor, maar meer om het verschil te illustreren. Blijft toch ook wel opvallend nmlk.

Neo-Shulginist

Badass junkie
Hmmm… ja ik denk dat mijn methode niet per se het probleem is. Stapel inderdaad altijd en ook zeker niet te voorzichtig😅 Ik ga ook zéker steeds harder en kan ook veul harder in dat pre-hole stadium gaan dan vrienden hahaha. Maar laatste wat je zegt is wel interessant want ik heb wel een gek neusje lol (aangeboren scheef neustussenschot die ik niet durf te laten opereren en 92472910 neusallergien). Kan me dus wel voorstellen dat mijn neus nog minder opneemt dan gemiddeld.

Maar sowieso, bij traditionele tripmiddelen zoals truffels en lsd (die dus niet nasaal genomen worden) moet ik vaak meer nemen om echt te trippen, dus om visuals te zien of echt binnenin kan keren voor relevante inzichten. Als ik “gewoon” met mijn vrienden meedoe heb ik een heel leuke tijd, maar niet echt zo’n sicke ervaring als zij. Als ik opzoek ben naar een echt betekenisvolle trip doe ik dat sowieso niet met een groep hoor, maar meer om het verschil te illustreren. Blijft toch ook wel opvallend nmlk.
Je kan de ketamine misschien ook nog eens in je bil prikken 😁

Neo-Shulginist

Badass junkie
Dat heb ik dus nog noooooooit gedaan… eng idee (maar goed, er is ook een tijd geweest dat ik zei ER KOMT NIETS DOOR MIN NEUS and look at me now lol)
Gelukkig kan ketamine intramusculair, wat het allemaal een stuk veiliger en makkelijker maakt. Maar ik snap wel wat je bedoelt. Drugs injecteren is wel weer een stap verder richting de 'afgrond' 😅

mandragora

Badass junkie
Emeritus Mod
Voor mij is de misselijkheid (en bijna/net-niet of net wel helemaal overgeven) erg herkenbaar. Ook door dat draaierige dat lang doorgaat, net alsof je veel teveel gezopen hebt. Dit is voor mij een reden om keta-achtigen in het algemeen niet vaak te gebruiken.
Het draaierige ervaar ik ook best snel alsook het gevoel dat de zwaartkracht vanuit de meest bizarre onlogische kanten lijkt te komen.
Maar misselijk word ik er dan niet van, misschien omdat ik dan (voor de k-hole) in beweging blijf en mijn ogen niet laat focussen op dingen in m´n omgeving.
Ik begin ´een soort van´ te dansen, ik laat m´n ogen alle kanten opdraaien hoe ze het zelf maar willen.
Het draaien en de gekke gevoelens van zwaartekracht doen me op een bepaalde manier bewegen die compleet inhaken op dat gevoel.
Dat zijn dan repetitieve bewegingen die er hoogstwaarschijnlijk enorm bizar uitzien maar die tegelijk ook enorm lekker voelen en moeilijk te stoppen zijn.(en helemaal in sync met de muziek, denk ik dan🤫)
Ik vond het best wel een nadeel wanneer de k-hole voorbij is en je terug geland bent en er nog een stuk van de avond rest voor je naar bed gaat.
Dan wordt lezen in een boek of iets leuks op tv kijken met een jointje echt een opgave, ik zie enorm scheel de rest van de tijd, 1 oog bedekken met je hand helpt wel wat maar vraagt enorm veel focus, teveel...zo´n piratenlapje zou dan handig zijn, maar het vraagt gewoon teveel inspanning.
Dus ik bereken opvoorhand wel goed wanneer ik begin te snuiven dat bedtijd aansluit bij de ervaring.
In mijn ervaring maakt het wel veel uit hoe fijn de kristallen vermalen zijn. Het moet zo fijn zijn als bloem. Verder helpt het om steeds beetjes bij te pakken.
Als je elke 20 minuten een aardige snuif bijpakt dan ga je als het goed is steeds harder.
Dat is ook hoe ik het ervaar, wat ik hierbij ook geleerd heb is dat het beter is het fijne poeder heel zachtjes te snuiven ipv hard naarbinnen te stofzuigeren.
Zodat er zo goed als bijna niets tot voorbij de plek schiet waar het hoort te zijn.
Gelukkig kan ketamine intramusculair, wat het allemaal een stuk veiliger en makkelijker maakt.
Ergens klinkt dit al een tijdje voor mij heel aanlokkelijk, maar...
Drugs injecteren is wel weer een stap verder richting de 'afgrond' 😅
...dit dus 🤣

Proxima

Badass junkie
Dat heb ik dus nog noooooooit gedaan… eng idee (maar goed, er is ook een tijd geweest dat ik zei ER KOMT NIETS DOOR MIN NEUS and look at me now lol)
Of je neemt een disso die oraal wel actief is?

Met 2F-DCK oraal heb ik bijvoorbeeld meerdere keren een k-hole gehad. Het was op zich ok, leerzaam en interessant, alleen voor mij te kort en net als ketamine niet diep genoeg.

Mijn gouden standaard is tegenwoordig O-PCE. Wel oppassen met de dosering daarvan omdat het met een te grote dosis bijzonder manisch kan worden, het heeft een bijzonder stijle dose/response curve!

Maar met de juiste dosis O-PCE geeft dit voor mij de beste k-hole die er denkbaar is. De k-hole ervan duurt uren, en het neemt mij echt volledig mee naar een geheel andere realiteit waar ik niet meer met het rationeel vermogen van onze eigen wereld kan nadenken, het is een soort absurdistisch, abstract universum waarin ik geen enkele angst en herkenbare structuur meer herken en waar ik in de oceaan van dat onbekende universum wordt meegezogen op avontuur.

Het is veel psychedelischer dan de klassieke ketaminen, en heeft een veel diepere en verdergaande reis, een breakthrough hierin is makkelijk te bereiken. En dat met een veel lagere dosis vergeleken met ketamine, die je dus ook nog eens gewoon oraal kan innemen.

mandragora

Badass junkie
Emeritus Mod
geheel andere realiteit waar ik niet meer met het rationeel vermogen van onze eigen wereld kan nadenken, het is een soort absurdistisch, abstract universum waarin ik geen enkele angst en herkenbare structuur meer herken en waar ik in de oceaan van dat onbekende universum wordt meegezogen op avontuur.

Het is veel psychedelischer dan de klassieke ketaminen, en heeft een veel diepere en verdergaande reis, een breakthrough hierin is makkelijk te bereiken. En dat met een veel lagere dosis vergeleken met ketamine, die je dus ook nog eens gewoon oraal kan innemen.
Dat klinkt onwijs interessant.
Hoe jij o-pce beschrijft zo ervaar ik de k-hole van ketamine al.
Ik vind de hole van ketamine al enorm intens,diep- en verregaand.
Ik kan me haast niet voorstellen dat dit nog verder gaat met dat stofje.
Ik heb er geen ervaring mee, maar nu na dit te lezen ben ik erop gebrand het ook een keer te proberen.
Ik lees wel dat 25mg al word gecategoriseerd als ´heavy dose´.
Dus zou ik in het geval van @ljuv toch opteren voor de pellets tegaan als je nog geen hole ervaring hebt opgedaan, of om te beginnen met 2fdck...daar moet je niet zo nauwgezet mee doseren.

Wat is jou ´juiste´ dosis o-pce?
En geeft o-pce dezelfde benefits de dagen nadien dan ketamine?

• Love
Waarderingen: ljuv

Proxima

Badass junkie
Ten eerste een waarschuwing: mijn dosissen zijn over het algemeen een stuk hoger dan wat de gemiddelde gebruiker neemt!

Wat ik hier schrijf is dus niet indicatief voor de gemiddelde gebruiker!

Om het safe te houden zou ik met 10mg tot hooguit 20mg beginnen, het innemen op een nuchtere maag omdat het anders maar heel langzaam opgenomen wordt, en met een lagere dosis kan je deze nieuwe dementie dimensie (dank voor de spellingcontrole @Zanza) eerst maar eens rustig verkennen.

Als je na een paar keer gewend bent aan deze space kan je er 5mg tot 10mg bovenop stapelen om dieper te gaan, let hierbij wel op dat je niet denkt dat wel je even nog een paar keer 10mg extra kan nemen, voor je het weet heb je geen idee meer wat de realiteit is, maakt het geen verschil meer of je je ogen open of dicht doet en kom je dichter bij een delirium/psychose dan je ooit zou moeten willen.

Uit ervaring kan ik vertellen dat ik met +-70-80mg hulp heb moeten inroepen, waarna ik voor meer dan een uur knock-out ben gegaan, en voor twee dagen lang nog steeds open eyed visuals had. O-PCE is geen speelgoed en dient met groot respect benaderd te worden!

De grote fout die ik met deze absurd hoge dosis had gemaakt, was dat ik bij het afwegen van de redose capsules de verkeerde varianten had klaar gelegd (deze waren in plaats van elk 5mg en 10mg, respectievelijk 25mg en 10mg). Ik was dus in de veronderstelling dat ik 25mg + 5mg + 10mg had genomen (40mg totaal, ook al absurd hoog maar ik wilde deze keer de O-PCE space nog dieper verkennen), maar het was dus in werkelijkheid 25mg + 25mg + 10mg + 10mg (en wellicht nog eens 10mg extra, ik weet het niet meer zeker, maar na afloop waren alle geprepareerde capsules op of door iemand weggehaald, ik vermoed dat ik het in mijn delirium volledig heb opgemaakt).

Maar... in de juiste dosis is het voor mij dus de gouden psychedelische disso. 😇

Laatst bewerkt:

mandragora

Badass junkie
Emeritus Mod
Ten eerste een waarschuwing: mijn dosissen zijn over het algemeen een stuk hoger dan wat de gemiddelde gebruiker neemt!

Om het safe te houden zou ik met 10mg tot hooguit 20mg beginnen, het innemen op een nuchtere maag omdat het anders maar heel langzaam opgenomen wordt, en met een lagere dosis kan je de deze nieuwe dementie eerst maar eens rustig verkennen.

Als je na een paar keer gewend bent aan deze space kan je er 5mg tot 10mg bovenop stapelen om dieper te gaan, let hierbij wel op dat je niet denkt dat wel je even nog een paar keer 10mg extra kan nemen, voor je het weet heb je geen idee meer wat de realiteit is, maakt het geen verschil meer of je je ogen open of dicht doet en kom je dichter bij een delirium/psychose dan je ooit zou moeten willen.

Uit ervaring kan ik vertellen dat ik met +-70-80mg hulp heb moeten inroepen, waarna ik voor meer dan een uur knock-out ben gegaan, en voor twee dagen lang nog steeds open eyed visuals had. O-PCE is geen speelgoed en dient met groot respect benaderd te worden!

De grote fout die ik met deze absurd hoge dosis had gemaakt, was dat ik bij het afwegen van de redose capsules de verkeerde varianten had klaar gelegd (deze waren in plaats van elk 5mg en 10mg, respectievelijk 25mg en 10mg). Ik was dus in de veronderstelling dat ik 25mg + 5mg + 10mg had genomen (40mg totaal, ook al absurd hoog maar ik wilde deze keer de O-PCE space nog dieper verkennen), maar het was dus in werkelijkheid 25mg + 25mg + 10mg + 10mg (en wellicht nog eens 10mg extra, ik weet het niet meer zeker, maar na afloop waren alle geprepareerde capsules op of door iemand weggehaald, ik vermoed dat ik het in mijn delirium volledig heb opgemaakt).

Maar... in de juiste dosis is het voor mij dus de gouden psychedelische disso. 😇
Bedankt om dit zo helder te delen, wat een heftige ervaring heb je daar meegemaakt😲.
Goed dat je hier nog even benadrukt dat voorzichtigheid bij dit stofje niet overbodig is en hier ff extra voor waarschuwt.
De ´juiste´ dosis zal wss ieder voor zich moeten uitzoeken, maar onderaan de ladder beginnen lijkt me hier wel op z´n plaats.
Wat ik verder lees over o-pce is dat er ook best wel wat stimulatie bij komt kijken, dat zet me wat in twijfel nog.
Maar ik ga de komende dagen sowieso nog wat meer informatie vergaren over o-pce voor ik het in het winkelmandje ga plaatsen.
Maar er is een grote interesse, laat ik het zo stellen🙃

Proxima

Badass junkie
Wat ik verder lees over o-pce is dat er ook best wel wat stimulatie bij komt kijken, dat zet me wat in twijfel nog.
De stimulatie bij O-PCE krijg ik alleen bij het opkomen en deze verdwijnt weer geleidelijk als ik in de meer psychedelische sfeer kom.

Ook is deze stimulatie voor mij niet irritant en voelt het zelfs ergens wel fijn, het is meer dat ik er wakker van wordt dan dat ik er een lichamelijke (over)stimulatie op voel, dit in tegenstelling van hoe irritant ik bijvoorbeeld de stimulatie van amphetamines en slechte LSD vind.

mandragora

Badass junkie
Emeritus Mod
De stimulatie bij O-PCE krijg ik alleen bij het opkomen en deze verdwijnt weer geleidelijk als ik in de meer psychedelische sfeer kom.

Ook is deze stimulatie voor mij niet irritant en voelt het zelfs ergens wel fijn, het is meer dat ik er wakker van wordt dan dat ik er een lichamelijke (over)stimulatie op voel.
Aah kijk,dat wou ik horen.
dit in tegenstelling van hoe irritant ik bijvoorbeeld de stimulatie van amphetamines en slechte LSD vind.
Same

ljuv

DF-koningin
Dat klinkt onwijs interessant.
Hoe jij o-pce beschrijft zo ervaar ik de k-hole van ketamine al.
Ik vind de hole van ketamine al enorm intens,diep- en verregaand.
Ik kan me haast niet voorstellen dat dit nog verder gaat met dat stofje.
Ik heb er geen ervaring mee, maar nu na dit te lezen ben ik erop gebrand het ook een keer te proberen.
Ik lees wel dat 25mg al word gecategoriseerd als ´heavy dose´.
Dus zou ik in het geval van @ljuv toch opteren voor de pellets tegaan als je nog geen hole ervaring hebt opgedaan, of om te beginnen met 2fdck...daar moet je niet zo nauwgezet mee doseren.

Haha ja ik gebruik ook wel een 2fdck hoor, daar hole ik ook nooit op. Maar heb t ook nog nooit gebombt… dus wellicht eerst dat en dan een keer opce.

Om het safe te houden zou ik met 10mg tot hooguit 20mg beginnen, het innemen op een nuchtere maag omdat het anders maar heel langzaam opgenomen wordt, en met een lagere dosis kan je deze nieuwe dementie dimensie (dank voor de spellingcontrole @Zanza) eerst maar eens rustig verkennen.

Love it!

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter

Heb je ook dat je over het algemeen minder gevoelig bent voor verschillende medicijnen? Voor de ADHD-meds (lisdex) niet toch?

Ik lees in dat kader wel eens dat bij mensen die een sterk verminderde werking ondervinden van ADHD-medicatie (maar ook andere medicatie zoals pijnstillers, of narcose), farmacogenetisch onderzoek kan worden uitgevoerd waarbij dan gekeken wordt naar DNA-variaties die van invloed zijn op hoe die persoon stoffen metaboliseert/afbreekt.

Maar ik denk niet dat ‘paddo’s en keta werken niet goed genoeg’ voldoende reden is voor dat onderzoek, haha. 😂

Aan de K-hole mis je verder weinig, hoor! Ik vond het vooral een verwarrende en vreemde ervaring, niet zozeer prettig en ik heb het dus ook nooit herhaald.

ljuv

DF-koningin
Heb je ook dat je over het algemeen minder gevoelig bent voor verschillende medicijnen? Voor de ADHD-meds (lisdex) niet toch?
Hmmm vind ik moeilijk te zeggen… inderdaad mijn lisdex dosis is niet bijzonder hoog. Maar ik heb wel vaak moeite met antibiotica en of dat aanslaat enzo. Tandarts heeft vaak ook wel een extra spuitje nodig en toen mn amandelen weggehaald werden wilde ik ook maar niet inslapen (maar toen was ik 12 en onzeker en had ik misschien een beetje gelogen over mn gewicht l o l). Verder nog niet zo veel medicatie hoeven gebruiken gelukkig?

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Hmmm vind ik moeilijk te zeggen… inderdaad mijn lisdex dosis is niet bijzonder hoog. Maar ik heb wel vaak moeite met antibiotica en of dat aanslaat enzo. Tandarts heeft vaak ook wel een extra spuitje nodig en toen mn amandelen weggehaald werden wilde ik ook maar niet inslapen (maar toen was ik 12 en onzeker en had ik misschien een beetje gelogen over mn gewicht l o l). Verder nog niet zo veel medicatie hoeven gebruiken gelukkig?

Houden zo, dat laatste! En anders kun je je altijd een keer laten verwijzen voor zo’n farmacogenetisch onderzoek, mocht je toch ‘problemen’ ervaren met de werking van een breder scala aan medicatie. (Ik weet niet hoe makkelijk dit gebeurt, zo’n verwijzing en onderzoek, maar ik hoor en lees het regelmatig.)

Zelf heb ik altijd meer nodig gehad van stimulanten en entactogenen. De dosis speed of MDMA die ik moet nemen om een fatsoenlijk effect te krijgen, staat helemaal niet in verhouding met mijn gewicht. Tegenwoordig kan dat natuurlijk komen door een stukje dopamine- en noradrenalinetolantie (door de ADHD-meds en bupropion), maar het was vroeger ook al zo, zonder dat ik ooit een medicinale stim had aangeraakt.

Maar bij mij gaat het redelijk specifiek om deze categorie middelen. Bij jou lijkt het om een wat bredere waaier te gaan.

Wel interessant dat je van lisdex nu net relatief weinig nodig hebt, ja! En ook beter, gezien de prijs. Want ze betalen maar tot een x bedrag per jaar terug, en een hogere dosis betekent helaas gewoon meer zelf bijbetalen.

(Oepsie, scusi, beetje erg off-topic. 🤭)

Proxima

Badass junkie

Ik lees in dat kader wel eens dat bij mensen die een sterk verminderde werking ondervinden van ADHD-medicatie (maar ook andere medicatie zoals pijnstillers, of narcose), farmacogenetisch onderzoek kan worden uitgevoerd waarbij dan gekeken wordt naar DNA-variaties die van invloed zijn op hoe die persoon stoffen metaboliseert/afbreekt.
Het farmacogenetisch onderzoek waar ik mee bekend ben, omdat een kennis van mij dit heeft laten uitvoeren, was het DNA profiel voor Cytochrome P450, dit zijn belangrijke enzymen voor de afbraak van geneesmiddelen en drugs, dit onderzoek werd uitgevoerd door Erasmus MC.

Hier kan je precies lezen wat het is en hoe je het kan aanvragen:

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Het farmacogenetisch onderzoek waar ik mee bekend ben, omdat een kennis van mij dit heeft laten uitvoeren, was het DNA profiel voor Cytochrome P450, dit zijn belangrijke enzymen voor de afbraak van geneesmiddelen en drugs, dit onderzoek werd uitgevoerd door Erasmus MC.

Hier kan je precies lezen wat het is en hoe je het kan aanvragen:

Thanks! Ik vind het erg boeiend dat dit bestaat, en hoe het werkt. Jammer (maar logisch natuurlijk) dat niet iedereen die medicatie voorgeschreven krijgt even zo’n onderzoek kan laten uitvoeren. Ik zou er wel benieuwd naar zijn.

Proxima

Badass junkie
Thanks! Ik vind het erg boeiend dat dit bestaat, en hoe het werkt. Jammer (maar logisch natuurlijk) dat niet iedereen die medicatie voorgeschreven krijgt even zo’n onderzoek kan laten uitvoeren. Ik zou er wel benieuwd naar zijn.
Voor de kennis van mij kwam daaruit dat deze persoon o.a. bloedverdunners minder snel afbreekt, dat was al een win.

Omdat het voor deze persoon niet standaard werd vergoed kostte het toen ongeveer 600,- euro.

Neo-Shulginist

Badass junkie
Voor de kennis van mij kwam daaruit dat deze persoon o.a. bloedverdunners minder snel afbreekt, dat was al een win.

Omdat het voor deze persoon niet standaard werd vergoed kostte het toen ongeveer 600,- euro.
Als je regelmatig medicijnen moet slikken lijkt me zo'n onderzoek wel waard ja. Het kan al snel eenderde schelen in de dosis die je moet nemen. Weten hoe snel/langzaam je middelen afbreekt kan daardoor leiden tot veel minder bijwerkingen en effectievere medicatie.

Relmuis

Wijs gebruiker
Als je regelmatig medicijnen moet slikken lijkt me zo'n onderzoek wel waard ja.

Absoluut.
Zeker als je last hebt van bijwerkingen.
Alleen CYP2D6 is goedkoper maar soms wil je ook weten hoe het zit met CYP2C19 en CYP3A4.
Via de huisarts is het altijd zelf betalen.
Via de specialist niet maar altijd even de verzekering bellen.

Inderdaad echt super eng, ik weet nog wel dat dit me overkwam en ik inderdaad ook dacht dat ik doodging, bij mij werd alles wit of wazig/zwartig, ik moest van mezelf heel hard nadenken want als ik opgaf met nadenken was het klaar, uitendelijk hield ik dat niet meer vol en stopte ik met nadenken daarna moest ik overgeven en voelde ik me wel weer ok voor mijn gevoel duurde dit echt een eeuwigheid, heb daarna nog maar 1x keta geprobeerd maar viel ook niet lekker, geen k hole maar gewoon dizzy en naar, niet meer aangeraakt sinds, wel jammer want de keren daarvoor was het gewoon leuk maar ik vind doseren zo lastig ermee dat ik het risico niet meer neem 😅. Sowieso met downers en dan teveel nemen is echt geen pretje. Hopelijk gebeurt het de volgende keer zonder de angst!

Metalcored00d

Belezen gebruiker
Mijn gouden standaard is tegenwoordig O-PCE. Wel oppassen met de dosering daarvan omdat het met een te grote dosis bijzonder manisch kan worden, het heeft een bijzonder stijle dose/response curve!

Maar met de juiste dosis O-PCE geeft dit voor mij de beste k-hole die er denkbaar is. De k-hole ervan duurt uren, en het neemt mij echt volledig mee naar een geheel andere realiteit waar ik niet meer met het rationeel vermogen van onze eigen wereld kan nadenken, het is een soort absurdistisch, abstract universum waarin ik geen enkele angst en herkenbare structuur meer herken en waar ik in de oceaan van dat onbekende universum wordt meegezogen op avontuur.
@Proxima Je beschrijft het zo mooi, en het is voor mij dezelfde soort ervaring. Het is extreem psychedelisch en toch is het zo anders dan wat ik van klassieke psychedelica ken. De visuals zijn in een eigen klasse. Het kan fotorealistisch zijn, of andere dimensies, of een rollercoaster waarin je wordt herleid tot een korreltje zand. Het gekke is dat ik me mentaal vrij helder voel terwijl het me overkomt, ook al ben ik compleet out there. En het allergekste aan dit middel is dat ik een interne playlist aan muziek heb, die ik nog eens kan besturen tijdens de trip ook. Dan denk ik bijvoorbeeld aan een nummer en dan denk ik van hmmm voeg daar eens een vette beat aan toe, of doe daar wat elektrische gitaar bij. Het laat me dus echt spelen en experimenteren met wat het aanbiedt. En dan nog eens een zalige lichamelijke euforie erbij!

Enige minpuntje is dat ik als de dood ben voor problemen met mijn blaas, en dit middel maakt plassen voor mij lastiger. Maar misschien is dat ook wel omdat ik er dan op hyperfocus. Voor de rest is je lichaam als een robot die je met een xbox controller probeert te besturen als je rondwandelt en als ik iets wil lezen moet ik een oog dichtknijpen :grin:.

Het zorgt er alvast voor dat ik veel meer liefde en empathie naar mezelf en anderen voel. De nagloed duurt voor mij dagenlang en het voelt gek genoeg als een stukje therapie. Ook al is het sowieso in een recreationele context dat ik het gebruik, toch voelt het als iets heiligs en spiritueels.

Het gaat hier wel over een ander middel, maar same vibe:

Laatst bewerkt:

Proxima

Badass junkie
@Proxima Je beschrijft het zo mooi, en het is voor mij dezelfde soort ervaring. Het is extreem psychedelisch en toch is het zo anders dan wat ik van klassieke psychedelica ken. De visuals zijn in een eigen klasse. Het kan fotorealistisch zijn, of andere dimensies, of een rollercoaster waarin je wordt herleid tot een korreltje zand. Het gekke is dat ik me mentaal vrij helder voel terwijl het me overkomt, ook al ben ik compleet out there.
Dank je voor dit mooie compliment! 😇

En het allergekste aan dit middel is dat ik een interne playlist aan muziek heb, die ik nog eens kan besturen tijdens de trip ook. Dan denk ik bijvoorbeeld aan een nummer en dan denk ik van hmmm voeg daar eens een vette beat aan toe, of doe daar wat elektrische gitaar bij. Het laat me dus echt spelen en experimenteren met wat het aanbiedt. En dan nog eens een zalige lichamelijke euforie erbij!
Heerlijk om te horen dat jij dit ook hebt. Het is alsof je een instant recall kan doen van alle muziek die je ooit hebt gehoord, en deze dan on-the-fly kan mixen, aanpassen en verrijken.

Hetzelfde merkte ik, onder een zeer heftige O-PCE trip, dat ik dit uiteindelijk na al uren te hebben zitten trippen ook kon doen met de visuals. Dat was echt een ware openbaring en iets was ik nog nooit eerder met een ander middel heb gehad.

Enige minpuntje is dat ik als de dood ben voor problemen met mijn blaas, en dit middel maakt plassen voor mij lastiger. Maar misschien is dat ook wel omdat ik er dan op hyperfocus. Voor de rest is je lichaam als een robot die je met een xbox controller probeert te besturen als je rondwandelt en als ik iets wil lezen moet ik een oog dichtknijpen :grin:.
Die robot heb ik mee leren omgaan, het gaat steeds mij steeds beter af om alsnog toe geven aan deze robot sensatie en het dan maar wat meer vloeiend uit te proberen. Je ziet er dan uit als een soort robot die een beetje onhandig probeert vooruit de lopen/dansen, maar dan wel zonder alles in je weg om te stoten. 😅

Que blaas heb ik er gelukkig nog geen problemen mee ondervonden, ik denk dat dit komt omdat je vergeleken met ketamine geen 200mg maar meer iets in de richting van 20-30mg nodig hebt om echt op te trippen, wat dus substantieel minder is dan ketamine (maar nog steeds meer dan niets!).

Metalcored00d

Belezen gebruiker
Heerlijk om te horen dat jij dit ook hebt. Het is alsof je een instant recall kan doen van alle muziek die je ooit hebt gehoord, en deze dan on-the-fly kan mixen, aanpassen en verrijken.

Hetzelfde merkte ik, onder een zeer heftige O-PCE trip, dat ik dit uiteindelijk na al uren te hebben zitten trippen ook kon doen met de visuals. Dat was echt een ware openbaring en iets was ik nog nooit eerder met een ander middel heb gehad.
Exact dit! Daarover heb ik in mijn tripreport over dit middel geschreven. Was toen ook de eerste keer dat ik het nam, de visuals liet ik er meer en meer richting rotoscoping à la Ralph Bakshi's stijl van films. Dat had ik op niks anders van middel ooit gekend. Weet niet of dat de link daarvan hier posten een draadje hijacken is, dus wacht ik daar even mee.

O-PCE geeft me hierdoor ook het gevoel, meer dan klassieke psychedelica, dat je hiermee hands-on experience krijgt van het spelen met de energie en de legoblokjes van het universum. Oftewel, hierop krijg je precies een primer voor wat manifesteren hoort te doen in het echte leven.

Mag ik vragen hoeveel je genomen had op die heftige trip en of je dat door de neus nam of zoals ik in een capsule?

Que blaas heb ik er gelukkig nog geen problemen mee ondervonden, ik denk dat dit komt omdat je vergeleken met ketamine geen 200mg maar meer iets in de richting van 20-30mg nodig hebt om echt op te trippen, wat dus substantieel minder is dan ketamine (maar nog steeds meer dan niets!).
Het is dus zo dat ik tijdens de trip dus het gevoel kan hebben dat ik moet gaan, maar dat ik er niks uit krijg. Toevallig werd ik een paar weken terug geopereerd aan mijn knie en werd hiervoor met een soort epidurale mijn volledige onderlijf verdoofd. Hier was het ook mijn blaas die het allerlaatst wakker werd en ik mocht niet naar huis totdat ze zeker waren dat mijn blaas leeg was. Ergens is het dus niet verwonderlijk dat dit middel daar ook een tikje van heeft voor mij. Eens uitgewerkt is dit weer volledig normaal.

25 tot 35mg oraal is effectief ook de dosis waarop ik helemaal hyperspace in schiet. Heb dit ook 2 dagen na elkaar genomen en was op beide dagen even intens. Ik durf zelfs stellen dat dag 2 intenser was, alsof dag 1 nog in mijn bloed zat.

Bovenaan